ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2022 року м. Житомир справа № 240/12417/21
категорія 113070200
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Шимонович Р.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська паливна група" до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Житомирській області (філія ГСЦ МВС) про визнання дій неправомірними та скасування висновку,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулосяТовариство з обмеженою відповідальністю "Українська паливна група" із позовом, у якому просить: визнати неправомірними дії та скасувати висновок від 15.04.2021 року Регіонального сервісного центру МВС в Житомирській області про результати моніторингу транспортного засобу та визнання протоколу №01203-00339-21 від 12.04.2021 року серія ВС №111831 недійсним.
Позовні вимоги мотивавано протиправністю висновку відповідача про результати моніторингу транспортного засобу від 15.04.2021 року та визнання протоколу №01203-00339-21 від 12.04.2021 року серія ВС №111831 недійсним з тих підстав, що у вказаному висновку не зазначається в чому полягало порушення, Технологічних вимог до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу. Вважає, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню, а дії відповідача такими, що не відповідають чинному законодавству.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року відкрито провадження у справі за правилам спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання у справі на 04.08.2021 року.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Таку позицію обгрунтовано тим, що посадовою особою випробувальної лабораторії ТОВ «Українська паливна група» в порушення вимог п. 16 до Порядку проведення ОТК (Порядок № 137), зафіксований на фотографіях показник одометра, що не відповідає показнику, зазначеному інформації про результати проведення обов"язкового технічного контролю (далі ОТК), видано протокол перевірки технічного стану № 01203-00339-21.Зауважив, що вказане порушення (зафіксований на фотографії показник одометра не відповідає показнику, зазначеному в ігформації про результати ОТК) і як наслідок визнання недійсним протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу № 01203-00339-21 від 12 квітня 2021 року, не пов`язане з технічним станом транспортного засобу, а стало внаслідок внесення ТОВ «Українська паливна група» недостовірних даних до реєстру в т.ч. і через неуважність.
04.08.2021 року розгляд справи не відбувся з технічних причин, наступне судове засідання призначено на 05.08.2021 року.
05.08.2021 року у судовому засіданні здійснено заміну відповідача на Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Житомирській області (філія ГСЦ МВС), оголошено перерву у судовому засіданні до 09.09.2021 року.
09.09.2021 року у зв`язку із поданим клопотанням представника відповідача, розгляд справи відкладено на 29.09.2021 року.
29.09.2021 року у зв`язку із поданим клопотанням представника відповідача, розгляд справи відкладено на 20.10.2021 року.
20.10.2021 року у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному, розгляд справи відкладено на 24.11.2021 року.
24.11.2021 року у судовому засіданні представник позивача просив задовольнити позовні вимоги, з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позвоних вимог, у зв`язку з їх необгрунтованістю та безпідставністю.
Протокольною ухвалою суду від 24.11.2021 року вирішено подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Українська паливна група" (далі - ТОВ Українська паливна група) перевірено технічний стан транспортного засобу марки DAF XF460FT, реєстраційний номер НОМЕР_1 .
За результатами проходження вказаним автомобілем технічного контролю видано протокол перевірки технічного стану транспортного засобу у якого показник одометра (495321), зафіксований в протоколі перевірки технічного стану ТЗ від 12.04.12021 року (495521).
15.04.2021 року завідувачем сектору взаємодії із суб`єктами обов`язкового технічного контролю філії ГСЦ МВС, на підставі абз. 2 п. З Порядку № 512, Порядку №137, Вимог № 710, Порядку № 928 за результатами здійснення моніторингу інформації про результати проведення обов`язкового технічного контролю встановлено, що суб`єктом здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, випробувальна лабораторія ТОВ «Українська паливна група» 12 квітня 2021 року видано протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №01203-00339-21, (серія та номер бланка протоколу ВС № 111831) на транспортний засіб марки DAF XF460FT, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , який належить ТОВ «ОТП-Лізинг» в порушення вимог законодавства у сфері здійснення обов"язкового технічного контролю.
Зважаючи на встановлені обставини Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Житомирській області 15.04.2021 сформовано висновок про результати моніторингу інформації результатів проведення технічного контролю транспортного засобу та визнання протоколу "недійсним" (далі - висновок) та прийнято рішення про визнання протоколу перевірки технічного стану №01203-00339-21 від 12.04.2021 недійсним.
Матеріалами фотофіксації процесу проведення обов`язкового технічного контролю ід 12.04.2021 зафіксований транспортний засіб DAF XF460FT, д.р.н. НОМЕР_2 з показником одометра 495321, проте зафіксований в протоколі перевірки технічного стану ТЗ від 12.04.2021 показник одометра - 495521.
Незважаючи на вказане, посадовою особою випробувальної лабораторії ТОВ «Українська паливна група» в порушення вимог п. 16 до Порядку проведення ОТК (Порядок № 137), зафіксований на фотографіях показник одометра не відповідає який показнику, зазначеному в інформації про результати ОТК, видано протокол перевірки технічного стану № 01203-00339-21.
Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання, визначені відповідно до Закону України «Про дорожній рух» в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.
Відповідно до ст. 33 Закону України «Про дорожній рух» технічний стан транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, у частині, що стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, має відповідати правилам, нормативам, затвердженим у встановленому порядку.
Обов`язок щодо забезпечення належного технічного стану транспортних засобів покладається на їх власників або інших осіб, які їх експлуатують, згідно з чинним законодавством.
Згідно із частинами 3, 5 ст. 35 обов`язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.
Обов`язковий технічний контроль транспортних засобів, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та зареєстрованих територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, здійснюють суб`єкти проведення обов`язкового технічного контролю, які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
Відповідно до п.1 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. №137 (далі - Порядок №137) виконавець - юридична особа або фізична особа - підприємець, визначена як суб`єкт проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу.
Пунктом 16 Порядку №137 передбачено, що виконавець здійснює фотофіксацію процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу, про що попереджає замовника. Фотофіксація процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу із фіксацією, серед іншого, показника одометра.
Відповідно до абзацу 2 п.18 Порядку №137 у разі позитивного результату після проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану із самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішньому боці) транспортного засобу. У разі негативного результату або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу складається акт невідповідності технічного стану транспортного засобу за формою згідно з додатком 4.
Згідно із ст.52-1 Закону України «Про дорожній рух» до повноважень Міністерства внутрішніх справ України у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху належать, зокрема, формування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, загальнодержавної бази даних про результати обов`язкового технічного контролю транспортних засобів на підставі інформації про результати перевірки технічного стану транспортного засобу, що надається суб`єктами проведення обов`язкового технічного контролю.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 №512 затверджено Порядок формування загальнодержавної бази даних про результати обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, доступу до неї та встановлення розміру плати за надання таких послуг (далі - Порядок №512)
Відповідно до пункту 3 Порядку №512 суб`єкти здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів через осіб, що отримали доступ до реєстру результатів обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, забезпечують кожної робочої зміни внесення до реєстру результатів обов`язкового технічного контролю транспортних засобів інформації про результати обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, яка зазначена в протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу чи акті невідповідності технічного стану транспортного засобу разом з матеріалами фотофіксації процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу, результатами випробувань гальмових систем, спалин двигуна, світлопропускання стекол, крім транспортних засобів з наявним маркуванням стекол згідно з технічними приписами R43 та за відсутності додаткового покриву, що зменшує світлопропускання, а також про пошкоджені або зіпсовані бланки протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу.
Головний сервісний центр МВС забезпечує проведення моніторингу інформації про результати обов`язкового технічного контролю, що є основною формою контролю за діяльністю суб`єктів здійснення обов`язкового технічного контролю. Порядок проведення моніторингу інформації про результати обов`язкового технічного контролю, що передається суб`єктами здійснення обов`язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних, затверджується МВС.
За змістом абзаців третього та четвертого пункту 3 Порядку №512 протокол перевірки технічного стану транспортного засобу визнається територіальним органом з надання сервісних послуг МВС недійсним, зокрема, у разі видачі суб`єктом здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу з порушенням Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 №137, або Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26.11.2012 № 710.
Відповідно до п. 2 Порядку проведення моніторингу інформації про результати обов`язкового технічного контролю, що передається суб`єктами здійснення обов`язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 06 листопада 2019 року №928 (далі-Порядок №928), моніторинг інформації про результати обов`язкового технічного контролю здійснюється Головним сервісним центром МВС та іншими територіальними органами з надання сервісних послуг МВС під час проведення уповноваженою особою центру МВС моніторингу інформації про результати обов`язкового технічного контролю, що передається суб`єктами здійснення обов`язкового технічного контролю до реєстру результатів обов`язкового технічного контролю, та під час обміну інформацією у сфері здійснення обов`язкового технічного контролю.
Пунктом 4 Порядку №928 передбачено, що моніторинг результатів ОТК, що передаються суб`єктами ОТК до реєстру ОТК, проводять уповноважені особи центрів МВС, на яких покладено обов`язки з моніторингу інформації про результати ОТК (далі - уповноважена особа).
Пунктами 5 та 6 Порядку №928 визначено, що уповноважена особа центру МВС здійснює моніторинг шляхом проведення звірки інформації про результати ОТК (у тому числі інформації, що міститься в матеріалах фотофіксації процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу), що передається суб`єктами ОТК до реєстру ОТК, з інформацією, зокрема тою, що міститься в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів (далі - ЄДР ТЗ), експлуатаційній документації на транспортний засіб, іншому інформаційному забезпеченні виробника транспортного засобу, документах з питань переобладнання, що були чинними на дату реєстрації (перереєстрації), а також перевірки повноти та достовірності переданої суб`єктами ОТК інформації про результати ОТК щодо дотримання Порядку проведення ОТК та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу, установлених Порядком проведення ОТК. Моніторинг здійснюється з використанням ЄДР ТЗ. За результатами моніторингу уповноважена особа центру МВС, яка його здійснила, проставляє в реєстрі ОТК відмітку «перевірено», а у разі встановлення підстав, передбачених пунктом 7 цього Порядку, - відмітку «недійсний».
Відповідно до абзацу 13 п.п. 1) п. 7 Порядку №928 підставами для визнання недійсності протоколу перевірки є відсутність фотографії показника одометра або якщо зафіксований на фотографії показник одометра не відповідає показнику, зазначеному в інформації про результати ОТК, показник одометра менший, ніж показник одометра, зафіксований під час попереднього (періодичного) проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу.
Згідно із п.8 Порядку №928 у разі виявлення під час здійснення моніторингу інформації про результати проведення обов`язкового технічного контролю однієї або декількох підстав, зазначених у пункті 7 цього Порядку, уповноважена особа центру МВС готує висновок про результати проведення моніторингу результатів ОТК та визнання протоколу ОТК недійсним згідно з додатком 1 до цього Порядку.
З огляду на системний аналіз наведених норм слідує, що у спірних правовідносинах позивач мав провести фотофіксацію показника одометра автомобіля та пересвідчитись у його відповідності. При цьому, у разі виявлення відповідачем під час здійснення моніторингу такої невідповідності, уповноважена особа центру МВС готує висновок про результати проведення моніторингу результатів ОТК та визнання протоколу ОТК недійсним.
Таким чином, протиправність у діях відповідача відсутня, оскільки оскаржуваний висновок складений відповідно до вимог законодавства.
Водночас, суд вказує, що приписами ч. 18 Порядку №137 визначено, що у разі негативного результату або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу складається акт невідповідності технічного стану транспортного засобу за формою згідно з додатком 4.
У Додатку 5 до Порядку №137 "Обсяг перевірки технічного стану транспортного засобу та коди оцінки його невідповідності" передбачено за кодом "915.021" об"єкт і предмет перевірки технічного стану, визначення невідповідності - показник одометра менший, ніж показник одометра, зафіксований під час попереднього обов"язкового технічного контролю, проведеного суб"єктом здійснення обов"язкового технічного контролю, або реєстраційних операцій.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у позивача були обґрунтовані підстави для складання акту невідповідності технічного стану транспортного засобу DAF XF460FT, д.р.н. НОМЕР_2 , за формою згідно з додатком 4 Порядку №137 та встановленням всіх обставин з метою належного виконання ТОВ Українська паливна група своїх повноважень визначених законодавством.
Таким чином, суд дійшов висновку, що у відповідача та позивача різні функціональні можливості щодо проведення пошуку інформації та дослідження обставин з метою з"ясування причин невідповідності показників одометра, які у свою чергу безпосередньо належать до компетенції позивача та підлягають з"ясуванню під час здійснення огляду технічного стану транспортного засобу.
Оскільки позивач, під час здійснення технічного огляду не виконав свій обов`язок щодо належного співставлення показників одометра з показниками зафіксованим під час попереднього проходження обов"язкового технічного контролю транспортного засобу та отриманням інформації про наявність невідповідності попереднього показника одометра автомобіля, то для нього повинні наставати негативні наслідки, що пов`язані із такою невідповідністю та неналежним виконанням своїх обов`язків.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На переконання суду, відповідачем доведено правомірність вчинених дій, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до положеньст.139 КАС України питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 6-9, 32, 77, 90, 139, 241-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська паливна група" (вул.Білокоровічське шосе, 20, Коростень, Коростенський район, Житомирська область,11500, код ЄДРПОУ 36863630) до Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в Житомирській області (вул.Покровська, 96, м.Житомир, 10031, код ЄДРПОУ ВП 43611776) про визнання дій неправомірними та скасування висновку, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 22 грудня 2022 року.
Суддя Р.М.Шимонович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108050156 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шимонович Роман Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шимонович Роман Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні