Рішення
від 26.12.2022 по справі 280/6207/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

26 грудня 2022 року (10:30)Справа № 280/6207/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (69121, м.Запоріжжя, вул.Товариська/Ладозька 56/25, кв.7; код ЄДРПОУ 41644731) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663); Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393); Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львiв, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

28.10.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2),в якій позивач просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.10.2022 №№7467324/41644731, 7467329/41644731, 7467327/41644731, 7467328/41644731, 7467326/41644731, 7467325/41644731;

зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №294 від 19.07.2022, №295 від 26.07.2022, №296 від 05.08.2022, №297 від 18.08.2022, розрахунок коригування №83 від 02.08.2022 до податкової накладної №229 від 13.07.2022 та розрахунок коригування №84 від 02.08.2022 до податкової накладної №239 від 22.07.2022.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією ГУ ДПС у Запорізькій області безпідставно прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №294 від 19.07.2022, №295 від 26.07.2022, №296 від 05.08.2022, №297 від 18.08.2022 та розрахунків коригування №83 від 02.08.2022, №84 від 02.08.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує, що реальність господарських операцій, в межах яких виписані вказані накладні та розрахунки коригування, беззаперечно підтверджується первинними документами, які разом із письмовими поясненнями були направлені відповідачу 1, яким в подальшому було прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування від 13.10.2022 №№7467324/41644731, 7467329/41644731, 7467327/41644731, 7467328/41644731, 7467326/41644731, 7467325/41644731. Звертає увагу суду, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої порядком, не було вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкових накладних, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Враховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення комісії ГУ ДПС у Запорізькій області та зобов`язати відповідача 2 зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних. З урахуванням вищезазначеного просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 28.10.2022 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

10.11.2022 до суду від представника відповідача 1 надійшло клопотання про заміну неналежного відповідача (вх. №43216), у якому зазначено, що оскаржувані рішення прийняті Головним управлінням ДПС у Львівській області, у зв`язку із чим просить замінити неналежного відповідача Головне управління ДПС у Запорізькій області на належного відповідача Головне управління ДПС у Львівській області, виключити Головне управління ДПС у Запорізькій області з переліку відповідачів по справі.

Ухвалою суду від 11.11.2022, залучено до участі у справі в якості третього відповідача - Головне управління ДПС у Львівській області та ухвалено розгляд адміністративної справи розпочати спочатку.

16.11.2022 до суду від представника відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву (вх.№43818), в якому зазначає, що ГУ ДПС у Запорізькій області не є суб`єктом владних повноважень, який видавав оскаржувані індивідуальні акти, та який повинен відповідати за основними позовними вимогами даного позову - визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації ПН/РК до податкових накладних, оскільки предметом розгляду справи є рішення (дія чи бездіяльність) прийняте іншим суб`єктом владних повноважень - ГУ ДПС у Львівській області. Крім того, у будь-якому випадку, відновлення порушених (у разі встановлення такого) інтересів позивача не потребує зобов`язання ГУ ДПС у Запорізькій області вчинити будь-які дії.

05.12.2022 до суду від представника відповідача 3 надійшов відзив на позовну заяву (вх.№46205), в якому зазначає, що реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування, виписаних ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» була зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні та розрахунки коригування відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що комісією прийняті рішення від 13.10.2022 №№7467324/41644731, 7467329/41644731, 7467327/41644731, 7467328/41644731, 7467326/41644731, 7467325/41644731 про відмову у реєстрації спірних податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням позивачем первинних документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Вважає, що відповідачем правомірно прийняті рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних та розрахунків коригування. Просить відмовити у задоволенні позову.

Відзив на позовну заяву відповідачем 2 до суду не надано.

На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно зі ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» зареєстровано 09.10.2017 за номером 1 103 102 0000 043517, основним видом діяльності є: Код КВЕД 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання. Серед інших видів діяльності підприємство має 23.61 - виробництво виробів з бетону для будівництва, 25.99 - виробництво інших готових металевих виробів 77.32 - надання в оренду будівельних машин та устатковання, 43.99 - інші спеціалізовані будівельні роботи н.в.і.у. тощо

За результатами проведення господарської діяльності, 12.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №294 від 19.07.2022 на суму 72 081,19 грн., в т.ч. ПДВ 12013,53грн. (а.с.23).

Податкова накладна №294 від 19.07.2022 виписана на суму сплаченого товару, що підтверджується банківською випискою AT «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО» від 19.07.2022, платіжним дорученням №4583 від 19.07.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05.2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон:

Залізобетонна колона К 1.1 1шт. за ціною 13 959,17 грн. без ПДВ;

Залізобетонна колона К 1.2 1шт. за ціною 13959,17 грн. без ПДВ;

Залізобетонна колона К 1.3 2шт. за ціною 13 959,17грн. без ПДВ;

Залізобетонна колона К 2.2 0,250849 шт. за ціною 16 866,67грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання товару оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № П-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №238, 239, 240, 241 від 19.07.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №305 від 29.07.2022.

На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №305, транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Розшифрування затрат по кожній калькуляції товару міститься в матеріалах справи разом з оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 20 станом на 29.07.2022.

Товар було виготовлено з матеріалів, які було придбано раніше, що підтверджується ВН №11924 від 20.12.2021 на придбання щебня для виробництва продукції з копіями ТТН №1-5 від 20.12.2021 про його доставку позивачу, ВН №6972 від 24.06.2022 на придбання цементу для виробництва продукції з копією ТТН №Р6972 від 24.06.2022 про його доставку на підприємство; ВН №132 від 17.01.2022 на придбання щебня гранітного для виробництва продукції з копіями ТТН №1-6 від 17.01.2022 про його доставку позивачу; ВН №132 від 25.01.2022 на придбання добавки для бетону для виробництва продукції з копією ТТН №Р211 від 25.01.2022 про його доставку позивачу; ВН №1687 від 31.01.2022 на придбання піску річкового; ВН №11582 від 06.12.2021 на придбання щебня гранітного.

Наразі товар відвантажений на адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 12.09.2022 №9179273400 податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.36).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №1 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірній податковій накладній

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467324/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації податкової накладної №294 від 19.07.2022. Підставою відмови в реєстрації спірної податкової накладної у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.17).

Також, 14.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №295 від 26.07.2022 на суму 33776,80 грн., в т.ч. ПДВ 5629,47 грн. (а.с.24).

Податкова накладна №295 від 26.07.2022 виписана на суму сплаченого товару, що підтверджується банківською випискою AT «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО» від 26.07.2022, платіжним дорученням №4710 від 26.07.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05.2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон: залізобетонна колона К 2.2 1,668814 шт. за ціною 16 866,67грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № П-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №244 від 02.08.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №309 від 02.08.2022. На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №309, транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Розшифрування затрат по калькуляції 244 міститься в матеріалах справи разом з оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 20 станом на 02.08.2022.

Товар було виготовлено з матеріалів, які було придбано раніше, той самий як і для податкової накладної № 294 від 19.07.2022.

Наразі, товар відвантажений на адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 14.09.2022 №9183899376 податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.37).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №2 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірній податковій накладній.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467329/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації податкової накладної №295 від 26.07.2022. Підставою відмови в реєстрації спірної податкової накладної у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.18).

Окрім того, 14.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №296 від 05.08.2022 на суму 71004,43 грн., у т.ч. ПДВ 11834,07грн. (а.с.25).

Податкова накладна №296 від 05.08.2022 виписана на різницю сум сплаченого товару та відвантаженого товару, що підтверджується банківською випискою AT «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО» від 26.07.2022, платіжним дорученням №4710 від 26.07.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05 2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон:

залізобетонна колона К 1.3 3,221621 шт. за ціною 13959,17 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К 1.7 1 шт. за ціною 14199,17 грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № П-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №252-253 від 05.08.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №323 від 05.08.2022.

На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №309, транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Розшифрування затрат по калькуляції 252 містяться в матеріалах справи разом з оборотно-сальдовою відомість по рахунку 20 станом на 05.08.2022.

Товар було виготовлено з матеріалів, які було придбано раніше, що підтверджується ВН від 21.12.2021 на придбання щебня дія виробництва продукції, ТТН про його поставку позивачу; ВН від 24.06.2022 на придбання цементу для виробництва продукції, ТТН про його доставку на підприємство; ВН від 31.01.2022 на придбання щебня гранітного для виробництва продукції, ТТН про його доставку позивачу; ВН від 31.01.2022 на придбання піску річкового та ВН від 16.05.2021 на придбання щебня гранітного, які наявні в матеріалах справи.

Наразі, товар відвантажений на адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 14.09.2022 №9183897999 податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.38).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №3 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірній податковій накладній.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467327/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації податкової накладної №296 від 05.08.2022. Підставою відмови в реєстрації спірної податкової накладної у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.19).

Також, 14.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №297 від 18.08.2022 на суму 71451,00 грн., в т.ч. ПДВ 11908,50 грн. (а.с.26).

Податкова накладна №297 від 18.08.2022 виписана на суму відвантаженого товару, про що свідчить видаткова накладна №343 від 18.08.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05.2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон:

залізобетонна колона К 1.8 1 шт. за ціною 14944,17 грн. без ПДВ.,

залізобетонна колона К 7 4 шт. за ціною 8208,33 грн. без ПДВ.,

залізобетонна колона Кф 1 3 шт. за ціною 3921,67 грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № П-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №№277-279 від 18.08.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №343 від 18.08.2022.

На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №309 транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Розшифрування затрат по калькуляції №№277-279 міститься в матеріалах справи разом з оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 20 станом на 18.08.2022.

Товар було виготовлено з матеріалів, які було придбано раніше, що підтверджується ВН від 17.01.2021 на придбання щебня для виробництва продукції з копіями про його доставку позивачу; ВН від 27.06.2022 на придбання щебня гранітного для виробництва продукції з копіями ТТН; ВН від 02.02.2022 на придбання піску річкового, які містяться в матеріалах справи.

Наразі, товар відвантажений на ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 14.09.2022 №9183911772 податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.39).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №4 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірній податковій накладній.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467328/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації податкової накладної №297 від 18.08.2022. Підставою відмови в реєстрації спірної податкової накладної у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.20).

Також, 14.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №83 від 02.08.2022 до податкової накладної №229 від 13.07.2022 (а.с.29).

Розрахунок коригування №83 від 02.08.2022 виписаний на уточнення сплаченого відповідно до банківської виписки AT «Банк Кредит Дніпро» від 13.07.2022 та платіжного доручення №4490 та відвантаженого товару на підставі калькуляції №244245 від 02.08.2022 та видаткової накладної №309 від 02.08.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05.2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон:

залізобетонна колона К 5.1 3 шт. за ціною 18500,83 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К 5.1. 2 шт. за ціною 18500,83 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К2.2 1,029563 шт. за ціною 16866,67 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К2.3 0,060637 шт. за ціною 18726,67 грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № 11-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №№244-245 від 02.08.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №309 від 02.08.2022.

На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №309, транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Наразі, товар відвантажений на ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 14.09.2022 №9183899325 розрахунок коригування прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.40).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №5 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірному розрахунку коригування.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467326/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації розрахунку коригування № 83 від 02.08.2022. Підставою відмови в реєстрації спірного розрахунку коригування у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.21).

Також, 14.09.2022 ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних та вартісних показників №84 від 02.08.2022 до податкової накладної №239 від 22.07.2022 (а.с.30).

Розрахунок коригування №84 від 02.08.2022 виписаний на уточнення сплаченого відповідно до банківської виписки AT «Банк Кредит Дніпро» від 22.07.2022 та платіжного доручення №4655 та відвантаженого товару на підставі калькуляції №245 від 02.08.2022 та видаткової накладної №309 від 02.08.2022 згідно рахунка-фактури №329 від 27.05.2022 для ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ», а саме бетонних колон:

залізобетонна колона К 1.3 2,038564 шт. за ціною 13959,17 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К 1.3 0,778379 шт. за ціною 13959,17 грн. без ПДВ.;

залізобетонна колона К2.3 0,939363шт. за ціною 18726,67 грн. без ПДВ.

Взаємовідносини між ТОВ «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» та ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» щодо постачання оформлено рахунком-фактурою №329 від 27.05.2022, виписаним на підставі договору поставки № П-4648 від 07.10.2020.

Вищевказаний товар було заздалегідь замовлено покупцем за договором № П-4648 від 07.10.2020, товар вироблявся на підставі калькуляції на виробництво №245 від 02.08.2022 та в подальшому був реалізований по видатковій накладній №309 від 02.08.2022.

На адресу ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» товар було поставлено на підставі товарно-транспортної накладної №309 транспортом ТОВ «Конкрет Сервіс».

Наразі товар відвантажений на ТОВ «ПТАХОКОМПЛЕКС «ДНІПРОВСЬКИЙ» у повному обсязі.

Згідно з отриманої квитанції від 14.09.2022 №9183918489 розрахунок коригування прийнято, але реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації є: пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6810, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійні основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (а.с.41).

На виконання вимог відповідача, повідомленням від 04.10.2022 №6 позивачем надані пояснення разом із документами про підтвердження реальності здійснення операції, по спірному розрахунку коригування.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області №7467325/41644731 від 13.10.2022 відмовлено у реєстрації розрахунку коригування № 84 від 02.08.2022. Підставою відмови в реєстрації спірного розрахунку коригування у рішенні зазначено: «Ненадання платником податків копій документів, зокрема: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункових документів, та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.22).

Вважаючи прийняті відповідачем 3 рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За визначенням, наданим у підпункті 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так, відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Так, в Квитанціях контролюючий орган вказав на те, що для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування відсутні таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Разом з тим, вищезазначені Квитанції не містить інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних та розрахунків коригування.

Водночас, контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Не конкретизування податковим органом переліку документів, які необхідно надати позивачу, призвело до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, від 04.12.2018 у справі №821/1173/17, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних та розрахунків коригування, а підставою зазначених рішень зазначено неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.

Суд не приймає до уваги таке посилання, оскільки як підтверджено матеріалами справи, позивач визначив та надав документи, яких на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

На думку суду, всі первинні документи, які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні та розрахунки коригування позивач надавав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Отже, суд відхиляє доводи відповідача 3 про те, що прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування було неможливо із огляду на ненадання позивачем копій документів. Крім того, контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачем 3 не наведено також жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій позивача цілям та завданням його та його контрагентів статутної діяльності, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.

Відповідачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірними операціям.

Разом з тим, суд, в межах даної спірної ситуації, звертає увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Всі первинні документи які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні та розрахунки коригування підприємство надавало контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Під час розгляду справи відповідач як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень.

У той самий час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних та розрахунків коригування.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Таким чином, рішення Комісії ГУ ДПС у Львівській області від 13.10.2022 №№7467324/41644731, 7467329/41644731, 7467327/41644731, 7467328/41644731, 7467326/41644731, 7467325/41644731 підлягають скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №294 від 19.07.2022, №295 від 26.07.2022, №296 від 05.08.2022, №297 від 18.08.2022 та розрахунки коригування №83 від 02.08.2022 №84 від 02.08.2022.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач 3, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Матеріалами справи встановлено факт сплати судового збору у розмірі 14886,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №186079 від 27.10.2022.

Оскільки у спірних відносинах права позивача порушені прийняттям протиправного рішення Головним управлінням ДПС у Львівській області, суд дійшов висновку, що сплачений позивачем судовий збір належить стягнути у повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» (69121, м.Запоріжжя, вул.Товариська/Ладозька 56/25, кв.7; код ЄДРПОУ 41644731) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ ВП: 44118663); Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393); Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львiв, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.10.2022 №№7467324/41644731, 7467329/41644731, 7467327/41644731, 7467328/41644731, 7467326/41644731, 7467325/41644731.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №294 від 19.07.2022, №295 від 26.07.2022, №296 від 05.08.2022, №297 від 18.08.2022, розрахунок коригування №83 від 02.08.2022 до податкової накладної №229 від 13.07.2022 та розрахунок коригування №84 від 02.08.2022 до податкової накладної №239 від 22.07.2022, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ».

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ТРЕЙДИНГ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 14886,00грн. (чотирнадцять тисяч вісімсот вісімдесят шість гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 26.12.2022.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2022
Оприлюднено28.12.2022
Номер документу108078108
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/6207/22

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 14.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 14.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 26.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 11.11.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні