ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
з питань забезпечення адміністративного позову
Справа № 500/4627/22
23 грудня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження клопотання про забезпечення адміністративного позову за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради , Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, третіх осіб Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Альянс-Тернопіль, Тернопільської міської ради про зобов`язання вчинити певн дії,
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду 22 грудня 2022 року надійшла заява фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про забезпечення позову до пред`явлення позову, в якій заявник просить: зупинити дію рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про демонтаж і заборонити Тернопільській міській раді, Управлінню муніципальної інспекції Тернопільської міської ради, усім іншим структурним підрозділам Тернопільської міської ради демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою м.Тернопіль, проспект Степана Бандери, 11 Б.
В обґрунтування заяви зазначено про очевидності ознаки протиправності дій міської влади, яка вчинила протидію законній господарській діяльності заявника, а реалізація рішення виконкому про демонтаж тимчасової споруди фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 є кримінально караним діянням і призведе до невідворотних наслідків, у вигляді порушення суспільних відносин, що забезпечують захист господарської діяльності. Крім того, невжиття заходів забезпечення позову призведе до спричинення заявнику й матеріальних збитків на значну суму.
Відтак, оцінюючи доводи з листа виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 25.11.2022 фізична особа-підприємець ОСОБА_1 вважає, що її право, як законного та добросовісного сервітуарія порушено, у зв`язку з чим заявник негайно змушена звернутися до суду із заявою про забезпечення позову.
Заява про забезпечення позову відповідно до ч.1 ст.154 КАС України розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Суд, ознайомившись з заявою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про забезпечення позову та доданими до неї документами, дійшов висновку, що її розгляд не потребує отримання додаткових пояснень від заявника та додаткових доказів.
Отож, у зв`язку з відсутністю необхідності заслухати пояснення заявника та отримати від неї додаткові докази для вирішення питання щодо забезпечення позову, із врахуванням достатності доказів для розгляду заяви про забезпечення позову, вказана заява розглянута судом без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали заяви про забезпечення позову, виходячи з меж заявленого клопотання, системного аналізу положень чинного законодавства України, суд, при вирішенні питання про забезпечення позову, враховує наступне.
Приписами ч.1 ст.150 КАС України визначено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Відповідно до ч.2 вказаної норми забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
З наведених приписів Закону вбачається, що загальною вимогою для розгляду і вирішення питання про забезпечення позову за ініціативою позивача є наявність відповідних підстав.
Суд зазначає, що за своєю суттю інститут забезпечення позову в адміністративному судочинстві є інститутом попереднього судового захисту. Метою його запровадження є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі.
Тобто, забезпечення адміністративного позову це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа або до якого має бути поданий позов, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Згідно із ч.4 ст.150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Таким чином, ст.150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити її.
Пунктом 1 ч.1 ст.151 КАС України визначено, що позов може бути забезпечено зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
Водночас, відповідно до ч.2 ст.151 КАС України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Із системного аналізу вимог наведених статей вбачається, що заходи забезпечення позову повинні відповідати і бути співмірними заявленим позовним вимогам, безпосередньо пов`язаними з предметом спору, необхідними і достатніми для забезпечення виконання судового рішення.
Як видно з заяви та доданих до неї матеріалів, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 є сервітуарієм права користування земельною ділянкою, кадастровий номер 6110100000:07:015:0045, площею 0,0050 та для розміщення та облуговування споруди торгового майданчика за адресою АДРЕСА_1 на підставі Договору про встановлення особистого земельного сервітуту від 18.08.2017 року між ФОП ОСОБА_1 і ОСББ Альянс-Тернопіль і Додаткової угоди до Договору від 01.11.2018 року, якою продовжено дію Договору до 01 листопада 2033 року. Ця Додаткова угода є чинною і невід`ємною частиною Договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення її тимчасової споруди.
04 жовтня 2022 року комісія з організації та розміщення сезонних об`єктів сфери торгівлі, послуг, відпочинку та розваг на території Тернопільської міської територіальної громади погодила розміщення та облаштування на зимовий сезон торгового майданчика біля кафе ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_2 .
Паспорт прив`язки торгового майданчика біля кафе ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_2 продовжуються заявницею з 2019 року.
20 грудня 2022 року зі стрічки новин місцевих ЗМІ ФОП ОСОБА_1 дізналася, що її тимчасову споруду Відповідач на днях збирається демонтовувати як самовільно встановлену.
21 грудня 2022 ФОП ОСОБА_1 звернулася до міської ради, де їй надали лист про те, що її торговий майданчик біля кафе Стоун Вуд вважається самовільно встановленим та підлягає демонтажу. Таке рішення виконкому ґрунтується на рекомендаціях комісії з організації та розміщення сезонних об`єктів сфери торгівлі, послуг, відпочинку та розваг на території Тернопільської міської територіальної громади щодо рівня середньомісячної заробітної плати та кількості найманих працівників.
ФОП ОСОБА_1 у заяві зазначила, що їй не надходило жодних повідомлень про розгляд питання анулювання паспорта прив`язки на тимчасову споруду торгового майданчика біля кафе "Стоун Вуд" за адресою АДРЕСА_2 .
Згідно із п. 1.3 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі - Порядок), тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Пунктом 2.26 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності передбачено, що дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов:
недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні;
невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС;
надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Згідно п.2.6 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1): ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1): технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
З листа Тернопільської міської ради очевидно, що жодної з передбачених Порядком підстави для анулювання паспорту прив`язки не існує.
Більше того, земельна ділянка з кадастровим номером 6110100000:07:015:0045, сервітуарієм права користування частини якої є ФОП ОСОБА_1 , перебуває у приватній формі власності ОСББ Альянс-Тернопіль, а тому вищенаведені дії міської влади є ще й втручанням у право власності Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Альянс-Тернопіль". Це підтверджується Договором дарування земельної ділянки від 31.07.2013 року за №1491, витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-9906421262022 від 21.12.2022 та інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 21.12.2022
Заявниця зазначила, що не отримувала жодних повідомлень чи рішень від міської ради, витягів з протоколів засідань виконкому/комісії тощо про будь-які зміни чи скасування (анулювання) рішення комісії від 04.10.2022 щодо погодження розміщення та облаштування на зимовий сезон торгового майданчика біля кафе ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_2 , а тому була у повному невіданні стосовно такого протиправного рішення виконкому міської ради, яким порушуються її законні права та інтереси.
Оскільки, ФОП ОСОБА_1 було отримано погодження паспорта прив`язки 04.10.2022 року, то тимчасова споруда не є самовільно збудована, а рішення про наступне анулювання паспорту не має зворотної сили у часі.
Таким чином, міська влада вчинила протидію її законній господарській діяльності, а реалізація рішення виконкому про демонтаж тимчасової споруди є кримінально караним діянням і призведе до невідворотних наслідків у вигляді порушення суспільних відносин, що забезпечують захист господарської діяльності. Крім того, невжиття заходів забезпечення позову призведе до спричинення ФОП ОСОБА_1 ще й матеріальних збитків на значну суму.
А тому, заявник просить зупинити дію рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про демонтаж і заборонити Тернопільській міській раді, Управлінню муніципальної інспекції Тернопільської міської ради, усім іншим структурним підрозділам Тернопільської міської ради демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою м.Тернопіль, проспект Степана Бандери, 11 Б.
Визначаючись із способом забезпечення позову у цій справі, суд звертає увагу на таке.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено шляхом зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
При цьому суд вважає, що забезпечення позову шляхом зупиненням дії рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради №28918/2022 від 25.11.2022 про демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою АДРЕСА_2 . є співмірним видом забезпечення позову. Незастосування заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів заявниці. Також, суд вважає, що негативні наслідки, які можуть настати в результаті невжиття заходів забезпечення позову, про які просить заявниця, є значно істотнішими, ніж негативні наслідки від вжиття заходів забезпечення позову. А тому заява про забезпечення позову підлягає до часткового задоволення.
Вимоги ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони Тернопільській міській раді, Управлінню муніципальної інспекції Тернопільської міської ради, усім іншим структурним підрозділам Тернопільської міської ради демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою м.Тернопіль, проспект Степана Бандери, 11 Б до задоволення не підлягають та в цій частині у задоволенні заяви слід відмовити.
При цьому вжиття судом заходу забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради №28918/2022 від 25.11.2022 про демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою м.Тернопіль, проспект Степана Бандери, 11 Б відповідає критеріям розумності , обгрунтованості і адекватності, а також гарантує збалансованість інтересів сторін і інших учасників процесу.
Суд враховує, що у випадку невжиття таких заходів, для позивачки в майбутньому може виникнути утруднення у виконанні чи не виконанні рішення суду і разі її звернення до суду з адміністративним позовом.
Отже, вжиття заходів забезпечення позові шляхом зупинення дії рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради жодним чином не зумовлює фактичного вирішення спору, а спрямовано лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті. Зазначене відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову та завданням адміністративного судочинства, яке відповідно до статті 2 КАС України полягає у справедливому, неупередженому та своєчасному вирішенні судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 156 КАС України ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Примірник ухвали про забезпечення позову негайно надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направляється судом для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів.
Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.
При цьому, згідно з п.1 ч.8 ст.157 КАС України заходи забезпечення позову, вжиті судом до подання позову, скасовуються судом також у разі неподання заявником відповідної позовної заяви згідно з вимогами частини другої статті 153 цього Кодексу;
На підставі викладеного, керуючись статтями 150, 153, 154, 156, 157, 243, 248КАС України, суд-
УХВАЛИВ:
Заяву фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про забезпечення позову до пред`явлення позову задовольнити частково.
Зупинити дію рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради №28918/2022 від 25.11.2022 про демонтаж торгового майданчика біля кафе Стоун Вуд за адресою м.Тернопіль, проспект Степана Бандери, 11 Б.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяПодлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108054609 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні