Постанова
від 22.12.2022 по справі 157/1406/22
КАМІНЬ-КАШИРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 157/1406/22

Провадження №3/157/735/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2022 року місто Камінь-Каширський

Суддя Камінь-Каширського районного суду Волинської області Гамула Б.С., з участю: секретаря судового засідання Данилюк Ю.О., прокурора Смітюха В.Г., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , розглянувши справи про адміністративні правопорушення, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань у Волинській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки та жительки АДРЕСА_1 , директора центру позашкільної освіти Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області,

за ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

встановив:

ОСОБА_1 , обіймаючи посаду директора опорного закладу загальної середньої освіти «Сошичненський ліцей», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка згідно з підпунктом «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закон) є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, не повідомила не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли вона дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів визначений законом колегіальний орган Сошичненську сільську раду Волинської області про наявність у неї реального конфлікту інтересів, який виник під час підписання та видачі наказу №163-к/тр від 23 грудня 2021 року «Про розподіл та виплату грошової премії педагогічним працівникам», яким встановила своїй близькій особі невістці ОСОБА_2 премію в розмірі 4050 гривень, чим порушила вимоги п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Крім того, ОСОБА_1 , обіймаючи посаду директора опорного закладу загальної середньої освіти «Сошичненський ліцей», будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка згідно з підпунктом «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме підписала та видала наказ №163-к/тр від 23 грудня 2021 року «Про розподіл та виплату грошової премії педагогічним працівникам», яким встановила своїй близькій особі невістці ОСОБА_2 премію в розмірі 4050 гривень, чим порушила вимоги п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Згідно з частиною 2 статті 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Оскільки справи про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 розглядаються суддею одночасно, тому їх слід об`єднати та прийняти до спільного провадження.

ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала. Пояснила, що не була добре ознайомлена з антикорупційним законодавством, а тому не вважала, що надання премії своїй невістці ОСОБА_2 поряд з іншими педагогами навчального закладу є порушенням.

Прокурор Смітюх В.Г. у судовому засіданні підтримав обвинувачення ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 та 2 ст. 172-7 КУпАП, та просив накласти на неї адміністративне стягнення.

Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, прокурора, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суддя дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 та 2 статті 172-7 КУпАП.

Відповідно до положень статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Статтею 280 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів. При цьому, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції».

Відповідно до статті 1 Закону під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Приватний інтерес це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Згідно зі статтею 62 Господарського кодексу України підприємство це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами. Підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки.

У статті 80 Цивільного кодексу України зазначено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Водночас, згідно зі ст. 81 цього ж Кодексу юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Згідно з витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань опорний заклад загальної середньої освіти «Сошичненський ліцей» Сошичненської сільської ради Волинської області є юридичною особою, засновником якої є Сошичненська сільська рада. Ідентифікаційний код юридичної особи: 43775695, юридична адреса: Волинська область, Камінь-Каширський р-н, вул. Ковельська, 100.

Відповідно до пункту 1.1 розділу І статуту ОЗЗСО «Сошичненський ліцей», затвердженого рішенням Сошичненської сільської ради від 14 січня 2021 року №4/2, згаданий заклад це опорний заклад загальної середньої освіти, створений згідно з чинним законодавством України та перебуває в комунальній власності Сошичненської сільської ради Волинської області. Згідно з пунктом 1.4 розділу І Статуту засновником опорного закладу освіти є Сошичненська сільська рада Волинської області. У пункті 1.6 розділу І Статуту зазначено, що опорний заклад освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, штамп, печатку, ідентифікаційний номер, бланки зі своїм найменуванням, може мати рахунок в Управлінні Державної казначейської служби України у Камінь-Каширському районі Волинської області, а також може мати рахунки в установах банків. Права та обов`язки юридичної особи опорний заклад загальної середньої освіти набуває з дня державної реєстрації. Форма власності комунальна.

Таким чином, опорний заклад загальної середньої освіти «Сошичненський ліцей» є юридичною особою публічного права. Отже, відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» директор ОЗЗСО «Сошичненський ліцей» є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ст. 172-7 КУпАП.

Адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП настає за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, а згідно з ч. 2 ст. 172-7 КУпАП адміністративна відповідальність настає за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно з контрактом з керівником закладу загальної середньої освіти, укладеним 26 червня 2020 року між Камінь-Каширською районною радою в особі голови районної ради ОСОБА_3 з однієї сторони та ОСОБА_1 з іншої сторони, ОСОБА_1 призначена на посаду директора (керівника) опорного закладу загальної середньої освіти «Сошичненський ліцей». Додатковою угодою до контракту від 01 лютого 2021 року роботодавця Камінь-Каширську районну раду змінено на Сошичненську сільську раду.

Також встановлено, що 09 листопада 2021 року наказом №144/к/тр за підписом заступника директора ОЗЗСО «Сошичненський ліцей» І. Королік на посаду асистента вчителя з 10 листопада 2021 року призначено ОСОБА_2 .

З довідки Сошичненської сільської ради про склад сім`ї ОСОБА_1 та свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_1 встановлено, що ОСОБА_4 є невісткою ОСОБА_1 .

З долученого до матеріалів справи наказу №163-к/тр від 23 грудня 2021 року «Про розподіл та виплату грошової премії педагогічним працівникам» вбачається, що ОСОБА_1 всупереч вимогам Закону України «Про запобігання корупції» видала та підписала розпорядчий документ, згідно з яким педагогічним працівникам ОЗЗСО «Сошичненський ліцей», в тому числі ОСОБА_2 , було нараховано та виплачено премію в сумі 4050 гривень.

У такий спосіб повністю доведено, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою публічного права директором ОЗЗСО «Сошичненський ліцей», тобто особою, зазначеною в підпункті «а» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», а отже суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, всупереч вимогам пунктів 2, 3 ч. 1 ст. 28 вказаного Закону не повідомила визначений законом колегіальний орган Сошичненську сільську раду про наявність у неї реального конфлікту інтересів, що виник у зв`язку з перебуванням у неї в прямому підпорядкуванні близької особи невістки, а також вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів під час підписання й видачі наказу про преміювання ОСОБА_5 .

Таким чином, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених частинами 1 та 2 статті 172-7 КУпАП повністю доведена.

Враховуючи характер вчиненого адмінправопорушення, дані про особу порушника, яка вперше притягується до адміністративної відповідальності, свою вину у вчиненому визнала повністю, відсутність обтяжуючих обставин, суддя вважає за доцільне піддати ОСОБА_1 адмінстягненню у виді штрафу в мінімальному розмірі, що передбачений санкцією ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, яка передбачає більш суворе покарання.

У відповідності до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з правопорушника в дохід держави підлягає стягненню судовий збір.

Керуючись статтями 36, 172-7, 283, 284 КУпАП, суддя

постановив:

ОСОБА_1 визнати винуватою у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Роз`яснити, що на підставі частини 2 статті 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу протягом 15 днів, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги до Камінь-Каширського районного суду.

Суддя: Б. С. Гамула

СудКамінь-Каширський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108044959
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —157/1406/22

Постанова від 22.12.2022

Адмінправопорушення

Камінь-Каширський районний суд Волинської області

Гамула Б. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні