ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-3489/10/2370
17.08.2010 р. м. Ч еркаси
Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилю ка В. О.,
секретар судового засідан ня - Хоменко О. О.,
розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом де ржавної податкової інспекці ї у Чорнобаївському районі д о фізичної особи - підприємц я ОСОБА_1 про стягнення шт рафних (фінансових) санкцій,
встановив:
Державною податковою ін спекцією у Чорнобаївському р айоні подано позов про стягн ення з фізичної особи - підп риємця ОСОБА_1 штрафних (ф інансових) санкцій в розмірі 2 000 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що до в ідповідача за порушення вимо г Закону України “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг” згідно рішення № 0001202303 від 10.12.2009р. застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 5 262 грн. 10 коп., з яких від повідач сплатив лише 3 262 грн. 10 к оп., заборгованість складає 2 000 грн., яка у встановлений ст. 22 з азначеного Закону строк не с плачена, а тому позивач проси в стягнути її в судовому поря дку.
10.08.2010р. позивач подав клопота ння в якому просив розглянут и справу без участі його пред ставника.
Відповідач 10.08.2010р. подав клоп отання в якому просив розгля нути справу без його участі т а зазначив, що з позовними вим огами згодний в повному обся зі.
У зв' язку з розглядом спра ви в порядку письмового пров адження відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксува ння судового засідання за до помогою звукозаписувальног о технічного засобу не здійс нювалось.
Розглянувши наявні матері али справи, повно, всебічно, об ' єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юр идичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.
Відповідач, як фізична особ а - підприємець, ідентифікац ійний номер НОМЕР_2, зареє стрований Чорнобаївською ра йонною державною адміністра цією Черкаської області 03.02.1999р ., взятий на облік в органах де ржавної податкової служби 03.02 .1999р., на час розгляду справи пе ребуває на обліку в державні й податковій інспекції у Чор нобаївському районі Черкась кої області.
Законом який визначає прав ові засади застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг є Закон України “Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” (Закон № 265/95-ВР).
Відповідно до статті 15 Зако ну № 265/95-ВР контроль за додержа нням суб' єктами підприємни цької діяльності порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи дер жавної податкової служби Укр аїни шляхом проведення плано вих або позапланових перевір ок згідно із законодавством України.
Згідно наявного в матеріал ах справи плану проведення п еревірок застосування реєст раторів розрахункових опера цій, торгових патентів та пра вил реалізації і зберігання алкогольних напоїв та тютюно вих виробів, затвердженого г оловою Державної податкової адміністрації в Черкаській області, перевірка відповіда ча була запланована на листо пад 2009 року.
Судом встановлено, що 30.11.2009р. в магазині “Для Вас”, розташов аному за адресою: Черкаська о бласть, Чорнобаївський район , с. Москаленки, вул. Шевченка, в якому здійснює діяльність в ідповідач, посадовими особам и Державної податкової адмін істрації в Черкаській област і проведена перевірка за дот риманням суб' єктами господ арювання порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
В результаті перевірки вст ановлено факт реалізації тов ару на загальну суму 26 грн. 10 ко п., продавець отримала готівк у, видала товар, провела розра хункову операцію через реєст ратор розрахункових операці й та видала розрахунковий до кумент.
Крім того, здійснено переві рку готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків та встановлено, що фактично на ч ас перевірки рахується 498 грн. , а відповідно до денного звіт у реєстратора розрахункових операцій повинно рахуватись 114 грн. 30 коп., невідповідність с кладає 383 грн. 70 коп.
Також проведено зняття фак тичних залишків товарно-мате ріальних цінностей станом на 30.11.2009р. на суму 1 671 грн. 82 коп. та вст ановлено, що товар в кількост і 45 найменувань на вказану сум у не оприбуткований, книга об ліку доходів і витрат не веде ться.
Результати перевірки зафі ксовані в акті (зареєстрован ий в органі ДПС за місцем здій снення діяльності суб' єкта господарювання 30.11.2009р. за № 1601/23/23/2 3/2662407582 та в органі ДПС за міс цем державної реєстрації суб ' єкта господарювання 07.12.2009р. з а № 970/23/26/23/2662407582) на підставі я кого та згідно Закону № 265/95-ВР п озивачем 10.12.2009р. прийнято рішен ня № 0001202303 про застосування до відповідача 5 262 грн. 10 коп. шт рафних (фінансових) санкцій.
З актом перевірки продавец ь ознайомлена, один примірни к акту отримала під розписку .
Заперечень збоку відповід ача щодо неправомірності зді йснення перевірки, відсутнос ті зафіксованого в акті пере вірки порушення та необґрунт ованого застосування штрафн их санкцій немає. Рішення № 0001202303 від 10.12.2009р. отримане відпо відачем 11.12.2009р., яке ним до подат кових органів чи суду не оспо рене. Крім того, з наявних мате ріалів справи слідує, що відп овідач часткового сплатив ви значені у вказаному рішенні штрафні санкцій в розмірі 3 262 г рн. 10 коп., що фактично свідчить про наявність зафіксованих в акті перевірки порушень.
Статтею 3 Закону № 265/95-ВР перед бачено, що суб' єкти підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії в готівковій та/або в безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) при п родажу товарів (наданні посл уг) у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг зо бов' язані, зокрема:
12) вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг);
13) забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Згідно статей 20, 21 Закону № 265/95- ВР до суб' єктів підприємниц ької діяльності, що здійснюю ть реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фіна нсова санкція у розмірі подв ійної вартості необліковани х товарів за цінами реалізац ії, але не менше десяти неопод атковуваних мінімумів доход ів громадян. До суб' єктів пі дприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з поруше нням встановленого порядку о блік товарів за місцем реалі зації та зберігання, застосо вується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості н еоблікованих товарів за ціна ми реалізації, але не менше де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.
Стаття 22 Закону № 265/95-ВР перед бачає, що у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі продаж у за розрахунковими квитанці ями, виданими з початку робоч ого дня, до суб' єктів підпри ємницької діяльності застос овується фінансова санкція у п' ятикратному розмірі суми , на яку виявлено невідповідн ість.
Відповідно до статті 25 Зако ну № 265/95-ВР суми фінансових сан кцій, які визначені статтями 17-24 Закону, підлягають перерах уванню суб' єктами підприєм ницької діяльності до відпов ідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десят иденний термін з дня прийнят тя органами державної податк ової служби України рішення про застосування таких фінан сових санкцій.
З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України “Про де ржавну податкову службу в Ук раїні”, органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми нед оїмки, пені у випадках, порядк у та розмірах, встановлених з аконами України.
Крім того, відповідно до час тин 1, 3 статті 136 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни позивач може відмовитис я від адміністративного позо ву, а відповідач - визнати адмі ністративний позов протягом всього часу судового розгля ду, зробивши усну заяву; якщо в ідмову від адміністративног о позову чи визнання адмініс тративного позову викладено в адресованій суду письмові й заяві, ця заява приєднуєтьс я до справи; судове рішення у з в' язку з відмовою від адмін істративного позову, визнанн ям адміністративного позову чи примиренням сторін ухвал юється за правилами, встанов леними статтями 112, 113 цього Код ексу.
Згідно частин 3, 4 статті 112 Код ексу адміністративного судо чинства України у разі частк ового визнання адміністрати вного позову відповідачем і прийняття його судом може бу ти прийнята постанова суду п ро задоволення визнаних відп овідачем позовних вимог відп овідно до статті 164 цього Коде ксу; у разі повного визнання в ідповідачем адміністративн ого позову і прийняття його с удом приймається постанова с уду про задоволення адмініст ративного позову; суд не прий має відмови від адміністрати вного позову, визнання адмін істративного позову і продов жує розгляд адміністративно ї справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небу дь права, свободи або інтерес и.
За вказаних обставин, зважа ючи також на визнання відпов ідачем адміністративного по зову по даній справі, яке не су перечить закону, не порушує ч иї-небудь права, свободи або і нтереси, суд вважає вимоги по зивача, з урахуванням заяви п ро зменшення їх розміру, обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню.
Відповідно до частини четв ертої статті 94 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни судові витрати, здійсне ні позивачем - суб' єктом вла дних повноважень, з відповід ача не стягуються.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
постановив:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕ СА_1 ідентифікаційний номер НОМЕР_2) в дохід бюджету че рез державну податкову інспе кцію у Чорнобаївському район і Черкаської області (19900, Черка ська область, смт. Чорнобай, ву л. Леніна, 152, ідентифікаційний код 34333914) штрафні (фінансові) са нкції в розмірі 2 000 (дві тисячі) грн.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до вимо г статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України та може бути оскаржена до Киї вського апеляційного адміні стративного суду через Черка ський окружний адміністрати вний суд у строки та порядку, п ередбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2010 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10807909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні