ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
03.08.10 Справа №2а-4853/09/8/0170
(10:43) м. Сі мферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Кушнової А.О., при се кретарі Гнатенко І.О. розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Сакського міжр айонного прокурора в інтере сах держави в особі Сакської Державної податкової інспек ції в АР Крим
до Державного підприємств а "Кримські генеруючі систем и" в особі Структурного підр озділу Сакські теплові мереж і
про стягнення,
за участю представників ст орін:
від прокуратури - не з'явивс я;
від позивача - Корницька В алентина Миколаївна, довір еність № 2/9/10-00 від 11.01.10 ;
від відповідача - Торосян Лола Абдухаліловна, довіре ність № 3 від 02.01.09 ;
Суть спору: Сакський міжрай онний прокурор в інтересах д ержави в особі Сакської об'єд наної державної податкової і нспекції в АР Крим звернувся до Окружного адміністративн ого суду Автономної Республі ки Крим з адміністративним п озовом про стягнення з відпо відача заборгованості у сумі 39231 грн.
Ухвалами від 31.03.09 р. відкрито провадження у справі та приз начено справу до судового ро згляду на 10.06.09 р.
Ухвалою суду від 10.06.09 р. зупин ено провадження у справі №2а-48 53/09/8/0170 до набрання законної сил и судовим рішенням по справі № 2а-5202/09/9/0170 за позовом Державног о підприємства "Кримські ген еруючі системи" до Сакської д ержавної податкової інспекц ії в АР Крим про визнання прот иправною бездіяльності Сакс ької ОДПІ по залишенню без ро згляду та задоволенню заяви Державного підприємства "Кр имські генеруючі системи" ві д 20.02.09 р. № 214 стосовно розстрочен ня податкових зобов'язань з п одатку на прибуток у сумі 39231 гр н., яка знаходиться в провадже нні Окружного адміністратви ного суду АРК.
Ухвалою суду від 23.06.10 р. поновлено провадження у спр аві за позовом та призначено судове засідання.
У судовому засіданні 03.08.10 р. п редставник позивача наполяг ав на задоволенні позовних в имог у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні 03.08.10 р. запе речував проти задоволення по зовних вимог, з підстав, зазна чених у запереченнях до позо ву.
Прокурор у судове засіданн я 03.08.10 р. не з' явився, про дату, час і місце судового розгляд у повідомлений належним чино м, про причини не прибуття в су дове засідання суду не повід омлено.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Кри мські генеруючі системи" 21.06.2000 зареєстроване у якості юриди чної особи виконавчим коміте том Сімферопольської місько ї ради АРК, ідентифікаційний код 30909683, що підтверджується св ідоцтвом про державну реєстр ацію юридичної особи серії (а .с.9) та витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців (а.с.5-6).
Сакські теплові мережі є ві докремленим структурним під розділом Державного підприє мства "Кримські генеруючі си стеми", що підтверджується ко пією витягу з ЄДР юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців (а.с.7-8), Положенням Сакськ их теплових мереж (а.с.24-33), наказ ом ДП "Кримські генеруючі сис теми" № 1 від 24.07.2000 р. «Про утворен ня структурних підрозділів» (а.с.34) та знаходиться на обліку в Державній податковій інсп екції у м. Сімферополі.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Таким чином, судом вст ановлено, що відповідач є юри дичною особою, яка зобов' яз ана виконувати обов' язки, п окладені на неї законами у зв ' язку зі здійсненням господ арської діяльності.
Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”від 04.12.1990 ро ку № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є цен тральним органом виконавчої влади. Державні податкові ін спекції у районах, містах (крі м міст Києва та Севастополя), р айонах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податко ві інспекції підпорядковуют ься відповідним державним по датковим адміністраціям в Ав тономній Республіці Крим, об ластях, містах Києві та Севас тополі.
Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2181-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” № 3813 від 24.12.1 993 року головним завданням дер жавних податкових інспекцій є здійснення контролю за дот риманням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів податкі в, зборів та інших платежів і н еподаткових доходів (далі - по датків, інших платежів) і внес ків до державних цільових фо ндів, встановлених законодав ством України.
Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни “Про державну податкову службу в Україні” від 4 грудн я 1990 року N 509-XII визначено, що пода ткові органи мають право зас тосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випад ках, порядку та розмірах, вс тановлених законами Україн и.
Таким чином, судом встановл ено, що Сакська ОДПІ уповнова жена здійснювати контроль за додержанням податкового зак онодавства.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст .9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов' язані подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів); сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, н адання податкової звітності встановлений Законом Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств” від 28.12.94 року N 334/9 4-ВР із змінами та доповненями .
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: б) календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя).
Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” передба чені такі податкові періоди: календарні квартал, піврічч я, три квартали, рік.
Згідно з п.16.4 ст.16 Закону Украї ни “Про оподаткування прибут ку підприємств” податок за з вітний період сплачується йо го платником до відповідного бюджету у строк, визначений з аконом для квартального пода ткового періоду.
Таким чином, відповідач зо бов' язаний щоквартально пр отягом 40 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем податкового кварталу , подавати до податкового орг ану декларації з податку на п рибуток підприємців.
Відповідно до матеріалів с прави, судом встановлено, що 09 .02.09 року відповідачем було под ано до Сакської ОДПІ АР Крим п одаткову декларацію з податк у на прибуток № 37704 за 2008 р., за як ою відповідач мав сплатити 3923 1,00 гривень, із зазначенням кін цевого строку сплати - 19.02.09 р. ( а.с.35).
Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21.12.2000 року № 2181 - III податков е зобов' язання, самостійно визначене платником податкі в у податковій декларації, вв ажається узгодженим з дня по дання такої податкової декла рації. Зазначене податкове з обов' язання не може бути ос каржене платником податків в адміністративному або судов ому порядку.
Таким чином, судом встановл ено, що сума, вказана у податко вій декларації № 37704 за 2008 р., а са ме 39231,00 гривень, не підлягає оск арженню, оскільки вона самос тійно визначена платником по датку, та має бути перерахова на на відповідні рахунки у по вному обсязі.
Відповідно до п. 1.3. ст. 1 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” податковий борг (недоїмка) - податкове зобов' язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійне у згоджене платником податків або узгоджене в адміністрат ивному чи судовому порядку, а ле не сплачене у встановлени й строк, а також пеня, нарахова на на суму такого податковог о зобов' язання.
Таким чином, судом встановл ено, що за відповідачем облік овується податковий борг у р озмірі 39231,00 гривень, який не спл ачений відповідачем доброві льно у визначений законодавс твом строк.
Вивчивши надані податково ю інспекцією документи, керу ючись чинним законодавством України, суд приходить до вис новку про обґрунтованість по зовних вимог виходячи з наст упного.
Відповідно до підпун кту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21 г рудня 2000 року № 2181-III у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені с троки, податковий орган надс илає такому платнику податкі в податкові вимоги.
Відповідно до підпун кту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21 г рудня 2000 року № 2181-III Податкові в имоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Отже, судом встановле но, що відповідно до Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III інформаці я про виникнення права подат кової застави на активи плат ника податків, обов'язок пога сити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаше ння його у строк зазначаєтьс я у першій податковій вимозі , у другій податковій вимозі м оже значиться повідомлення про дату та час проведення оп ису активів платника податкі в, що перебувають у податкові й заставі, а також про дату та час проведення публічних тор гів з їх продажу.
Судом встановлено, що 20.11.08 ро ку позивачем була складена п ерша податкова вимога № 1/410 на с уму податкового боргу відпов ідача в розмірі 39231,00 гривень., як а була отримана представнико м відповідача 20.11.08 р. (а.с.37).
Судом встановлено, що 22.12.08 рок у позивачем була складена др уга податкова вимога № 2/426, в як ій було вказано, що сума подат кового боргу відповідача ста новить 39231,00 гривень, яка була от римана представником відпов ідача 30.12.08 р. (а.с.39).
Крім того позивачем було п рийняте Рішення про стягненн я коштів та продаж інших акти вів платника податків в раху нок погашення його податково го боргу № 36/24-00 від 30.01.09 року.
Рішення прийнято на підста ві п.п 10.1.1. п.10.1 ст.10 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” - у разі к оли інші, передбачені цим Зак оном, заходи з погашення пода ткового боргу не дали позити вного результату, податковий орган здійснює за платника п одатків та на користь держав и заходи щодо залучення дода ткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а за їх н едостатності - шляхом продаж у інших активів такого платн ика податків. Стягнення кошт ів та продаж інших активів пл атника податків провадяться не раніше тридцятого календ арного дня з моменту надісла ння йому другої податкової в имоги. Стягнення безготівков их коштів здійснюється шляхо м надіслання банку (банкам), об слуговуючому платника подат ків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його ч астини, а при стягненні готів кових коштів - у порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни. Продаж інших активів здійснюється на підставі рі шення податкового органу, пі дписаного його керівником та скріпленого гербовою печатк ою податкового органу. Перел ік відомостей, які зазначают ься у такому рішенні, встанов люється центральним податко вим органом.
Згідно з підпунктом 3.1.1. п.3.1 ст .3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.
Судом встановлено, що відпо відачем за декларацією за 2008 р . самостійно визначена відпо відачем сума у розмірі 39231,00 гри вень не сплачена, що підтверд жується розрахунком суми заб оргованості до позову.
Приймаючи до уваги, що заборгованість у розмірі 39231,00 гривень відповідачем стано м на день розгляду справи не с плачена, вона підлягає стягн енню з Державного підприємст ва "Кримські генеруючі систе ми" в особі Структурного під розділу Сакські теплові мере жі , тому позовні вимоги підля гають задоволенню у повному обсязі.
Відповідач у наданих до поз ову запереченнях зазначає пр о те, що Державне Підприємств о «Кримські генеруючі систем и» приймає участь в процедур і погашення заборгованості в ідповідно до Закону України «Про заходи спрямовані на за безпечення сталого функціон ування підприємств паливно-е нергетичного комплексу» та в результаті проведення розра хунків за Постановою Кабінет у Міністрів України № 440 від 25.04.2 008 "Про реалізацію статті 54 Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2008 рік і про вне сення змін до деяких законод авчих актів України", врахову ючи збитки від господарсько- фінансової діяльності за під сумками 2008 р., податок на прибут ок до сплати склав 5 888 924,00 грн., що відображено в декларації з п одатку на прибуток за 2008 р, нада ної ДП «КГС» до ДПІ в м. Сімфер ополя. Оскільки ДП «КГС» є пл атником консолідованого под атку на прибуток, податок на прибуток було розподілено пр опорційно між структурними п ідрозділами. У зв'язку з тим, щ о строк сплати податку на при буток обмежено діючим законо давством, а фінансування з мі сцевих бюджетів здійснюєтьс я до кінця 2008 року, а згідно лис та Державної податкової адмі ністрації України від 10.09.2008 р. N 18 336/7/24-0117 «Щодо проведення розрах унків відповідно до постанов и № 440» підприємства приймають участь у розрахунках, в резул ьтаті яких здійснюється пога шення податкової заборгован ості до державного бюджету, у випадку, якщо нові податкові зобов'язання, які виникли в ре зультаті проведення розраху нків по Постанові N 440, не можуть бути погашеними за цією пост ановою протягом граничних ст років сплати цих зобов'язань , визначених Законом України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и", то на період підготовки від повідних протокольних рішен ь та проведення розрахунків по таких нових зобов'язаннях за механізмом Постанови N 440, ці податкові зобов'язання можу ть бути розстрочені згідно з Порядком розстрочення та ві дстрочення податкових зобов 'язань платників податків (на каз Державної податкової адм іністрації України від 18.09.2001 р. N 378, зареєстрований в Міністер стві юстиції України 29.10.2001 р. за N 912/61030»). Враховуючи вищенаведе не, відповідач вважає, що поз ивач повинен надати йому від повідну розстрочку податков их зобов' язань з податку на прибуток у сумі 39231 грн., на підс таві чого відповідач звернув ся із відповідною заявою до С акської ОДПІ, але не отримав в ідповіді на звернення, що на й ого думку є протиправним.
Суд вважає, що вищенаведені посилання відповідача не є п ідставою для відмови у позов і Сакській ОДПІ щодо стягнен ня самостійно нарахованого п одаткового боргу відповідач а. Крім того суд зазначає, що в судовому порядку ДП «Кримсь кі генеруючі системи» оскарж увало бездіяльність Сакськ ої ОДПІ про залишення без роз гляду та задоволення заяви у розстроченні структурному п ідрозділу “Сакські теплові м ережі” податкових зобов' яз ань з податку на прибуток у су мі 39231,00 грн. відповідно до Поряд ку розстрочення та відстроче ння податкових зобов' язань платників податків, затверд женого наказом ДПА України в ід 18.09.2001 №378 та ст.14 Закону України “Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” та Пос тановою Севастопольського а пеляційного адміністратвин ого суду по справі № 2-а-5202/09/9/0170 ві д 12.11.09 р. скасовано постанову Ок ружного адміністративного с уду Автономної республіки Кр им від 16.06.2009р.у справі № 2а-5202/09/9/0170 та прийнято нову постанову, яко ю Державному підприємству “К римські генеруючи системи” у задоволенні позову до Саксь кої об' єднаної податкової і нспекції в АР Крим про визнан ня протиправною бездіяльнос ті про залишення без розгляд у та задоволення заяви у розс троченні структурному підро зділу “Сакські теплові мереж і” податкових зобов' язань з податку на прибуток у сумі 39231г р. відмовлено.
Враховуючи вищенавед ене, суд вважає заперечення в ідповідача необгрунтованим и, а позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у пов ному обсязі.
Відповідно до частин и 4 статті 94 КАС України, у справ ах, в яких позивачем є суб' єк т владних повноважень, і відп овідачем - фізична чи юридич на особа, судові витрати, здій снені позивачем, з відповіда ча не стягуються.
Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено у судовому засіданні 03.08.10 р.
Постанову складено у повно му обсязі 09.08.10 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 158-163, 167 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.
2. Стягнути з Державного під приємства "Кримські генеруюч і системи" (м. Сімферополь, вул . Монтажна, 1, код ЄДРПОУ 30909683, інші відомості не відомі) в особі Структурного підрозділу Сак ські теплові мережі (АРК, м. Са ки, Євпаторійське шосе ТЄЦ, ко д ЄДРПОУ 24407255, інші відомості не відомі) податкову заборгова ність з податку на прибуток п ідприємців у сумі 39231,00 грн. та пе рерахувати на р/р 31112002700021 в УДК в А РК, МФО 824026, код платежу 11020100.
3. Після набрання постановою законнної сили, за заявою поз ивача видати виконавчий лист .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2010 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10807109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні