Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2022 року Справа№200/3545/22
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення
(виклику) сторін адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду
соціального страхування України в Донецькій області
до відповідача Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська»
про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (ЄДРПОУ 41325231, юридична адреса: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська» (ЄДРПОУ 31599557, юридична адреса: 85310, Донецька обл., м. Родинське, вул. Перемоги, 9) про стягнення загальну суму несплачених страхових коштів у розмірі 2089140 грн. 07 коп.
Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що у Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська» рахується сума боргу несплачених страхових коштів у розмірі 2089140 грн. 07 коп. та заходи, вжитіпозивачем щодо стягнення такого боргу до його погашення не призвели, тому позивач вважає, що він правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення суми боргу.
Враховуючи викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач відзив на адміністративний позов не надав.
Відповідно до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Враховуючи, що для розгляду вказаної категорії справи пріоритетним є швидке вирішення, тобто в даному випадку неподання відповідачем відзиву на позов суд приймає як визнання позову, тому суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних матеріалів.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд з`ясував наступні обставини справи.
Позивач, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, код ЄДРПОУ 41325231, місце реєстрації, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 84122, Донецька обл., місто Слов`янськ, вул. Свободи, будинок 5, організаційно-правова форма інші організаційно правові форми, дата державної реєстрації: 10.05.2017, номер запису: 12771020000006426.
Відповідач, Державне підприємство «Вугільна компанія «Краснолиманська», код ЄДРПОУ 31599557, місцезнаходження, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 85310, Донецька обл., м. Родинське, вул. Перемоги, 9.
17.12.2021 року Покровським відділенням управління виконавчої дирекції Фондусоціального страхування України в Донецькій області була проведена планова документальна перевірка страхувальника Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська» ЄДРПОУ 31599557, з приводу дотримання страхувальником порядку використання страхових коштів Фонду та складено акт №97 від 17.12.2022.
Згідно проведеної перевірки були встановлені порушення частини 3 статті 30 та статті 34 Закону України № 1105-ХIV, в частині безпідставно прийнятих рішень комісією із соціального страхування по листках непрацездатності, які на момент підписання протоколів засідання комісії були не закриті закладами охорони здоров`я та з подальшим безпідставним наданням заяв розрахунків до Фонду для фінансування матеріального забезпечення по листам непрацездатності застрахованим особам страхувальника, яке було здійснено Фондом та сплачено застрахованим особам страхувальника в протокол засідання комісії із соціального страхування від 30.01.2017 № 2, заява розрахунок від 10.02.2017 на загальну суму 780 931,91 грн., отримано від Фонду фінансування 16.02.2017, виплачено застрахованим особам 17.02.2017, увійшли листки непрацездатності:
-в протокол засідання комісії із соціального страхування від 29.09.2017 № 18, заява розрахунок від 10.11.2017 на загальну суму 802 153,32 грн., отримано від Фонду фінансування 14.11.2017, виплачено застрахованим особам 22.11.2017, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 29.12.2018 № 24, заява розрахунок від 15.01.2019 на загальну суму 380 429,50 грн., отримано від Фонду фінансування 20.02.2019, виплачено застрахованим особам 21.02.2019, увійшли листки непрацездатності;
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 19.01.2018 № 1, заява розрахунок від 12.02.2018 на загальну суму 871 673,47 грн., отримано від Фонду фінансування 14.02.2018, виплачено застрахованим особам 19.02.2018, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 16.02.2018 № 3, заява розрахунок від 16.03.2018 на загальну суму 958 660,03 грн., отримано від Фонду фінансування 20.03.2018, виплачено застрахованим особам 26.03.2018, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 15.03.2018 № 5, заява розрахунок від 12.042018 на загальну суму 745 139,12 грн., отримано від Фонду фінансування 16.04.2018, виплачено застрахованим особам 18.04.2018, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 31.07.2017 № 14, заява розрахунок від 11.09.2017 на загальну суму 1 007 301,04 грн., отримано від Фонду фінансування 12.09.2017, виплачено застрахованим особам 20.09.2017, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 16.10.2017 № 19, заява розрахунок від 10.11.2017 на загальну суму 802 153,32 грн., отримано від Фонду фінансування 14.11.2017, виплачено застрахованим особам 22.11.2017, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 31.10.2017 № 20, заява розрахунок від 12.12.2017 на загальну суму 660 626,46 грн., отримано від Фонду фінансування 14.12.2017, виплачено застрахованим особам 20.12.2017, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 17.11.2017 № 21, заява розрахунок від 12.12.2017 на загальну суму 660 626,46 грн., отримано від Фонду фінансування 14.12.2017, виплачено застрахованим особам 20.12.2017 увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 30.11.2017 № 22, заява розрахунок від 12.12.2017 на загальну суму 660 626,46 грн., отримано від Фонду фінансування 14.12.2017, виплачено застрахованим особам 20.12.2017 увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 30.11.2017 № 22, заява розрахунок від 12.01.2018 на загальну суму 586 866,44 грн., отримано від Фонду фінансування 19.01.2018, виплачено застрахованим особам 24.01.2018 увійшли листки непрацездатності;
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 18.01.2019 № 1, заява розрахунок від 13.02.2019 на загальну суму 436 828,93 грн., отримано від Фонду фінансування 27.03.2019, виплачено застрахованим особам 27.03.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 31.01.2019 № 2, заява розрахунок від 14.03.2019 на загальну суму 231 110,43 грн., отримано від Фонду фінансування 26.04.2019, виплачено застрахованим особам 26.04.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 15.02.2019 № 3, заява розрахунок від 14.03.2019 на загальну суму 231 110,43 грн., отримано від Фонду фінансування 26.04.2019, виплачено застрахованим особам 26.04.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 18.04.2019 № 7, заява розрахунок від 13.05.2019 на загальну суму 231 110,43 грн., отримано від Фонду фінансування 02.07.2019, виплачено застрахованим особам 03.07.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 30.04.2019 № 8, заява розрахунок від 11.06.2019 на загальну суму 194 959,17 грн., отримано від Фонду фінансування 01.08.2019, виплачено застрахованим особам 02.08.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 30.04.2019 № 8, заява розрахунок від 11.06.2019 на загальну суму 194 959,17 грн., отримано від Фонду фінансування 01.08.2019, виплачено застрахованим особам 02.08.2019, увійшли листки непрацездатності:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 28.04.2017 № 8 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 12.06.2017 на загальну суму 748 102,76 грн., отримано від Фонду фінансування 19.06.2017, сплачено застрахованим особам 19.06.2017:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 17.04.2017 № 7 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 12.05.2017 на загальну суму 488 949,52 грн., отримано від Фонду фінансування 19.05.2017, сплачено застрахованим особам 23.05.2017:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 16.06.2017 № 11 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 12.07.2017 на загальну суму 711 506,44 грн., отримано від Фонду фінансування 18.07.2017, сплачено застрахованим особам 27.07.2017:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 17.08.2018 № 15 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 12.09.2018 на загальну суму 390 259,78 грн., отримано від Фонду фінансування 26.09.2018, сплачено застрахованим особам 28.09.2018:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 15.05.2018 № 9 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 14.06.2018 на загальну суму 494 170,90 грн., отримано від Фонду фінансування 25.06.2018, сплачено застрахованим особам 20.07.2018:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 31.07.2018 № 14 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 12.09.2018 на загальну суму 390 259,78 грн., отримано від Фонду фінансування 26.09.2018, сплачено застрахованим особам 28.09.2018:
- в протокол засідання комісії із соціального страхування від 27.04.2018 № 8 увійшли листки непрацездатності, заява-розрахунок від 16.05.2018 на загальну суму 695 600,33 грн., отримано від Фонду фінансування 21.05.2018, сплачено застрахованим особам 30.05.2018:
Також встановлені порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 11 та абзацу 4 частини 2 статті 34 Закону України № 1105-ХIV, в частині стягнення зі страхових коштів профінансованих Фондом для надання матеріального забезпечення застрахованим особам, зарахованих на окремий поточний рахунок у банку, були використані страхувальником на інші цілі стягнення на підставі виконавчих документів аліментів: за 2017 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 140 067,04 грн.; за 2018 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 74 983,26 грн.; за 2019 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 37 049,27 грн.; за 2020 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 8 010,58 грн. - стягнення на підставі договору від 15.08.2017 № 15/08-1 про надання робочих місць або навально-технічних закладів виробничого навчання між Державним підприємством «Вугільна компанія «Красноліманська» та Родинським професійним ліцеєм ЄДРПОУ 02543222: за 2017 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 3 265,57 грн. - стягнення на підставі договору від 05.06.2018 № 15/06-1 про надання робочих місць або навально-виробничих ділянок для проходження учнями професійно-технічних закладів виробничого навчання та виробничої практики між Державним підприємством «Вугільна компанія «Красноліманська» та Родинським професійним ліцеєм ЄДРПОУ 02543222: за 2018 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 397,21 грн. - стягнення плати за відправку переказів на рахунки відділення Донецької дирекції акціонерного товариства «Укрпошта» ЄДРПОУ 22020055 за перерахування аліментів: за 2019 рік - загальна сума страхових коштів Фонду використаних не за цільовим призначенням складає 65,69 грн.
Встановлено порушення частини 2 статті 22 Закону України № 1105-ХIV, в частині призначенні та виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності в день встановлення групи інвалідності МСЕК, а саме листок непрацездатності АДЛ № 063918 з 08.01.2021 по 20.01.2021 (продовження), виданий ОСОБА_1 , заява розрахунок № 000348 від 17.02.2021, протокол № 1 від 26.01.2021, допомога профінансована страхувальнику 31.03.2021, виплачено застрахованій особі 08.04.2021, призначена та виплачена допомога по тимчасовій непрацездатності за день встановлення медико - соціальною експертною комісією 3 групи інвалідності з 20.01.2021. Переплата за рахунок коштів Фонду за 1 календарний день склала 164,26 грн. - листок непрацездатності АГТ № 506123 (продовження листка непрацездатності 506064) з 14.04.2017 по 24.04.2017 виданий ОСОБА_2 , у застрахованої особи встановлена група інвалідності з 24.04.2017. Переплата допомоги за рахунок коштів Фонду за 1 день складає 279,62 грн. Протокол засідання комісії із соціального страхування від 19.05.2017 № 9, заява - розрахунок від 12.06.2017 на загальну суму 748 102,76 грн., фінансування отримано від Фонду 19.06.2017, сплачено застрахованій особі 19.06.2017 Встановлено порушення пункту 1 частини 4 статті 19 Закону України №1105- XIV, в частині невірного визначення розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності, при наявності у застрахованої особи менше шести місяців страхового стажу протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку, а саме ЛН № АДТ 868518 з 23.01.2020 по 29.01.2020, виданий ОСОБА_3 , заява розрахунок № 000561 від 17.03.2020, протокол № 2 від 25.02.2020, допомога профінансована страхувальнику 15.04.2020, виплачено застрахованій особі 22.04.2020, не вірно визначено розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності, а саме при наявності у застрахованої особи менше шести місяців страхового стажу протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку, розмір допомоги визначено виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом у місяці настання страхового випадку, який вище за розмір нарахованої заробітної плати та з врахуванням розміру допомоги залежно від страхового стажу. За рахунок коштів Фонду нарахована та виплачена допомога по тимчасовій непрацездатності 1086,12 грн. за 7 календарних днів, середній розмір допомоги 155,16 грн. (4723,00 грн./30,44 к/дн), за даними перевірки допомога по тимчасовій непрацездатності за 7 календарних днів складає 826,70 грн., середній розмір допомоги 118,10 грн. Переплата за рахунок коштів Фонду Встановлено порушення частини 1 статті 31 Закону України № 1105-ХIV та пунктів Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406, в частині безпідставно прийнятого рішення та складення протоколів на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності по листках непрацездатності, які були заповнено та видано з порушенням чинного законодавства, матеріальне забезпечення по яких було профінансовано Фондом та сплачено застрахованим особам страхувальника листок непрацездатності АГЮ № 271860 виданий ОСОБА_4 з 15.03.2019 по 25.03.2019, в листку непрацездатності відкриття та закриття листка непрацездатності не підтверджено печаткою закладу охорони здоров`я «Для листків непрацездатності», що є порушенням пунктів 3.1 та 3.13 Інструкції № 532. Переплата допомоги за рахунок коштів Фонду за 6 днів у сумі 822,54 грн. Протокол комісії із соціального страхування від 29.03.2019 № 6, заява розрахунок від 13.05.2019 на загальну суму 74 971,59 грн., допомога профінансована 02.07.2019 та виплачена застрахованій особі 03.07.2019.
У зв`язку з тим, що страхувальник акт перевірки дотримання порядку використання страхувальником страхових коштів Фонду № 97 від 17.12.2022 не оскаржував та не сплатив у встановлений термін, управлінням було винесено рішення № 1 від 04.01.2022 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на загальну суму 1 266 147,00 грн.
Рішення управління було отримано 12.01.2022, строк сплати за рішенням управління сплив 26.01.2022.
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV, спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Пунктом 2 частини другої статті 45 Закону України від 23 вересня 1999 року №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», в редакції чинній до 1 січня 2011 року передбачено, що роботодавець як страхувальник зобов`язаний: своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.
Частиною другою статті 52 Закону України від 23 вересня 1999 року №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», яка діяла до 01 січня 2011 року, було передбачено, що за прострочення сплати страхового внеску до Фонду зі страхувальника стягується пеня згідно із законом.
Із набранням чинностіЗаконом України від 08 липня 2010 року №2464-VI«Прозбір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» наведена вище норма матеріального права була скасована.
З 1 січня 2011 року на підставі Постанови правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30 листопада 2010 року № 31 «Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України», яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2010 р. за №1286/18581, втратила чинність Постанова правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12 липня 2007 року № 36 «Про затвердження Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України», яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2007 року за N 867/14134.
Пунктом 2.1 Постанови правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30 листопада 2010 року № 31 «Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України» передбачено, що стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) та надання страхувальниками за підсумками 2010 року розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду і відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року №36, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2007 року за N 867/14134.
Пунктом 5.1 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України було передбачено, що не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.
Відповідно до пункту 5.2 вказаної Інструкції передбачено, що пеня нараховується з наступного дня після одержання заробітної плати до дня сплати недоїмки включно. Пеня на пеню не нараховується.
Пунктом 5.8 вказаної Інструкції передбачено, що при стягненні недоїмки за платежами до Фонду строки давності не застосовуються. Сплата (погашення) пені здійснюється у такому самому порядку, як і недоїмки.
Пунктом 7розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»передбачено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.
Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Верховний Суд України у постанові від 1 квітня 2015 року № 21-49а14 зазначив, що після набрання чинностіЗаконом № 2464-VІза органами Фонду збережено повноваження щодо застосування фінансових санкцій (пені) за несплату заборгованості зі страхових внесків, яка виникла до 1 січня 2011 року. Окрім того, частиною третьою статті 25Закону № 2464-VІпередбачено, що суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Нарахована Підприємству у зв`язку з несплатою страхових внесків при виплаті заробітної плати за період із 1 жовтня по 31 грудня 2010 року, має бути стягнута і після 1 січня 2011 року, оскільки заборгованість зі сплати внесків, на яку нарахована пеня, виникла в період дії частини другоїстатті 52 Закону № 1105-XIV.
Крім того, у постанові від 19 листопада 2013 року № 21-327а13 Верховний Суд України зазначив, що відповідно до абзацу п`ятого пункту 7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону№ 2464-VI, стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства (законів та підзаконних актів), що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем за час судового розгляду справи у добровільному порядку суму заборгованості не сплачена, позовні вимоги відповідачем визнані у повному обсязі, позовні вимоги визнаються судом такими, що підлягають задоволенню.
В розумінніст. 139 Кодексу адміністративного судочинства Українипитання про перерозподіл судових витрат не розглядається.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (ЄДРПОУ 41325231, юридична адреса: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) до Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська» (ЄДРПОУ 31599557, юридична адреса: 85310, Донецька обл., м. Родинське, вул. Перемоги, 9) про стягнення загальну суму несплачених страхових коштів у розмірі 2089140 грн. 07 коп. задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Вугільна компанія «Краснолиманська» на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області суму несплачених страхових коштів у розмірі 2089140 грн. 07 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Т.В. Давиденко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2022 |
Оприлюднено | 28.12.2022 |
Номер документу | 108077533 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Давиденко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні