13.09.2022 Справа № 756/7209/22
№ 756/7209/22
№ 1-кс/756/1235/22
У Х В А Л А
Іменем України
13 вересня 2022 року слідчий суддя Оболонського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Оболонської окружної прокуратури ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів,
в с т а н о в и в:
Прокурор Оболонської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів.
На обґрунтування клопотання прокурор посилається на те, що Оболонською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42021102050000164 від 03.09.2021 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що на території Оболонського району здійснювалось будівництво на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » житлового комплексу за адресою: АДРЕСА_1 в межах санітарно-захисних смуг на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:78:167:0016, з порушенням вимог державних будівельних норм та Земельного кодексу України, проте всупереч виявленим порушенням, які зазначалися як у сертифікатах ІНФОРМАЦІЯ_2 , так і під час досудового розслідування 18.02.2022 головний інспектор будівельного нагляду ДІАМ України ОСОБА_4 видала сертифікат готовності ІУ123220210375, яким введено в експлуатацію житловий комплекс за адресою АДРЕСА_1 , тобто вказаний документ містить ознаки можливого зловживання владою з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи з використанням службового становища всупереч інтересам служби.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 477 від 19.04.2019 (далі Обмеження) надано містобудівні умови та обмеження нового будівництва за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно з пунктом 3 вказаних Обмежень, цільове призначення вказаної земельної ділянки площею 0, 8419 га для іншої житлової забудови.
Відповідно до абзацу 1 пункту 4 Обмежень визначено розмістити об`єкт, в тому числі приямки, вхідні групи, сходи та інші конструктивні елементи будівлі, дренажі, оглядові колодязі і мережі, що обслуговують будівлю, на ділянці за межами червоних ліній оточуючих вулиць, та поза межами охоронних зон інженерних комунікацій, не порушуючи межі землекористування земельної ділянки.
П. 5 Обмежень зазначено, що об`єкт проектування потрапляє в санітарно-захисну зону від споруд зовнішнього транспорту.
П. 1 Обмежень зазначено що висота будівлі не повинна перевищувати 73,5 метрів.
Відповідно до ч. 1 ст. 114 Земельного Кодексу України- санітарно захисні зони створюються навколо об`єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об`єктів від територій житлової забудови.
Відповідно до ч. 2 ст. 114 Земельного Кодексу Українипередбачено, що в межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об`єктів, об`єктів соціальної інфраструктури та інших об`єктів, пов`язаних з постійним перебуванням людей.
Відповідно до витягу з містобудівного кадастру Києва, встановлено що на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:78:167:0016 існують обмеження у використанні, а саме розташовані санітарно-захисні зони споруд зовнішнього транспорту, охоронні зони інженерних мереж та споруд, санітарно-захисні зони установ комунального господарства та території захисної зелені на яких відповідно до ст. 111 Земельного кодексу України заборонено будівництво житлових об`єктів, об`єктів соціальної інфраструктури та інших об`єктів, пов`язаних з постійним перебуванням людей, проте забудовником не дотримуються вимог Земельного кодексу України.
29.09.2021 проведеним оглядом на підставі ухвали слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:78:167:0016 разташована будівля загальною площею забудови 0,7103 га в склад цієї будівлі входить багатоповерхова частина будівлі площею 0,2431 га загальною висотою 81,37 метри.
Проте поверховість житлового будинку, який введено в експлуатацію за вказаною адресою, становить 11 поверхів і вище, то згідно таблиці 6.2 пункту 6.1.14 ДБН Б.2.2.-12:2019, допустимий відсоток забудови земельної ділянки при розміщенні житлового будинку складає 30 відсотків, що дотримано забудовником, проте відповідно до Державних будівельних норм Б.2.2-12:2019 таблиці 6.2 зазначено, що сумарна площа забудовою житлового будинку, включаючи експлуатовані покрівлі стилобат них частин, підземних та напівпідземних споруд, що використовуються під благоустрій та озеленення для мешканців житлових будинків, не повинна перевищувати 70% земельної ділянки за умов забезпечення під`їздів до вхідних груп житлового будинку, проїзду пожежної техніки, автомобілів швидкої допомоги та інженерного захисту території щодо відведення поверхневого строку. Відповідно на земельній ділянці вище зазначені можливо будівництво комплексу з урахуванням стилобатної частини площею 0,58933 га, проте топографічно-геодизичними вимірюваннями спеціалістів під час огляду встановлено, що площа забудови складає 0,7103 га, що не відповідає вимогам Державних будівельних норм, містобудівних умов та обмежень, проте посадова особа ДІАМ 18.02.2022 всупереч інтересам суспільства та служби, знаючи про численні порушення ДБН видала сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом обєктів.
Враховуючи викладене, будівництво на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:78:167:0016 за адресою: АДРЕСА_1 , на якій збудовано багатофункціональний комплекс з прибудованими нежитловими приміщеннями, замовником якого є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », не відповідає вимогам земельного кодексу та Державних будівельних норм та здійснено у порушенні містобудівних вимог та обмежень.
Крім того слід зазначити, що ІНФОРМАЦІЯ_4 у прийнятті до експлуатації завершеного об`єкта будівництва, а саме 17.11.2021 №ІУ123211115657 відмовлено у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівельних об`єктів з підстав роботи із забезпечення доступності до об`єкта мало мобільних груп населення виконанні із порушенням будівельних норм встанових ДБН В.2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд, а саме : відстні тактильні смуги, відсутня система блисковкозахисту. Замовником було перевищено вимоги щодо допустимої висотності об`єкта встановленої Містобудівними вимогами та обмеженнями №477 від 19.04.2019 виданими ІНФОРМАЦІЯ_5 , 22.12.2021 відмовлено у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів №ІУ123211209437 підставою для відмови стало не забезпечення усіма складовими протипожежних комплектів, в котельнеі не змонтований загальний лічильник. Замовником було перевищено вимоги щодо допустимої висотності об`єкта встановленої Містобудівними вимогами та обмеженням №477 від 19.04.2019, 06.01.2022 ДІАМ України відмовлено у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів №ІУ123211228398 з підстав: дані технічного паспорта не відповідають техніко-економічним показникам проекту, в трансформаторній підстанції не хмонтовано силове електрообладнання; до об`єкту не підведено газопровід згідно ТУ ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » № SW011400917 від 01.09.2017, перевищено вимоги щодо допустимої висотності об`єкта встановленої Містобудівними вимогами та обмеженнями №477 від 19.04.2019.
Отже, зібраними матеріали кримінального провадження можуть свідчити про ознаками можливих порушень зі сторони посадових осіб ДІАМ порушення вимог Містобудівних умов та обмежень №477 від 19.04.2019 та Державних Будівельних норм Б.2.2.-12:2019.
Листом від 17.01.2022 №54-381вих-22 прокуророр ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_3 повідомлялось ДІАМ України, щодо порушень виявлених в ході здійснення процесуального керівництва та отримано відповідь №2147/05/13-22 від 09.02.2022, що свідчить про обізнаність посадових осіб ДІАМ України, про порушення виявлені в ході процесуального керівництва.
Враховуючи викладене, можливо дійти висновку, що посадові особи ДІАМ України, свідомо знаючи про порушення чинного законодавства та підзаконних нормативно-правових актів стосовно об`єкту будівництва «Будівництво житлових будинків з прибудованими нежитловими приміщеннями на проспекті АДРЕСА_1 » на земельній ділянці з кадастровими номерам 8000000000:78:167:0016 за адресою: АДРЕСА_1 , зловживаючи своїм службовими обов`язками, діючи всупереч інтересів служби та суспільства видали сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченного об`єкту будівництва.
В ході досудового розслідування допитано в якості свідка ОСОБА_4 , яка вказала що лише технічно вносила відомості про видачу сертифіката готовності та вказані відомості внесені на підставі довідки, чек листа та проведеного огляду, який проводив огляд об`єкта закінченого будівництва ОСОБА_5 . Під час допиту ОСОБА_5 , зазначив, що йому не відома інформація щодо попередніх відмов, проте вказана інформація викликає сумніви, адже відповідно до посадової інструкції ОСОБА_5 п. 3 основних посадових обов`язків проводить аналіз та узагальнення результатів здійснення заходів державного архітектурно будівельного контролю та має вільний доступ до Єдиної системи у сфері будівництва в якій містяться у відкритому доступі сертифікати про відмови у введені в експлуатацію.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України у вказаному кримінальному провадженні прокурор звернувся до ДП «ДІЯ`України із запитом № 54-3850 вих.22 від 03.09.2021 про надання інформації. Відповідно до відповіді від 29.08.2022 №10823/07-15 зазначено, що вказана інформація може бути отримана в порядку ст. 159 КПК України.
З метою встановлення істини у кримінальному провадженні, перевірки дотримання будівельних норм та правил введення в експлуатацію вказаного об`єкта виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей та документів, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » .
Відомості, які містяться у вказаних документах можуть бути використані як докази, а іншим способом, крім проведення тимчасового доступу та вилучення (виїмки) копій документів, здобути вказані докази неможливо. Так само, без вилучення вказаних документів, іншим способом неможливо довести зазначені вище обставини. Вказані докази самостійно та в сукупності з іншими речами та документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, про які йде мова в описовій частині даного клопотання.
Відповідно доПостанови КМУвід 23червня 2021року №681«Деякі питаннязабезпечення функціонуванняЄдиної державноїелектронної системиу сферібудівництва»,п.8.Зазначено -Технічним адміністраторомє державнепідприємство ІНФОРМАЦІЯ_8 ,що належитьдо сфериуправління Мінцифри. Пунктом9зазначено,що технічнийадміністратор здійснює заходи із створення та супроводження (впровадження та розвитку) програмного забезпечення електронної системи; відповідає затехнічне ітехнологічне забезпеченняелектронної системи,збереження тазахист інформації(даних),що міститьсяв електроннійсистемі; забезпечуєпроведення технічнихта профілактичнихробіт зпідтримки електронноїсистеми; забезпечує надання, блокування та анулювання доступу користувачів до електронного кабінету; проводить навчаннящодо роботиз електронноюсистемою; змінює в довідниках електронної системи найменування державних органів та органів місцевого самоврядування, саморегулівних організацій, вносить відомості про їх ліквідацію/реорганізацію, правонаступництво, зміну території, на які поширюються повноваження органів.
Пунктом 14 зазначено, для забезпечення контролю за роботою електронної системи технічному адміністратору надається право перегляду журналу всіх дій та/або подій, що відбуваються в електронній системі, зокрема фіксації дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в електронній системі, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу.
Прокурор про день та час розгляду клопотання повідомлялись належним чином, прокурор надав до суду заяву про розгляд клопотання в його відсутність, в заяві вказав, що клопотання підтримує в повному обсязі, тому, вважаю за можливе проводити розгляд клопотання за його відсутності.
Дослідивши клопотання, копії матеріалів, якими прокурор, обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку, що клопотання дізнавача є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження вбачається, що 03.09.2021 року внесено відомості за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364 КК України.
Документи, до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ, з метою отримання інформації, можуть бути отримані у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) АДРЕСА_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Відповідно до статтями 161, 162 КПК України, документи, до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ, не є документами, до яких заборонено доступ, але містять охоронювану законом таємницю.
Враховуючи те, що прокурором, крім обставин, передбачених ч. 5 ст. 163 КПК України, доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться у вказаних у клопотанні документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, вважаю за необхідне надати прокурору тимчасовий доступ до вказаних документів та можливість їх вилучити.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.159, 160, 162, 163, 164, 166, п. 10 ч. 1 ст. 309 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в:
Клопотання прокурора Оболонської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів задовольнити.
Надати прокурорам ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_3 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , тимчасовий доступу до документів, а саме:
інформацію стосовно головного інспектора будівельного нагляду ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_5 , ІНН НОМЕР_3 , стосовно дій та подій, входів та виходів до електронного кабінету Єдиного державного реєстру у сфері нерухомості, копій журналів всіх дій та/або подій, із зазначенням номерного ресурсу підприємства (номери телефонів та IP-адреси, фактичного місця знаходження), фізичних адрес засобів комунікації (МАС-адресів), а також часу і дати проведення з`єднань, входів до Єдиної державної системи у сфері будівництва за період з 01.10.2021 по 20.02.2022, часу, дати входу та виходу, дії та події які вчинялися ОСОБА_5 у Єдиній державної електронної системи у сфері будівництва ОСОБА_5 та інформації чи перегладилися ним документи з реєстраційними номерами ІУ123220210375, ІУ123211115657, ІУ123211209437, ІУ123211228398, ІУ123220210375 або інші дії та події стосовно вище зазначених електронних документів.
Строк дії ухвали встановити один місяць з дня її постановлення.
Роз`яснити, що відповідно до ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, набирає законної сили після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2022 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108018758 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Оболонський районний суд міста Києва
Жежера О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні