Ухвала
від 22.12.2022 по справі 931/579/22
ЛОКАЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 931/579/22

Провадження № 2-а/931/10/22

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

22.12.22

22 грудня 2022 року

Суддя Локачинськогорайонного суду Волинської області Масляна С.В., ознайомившись з адміністративним позовом ОСОБА_1 до Володимирського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Волинській області про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення -

в с т а н о в и л а:

Представник позивача ОСОБА_1 - Василюк І.М. звернувся до суду із вищевказаним позовом.

Відповідно до ст. 171 КАС України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

За правилами адміністративного судочинства, позовна заява за формою та змістом повинна відповідати статті 160 КАС України, а також вимогам статті 161 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Позивачем до позовної заяви не додано документ про сплату судового збору в розмірі ставки, встановленої Законом, також не додано доказів про звільнення від сплати судового збору при поданні позовної заяви.

Відповідно до положень ст. ст. 3, 5 Закону України «Про судовий збір» особи, які оскаржують постанову у справі про адміністративне правопорушення, не віднесені до кола суб`єктів, які звільняються від сплати судового збору за подання адміністративного позову, а позови з таким предметом не належать до об`єктів, за подання яких судовий збір не справляється.

Суд враховує, що відповідно до ч. 4 ст. 263 ЦПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 18.03.2020 № 543/775/17 (провадження № 11-1287апп18) викладено правову позицію, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень ст.ст. 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати ст.ст. 2-5 Закону України «Про судовий збір», які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.

Розмір судового збору, який підлягає стягненню у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 496, 20 грн. (ч. 5ст. 4 ЗУ «Про судовий збір»).

Згідно з правовою позицією Великої Палати Верховного Суду, викладеною в постанові від 18.03.2020 року, з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору у справах щодо накладення адміністративного стягнення за подання позовної заяви судовий збір складає 0, 2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У ст.5 Закону України «Про судовий збір» визначено перелік осіб звільнених від сплати судового збору.

Відтак, позивачу необхідно сплати судовий збір у розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок за вказаними нижче реквізитами та надати суду оригінал квитанції про сплату судового збору, а у випадку звільнення від сплати судового збору надати відповідні підтверджуючі документи.

(Реквізити сплати судового збору: отримувач коштів - ГУК у Волин.обл./смт Локачі/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38009371, рахунок отримувача - UA038999980313181206000003554, Банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.), код класифікації доходів бюджету - 22030101, призначення платежу - *;101; _____ (код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом


(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Локачинський районний суд Волинської області (назва суду де розглядається справа).

Оригінал квитанції необхідно подати суду.

Згідно зі ст. 160 КАС України позовна заява подається в письмовій формі та повинна містити:

1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень;

4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору;

7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Всупереч даній нормі, представником позивача в позовній заяві не зазначено відомих номерів засобів зв`язку, офіційної електронної адреса або адреси електронної пошти позивача, як не зазначено і про їх відсутність, а також офіційної електронної адреса або адреси електронної пошти відповідача.

У позовній заяві відсутні відомості про можливе вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви; при цьому позивачем не вказано, що такі заходи не здійснювались.

У позовній заяві відсутнє зазначення доказів, що підтверджують вказані позивачем обставини (зокрема, твердження ОСОБА_1 про те, що інспектором надано невірну оцінку обставині керування ним транспортним засобом).

Також, у позовній заяві відсутнє власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Суддя звертає увагу позивача на те, що за змістом ст. 16 КАС України відповідачами в адміністративній справі є суб`єкти владних повноважень.

Належним відповідачем, як суб`єктом владних повноважень у адміністративній справі щодо оскарження рішень (дій чи бездіяльності) у справі про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення щодо правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, повинен бути відповідний орган Національної поліції.

Відповідно до постанови КМУ №730 від 16 вересня 2015 року «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції, зокрема, Головне управління Національної поліції у Волинській області та, окремо, Департамент патрульної поліції як міжрегіональний територіальний орган Національної поліції.

Відповідачем у таких справах, які розглядаються судом в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, є саме орган Національної поліції - суб`єкт владних повноважень, а не підрозділ Національної поліції або ж особа, яка перебуває з цим органом у трудових відносинах та від його імені здійснює розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення. Правову позицію з даного питання було висловлено Верховним Судом у постанові від 26 грудня 2019 року по справі №724/716/16-а (провадження № К/9901/12750/18).

Отже, належним відповідачем у даній справі є відповідний орган Національної поліції, а саме: Головне управління національної поліції України у Волинській області (вул. Винниченка, 11, м. Луцьк), як суб`єкт владних повноважень у адміністративній справі щодо оскарження рішень (дій чи бездіяльності) .

За змістом ст.48 КАС України заміну неналежного відповідача можливо здійснити лише за згодою позивача. Суд за результатами розгляду справи відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача. Це вказує на необхідність визначення саме позивачем особи, яка є належним відповідачем у справі.

Згідно ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

За правилами ч.ч. 1, 6 ст.94 КАС України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Якщо подано копію (електронну копію) письмового доказу, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи може витребувати у відповідної особи оригінал письмового доказу. Якщо оригінал письмового доказу не поданий, а учасник справи або суд ставить під сумнів відповідність поданої копії (електронної копії) оригіналу, такий доказ не береться судом до уваги.

Як вбачається з матеріалів позову представником позивача долучено до матеріалів справи копію постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення серії БАВ №349326 від 11.12.2022 року. Додана позивачем до позову копія є неналежної якості, крім того до позову додано тільки другий аркуш копії постанови, який починається з 5 пункту, тобто суддя позбавлений можливості перевірити чи дійсно надана копія саме оскаржуваної постанови, що зазначена у позові (серія та номер постанови, дата прийняття тощо не відображені у копії, що надана).

Зважаючи на предмет даного позову, суд вважає необхідним зобов`язати позивача долучити належну копію постанови серії БАВ №349326 від 11.12.2022 року, а також копію належної якості для відповідача.

Згідно з ч.1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160-161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

А відтак, позов поданий з порушенням вимог ст.ст.160-161 КАС України підлягає залишенню без руху.

Керуючись ч.1 ст.169 КАС України, суддя, -

п о с т а н о в и в:

Позов ОСОБА_1 до Володимирського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Волинській області про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення - залишити без руху.

Надати позивачу строк десять днів з дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків, зазначених в ухвалі судді.

Якщо позивачем не буде усунуто недоліки позовної заяви у строк, встановлений в ухвалі судді, заява вважатиметься неподаною і повертається позивачеві (ч.4 ст. 169 КАС України).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Локачинського районного суду С.В. Масляна

СудЛокачинський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108029616
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —931/579/22

Рішення від 22.02.2023

Адміністративне

Локачинський районний суд Волинської області

Масляна С. В.

Рішення від 26.01.2023

Адміністративне

Локачинський районний суд Волинської області

Масляна С. В.

Рішення від 26.01.2023

Адміністративне

Локачинський районний суд Волинської області

Масляна С. В.

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Локачинський районний суд Волинської області

Масляна С. В.

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Локачинський районний суд Волинської області

Масляна С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні