ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 грудня 2022 року Чернігів Справа № 620/6537/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді ТкаченкоО.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (без повідомлення сторін) справу за позовом ОСОБА_1 до Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості та Чернігівського міського центру зайнятості про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості та Чернігівського міського центру зайнятості, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати накази Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості №НТ220413 від 13.04.22; №220720 від 20.07.22; № НТ220721 від 21.07.2022; №НТ220727 від 27.07.2022 в частині припинення виплати по безробіттю з 19.02.2022 та припинення реєстрації як безробітної з 19.02.2022 у зв`язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування, а у період карантину - з дати останнього фактичного підтвердження безробітним наміру перебувати у статусі безробітного;
- поновити статус безробітного з 21.07.2022;
- зобов`язати Чернігівську районну філію Чернігівського обласного центру зайнятості поновити статус безробітного з 01.02.2022 та провести нарахування та виплату допомоги по безробіттю за період з 01.02.2022 no 21.07.2022;
- визнати протиправними та скасувати накази Чернігівського міського центру зайнятості № НТ220721 від 21.07.2022; №НТ220728 від 28.07.2022; № НТ220831 від 31.08.2022р. в частині поновлення статусу безробітного з 21.07.2022; скорочення виплати по безробіттю та поновлення виплати з 20.08.2022 у зв`язку з не сприянням своєму працевлаштуванню перереєстрованим безробітним, які були зняті з обліку за невідвідування ДСЗ більше 30 к.д. без поважних причин;
- зобов`язати Чернігівський міський центр зайнятості поновити статус безробітного з 01.02.2022 та провести нарахування та виплату допомоги по безробіттю починаючи з 21.07.2022.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 01.01.2022 їй було надано статус безробітного та розпочато виплату допомоги по безробіттю з 01.02.2022. 18.02.2022 вона була у Чернігівській районній філії Чернігівського обласного центру зайнятості з метою підбору роботи, а у наступний встановлений для неї день відвідувань - 26.02.2022 вона не змогла з`явитися до центру, оскільки почались активні бойові дії. Зазначає, що вона проживає у селі Красне Чернігівського району і була позбавлена можливості пересування навіть селом, так як село було постійно під обстрілами, дороги були заміновані, мобільні вишки не працювали. І лише 20.07.2022 було відновлено автобусне сполучення від села до міста Чернігова і вона з`явилася до Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості, де їй і повідомили, що 13.04.2022 наказом НТ220413 припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022 та припинено її реєстрацію як безробітної з 19.02.2022 у зв`язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих діб з дати прийняття рішення про таке відвідування, а у період карантину - з дати останнього фактичного підтвердження безробітним наміру перебувати у статусі безробітного. Вважаючи вказані дії відповідачів протиправними, позивачка звернулася до суду з даною позовною заявою за захистом своїх прав та інтересів
Ухвалою від 29.09.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Чернігівський обласний центр зайнятості подав письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позову та зазначив, що дійсно наказом від 01.02.2022 №НТ220201 прийнято рішення відносно ОСОБА_1 про надання статусу безробітного та призначення виплати допомоги по безробіттю з 01.02.2022 по 26.01.2023. Однак останній раз ОСОБА_1 особисто відвідала Чернігівську районну філію 18.02.2022. Наступне відвідування служби зайнятості заплановано на 09.03.2022. З 25.02.2022 зареєстровані безробітні мали підтвердити свій намір перебувати у статусі зареєстрованого безробітного будь-якими засобами комунікації. На телефонні дзвінки особистого консультанта не відповідала і на зв`язок не вийшла. 13.04.2022 було припинено виплату допомоги по безробіттю. Крім того, зазначає, що не погоджуються з доводами позивачки про відсутність зв`язку та сполучень, оскільки згідно довідки Іванівської сільської ради мобільний зв`язок відновлено з травня 2022, а пряме приміське транспортне сполучення між населеними пунктами с. Красне та м. Чернігів було відновлено з 08.07.2022. Згідно інформації Чернігівської обласної військової адміністрації транспортне сполучення між с. Красне та м.Чернігів відновлене вже з травня 2022. Отже, ОСОБА_1 , маючи можливість вже з травня 2022 року особисто відвідати центр зайнятості, навіть не намагалася весь цей час зв`язатись з фахівцями служби зайнятості засобами телефонного зв`язку. Враховуючи вимоги п. 32 Порядку № 792 та невідвідування безробітним служби зайнятості після закінчення дії поважних причин (активні бойові дії), підстави для поновлення статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю з 19.02.2022 по 21.07.2022 відсутні.
Чернігівський міський центр зайнятості подав письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позову та зазначив, що перереєстрація безробітного в центрі зайнятості, до якого він звернувся, здійснюється на наступний день після подання відповідної заяви. 21.07.2022 ОСОБА_1 подала заяву про надання (поновлення) статусу безробітного до Чернігівського міського центру зайнятості та заяву про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022. Оскільки позивачка станом на 01.02.2022 перебувала на обліку в Чернігівській районній філії Чернігівського обласного центру зайнятості, Чернігівський міський центр зайнятості не має законних підстав для поновлення статусу безробітного ОСОБА_1 з 01.02.2022. Наказом від 28.07.2022 №НТ220728 було прийнято рішення про скорочення виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022 по 19.08.2022 у зв`язку з не сприянням своєму працевлаштуванню перереєстрованим безробітним, які були зняті з обліку за невідвідування центру зайнятості більше 30 робочих днів без поважних причин. Вважають рішення Чернігівського міського центру зайнятості про поновлення статусу безробітної ОСОБА_1 та про скорочення їй виплат допомоги по безробіттю законним та обґрунтованим.
Позвачка надала до суду відповідь на відзив, у якому підтримала доводи позовної заяви.
Чернігівський обласний центр зайнятості надіслав до суду заперечення на відповідь на відзив, вказавши, що наказ філії, відповідно до якого припинено реєстрацію безробітної ОСОБА_1 та припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022, прийнятого на підставі п.13 ч.1 ст. 31, пункту 7-1 ч.1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення», абз.2 пп. 2 п.30 Порядку № 792, пп.2 п.1 розділу V Порядку №624, є обґрунтованим, прийнятим на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Законом, підстави для його скасування відсутні.
Інших заяв по суті справи до суду станом на дату вирішення справи не надходило.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
01.02.2022 як така, що шукає роботу, до відокремленого підрозділу Чернігівського обласного центру зайнятості - Чернігівської районної філії звернулась ОСОБА_1 .
У зв`язку з відсутністю підходящої роботи за її особистою заявою, враховуючи вимоги ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення», наказом від 01.02.2022 №НТ220201 прийнято рішення про надання статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю з 01.02.2022 по 26.01.2023 відповідно до ч.1, 3, 4 ст. 22, ч.1 ст. 23 Закону Українми «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с.32).
Наказом від 13.04.2022 №НТ220413 ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022 та припинено її реєстрацію як безробітної з 19.02.2022 у зв`язку з не відвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування, а у період карантину з дати останнього фактичного підтвердження безробітним наміру перебувати у статусі безробітного (а.с.32-32 зворот).
Наказом від 20.07.2022 №НТ220720 було прийнято рішення «Вважати недійсними прийняті рішення» (а.с.32 зворот).
Наказом від 20.07.2022 №НТ220720 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з поданням зареєстрованим безробітним заяви про бажання отримати соціальні послуги та виплату матеріального забезпечення на випадок безробіття в іншому центрі з 20.07.2022 та припинено реєстрацію безробітних у зв`язку з поданням зареєстрованим безробітним заяви про бажання отримати соціальні послуги та виплату матеріального забезпечення на випадок безробіття в іншому центрі зайнятості відповідно до абзацу 23 пп.1 п.30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Україхни від 19.09.2018 № 792, з 20.07.2022 (а.с. 32 зворот)
Наказом від 21.07.2022 №НТ220721 було прийнято рішення «Вважати недійсними прийняті рішення» (а.с.32 зворот).
Наказом від 21.07.2022 №НТ220722 було прийнято рішення призначити допомогу по безробіттю застрахованим особам залежно від страхового стажу відповідно до ч.1,3,4 ст. 22, ч.1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» з 01.02.2022 по 10.10.2022 (а.с.32 зворот).
21.07.2022 ОСОБА_1 подала заяву про надання (поновлення) статусу безробітного до Чернігівського міського центру зайнятості та заяву про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022 (а.с.50-31).
Наказом від 21.07.2022 №НТ229721 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з поданням зареєстрованим безробітним заяви про бажання отримати соціальні послуги та виплату матеріального забезпечення на випадок безробіття в іншому центрі з 20.07.2022 (а.с.33).
Наказом від 27.07.2022 №НТ220727 прийнято рішення «Вважати недійсними прийняті рішення» (а.с.33).
Наказом від 27.07.2022 №НТ220727 прийнято рішення припинити виплату по безробіттю та припинити реєстрацію безробітним з 19.02.2022. (а.с.33).
Наказом від 28.07.2022 №НТ220728 прийнято рішення про скорочення виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022 по 19.08.2022 у зв`язку з не сприянням своєму працевлаштуванню перереєстрованим безробітним, які були зняті з обліку за невідвідування центру зайнятості більше 30 робочих днів без поважних причин.
Наказом від 28.07.2022 №НТ220727 рийнято рішення «Вважати недійсними прийняті рішення» (а.с.14 зворот).
Розпочато виплату допомоги по безробіттю з 20.08.2022.
Вважаючи спірні накази протиправними, а свої права порушеними, позивачка звернулася до суду з позовною заявою.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з такого.
Згідно із ч.2 ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Статтею 46 Конституції Українивизначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття визначаютьсяЗаконом України «Про зайнятість населення».
Відповідно до п.1 ч.1, ч.2ст.43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
Статус безробітного надається зазначеним особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.
Процедуру реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, центром зайнятості визначено Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 792 (далі - Порядок № 792).
Відповідно до п. 28 Порядку № 792 зареєстрований безробітний відповідно до свого індивідуального плану працевлаштування зобов`язаний відвідувати центр зайнятості, в якому він зареєстрований, не рідше ніж один раз на 30 календарних днів, крім випадків, що сталися внаслідок надзвичайної ситуації або встановленого карантину, з пред`явленням паспорта громадянина України чи іншого документа, що посвідчує особу або підтверджує її спеціальний статус, та трудової книжки, а в період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, фактично підтверджувати свій намір перебувати у статусі зареєстрованого безробітного будь-якими засобами комунікації.
Дата наступного відвідування зареєстрованим безробітним центру зайнятості, в якому він зареєстрований, встановлюється кар`єрним радником не рідше ніж один раз на 30 календарних днів з урахуванням ситуації, яка склалася на регіональному ринку праці, за погодженням із зареєстрованим безробітним, що зазначається в додатку до персональної картки.
На період воєнного стану в Україні, запровадженого Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», обслуговування громадян здійснюється відповідно до оперативної ситуації, що складається в конкретному населеному пункті.
Надання соціальних послуг, підтвердження наміру перебування в статусі зареєстрованого безробітного може здійснюватися як під час безпосереднього звернення зареєстрованого безробітного до центру зайнятості, так і за допомогою засобів телекомунікаційного зв`язку.
Статтею 45 Закону України «Про зайнятість населення» визначено підстави припинення реєстрації безробітного. Так, відповідно до ч.1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення» реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі невідвідування без поважних причин територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (крім періоду дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб). Наявність поважних причин підтверджується відповідними документами.
Відповідно до пп.2 п.30 Порядку № 792 центр зайнятості припиняє реєстрацію безробітного у разі невідвідування зареєстрованим безробітним без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування, а у період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби CОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, - з дати останнього фактичного підтвердження безробітним наміру перебувати у статусі безробітного будь-якими засобами комунікації (реєстрація припиняється з наступного дня після останнього фактичного відвідування центру зайнятості або останнього фактичного підтвердження безробітним наміру перебувати у статусі безробітного в центрі зайнятості будь-якими засобами комунікації. Рішення про припинення реєстрації безробітного у такому випадку приймається на 31 робочий день).
Підстави припинення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття визначено ч. 1 ст. 31 Закону.
Так, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі зняття з обліку за невідвідування без поважних причин державної служби зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про виплату допомоги по безробіттю (крім періоду дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб) (п. 13 ч.1 ст. 31 Закону).
Згідно з пп. 2 п. 1 розділу V Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 06 квітня 2020 року № 624 (далі - Порядок № 624) виплата допомоги по безробіттю припиняється в разі припинення реєстрації безробітного з підстав, передбачений Порядком № 792.
У разі підтвердження порушення строку відвідування безробітним центру зайнятості з поважних причин, зазначених в абзаці четвертому підпункту 6 пункту 4 розділу IV цього Порядку та відвідування центру зайнятості на наступний день після закінчення таких причин, рішення про припинення виплати допомоги по безробіттю скасовується.
Останній раз ОСОБА_1 особисто відвідала Чернігівську районну філію 18.02.2022 року. Наступне відвідування служби зайнятості було заплановано на 09.03.2022 року (а.с.66).
З 25.02.2022 зареєстровані безробітні мали підтверджувати свій намір перебувати у статусі зареєстрованого безробітного будь-якими засобами комунікації.
Особистий консультант ОСОБА_1 телефонував їй 09.03.2022 і вона не вийшла на зв`язок. Також ОСОБА_1 не відповіла на телефонні дзвінки особистого консультанта 22.03.2022, 04.04.2022 та 13.04.2022 (а.с. 66).
Відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону, ч.1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення», абз. 2 пп. 2. п. 30 Порядку № 792, пп. 2 п. 1 розділу V Порядку № 624 ОСОБА_1 припинено реєстрацію в службі зайнятості як зареєстрованого безробітного та припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022.
Відповідно до наказу Чернігівського обласного центру зайнятості від 09.05.2022 № 50 «Про організацію роботи Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості» Чернігівська районна філія відновила свою роботу в приміщенні Чернігівського міського центру зайнятості, про що на виконання п. 6 цього наказу було поінформовано про порядок та місце прийому клієнтів Чернігівської районної філії шляхом розміщення відповідного повідомлення на інформаційних ресурсах Чернігівської обласної служби зайнятості.
Позивачка обґрунтовує своє тривале невідвідування Філії відсутністю мобільного зв`язку та транспортного сполучення з с. Красне Чернігівського району до м. Чернігів до липня 2022 року. При цьому, жодних доказів, які б підтверджували викладені обставини щодо неможливості ОСОБА_1 відвідати службу зайнятості чи підтвердити намір перебувати у статусі безробітного будь- якими засобами комунікації аж до 20.07.2022 року, позивачкою не надано.
Чернігівським обласним центром зайнятості направлено запит до Іванівської сільської ради від 26.07.2022 року № 02/1435-22 щодо дати відновлення транспортного сполучення, мобільного та телефонного зв`язку (а.с.34).
Іванівська сільська рада листом від 27.07.2022р. №779 повідомила, що пряме приміське транспортне сполучення між населеними пунктами с. Красне та м. Чернігів було відновлено з 08.07.2022, а мобільний зв`язок відновлено з травня 2022 року (а.с.35).
Відповідно до повідомлень Чернігівської обласної військової адміністрації, опублікованих 09.05.2022 та 16.05.2022 в інтернет-виданнях Чернігівщини - https://newch.tv/na-chemihivshchyni-vidnovliuie-robotu-hromadskyy- transport-napriamky-ta-rozklad-rukhu-62027/, https://cheline.com.ua/news/society/na- chemigivshhini-vidnovlyuyetsya-transportne-spob'ichennva-primiske-ta-oblasne-297725, (роздруківки додаються), транспортне сполучення між с. Красне та м. Чернігів відновлене вже з травня 2022 рок (а.с.38-43).
Таким чином, інформація ОСОБА_1 щодо відсутності транспортного сполучення та мобільного зв`язку до липня 2022 року не відповідає дійсності та спростована листом Іванівської сільської рада від 27.07.2022р. № 779 та опублікованими повідомленнями посадових осіб Чернігівської обласної військової адміністрації.
Отже, ОСОБА_1 , маючи можливість вже з травня 2022 року особисто відвідати центр зайнятості та зв`язатись з фахівцями служби зайнятості засобами телефонного зв`язку, не вчинила таких дій.
Згідно із п. 32 Порядку № 792 у разі підтвердження належним чином поважних причин невідвідування безробітним Центру зайнятості, зазначених в абз. 3 п. 28 цього Порядку, рішення про припинення реєстрації з підстав, зазначених у пп. 2 пункту 30 цього Порядку, скасовується за умови відвідування безробітним центру зайнятості, яким припинено реєстрацію, на наступний робочий день після закінчення таких причин.
Враховуючи відновлення мобільного зв`язку в с. Красне та транспортного сполучення між с. Красне та м. Чернігів вже з травня, безробітна ОСОБА_1 обов`язок щодо підтвердження наміру перебування в статусі зареєстрованого безробітного не виконала, за невиконання якого передбачена відповідальність.
Після закінчення дії поважних причин позивачка не відвідала службу зайнятості всупереч нормам законодавствам, тому підстав для скасування рішення про припинення реєстрації та виплату допомоги по безробіттю у Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості не було. Наступне відвідування служби зайнятості позивачкою відбулось лише 20.07.2022 року.
В іншому випадку особа має право перереєструватися у тому ж або іншому центрі зайнятості як безробітна відповідно до п. 32 Порядку № 792 у разі, коли після припинення реєстрації залишилася безробітною та належить до категорії осіб, які зазначені у ч.І ст. 43 Закону України Про зайнятість населення. Перереєстрація безробітного здійснюється з дня подання відповідної заяви.
За даними, внесеними до Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості з 21.07.2022 реку (дня подання відповідної заяви) ОСОБА_1 поновлено статус безробітної та поновлено виплату допомоги по безробіттю в Чернігівському міському центрі зайнятості з 21.07.2022 року по 10.10.2022 року тривалістю 82 календарні дні.
Про відміну рішень з припинення реєстрації в службі зайнятості як зареєстрованого безробітного та припинення виплати допомоги по безробіттю з 19.02.2022 стосовно ОСОБА_1 суд зазначає наступне.
Наказом Філії від 20.07.2022 № НТ220720 прийнято рішення «Вважати недійсними прийняті рішення» щодо припинення реєстрації в службі зайнятості як зареєстрованого безробітного та припинення виплати допомоги по безробіттю з 19.02.2022, прийняті наказом Філії від 13.04.2022 № НТ220413.
Під час проведення документальної перевірки Чернігівським обласним центром зайнятості встановлено факт безпідставної відміни рішень, прийнятих наказом Філії від 13.04.2022 № НТ220413. Так, кар`єрним радником Філії при підготовці рішення від 20.07.2022 року № НТ220720 не було взято до уваги відсутність жодних документів, що підтверджували б неможливість ОСОБА_1 відвідати службу зайнятості чи підтвердити намір перебувати у статусі безробітного будь-якими засобами комунікації.
Відповідно до наказу Чернігівського ОЦЗ від 27.07.2022 № 129 (далі - наказ № 129) директора Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості та директора Чернігівського міського центру зайнятості зобов`язано привести у відповідність до вимог чинного законодавства рішення по безробітній ОСОБА_1 . Винна особа Філії притягнена до дисциплінарної відповідальності (а.с.36-37).
На виконання вимог наказу № 129 Філією прийнято наказ від 27.07.2022 № НТ220727, відповідно до якого припинено реєстрацію безробітної ОСОБА_1 та припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022 року.
В позовній заяві позивачка просить визнати протиправними та скасувати накази Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості від 13.04.2022 №НТ220413, від 20.07.2022 №НТ220720, від21.07.2022 №НТ220721, від27.07.2022 №НТ220727.
Як вбачається із витягу із наказів про прийняті рішення щодо позивачки накази Філії від 13.04.2022 № НТ220413, від 20.07.2022 № НТ220720, від 21.07.2022 № НТ220721 відмінені.
Щодо наказу Філії від 27.07.2022 № НТ220727, відповідно до якого припинено реєстрацію безробітної ОСОБА_1 та припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022 року, прийнятого на підставі п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», пункту 7-1 ч.І ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення», абз. 2 пп. 2. п. 30 Порядку № 792, пп. 2 п. 1 розділу V Порядку № 624, він є обґрунтованим, прийнятим на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Законом, підстави для його скасування відсутні.
Щодо зобов`язання Філії поновити статус безробітного з 01.02.2022 та провести нарахування та виплату допомоги по безробіттю за період з 01.02.2022 по 21.07.2022.
Позивачка перебувала на обліку в Філії, мала статус безробітної з 01.02.2022 по 18.02.2022 року.
Враховуючи вимоги п.32 Порядку № 792 та невідвідування безробітним служби зайнятості після закінчення дії поважних причин, підстави для поновлення статусу безробітного та виплати допомоги по безробіттю з 19.02.2022 по 21.07.2022 відсутні.
Відповідно до наказу від 21.07.2022 року № НТ220721 на підставі поданих ОСОБА_1 заяв їй поновлено статус безробітної та поновлено виплату допомоги по безробіттю з 21.07.2022 відповідно до абз.4 п. 32 Порядку № 792.
Враховуючи вищевикладене, наказ Філії від 27.07.2022 № НТ220727, відповідно до якого припинено реєстрацію безробітної ОСОБА_1 та припинено виплату допомоги по безробіттю з 19.02.2022 року, прийнятого на підставі п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», пункту 7-1 ч.1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення» абз. 2 пп. 2. п. 30 Порядку № 792, пп. 2 п. 1 розділу V Порядку № 624, є обґрунтованим, прийнятим на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Законом, підстави для його скасування відсутні.
Щодо вимог до Чернігівського міського центру зайнятості, суд зазначає наступне.
21.07.2022 ОСОБА_1 подана заява про надання (поновлення) статусу безробітного до Чернігівського міського центру зайнятості та заява про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022.
Оскільки позивачка станом на 01.02.2022 перебувала на обліку в Чернігівській районній філії Чернігівського обласного центру зайнятості у Чернігівського міського центру зайнятості відсутні законні підстави для поновлення статусу безробітного ОСОБА_1 з 01.02.2022.
Відповідно до п. 19 Порядку надання допомоги по безробіттю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2022 № 735, тривалість виплати допомоги по безробіттю скорочується на строк до 90 календарних днів у разі недотримання рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню, а саме невідвідування безробітним без поважних причин центру зайнятості, в якому він зареєстрований, у визначений і погоджений з ним день та час (з дня невідвідування).
Згідно пп. 6 п. 5 ст. 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» тривалість виплати допомоги по безробіттю скорочується на строк до 90 календарних днів у разі Перереєстрації безробітного, який був знятий з обліку за невідвідування державної служби зайнятості більше 30 календарних днів без поважних причин та не сприяв своєму працевлаштуванню.
Наказом від 28.07.2022 № НТ220728 прийнято рішення про скорочення виплати допомоги по безробіттю з 21.07.2022 по 19.08.2022 у зв`язку з несприянням своєму працевлаштуванню перереєстрованим безробітним, які були зняті з обліку за невідвідування центру зайнятості більше 30 робочих днів без поважних причин.
Фактичною та нормативною підставою для прийняття спірного наказу №HT220728 від 28.07.2022 щодо скорочення виплати допомоги по безробіттю визначено п.5 ч.5ст.31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та п.4 розділу IV Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства розвитку, економіки, торгiвлi та сільського господарства України 06.04.2020 №624.
Зважаючи на все вищенаведене, рішення Чернігівського міського центру зайнятості про поновлення статусу безробітної ОСОБА_1 та про скорочення їй виплати допомоги по безробіттю є обгрунтованими.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Приписами ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Під час судового розгляду справи відповідачем доведено правомірності своїх дій.
За таких обставин суд прийшов до висновку, що зазначений позов не підлягає задоволенню з підстав, викладених у його мотивувальній частині.
Керуючись ст. 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позов ОСОБА_1 до Чернігівської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості та Чернігівського міського центру зайнятості про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Позивач: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
Відповідач: Чернігівський міський центр зайнятості (вул. Попудренка, 14, м. Чернігів, 14017, код ЄДРПОУ 21395273).
Відповідач: Чернігівський обласний центр зайнятості (вул. Коцюбинського, 40, м.Чернігів, код ЄДРПОУ 03491464).
Повний текст рішення суду виготовлено 22 грудня 2022 року.
Суддя О.Є. Ткаченко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108011203 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Ткаченко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні