Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2010 р. сп рава № 2а-17015/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < г одина >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Мандиче ва Д.В.
при секретарі Карлюк М.О.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні справу
за позовом Заступника прок урора Донецької області - про курора м. Донецька в інтереса х держави в особі Державного підприємства «Національна е нергетична компанія «Укрене рго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагл яд у Донбаському регіоні»
до комунального підприємс тва «Домовик»
про стягнення до бюджету су му штрафу у розмірі 510 грн.
за участю представників:
від позивача: Соколової В .П., за довір. 30.01.2010р.,
від відповідача: не з' явив ся,
ВСТАНОВИВ:
Заступником прокурора Донецької області - прокурор а м. Донецька в інтересах держ ави в особі Державного підпр иємства «Національна енерге тична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підроз ділу «Держенергонагляд у Дон баському регіоні» заявлено п озов до комунального підприє мства «Домовик» про стягненн я до бюджету суму штрафу у роз мірі 510 грн.
Підставою стягнення пре дставник позивача під час ро згляду справи вважає наявніс ть постанови про накладення штрафу за порушення законода вства про електроенергетику від 12 січня 2010 року № Д-453 у розмір і 510 грн., яка не оскаржена відпо відачем і фактично сума штра фу не сплачена.
Прокурор у судове зас ідання не з' явився, про дату , місце та час слухання справи належним чином повідомлений , причини неявки невідомі.
Представник відповідач а у судове засідання не з' яв ився, про дату, місце та час сл ухання справи належним чином повідомлений, письмових зап еречень суду не надав.
Вислухавши у судовом у засіданні представника поз ивача, дослідивши та оцінивш и надані докази за своїм внут рішнім переконанням, суд вст ановив наступне.
Відповідно до статті 361 Зако ну України «Про прокуратуру» представництво прокуратуро ю інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.
Заступник прокурора Донецької області - прокурор а м. Донецька у даному випадку представляє інтереси держав и в суді, оскільки його дії спр ямовані на захист інтересів держави шляхом заявлення вим ог про стягнення заборговано сті на користь державного бю джету.
Здійснення державної політики в галузі паливно-ен ергетичного комплексу згідн о з Указом Президента Україн и «Про зміни в структурі цент ральних органів виконавчої в лади» від 15 грудня 1999 року № 1573/99, п окладено на Міністерство пал ива та енергетики України, як е є центральним органом держ авної виконавчої влади.
Відповідно до Положе ння про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни № 929 від 07 серпня 1996 року, дер жавний енергетичний нагляд з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії, тех нічним станом та організаціє ю експлуатації електричних, теплових, тепловикористовую чих установок та мереж суб'єк тів електроенергетики, суб'є ктів відносин у сфері теплоп остачання і споживачів елект ричної енергії здійснює Держ авна інспекція з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Відповідно до пункту 3 Положення про державний ене ргетичний нагляд за режимами споживання електричної і те плової енергії, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України № 929 від 07 серпня 1996 р оку, метою енергетичного наг ляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'є днаної енергетичної системи України, сфери теплопостача ння, енергетичної безпеки де ржави шляхом здійснення конт ролю за дотриманням суб'єкта ми електроенергетики, суб'єк тами відносин у сфері теплоп остачання та споживачами еле ктричної енергії вимог норма тивно-правових і нормативно- технічних актів у сфері виро бництва, постачання та спожи вання електричної і теплової енергії.
Відповідно до частин и 1 статті 9 Закону України «Пр о електроенергетику» держав ний нагляд в електроенергети ці здійснюють Державна інспе кція з експлуатації електрич них станцій і мереж та Держав на інспекція з енергетичного нагляду за режимами спожива ння електричної та теплової енергії у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни, та інші органи, визначен і законодавством України.
Крім того, відповідно до частини 5 статті 9 цього Зак ону Державні інспектори з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії мають пра во, у тому числі, давати спожив ачам та суб'єктам електроене ргетики обов'язкові для вико нання приписи.
28 вересня 2009 року держа вним інспектором з енергетич ного нагляду було проведено перевірку виконання припису Інспекції від 04 лютого 2009 року № 02/16-006 про усунення порушень за конодавства про електроенер гетику, що підтверджується а ктом перевірки № 02/16-0025.
Відповідно до статті 24 З акону України «Про електроен ергетику» у разі порушення е нергопостачальником, який зд ійснює постачання електричн ої енергії на закріпленій те риторії, умов і правил здійсн ення ліцензованої діяльност і з постачання електричної е нергії та інших обов'язків, пе редбачених цим Законом, врах овуючи зобов'язання щодо заб езпечення захисту прав спожи вачів електричної енергії та проведення розрахунків за з акуплену енергопостачальни ком електричну енергію, а так ож із суб'єктом підприємниць кої діяльності, який здійсню є передачу належної енергопо стачальнику електричної ене ргії, Національна комісія ре гулювання електроенергетик и України застосовує до тако го енергопостачальника санк ції у вигляді штрафу.
Відповідно до частин и 3 статті 27 Закону України «Пр о електроенергетику» суб' є кти господарської діяльност і несуть відповідальність за правопорушення в електроене ргетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчас не виконання рішень чи припи сів Національної комісії рег улювання електроенергетики України, Державної інспекці ї з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії та порушення умов ліцензі й - штраф у розмірі до п'яти тис яч неоподатковуваних мініму мів доходів громадян.
Крім того, порядок нак ладення Національною комісі єю регулювання електроенерг етики, державними інспектора ми з експлуатації електрични х станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії на суб'єктів господа рської діяльності незалежно від форм власності штрафів з а порушення законодавства пр о електроенергетику визнача ється Положенням про порядок накладення на суб' єктів го сподарської діяльності штра фів за порушення законодавст ва про електроенергетику, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 21 л ипня 1999 року № 1312.
Відповідно до пункту 2 цього Положення штрафи за по рушення законодавства про ел ектроенергетику накладають ся на суб'єктів господарсько ї діяльності, в тому числі, за ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної ко місії регулювання електроен ергетики, Державної інспекці ї з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії та порушення умов ліцензі й.
Як встановлено судом, 12 с ічня 2010 року відповідно до ста тті 27 Закону України «Про елек троенергетику» Державною ін спекцією з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної і теплової енерг ії у Донецькій області, який є відокремленим підрозділом п озивача, що підпорядковуєтьс я Міністерству палива та ене ргетики України, була прийня та постанова № Д-453 про накладе ння штрафу на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 510 грн. Згідно даної постанови сума штрафу повинна бути спл ачена на користь Державного бюджету України, що підтверд жує можливість представленн я інтересів держави прокурор ом у даній справі. Сума штрафу не була сплачена відповідач ем у справі, так само як і не бу ла оскаржена, що ним не спрост овано.
Враховуючи вищевикладе не, суд дійшов висновку, що поз овні вимоги прокурора підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
Відповідно до частини 4 с татті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.
Враховуючи вищевикладе не та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Заступника проку рора Донецької області - прок урора м. Донецька в інтересах держави в особі Державного п ідприємства «Національна ен ергетична компанія «Укренер го» в особі відокремленого п ідрозділу «Держенергонагля д у Донбаському регіоні» до к омунального підприємства «Д омовик» про стягнення до бюд жету суму штрафу у розмірі 510 г рн. задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Домовик» (87100, До нецька область, смт. Тельмано ве, вул. Лісна, 2, ЄДРПОУ 32330340) на ко ристь Державного бюджету Укр аїни (реквізити в матеріалах справи відсутні) заборгован ість зі штрафу у розмірі 510 грн .
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголо шена у судовому засіданні 16 с ерпня 2010 року.
У разі подання апеляційн ої скарги, постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною 4 стат ті 167 цього Кодексу, було повід омлено про можливість отрима ння копії постанови суду без посередньо в суді, то десятид енний строк на апеляційне ос карження постанови суду обчи слюється з наступного дня пі сля закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання с уб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови с уду.
Суддя М андичев Д. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2010 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10807271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мандичев Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні