Ухвала
від 26.12.2022 по справі 380/18183/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/18183/22

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

26 грудня 2022 року м. Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Сидор Н.Т., перевіривши матеріали позовної заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Хорватська, 9» до Львівської міської ради про визнання протиправною та скасування ухвали,

в с т а н о в и л а :

на розгляд суду надійшла заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Хорватська, 9» до Львівської міської ради, в якій позивач просить суд:

- визнати незаконною та скасувати ухвалу Львівської міської ради від 16.09.2021 №1341 «Про затвердження ОСББ «Зразковий дім» проекту землеустрою відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Хорватській, 11.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що звертався до Львівської міської ради із заявою на надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки приблизно площею 0,0468 га на вул. Хорватській, 9 у м. Львові для обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за результатами розгляду якої позивачу надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. В подальшому позивач звернувся в Узгоджувальну комісію по земельних питаннях з проханням встановити межу прибудинкової ділянки по вул. Хорватській, 9 у м. Львові згідно з доданим до звернення технічним паспортом земельної ділянки. Розглянувши таке звернення, Управління земельних ресурсів Львівської міської ради направило позивачу листа, у якому повідомило про неможливість вирішення питання з покликанням на ухвалу Львівської міської ради від 16.09.2021 №1314 «Про затвердження ОСББ «Зразковий дім» проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Хорватській, 11», якою затверджено проект землеустрою та надано земельну ділянки площею 0,0674 га кадастровий номер 4610137500:02:001:0039 по вул. Хорватській у м. Львові ОСББ «Зразковий дім» у постійне користування для обслуговування багатоквартирного будинку. Позивач переконаний, що земельна ділянка площею 0,0674 га по вул. Хорватській, 11 в м. Львові, кадастровий номер 4610137500:02:001:0039 неправомірно збільшена за рахунок земель по вул. Хорватській, 9 в м. Львів, відтак звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст. 2 КАС України).

У п. 8 ч.1 ст. 4 КАС України зазначено, що позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Відповідно до ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Аналіз наведених вище норм свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, у яких відповідач реалізує владні управлінські функції стосовно позивача.

Предметом позову є визнання протиправною та скасування ухвали Львівської міської ради від 16.09.2021 №1341 «Про затвердження ОСББ «Зразковий дім» проекту землеустрою відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Хорватській, 11.

Згідно з п.19 ч. 1 ст. 4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Суд зазначає, що оскільки обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду, порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати), зазвичай, індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. Крім того, процесуальний закон вимагає належності особи, яка звернулася до суду з позовом, до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт. Таке ж правило має застосовуватись і до оскарження правових актів індивідуальної дії.

Проте позивач не є суб`єктом правовідносин, у яких були застосовані спірні рішення, які є актами індивідуальної дії, адже стосується конкретно визначених суб`єктів, не встановлюють загальні правила поведінки, розраховані на разове застосування, вичерпали свою дію після реалізації і не створюють жодних правових наслідків для позивача.

Аналогічна правова позиція, а саме право на оскарження індивідуального акта суб`єкта владних повноважень надано особі, щодо якої цей акт прийнятий або прав, свобод та інтересів якої він безпосередньо стосується, викладена в постановах Великої Палати Верховного Суду від 06 червня 2018 року у справі №800/489/17, від 16 жовтня 2018 року по справі №9901/415/18, від 12 травня 2021 року у справі № 9901/286/19 , від 16.06.2021 у справі № 9901/382/20 та враховується судом відповідно до вимог частини 5 статті 242 КАС України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Згідно з ч. 6 ст. 170 КАС України, у разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.

Суддя наголошує, що визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Водночас приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

У цій справі Львівська міська рада затвердила проект землеустрою відведення земельної ділянки та надала земельну ділянку у постійне користування, що на переконання позивача порушує його права, ОСББ «Зразковий дім». Відтак позивач оскаржує ухвалу, якою відведено земельну ділянку третій особі, що свідчить про приватноправовий, а не публічно-правовий характер спірних правовідносин.

Отже, спірні правовідносини у справі пов`язані з необхідністю захисту права на земельну ділянку, тобто права цивільного, тому позов у справі не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є, по-перше, наявність у них спору про право цивільне (справи за позовами, що виникають із будь-яких правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства), по-друге, суб`єктний склад такого спору.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Господарського кодексу України (далі ГПК України), право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Частиною 2 ст. 4 ГПК України передбачено, що юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням..

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи підприємці.

Оскільки спір у цій справі пов`язаний, серед іншого, із захистом речових прав позивача на земельну ділянку, суд дійшов висновку, що цей спір не є публічно-правовим і має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє у відкритті провадження за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Хорватська, 9» до Львівської міської ради про визнання протиправною та скасування ухвали.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі.

Зважаючи на висновок про відмову у відкритті провадження у цій справі, судовий збір у розмірі 2481,00 грн, сплачений згідно з платіжним дорученням №149 від 15.12.2022, слід повернути позивачу.

Керуючись ст.ст. 170, 171, 241-243, 248, 256 КАС України, суд

п о с т а н о в и в :

відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі №380/18183/22 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Хорватська, 9» до Львівської міської ради про визнання протиправною та скасування ухвали.

Повернути Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «Хорватська, 9» (79007, м. Львів, вул. Хорватська, 9; ЄДРПОУ 43021139) з бюджету суму судового збору у розмірі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) гривня 00 копійок, сплаченого згідно з платіжним дорученням №149 від 15.12.2022.

Роз`яснити, що розгляд і вирішення даного спору віднесено до суду господарської юрисдикції.

Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвалу суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду відповідно до ст.ст. 293-297 КАС України, з урахуванням строків, передбачених пунктом 3 Розділу VI «Прикінцеві положення» КАС України.

Суддя Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2022
Оприлюднено28.12.2022
Номер документу108078727
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/18183/22

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні