Справа № 365/378/19
Номер провадження: 6/365/21/22
У Х В А Л А
іменем України
26 грудня 2022 року смт Згурівка
Згурівський районний суд Київської області в складі:
головуючого судді Кучерявої Л.М.
за участю
секретаря судового засіданняХрущ Л.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 2 заяву керівника Броварської окружної прокуратури про заміну Згурівської районної ради її правонаступником Броварською районною радою; Відділ освіти Згурівської районної державної адміністрації його правонаступником Відділом освіти Згурівської селищної ради Броварського району,
ВСТАНОВИВ:
08 грудня 2022 року керівника Броварської окружної прокуратури звернувся до Згурівського районного суду Київської області із вище вказаною заявою, в якій, з метою реального виконання рішення суду в частині витребування на користь держави земельної ділянки з кадастровим номером 3221955100:12:001:0018, площею 2 га, просить замінити Згурівську районну раду її правонаступником Броварською районною радою; Відділ освіти Згурівської районної державної адміністрації його правонаступником Відділом освіти Згурівської селищної ради Броварського району.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що рішенням Згурівського районного суду від 07.04.2020задоволено позов заступника керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти Згурівської районної державної адміністрації, Згурівської районної ради до ГУ Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Згурівська селищна рада про визнання недійсними наказів, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, повернення земельної ділянки площею 2 га. Рішення набрало законної сили 07.08.2020.
Відповідно до ч. 10 ст. 1 Постанови Верховної ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» у Київській області утворено Броварський район (з адміністративним центром у місті Бровари) у складі територій Баришівської селищної, Березанської міської, Броварської міської, Великодимерської селищної, Зазимської сільської, Згурівської селищної, Калинівської селищної, Калитянської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч. 10 ст. 3 вищевказаної постанови у Київській області ліквідовано, зокрема, Згурівський район.
Правонаступником Згурівської районної ради є Броварська районна рада Київської області. Правонаступником Відділу освіти Згурівської районної державної адміністрації є Відділ освіти Згурівської селищної ради, який є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки, печатку, має право у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, бути позивачем і відповідачем у судах.
За змістом ч. 1, 2 ст. 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
В судове засідання учасники справи не з`явилися, про місце, дату і час судового засідання були повідомлені у встановленому законом порядку.
Прокурор Згурівського відділу Броварської окружної прокуратури М.Ю. Худякова направила заяву, в якій просила проводити розгляд справи у її відсутність.
Інші учасники справи про причини неявки не повідомили.
На підставі ст. 247 ЦПК України фіксування судового засідання не проводилось.
Суд визнав можливим розглянути заяву у відсутність учасників справи, оскільки їхня неявка не перешкоджає розгляду справи.
Із матеріалів цивільної справи вбачається, що рішенням від 07.04.2020 Згурівський районний суд Київської області позов заступника керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти Згурівської районної державної адміністрації, Згурівської районної ради до ГУ Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Згурівська селищна рада Київської області про визнання недійсними наказів, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно та повернення земельної ділянки площею 2,000 га, задоволено повністю.
Визнано недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 06.09.2016 № 10-18472/15-16-сг «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою». Визнано недійсним наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 19.09.2017 № 10-17388/15-17-сг «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність». Скасовано рішення державного реєстратора Згурівської селищної ради Київської області про проведення державної реєстрації права власності ОСОБА_1 на нерухоме майно земельну ділянку з кадастровим номером 3221955100:12:001:0018 (індексний номер рішення 37570665 від 13.10.2017). Витребувано на користь держави в особі Згурівської районної ради Київської області з незаконного володіння ОСОБА_1 земельну ділянку, площею 2,0000 га, з кадастровим номером 3221955100:12:001:0018, вартістю 42737 грн 72 коп., розташовану на території Згурівської селищної ради Київської області. Стягнуто з Головного управління Держгеокадастру у Київській області на користь Прокуратури Київської області сплачений судовий збір у розмірі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.
Рішення набрало законної сили 07.08.2020.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 ЦПК України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародним договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Статтею 131-1 Конституції України визначено, що організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про прокуратуру» прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства і держави.
Частиною 4 ст. 7 Закону визначено, що обласна прокуратура є органом прокуратури вищого рівня щодо окружних (місцевих) прокуратур, розташованих у межах адміністративно-територіальної одиниці, що підпадає під територіальну юрисдикцію відповідної обласної прокуратури.
Частиною 2 ст. 15 Закону визначено, що прокурори в Україні мають єдиний статус незалежно від місця прокуратури в системі прокуратури України чи адміністративної посади, яку прокурор обіймає у прокуратурі.
Поряд з цим, згідно п. 15 наказу Генерального прокурора України від 21.09.2018 за № 186 «Про організацію діяльності прокурорів щодо представництва інтересів держави в суді та при виконанні судових рішень» керівники прокуратур усіх рівнів повинні вживати заходів, спрямованих на реалізацію повноважень щодо участі у виконавчому провадженні при виконанні судових рішень, постановлених у справах, у яких прокурорами здійснювалося представництво в суді. Забезпечувати належне представництво інтересів держави при виконанні судових рішень.
Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» від 19.09.2019 № 113-ІХ, Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII, наказів Генерального прокурора від 17.02.2021 № 39 «Про окремі питання забезпечення початку роботи окружних прокуратур» та від 17.02.2021 № 40 «Про день початку роботи окружних прокуратур» з 15.03.2021 розпочала діяльність Броварська окружна прокуратура Київської області (з місцем розташування у м. Бровари), юрисдикція якої поширюється на Броварський район Київської області.
Згідно з ч. 10 ст. 3 вищевказаної постанови у Київській області ліквідовано: Баришівський, Білоцерківський, Богуславський, Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Вишгородський, Володарський, Згурівський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Переяслав-Хмельницький, Поліський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Фастівський, Яготинський райони.
Відповідно до ч. 10 ст. 1 Постанови Верховної ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» у Київській області утворено Броварський район (з адміністративним центром у місті Бровари) у складі територій Баришівської селищної, Березанської міської, Броварської міської, Великодимерської селищної, Зазимської сільської, Згурівської селищної, Калинівської селищної, Калитянської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
У зв`язку з припиненням діяльності Бориспільської місцевої прокуратури та початок роботи Броварської окружної прокуратури, юрисдикція якої поширюється на територію Згурівської селищної територіальної громади, Броварська окружна прокуратура при виконанні судових рішень, постановлених за позовами такої прокуратури, наділена правами та зобов`язана звертати на примусове виконання документи, оскільки входить до структури обласної прокуратури.
Відповідно до підпункту 3, п. 6-2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування» районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом.
Відтак Броварська районна рада Київської області є правонаступником Згурівської районної ради Київської області.
Згідно з рішення Згурівської селищної ради Броварського району Київської області восьмого скликання від 21.12.2022 № 46-02-VIII створено Відділ освіти Згурівської селищної ради Броварського району Київської області у статусі юридичної особи публічного права, затверджено Положення про відділ освіти Згурівської селищної ради Броварського району (а.с. 6 копія Рішення).
Відповідно до п.п. 1.1, 1.3 Положення про відділ освіти Згурівської селищної ради Броварського району, з урахуваннямзмін,внесених рішенням Згурівської селищної ради № 169-05-VIII від 26.02.2021 Відділ освіти Згурівської селищної ради є структурним підрозділом виконавчого комітету Згурівської селищної ради Київської області, який утворюється Згурівською селищною радою, є підзвітним і підконтрольним Згурівській селищній раді.
Відділ освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки у територіальних представництвах Державного казначейства України, печатку зі своїм найменуванням, кутовий штамп та бланк встановленого зразка, має право у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, мати майнові і немайнові права, нести зобов`язання, бути позивачем і відповідачем у судах. Відділ освіти Згурівської селищної ради є правонаступником відділу освіти Згурівської районної державної адміністрації (а.с. 6 Рішення про створення Відділу освіти Згурівської селищної ради, а.с. 17-21 копія Положення про відділ освіти Згурівської селищної ради Броварського району).
Частиною четвертоюстатті 11 Цивільного кодексу України(далі -ЦК України), визначено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
За змістом ч. 1, 2 ст. 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Завершальною стадією судового процесу є виконання судового рішення, яке набрало законної сили, та контроль за його виконанням. Саме на стадії виконання відбувається реальний захист прав, охоронюваних законом інтересів, підтверджених рішенням суду.
У тексті п. 1 ст. 6 ЄКПЛ відсутнє безпосереднє посилання на обов`язкове виконання рішень суду як на складник права на справедливий судовий розгляд, проте Європейський суд з прав людини, застосувавши еволюційне тлумачення ст. 6 ЄКПЛ, включив вимогу про беззворотну реалізацію судових рішень до елементів права на справедливий судовий розгляд.
Так, у рішенні у справі «Hornsby v. Greece» ЄСПЛ вперше зазначив, що право на справедливий судовий розгляд стало б ілюзорним, якби правова система держави дозволяла, щоб остаточне та обов`язкове рішення суду залишалося невиконаним на шкоду одній зі сторін. Виконання рішень, ухвалених будь-яким «судом», слід розглядати як невід`ємну частину «судового розгляду» з огляду на мету п. 1 ст. 6 ЄКПЛ.
З огляду на вищезазначене, з метою забезпечення реального виконання рішення суду в частині витребування на користь держави земельної ділянки з кадастровим номером 3221955100:12:001:0018, площею 2 га, суд вбачає за необхідне заяву керівника Броварської окружної прокуратури задовольнити. На стадії виконання рішення Згурівського районного суду Київської області від 07.04.2020, ухваленого у цивільній справі № 365/378/19 за позовом заступника керівника Бориспільської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти Згурівської районної державної адміністрації, Згурівської районної ради до ГУ Держгеокадастру у Київській області, ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Згурівська селищна рада Київської області про визнання недійсними наказів, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно та повернення земельної ділянки площею 2 га:
-Замінити Згурівську районну раду її правонаступником Броварською районною радою.
-Замінити Відділ освіти Згурівської районної державної адміністрації його правонаступником Відділом освіти Згурівської селищної ради Броварського району.
Керуючись ст. 11, 104 ЦК України, ст. 55 ЦПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Заяву керівника Броварської окружної прокуратури задовольнити.
Замінити Згурівську районну раду її правонаступником Броварською районною радою.
Замінити Відділ освіти Згурівської районної державної адміністрації його правонаступником Відділом освіти Згурівської селищної ради Броварського району.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі її подання ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Київського апеляційного суду через Згурівський районний суд Київської області протягом п`ятнадцяти днів з моменту її проголошення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцати днів з дня вручення йому відповідної ухвали.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другійстатті 358 цього Кодексу.
Головуючий суддя Л.М. Кучерява
Суд | Згурівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2022 |
Оприлюднено | 27.12.2022 |
Номер документу | 108069531 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Згурівський районний суд Київської області
Кучерява Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні