Постанова
від 21.12.2022 по справі 308/14808/22
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/14808/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.12.2022 м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Сарай А.І., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., розглянувши справу про порушення митних правил, що надійшла із Закарпатської митниці Держмитслужби, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , водія ФОП ОСОБА_2 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 від 19.07.2022, орган, що видав: 2111, за ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

15.10.2022, о 18 год. 28 хв., в зону митного контролю митного поста «Ужгород - автомобільний» Закарпатської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» прибув вантажний транспортний засіб (фургон) марки «Iveco», р.н.з. України НОМЕР_2 , під керуванням водія громадянина України ОСОБА_1 , який працює водієм в ФОП ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ).

Згідно з поданими до митного контролю водієм товаросупровідними документами в митному режимі «імпорт» переміщується збірний товар, а саме:

1) CMR А№ 4624 від 12.10.2022, Invoice від 15.09.2022 № 22-2-0664, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.10.2022 «медичні засоби та обладнання…» в загальній кількості 2 вантажних місць (піддонів), загальною вагою брутто 319,0 кг, загальною вартістю 11450,40 євро. Відправником товару являється іноземна компанія «Action medeor E.V.» (St. Toniser Str. 21, D-47918 Tontsvorst Postfach 2140 Germany), а одержувачем Клінічний санаторій «Роща» код ЄДРПОУ: 02648627 (62417, Харківська область, Харківський район, смт. Пісочин, вул. Санаторна, 46, Україна);

2) CMR А№ 4622 від 12.10.2022, Invoice від 05.10.2022 № 22-2-0628, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.10.2022 «медичні засоби та обладнання…» в загальній кількості 2 вантажних місць (піддонів), загальною вагою брутто 435,0 кг, загальною вартістю 9349,50 євро. Відправником товару являється іноземна компанія «Action medeor E.V.» (St. Toniser Str. 21, D-47918 Tontsvorst Postfach 2140 Germany), а одержувачем Комунальне некомерційне підприємство Білопільської міської ради «Білопільський центр первинної медичної допомоги» код ЄДРПОУ: 42332480 (41800, Сумська область, Сумський район, м. Білопілля, вул. Полтавський Полк, 2, Україна);

3) CMR А№4623 від 12.10.2022, Invoice від 14.09.2022 № 22-2-0663, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.10.2022 «медичні засоби та обладнання…» в загальній кількості 2 вантажних місць (піддонів), загальною вагою брутто 480,0 кг, загальною вартістю 14007,90 євро. Відправником товару являється іноземна компанія «Action medeor E.V.» (St. Toniser Str. 21, D-47918 Tontsvorst Postfach 2140 Germany), а одержувачем Комунальне некомерційне підприємство «ЦПМСД» Березівської сільської ради «Білопільський центр первинної медичної допомоги» код ЄДРПОУ: 40269249 (41437, Сумська область, Шосткинський район, с. Береза, вул. Довженка, 1г, Україна);

4) CMR А№ 4619 від 12.10.2022, Invoice від 14.09.2022 № 22-2-0665, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 15.10.2022 «лікарські засоби…» в загальній кількості 2 вантажних місць (піддонів), загальною вагою брутто 261,0 кг, загальною вартістю 3842,05 євро. Відправником товару являється іноземна компанія «Action medeor E.V.» (St. Toniser Str. 21, D-47918 Tontsvorst Postfach 2140 Germany), а одержувачем «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» код ЄДРПОУ: 40980271 (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Сумська, 55, Україна);

5) CMR № 7700005590 від 13.10.2022, Invoice від 13.10.2022 № 903106800 «вироби зі скловолокна, тонкі тканини з ниток…» в загальній кількості 2 вантажних місця (піддонів), загальною вагою брутто 338,0 кг, загальною вартістю 823,60 євро. Вантаж слідує в митному режимі «імпорт» по МД ІМ 40 ЕА № UA100330/2022/446641 від 14.10.2022. Відправником товару являється іноземна компанія «Johns Manville Sales GmbH» (Werner-Schuller-Str.1, 97877, Wertheim Germany), а одержувачем ТОВ «Виробниче торгово-будівельне об`єднання «Гранд»» (07100, Київська область, м. Славутич, Київський квартал, 14/1, Україна).

Вантажний автомобіль надійшов без митного забезпечення.

ОСОБА_1 було запропоновано заповнити митну декларацію, в якій він вказав свої паспортні дані, дані про транспортний засіб та наявність супроводжуваного багажу (ручної поклажі) в кількості 1 місця. При усному опитуванні ОСОБА_1 , підтвердив відомості, вказані ним у митній декларації, та заперечив наявність будь-яких інших товарів, в тому числі таких, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено.

Під час проведення митного контролю та митного огляду вантажу було встановлено, що частина вантажу, а саме «медичні засоби та обладнання…» в загальній кількості 2 вантажних місця (піддонів), загальною вагою брутто 319,0 кг, загальною вартістю 11450,40 євро, що слідував від компанії «Action medeor E.V.» (St. Toniser Str. 21, D-47918 Tontsvorst Postfach 2140 Germany), одержувачу Клінічний санаторій «Роща» код ЄДРПОУ: 02648627 (62417, Харківська область, Харківський район, смт. Пісочин, вул. Санаторна, 46, Україна), не відповідає відомостям, заявленим в митних деклараціях, а саме було виявлено незаявлений за встановленою формою в одній картонній коробці серед інших медикаментів медичний препарат «Tramadol Hydrochloride 50 mg USP» (трамадолгідрохлорід) в 1 фабричній упаковці, 1000 пігулок, діюча речовина (хлоргідрат трамадолу) 50 mg в кожній пігулці.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 197 МК України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, визначає коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, на переміщення яких через митний кордон України у відповідному напрямку встановлено обмеження, та розміщує відповідну інформацію на своєму офіційному веб-сайті та на єдиному державному інформаційному веб-порталі «Єдине вікно для міжнародної торгівлі».

Діюча речовина «tramadolhydrochlorid» (трамадолгідрохлорід) віднесена до переліку наркотичних засобів та психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770, Таблиці № ІІ Списку № 1 «Наркотичні засоби, обіг яких обмежено».

В своєму поясненні ОСОБА_1 повідомив, що на момент митного контролю та оформлення дозвільних документів на виявлений медичний препарат у нього не має, він не знав, про належність медичного препарату «Tramadol Hydrochloride 50 mg USP» до наркотичних засобів, обіг яких обмежено і що своїми діями він порушує митне законодавство України.

Вартість виявлених товарів згідно з висновку експерта становить 13140 грн.

Таким чином, ОСОБА_1 не задекларував за встановленою формою точних відомостей про переміщувані ним через митний кордон України товари, які обмежені до переміщення через митний кордон України.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби у судовому засіданні вважає, що ОСОБА_1 винний у вчиненні адміністративного правопорушення, його вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому його необхідно притягнути до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 471 МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.

ОСОБА_1 у судове засідання, призначене на 21.12.2022 об 11.00 год., не з`явився, хоча про час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, що підтверджується відповідним записом та його підписом у протоколі про порушення митних правил про те, що розгляд справи відбудеться 21.12.2022 об 11.00 год., в приміщенні Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області, примірник протоколу ним отримано 17.10.2022. У судове засідання, призначене на 21.12.2022, ОСОБА_1 не з`явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки не повідомлено, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило.

Відповідно до положень ст. 526 МК України вважаю за можливе провести розгляд даної справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча повідомлялася про час і місце розгляду справи.

При цьому суддя враховує, що прецедентна практика Європейського суду з прав людини виходить з того, що реалізуючи п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких не допустити судовий процес у безладний рух.

З цього приводу прецедентними є рішення Європейського суду з прав людини у справах «Осман проти Сполученого королівства» від 28.10.1998 та «Круз проти Польщі» від 19.06.2001, у яких зазначено, що право на суд не є абсолютним. Воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за самою своєю природою потребує регулювання з боку держави.

Крім того, Європейський суд з прав людини в рішенні від 07.07.1989 у справі «Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії» зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях наголошує, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Заслухавши представника Закарпатської митниці Держмитслужби, вважаю, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 МК України недекларування товарів (крім валютних цінностей), що підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та які переміщуються громадянами.

Статтею 68 Конституції України регламентовано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 МК України, стверджується зібраними у справі доказами: протоколом про порушення митних правил № 0909/30500/22 від 17.10.2022; письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 15.10.2022; доповідною запискою старшого державного інспектора - кінолога відділу кінологічного забезпечення управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Закарпатської митниці Пригари Р.О. від 17.10.2022; актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 16.10.2022; фотоматеріалами до протоколу; висновком експерта № 142000-3800-0154 від 26.10.2022.

Враховуючи характер та ступінь вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника, вважаю, що у відповідності до вимог ст. ст. 23, 33 КУпАП на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч. 3 ст. 471 МК України, яка є безальтернативною, у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил (медичного препарату).

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у сумі 496,20 грн.

Керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, ст. ст. 471 ч. 3, 527-529 МК України,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, з конфіскацією на користь держави безпосередніх предметів порушення митних правил: медичного препарату «Tramadol Hydrochloride 50 mg USP» (трамадолгідрохлорід), 1 упаковка по 1000 пігулок, діюча речовина (хлоргідрат трамадолу) 50 mg в кожній пігулці, у кількості 1000 шт.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,на користьдержави 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 коп. судового збору.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя Ужгородського міськрайонного суду

Закарпатської області А.І. Сарай

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення21.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108037615
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю

Судовий реєстр по справі —308/14808/22

Постанова від 21.12.2022

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Сарай А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні