Рішення
від 22.12.2022 по справі 380/16275/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/16275/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2022 року місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Мричко Н.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

27.10.2022 до Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ про забезпечення позову до подання позовної заяви.

Ухвалою від 31.10.2022 суд задовольнив заяву Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ про забезпечення позову до подання позовної заяви та зупинив дію розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ про анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 18.02.2021 №13330314202100021.

10.11.2022 до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ код ЄДРПОУ 43977806, місцезнаходження: 81085, Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське(з), вул. Вузька, буд. 6 (далі позивач; ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ) до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35 (далі відповідач; ГУ ДПС у Львівській області), в якій позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області №598-РЛ від 01.09.2022 про анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана Товариству з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана Товариству з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ.

Ухвалою від 14.11.2022 суддя прийняла позовну заяву до розгляду й відкрила провадження у справі.

Ухвалою від 21.11.2022 суд повернув без розгляду заяву представника відповідача про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на момент виникнення спірних правовідносин у розпорядженні позивача були відсутні інструменти й можливості для подання заяви про анулювання ліцензії, оскільки невідомі особи заволоділи майном, печатками, ключами ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ та подали таку заяву від імені директора позивача. Позивач вжив усі можливі зі своєї сторони заходи, спрямовані на усунення заподіяної йому шкоди, зокрема звернувся із заявою про злочин та неодноразово проінформував контролюючий орган про обставини, за яких відбулося анулювання ліцензії. Здійснення позивачем господарської діяльності залежить від наявності відповідної ліцензії, а її анулювання призвело до зупинення такої діяльності, що зумовлює втрату прибутку, неможливість виплати заробітної плати працівникам, простій обладнання, яке потребує постійного обслуговування. За таких обставин, на думку позивача, розпорядження відповідача від 01.09.2022 №598-РЛ підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Позивач вважає, що ефективним способом відновлення порушених його прав та інтересів є зобов`язання відповідача видалити інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 18.02.2021 № 13330314202100021 та поновити інформацію (внести відомості) до відповідного реєстру про згадану ліцензію.

29.01.2022 представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечив. Відзив обґрунтований тим, що Законом України №481/95-ВР не передбачено порядку скасування та відміни розпоряджень про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, а тим більше, у зв`язку із протиправним заволодінням майном, печатками, ключами суб`єкта підприємницької діяльності. ГУ ДПС у Львівській області погоджується, що рішення чи дії суб`єктів владних повноважень справляють певний вплив на суб`єктів господарювання, можуть завдавати їм шкоди і мати інші негативні наслідки, однак підставою для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним була саме заява суб`єкта господарювання ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, а тому рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не можуть визнаватися протиправними, і такими, що порушують права та інтереси позивача.

04.11.2022 представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якій вказав, що подання від імені позивача заяви, яка стала підставою для анулювання ліцензії відбулось поза волею останнього, внаслідок причин окреслених у позовній заяві, які є предметом досудового розслідування на цей момент. На неодноразові запити відповідач вказав на необхідність вжиття заходів судового чи адміністративного оскарження прийнятого ним рішення. Таким чином, позивач звернувся до суду у цілях захисту свого порушеного інтересу, для відновлення якого інші інструменти є неефективними.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ є зареєстрованою у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридичною особою (керівник Скобало Марія Йосифівна). Види економічної діяльності: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.30 Роздрібна торгівля пальним; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.

18.02.2021 ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 13330314202100021 за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8, з терміном дії до 18.02.2026.

Розпорядженням ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ анульовано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, видану ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ (далі оскаржене розпорядження).

Листом від 05.10.2022 №17864/6-13-01-09-02-11 ГУ ДПС у Львівській області повідомило керівника ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ ОСОБА_1 про те, що підставою для анулювання ліцензії слугувало отримання 11.08.2022 ГУ ДПС у Львівській області через електронний кабінет платника податку заяви про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (вх. №ГУ 26075/АП від 11.08.2022) від ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ. Щодо заяви ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ про скасування розпорядження від 01.09.2022 № 598-РЛ ГУ ДПС у Львівській області повідомило, що Законом України №481/95-ВР не передбачено порядку скасування та відміни розпоряджень про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та визнання такими, що втратили чинність.

Вважаючи вказане розпорядження протиправним, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регулює Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі Закон України № 481/95-ВР).

Відповідно до понятійного апарату вказаного Закону:

- анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії;

- ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;

Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального містить відомості про:

- ліцензіатів (для юридичних осіб - найменування, код ЄДРПОУ, для фізичних осіб - суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) - прізвище, ім`я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті), для спільної діяльності без створення юридичної особи - найменування, код ЄДРПОУ особи, відповідальної за ведення обліку спільної діяльності, для іноземного суб`єкта господарювання - найменування постійного представництва, реєстраційний номер постійного представництва);

- місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (адреса);

- дату видачі/анулювання та термін дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

У статті 15 Закону України № 481/95-ВР встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Як встановив суд, 18.02.2021 ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 13330314202100021 за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8, з терміном дії до 18.02.2026.

Відповідно до абзацу другого частини п`ятдесят другої статті 15 Закону України №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).

Суд встановив, що через електронний кабінет платника податків ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ до ГУ ДПС у Львівській області надійшла заява щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним від 11.08.2022 №26075/АП про анулювання ліцензії, на підставі якої відповідач прийняв оскаржене розпорядження.

Суд зауважує, що у відповідача, у зв`язку з надходженням відповідної заяви суб`єкта господарювання, не було інших правомірних варіантів поведінки, окрім як прийняти розпорядження про анулювання ліцензії.

Таким чином, суд погоджується із запереченнями відповідача про те, що у відповідності до абзацу другого частини п`ятдесят другої статті 15 Закону України №481/95-ВР, прийняття оскарженого розпорядження за заявою ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ є правомірним.

Зважаючи на викладене, суд не встановив ознак протиправності оскарженого розпорядження, яке мотивоване надходженням заяви суб`єкта господарювання про анулювання ліцензії, а тому позов в цій частині не підлягає до задоволення.

Поряд з цим, як зазначено у позовній заяві, у серпні 2022 року невстановлені особи протиправним способом заволоділи документами, печаткою, майном, електронними ключами тощо ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, стосовно чого останнім подана заява про вчинення кримінального правопорушення до правоохоронних органів.

У долученій до позову довідці Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції у Львівській області від 23.08.2022 №5354/38/02-22 зазначено, що ОСОБА_1 17.08.2022 звернулася до Відділу поліції № 1 ЛРУП №2 ГУ НП у Львівській області з приводу заволодіння шляхом обману коштами та установчими документами ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ. Така заява зареєстрована в Інформаційно-телекомунікаційній системі Інформаційний портал Національної поліції України за №12728 від 17.08.2022 та внесена у Єдиний реєстр досудових розслідувань за №12022141390000607 від 18.08.2022 за ознаками ч.2 ст. 190 КК України.

У контексті вказаних обставин варто додати, що керівник ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ Скобало Марія Йосифівна звернулася до Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції у Львівській області із заявою про те, що невстановлена на даний час особа від її імені подала в ГУ ДПС у Львівській області заяву про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, видану ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ 18.02.2021. Ці обставини викладені у довідці Відділу поліції №1 Львівського районного управління поліції №2 Головного управління Національної поліції у Львівській області від 06.09.2022 №5831/38/02-22.

Тобто керівник ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ Скобало Марія Йосифівна заперечує факт подання нею до ГУ ДПС у Львівській області заяви про анулювання ліцензії та вказує, що станом на момент подання такої та на дату прийняття оскарженого розпорядження у неї, як у керівника ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, були відсутні документи, печатки, електронні ключі тощо ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, у зв`язку з їх протиправним заволодінням невстановленими особами, за фактом чого проводиться досудове розслідування за №12022141390000607 від 18.08.2022 за ознаками ч.2 ст. 190 КК України.

Таким чином, суд зазначає, що анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним відбулося у зв`язку з поданням від імені ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ заяви, факт чого керівник цієї юридичної особи заперечує.

У розрізі досліджуваних обставин, суд зазначає, що згідно з частиною двадцятою статті 15 Закону України № 481/95-ВР роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Отже, суд наголошує на тому, що без ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, як суб`єкта господарювання, відсутнє право провадити господарську діяльністю у сфері роздрібної торгівлі пальним.

Суд зазначає, що існування оскарженого рішення, з урахуванням встановлених обставин, не відповідатиме критерію пропорційності, позаяк фактично зупиняє господарську діяльність ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, оскільки унеможливило подальше здійснення роздрібної торгівлі пальним.

Суд враховує, що задля провадження господарської діяльності ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ 16.01.2021 отримало від Головного управління Держпраці у Львівській області:

- дозвіл № 0003.21.46, яким ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ надано право виконувати газонебезпечні роботи та роботи у вибухонебезпечних зонах за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н., с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8;

- дозвіл № 0004.21.46, яким ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ надано право експлуатувати устаткування, пов`язане з зберіганням вибухопожежонебезпечних речовин, а саме резервуар горизонтальний сталевий РГС-20 (№ 10) та колонку паливороздавальну NOVA 1 КЕД 50-0,25-1-А-1-01Віі за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8.

18.01.2021 ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ укладено із ФОП ОСОБА_1 договір оренди земельної ділянки № 18012021/1, згідно з умовами якого в платне користування ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ передано частину земельної ділянки, площею 0,002 га, з кадастровим номером 4625887500:04:001:1625 (загальна площа 0,3147 га), за адресою: Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське, вул. Вузька, 8.

Окрім цього, згідно з відомостями про нарахування заробітної плати (Додаток 1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску) ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ є роботодавцем для восьми фізичних осіб.

З огляду на описані обставини, оскаржене розпорядження має негативні наслідки для ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, його працівників, а також третіх осіб, перед якими у ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ наявні господарські зобов`язання.

Згідно з частинами першою та другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод і практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

В контексті викладеного, суд вважає за необхідне врахувати позицію Європейського суду з прав людини, викладену у п.110 рішення по справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції (заява №36985/97), відповідно до якої адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення.

Враховуючи наведене, суд з метою ефективного захисту прав позивача вважає за необхідне скасувати розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021, виданої ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ГУ ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021, яка видана ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, то суд зазначає таке.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 545 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі Порядок №545), який визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 вказаного Порядку Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

У пункті 3 Порядку №545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Згідно з пунктами 4-7 Порядку №545 підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

З аналізу наведених положень видно, що інформація щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального.

Обираючи спосіб захист прав позивача суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Зважаючи на викладене, враховуючи вищеописані підстави для скасування розпорядження ГУ ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним № 13330314202100021, суд з метою повного відновлення прав позивача вважає за необхідне зобов`язати відповідача виключити з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального інформацію щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13330314202100021 від 18.02.2021, виданої ТзОВ МОНТЕГРАНДЕ, та поновити інформацію (внести відомості) в Реєстр про таку ліцензію.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити частково.

Відповідно до статті 139 КАС України з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 7443,00 грн, сплачений згідно з платіжним дорученням від 09.11.2022 № 325.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області від 01.09.2022 № 598-РЛ про анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним №13330314202100021.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним від 18.02.2021 №13330314202100021, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю Монтегранде, та поновити інформацію (внести відомості) в Реєстр про таку ліцензію.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МОНТЕГРАНДЕ (код ЄДРПОУ 43977806, місцезнаходження: 81085, Львівська обл., Яворівський р-н, с. Рясне-Руське(з), вул. Вузька, буд. 6) судовий збір у розмірі 7443 (сім тисяч чотириста сорок три) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108051696
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/16275/22

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 06.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 03.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 22.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні