Постанова
від 20.12.2022 по справі 481/793/22
НОВОБУЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 481/793/22

Провадж.№ 3/481/445/2022

П О С Т А Н О В А

іменем У К Р А Ї Н И

20.12.2022 року суддя Новобузького районного суду Миколаївської області УманськаО.В., за участі секретаря судового засідання Канівець О.І., прокурора ОрєховоїТ.О., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Новомихайлівка Новобузького району Миколаївської області, громадянина України, працюючого на посаді дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Миколаївській області, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИЛА:

Згідно з протоколом №4 від 02.09.2022 року складеним старшим оперуповноваженим в ОВС відділу моніторингу та зонального контрою Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України майором поліції Порожнім А.О., що надійшов до суду 08.09.2022 року: ОСОБА_1 , відповідно до п. п. «з», п. 1, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом на якого поширюються норми Закону, перебуваючи на посаді дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Миколаївській області порушив вимоги п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону, а саме порушив встановлені Законом обмеження щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, а саме займався іншою оплачуваною діяльністю або підприємницькою діяльністю у ФГ «Ольга», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 1724 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В обґрунтування вини в протоколі зазначено, що Наказом начальника Головного управління Національної поліції в Миколаївській області від 19.01.2021 № 27 о/с «по особовому складу», капітана поліції ОСОБА_1 призначено на посаду дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області. ОСОБА_1 відповідно до ст. 64 «Про Національну поліцію» складено присягу на вірність Українському народові. При прийнятті на службу до Національної поліції ОСОБА_1 підписав зобов`язання поліцейських, державних службовців та працівників поліції, які є суб`єктами декларування про дотримання окремих обмежень, передбачених Закону України «Про запобігання корупції», у якій йому роз`яснено вимоги обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності особам на яких розповсюджуються вимоги Закону. Враховуючи викладене ОСОБА_1 був ознайомлений з вимогами Закону України «Про запобігання корупції», які покладені на працівників поліції.

Відповідно до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, зокрема вимоги ст. 25 Закону.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. З Закону, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України (далі - ГК України) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

У ч. 1 ст. 1 Закону «Про фермерське господарство» (далі - Закон про фермерське господарство) зазначено, що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону.

Фермерське господарство є формою підприємництва громадян з метою виробництва, переробки та реалізації товарної сільськогосподарської продукції (ч.1 ст. 114 ГК України).

Відповідно до положень ч. 4 ст. 1, ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону про фермерське господарство фермерське господарство підлягає державній реєстрації як юридична особа та діє на основі установчого документа (статуту). В установчому документі зазначаються, серед іншого, порядок формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України.

Трудові відносини у фермерському господарстві базуються, зокрема, на основі праці його членів. Трудові відносини членів фермерського господарства регулюються статутом фермерського господарства.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Відповідно до відомостей ЄДР, державна реєстрації фермерського господарства «Ольга» (код ЄДРПОУ 30221936) (далі - ФГ «Ольга») відбулась 18.08.1999 року. Також у ЄДР наявні документи, які стосуються ФГ «Ольга», зокрема: статути ФГ «Ольга», затверджені рішеннями загальних зборів членів ФГ «Ольга» (протоколи № 1/2017 від 26.12.2017, № 2021/1 від 21.09.2021). Відповідно до змісту Статутів, ФГ «Ольга» створене відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону про фермерське господарство, інших нормативних актів, та діє на підставі статуту. ФГ «Ольга» здійснює самостійну, ініціативну, систематичну на власний ризик господарську діяльність з метою одержання прибутку, наступного його розподілу між учасниками пропорційно трудовому внеску кожного з них та досягнення економічних і соціальних результатів (п. 1 розділ II Статутів). ОСОБА_1 є членом ФГ «Ольга» (п.п. 3.2. п. З розділу III Статутів). Члени ФГ «Ольга» мають право, зокрема, отримувати частину прибутку ФГ «Ольга», отримувати винагороду за працю у грошових одиницях і (або) натуральній формі, мати щоденний і щотижневий відпочинок, трудові та соціальні відпустки відповідно до законодавства про працю (п. 5 розділу III Статутів). Члени ФГ «Ольга» зобов`язані брати особисту трудову участь у діяльності ФГ «Ольга», за винятком випадків: виходом на пенсію за віком або інвалідністю; переходом на роботу на виборну посаду, проходженням військової служби за призовом, навчанням на денній формі в установах освіти, що забезпечують отримання вищої, середньої спеціальної та професійно - технічної освіти.

Стосовно того, що ОСОБА_1 був членом ФГ «Ольга» на момент призначення його на посаду дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції № 1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області та продовжував бути членом ФГ «Ольга» у 2022 році свідчить: статути, протоколи № 1/2017 від 26.12.2017, № 2021/1 від 21.09.2021/загальних зборів членів ФГ «Ольга», відповідно до яких ОСОБА_1 взяв участь як член ФГ «Ольга» у розгляді питань, що розглядалися на зборах, інформація у витягу з ЄДР, сформованого 02.02.2022 року, де ОСОБА_1 значиться засновником ФГ ««Ольга».

Відповідно до розрахунку частки сільськогосподарського товариства за 2021 рік поданого ФГ «Ольга» до Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області, Новобузької Державної податкової інспекції (за місцем основного обліку), сума доходу ФГ «Ольга» становила 540 тис. грн, що свідчить про здійснення ФГ «Ольга» господарської діяльності. Згідно з відомостями, отриманими із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про податкового агента та суму доходу, нарахованого та виплаченого фізичній особі податковим агентом, суму нарахованих та сплачених (перерахованих) податків з доходів фізичних та/або суму доходу, отриманого самозайнятою особою, а також суму річного доходу, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 2021 року ОСОБА_1 від ФГ «Ольга» доходи не отримував. Однак, відсутність факту отримання ОСОБА_1 доходів від ФГ «Ольга» не спростовує факту порушення п.1 ч. 1 ст. 25 Закону, оскільки свідченням про його порушення є саме зайняття іншою оплачуваною діяльністю або підприємницькою діяльністю.

Також, ОСОБА_1 на виконання листа сектору запобігання корупції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області та вимог ст.36 Закону України «Про запобігання корупції», вчинено дії щодо виключення його із складу членів ФГ «Ольга» (підтверджується протоколом №2022/21 від 22.06.2022 зборів членів ФГ «Ольга» та заявою державному реєстратору від 24.06.2022). Тобто, у ОСОБА_1 не могло виникнути раніше будь-яких перешкод щодо його виключення із складу членів ФГ «Ольга».

З огляду на викладене, ОСОБА_1 вчинено адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 1724 КУпАП.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Юридичними наслідками в даному випадку є вчинення дій ОСОБА_1 , а саме порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, перебування ним у складі членів ФГ «Ольга», метою якого є одержання прибутку.

Об`єктом правопорушення у даному випадку є суспільні відносини, які визначають зміст та законний порядок діяльності суб`єктів запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, який встановлюються Законом, КУпАП.

Суб`єктом, відповідно до підпункту «з» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» є старший дільничний офіцер поліції сектору превенції відділення поліції № 1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Миколаївській області капітан поліції ОтченашО.В.

Суб`єктивна сторона ч. 1 ст. 1724 КУпАП визначена тим, що ОСОБА_1 , як суб`єкт відповідно пп. «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції", в повному обсязі обізнаний із вимогами ст. 25, зокрема про обмеження займатися іншою оплачуваною крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

В судовому засіданні ОСОБА_1 суду пояснив, що на даний час працює на посаді дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Миколаївській області. Підтвердив, що був членом ФГ "Ольга" та володів 25% складеного капіталу, але 18.02.2021 року уклав договір купівлі-продажу частки у складеному капіталі господарства та на той час вважав, що відчужив свою частку. Натомість оскільки рішення про вихід зі складу ФГ «Ольга» та передача (відступлення) частки члена у складеному капіталі приймається рішенням загальних зборах членів ФГ то останнє не було прийняте у зв`язку з відсутність стовідсоткової явки членів ФГ. Зазначив, що ФГ «Ольга» працює, проте прибутку за період членства в ньому він жодного разу не отримував. В червні 2022 року він перестав бути членом ФГ «Ольга». Перевірку щодо зазначених питань при прийнятті на посаду не проходив. Крім того, ним було подано декларацію за 2021 рік, в якій він прибуток від членства у ФГ «Ольга» не показував у зв`язку з його відсутністю.

Прокурор в судовому засіданні підтримав складений відносно ОСОБА_1 протокол про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 1724 КУпАП, просив притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , оскільки його вина в інкримінованому йому протиправному діянні, пов`язаного з корупцією, підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами. Адміністративне стягнення призначити в межах санкції статті у виді штрафу.

Свідок ОСОБА_2 в судовому засіданні пояснив, що його сина ОСОБА_1 було введено до складу засновників ФГ «Ольга» ще під час розпаювання земель. Останній особисту трудову участь у діяльності чи управлінні ФГ «Ольга» не брав, а членом господарства був лише формально. Жодних доходів від діяльності господарства ОСОБА_1 не отримував. Крім того зазначив, що під час внесення змін до статутних документів жодних зауважень до складу членів державним реєстратором висловлено не було та про наслідки їх не попереджали.

Заслухавши особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, позицію прокурора, пояснення свідка та дослідивши надані докази, суддя приходить наступних висновків.

Пунктом 10 ч.1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною участині першійстатті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Ч.1ст. 1724 КУпАП визначено відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Відповідно до п.п. «з» п.1 ч.1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» особам,уповноваженим навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування (поліцейським)забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України.

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України (далі - ГК України) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

У ч. 1 ст. 1 Закону «Про фермерське господарство» (далі - Закон про фермерське господарство) зазначено, що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону.

Фермерське господарство є формою підприємництва громадян з метою виробництва, переробки та реалізації товарної сільськогосподарської продукції (ч.1 ст. 114 ГК України).

Відповідно до положень ч. 4 ст. 1, ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону про фермерське господарство фермерське господарство підлягає державній реєстрації як юридична особа та діє на основі установчого документа (статуту). В установчому документі зазначаються, серед іншого, порядок формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України.

Трудові відносини у фермерському господарстві базуються, зокрема, на основі праці його членів.

Трудові відносини членів фермерського господарства регулюються статутом фермерського господарства.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Наказом начальника Головного управління Національної поліції в Миколаївській області від 19.01.2021 № 27 о/с «по особовому складу», капітана поліції ОСОБА_1 призначено на посаду дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області ( а.с.25).

При прийнятті на службу до Національної поліції ОСОБА_1 підписав зобов`язання поліцейських, державних службовців та працівників поліції, які є суб`єктами декларування про дотримання окремих обмежень, передбачених Закону України «Про запобігання корупції», у якій йому роз`яснено вимоги обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності особам на яких розповсюджуються вимоги Закону (а.с.33-34).

Відповідно до відомостей ЄДР, державна реєстрації фермерського господарства «Ольга» (код ЄДРПОУ 30221936) (далі - ФГ «Ольга») відбулась 18.08.1999 року (а.с.49-56).

Відповідно до змісту Статутів ФГ «Ольга» здійснює самостійну, ініціативну, систематичну на власний ризик господарську діяльність з метою одержання прибутку, наступного його розподілу між учасниками пропорційно трудовому внеску кожного з них та досягнення економічних і соціальних результатів (п. 1 розділ II Статутів). ОСОБА_1 є членом ФГ «Ольга» (п.п. 3.2. п. З розділу III Статутів) (а.с.61-72, 80-92).

Члени ФГ «Ольга» мають право, зокрема, отримувати частину прибутку ФГ «Ольга», отримувати винагороду за працю у грошових одиницях і (або) натуральній формі, мати щоденний і щотижневий відпочинок, трудові та соціальні відпустки відповідно до законодавства про працю (п. 5 розділу III Статутів).

Члени ФГ «Ольга» зобов`язані брати особисту трудову участь у діяльності ФГ «Ольга», за винятком випадків: виходом на пенсію за віком або інвалідністю; переходом на роботу на виборну посаду, проходженням військової служби за призовом, навчанням на денній формі в установах освіти, що забезпечують отримання вищої, середньої спеціальної та професійно - технічної освіти.

ОСОБА_1 був членом ФГ «Ольга» на момент призначення його на посаду дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції № 1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області та продовжував бути членом ФГ «Ольга» у 2022 році, що підтверджується статутами, протоколами № 1/2017 від 26.12.2017, № 2021/1 від 21.09.2021/загальних зборів членів ФГ «Ольга», відповідно до яких ОСОБА_1 взяв участь як член ФГ «Ольга» у розгляді питань, що розглядалися на зборах, інформація у витягу з ЄДР, сформованого 02.02.2022 року, де ОСОБА_1 значиться засновником ФГ ««Ольга» (а.с.57-75).

ФГ «Ольга» здійснює господарську діяльність, оскільки відповідно до розрахунку частки сільськогосподарського товариства за 2021 рік поданого останнім до Новобузької Державної податкової інспекції Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області (за місцем основного обліку), сума доходу ФГ «Ольга» становила 540 тис. грн.(а.с.95-97).

ОСОБА_1 від ФГ «Ольга» протягом 2021 року доходи не отримував, що слідує з інфорації із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про податкового агента та суму доходу, нарахованого та виплаченого фізичній особі податковим агентом, суму нарахованих та сплачених (перерахованих) податків з доходів фізичних та/або суму доходу, отриманого самозайнятою особою, а також суму річного доходу, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи (а.с.97).

18.02.2021 року ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу частки члена у капіталі ФГ «Ольга». Відповідно до п.2.1 передача у власність частки члена у складеному капіталі ФГ відбувається шляхом прийняття відповідного рішення Загальних зборів членів ФГ про виключення зі складу члена ФГ та перерозподіл його частки. Протокол та заява виготовляються на нотаріальному бланку де підписи засвідчуються нотаріально (а.с.130-131).

22.06.2022 року на загальних зборах членів ФГ «Ольга» ОСОБА_1 виключено із складу членів ФГ «Ольга» на підставі його заяви, що підтверджується протоколом №2022/21 від 22.06.2022 року зборів членів ФГ «Ольга» (а.с.40-41).

24.06.2022 року ОСОБА_1 було подано нотаріально завірену заяву державному реєстратору для реєстрації змін щодо складу членів ФГ (а.с.39).

З пояснень свідка ОСОБА_2 встановлено, що особисту трудову участь у діяльності чи управлінні ФГ «Ольга» ОСОБА_1 не брав, членом господарства був лише формально та жодних доходів від діяльності господарства не отримував.

В судовому засіданні також встановлено, що будь-яких перешкод щодо виключення із складу членів ФГ «Ольга» у ОСОБА_1 в порядку визначеному статутом не існувало.

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції», затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції №5 від 02.04.2021, Національне агентство наділене повноваженнями стосовно надання роз`яснень, методичної та консультаційної допомоги, зокрема, щодо застосування положень Закону України «Про запобігання корупції» та прийнятих на його виконання нормативно-правових актів.

Зокрема в роз`ясненнях НАЗК зазначено, що визначене п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону обмеження сфокусовано не на винагороді за результатами здійснення нею іншої, ніж виконання функцій держави або місцевого самоврядування, діяльності, а саме на зайнятті такою діяльністю, яка оплачується чи може бути оплачена.

Отже, власне факт зайняття особою оплачуваною діяльністю (умови щодо здійснення певної діяльності на платній чи безоплатній основі можуть визначатися, у тому числі, законодавством, трудовим чи іншим договором, статутом та іншими документами юридичної особи), незалежно від фінансових результатів такої діяльності, свідчитиме про порушення зазначених вимог Закону. Таким чином факт входження особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до складу членів фермерського господарства, яке фактично здійснює свою діяльність, свідчить про зайняття нею підприємницькою діяльністю, а отже, є порушенням обмежень, установлених у п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону.

Сукупність дослідженихнаявних вматеріалах справидоказів свідчитьпро те,що в період з 19.01.2021 року по 22.06.2022 року ОСОБА_1 , відповідно до п. п. «з», п. 1, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом на якого поширюються норми Закону, перебуваючи на посаді дільничного офіцера поліції сектору превенції відділення поліції №1 Баштанського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції України в Миколаївській області порушив вимоги п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону, а саме порушив встановлені Законом обмеження щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, а саме займався іншою оплачуваною діяльністю або підприємницькою діяльністю у ФГ «Ольга», чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 1724 Кодексу України про адміністративні правопорушення

Таким чином досліджені та перевірені судом обставини, які поза розумним сумнівом свідчать про винуватість ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення, охоплюються складом адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 1724 КУпАПта узгоджується із стандартом доказування поза розумним сумнівом (рішення від 18 січня 1978 року у справі Ірландія проти Сполученого Королівства (Ireland v. the United Kingdom), п. 161, Series A заява № 25), який застосовується при оцінці доказів, а такі докази можуть випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту (рішення Європейського суду з прав людини, справа Коробов проти України № 39598/03 від 21.07.2011 року).

Доводи ОСОБА_1 про те, що його участь звелась до формальної реєстрації як засновника, вважаю помилковими. Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 1724 КУпАП, об`єктивна сторона передбаченого цією нормою правопорушення полягає в порушенні суб`єктом встановлених законом обмежень щодо зайняття підприємницькою діяльністю. Тобто проявом об`єктивної сторони цього правопорушення являється не сам факт входження відповідного суб`єкта до складу засновників господарського товариства, метою якого є здійснення підприємницької діяльності, а факт порушення ним встановлених законом обмежень щодо такого входження.

Той факт, що ОСОБА_1 не отримував прибутків з указаного вище господарства не має впливу на склад зазначеного правопорушення, оскільки його склад є формальним. Однак, відсутність даних про це унеможливлює застосування до останнього стягнення в частині конфіскації отриманого доходу, що передбачена санкцією ч. 1 ст. 1724 КУпАП. В судовому засіданні прокурор зазначив, що в сторони обвинувачення відсутні точні дані про отримання ОСОБА_1 доходу від вищевказаної діяльності протягом 2021-2022 років , так само відсутні точні дані про отриманий прибуток саме гр. ОСОБА_1 , а не ФГ «Ольга», і в матеріалах адміністративної справи.

Твердження ОСОБА_1 щодо відчуження своєї частки у зв`язку з укладенням договір купівлі-продажу частки у складеному капіталі господарства від 18.02.2021 року визнаються помилковими, оскільки вони спростовуються змістом укладеного договору. Зокрема п.2.1 Договору визначає, що передача у власність частки члена у складеному капіталі ФГ відбувається шляхом прийняття відповідного рішення Загальних зборів членів ФГ про виключення зі складу члена ФГ та перерозподіл його частки. Протокол та заява виготовляються на нотаріальному бланку де підписи засвідчуються нотаріально. Разом з тим суду взагалі не було надано доказів існування заяви про виключення ОСОБА_1 з складу членів ФГ, на яку посилається останній.

Крім того твердження ОСОБА_1 щодо відсутності стовідсоткової явки членів ФГ на Загальних зборах та як наслідок не ухвалення рішення про його виключення зі складу членів ФГ спростовується матеріалами справи. Зокрема до матеріалів справи додано протокол Загальних зборів від 21.09.2021 року на якому були присутні всі члени ФГ «Ольга», разом з тим питання щодо виключення ОСОБА_1 зі складу засновників до порядку денного не включено.

Судовий розгляд справ повинен відповідати загальним принципам, а саме: верховенство права, законність, рівність перед законом і судом, повага до людської гідності, забезпечення права на свободу та особисту недоторканість, презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості, тощо.

Статтею 280 КУпАПвстановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідност.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Малозначність як ознака адміністративного правопорушення характеризується певним ступенем суспільної небезпечності, але таким, що не потребує застосування заходів адміністративного впливу.

Питання про можливість або ж недоцільність звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення в кожному конкретному випадку вирішується правозастосовчим органом (посадовою особою).

Відповідно дост.33 КУпАПстягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Європейський суд з прав людини в своєму рішенні «Ісмаїлов проти Росії» від 06.11.2008 зазначив, що згідно з принципом верховенства права - однією з підвалин демократичного суспільства, який закріплений в усіх статтях ЄКПЛ, при розгляді справи та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, щоб під час відповідного втручання був дотриманий принцип законності і воно не було свавільним, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.

Враховуючи характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу ОСОБА_1 , який до відповідальності притягується вперше, ступінь його вини та обставини вчиненого правопорушення, міцність соціальних зв`язків ОСОБА_1 , а також те, що останній щиро розкаявся у вчиненому, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, відсутність реально заподіяної істотної шкоди суспільним чи державним інтересам, правам і свободам громадян або іншим цінностям, які охороняються законом, що на переконання суду, суттєво знижує ступінь суспільної небезпеки вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення суд приходить до висновку про можливість звільнення останнього від адміністративної відповідальності на підставіст.22 КУпАП, у зв`язку із малозначністю вчиненого правопорушення, обмежившись усним зауваженням, що буде достатнім для досягнення мети адміністративної відповідальності - виховного впливу, поваги до правил співжиття, в дусі додержання законів України та недопущення подібної поведінки надалі.

Керуючись ст.ст. 172-4, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч.1 КУпАП.

На підставі ст.22КУпАП звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за скоєння ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-4 КУпАП, оголосивши йому усне зауваження, а провадження у справі на підставі п.3 ч.1ст.284 КУпАПзакрити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Миколаївського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня винесення постанови апеляційної скарги.

Суддя

СудНовобузький районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.12.2022
Оприлюднено27.12.2022
Номер документу108062555
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —481/793/22

Постанова від 20.12.2022

Адмінправопорушення

Новобузький районний суд Миколаївської області

Уманська О. В.

Постанова від 20.12.2022

Адмінправопорушення

Новобузький районний суд Миколаївської області

Уманська О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні