Справа № 2а-3199/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 серпня 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючої - судді Соломко І.І.,
за участю секретаря Розмовенко А.О.,
представника позивач а Вітебській А.Г.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів у Чернігівсь кій області до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Егрес-Агро» про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В :
16.06.2010 року позивач, відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів у Чернігівській області, звернувся до суду з а дміністративним позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Егрес-Агро», в як ому просить суд стягнути з То вариства з обмеженою відпові дальністю «Егрес-Агро» на ко ристь Фонду соціального захи сту інвалідів у Чернігівські й області адміністративно-го сподарські санкції за невико нання відповідачем норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році в сумі 8910,83 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не. Згідно форми звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, поданого в ідповідачем, середньообліко ва чисельність штатних праці вників облікового складу Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Егрес-Агро» у 2009 роц і становила 125 осіб. Відповідн о до вимог Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нор матив для працевлаштування і нвалідів на підприємстві від повідача складає 5 робочих мі сць, середньооблікова кількі сть штатних працівників, яки м встановлена інвалідність с тановить 4 особи. Відповідаче м не виконано норматив - 1 робо чого місця по працевлаштуван ню інвалідів. Розмір середнь орічної заробітної плати на підприємстві відповідача за 2009 рік становить 8750,40 грн. Таким ч ином, сума адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2009 році становить 8750,40г рн. За порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій нарахована пе ня в сумі 160,43 грн. На момент звер нення до суду відповідачем а дміністративно-фінансові са нкції та пеня не сплачені.
В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги адмін істративного позову підтрим ав і просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в поз овній заяві.
Представник відповідача п овторно в судове засідання н е з' явився, про час, дату та м ісце розгляду справи повідом лений належним чином, запере чення на позов не надав, право м участі в судовому засіданн і на скористався. Надіслав на адресу суду заяву про відкла дення розгляду справи у зв' язку з перебуванням юрисконс ульта у терміновому відрядже нні, але належних доказів щод о перебвання представника у відрядженні не надав.
За таких обставин суд вважа є за можливе справу розгляну ти у відсутності представник а відповідача за наявними м атеріалами справи.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд вва жає, що позов підлягає задово ленню з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятись і праце влаштування інвалідів за 2009 р ік (форма № 10-ПІ) середньооблік ова чисельність штатних прац івників відповідача станови ть 125 осіб, норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів - 5 осіб, середньообліко ва кількість штатних працівн иків, яким встановлена інвал ідність - 4 особи, фонд оплати п раці штатних працівників в 2009 році - 1093,8 тис. грн., середньоріч на заробітна плата на підпри ємстві відповідача становил а у 2009 році -8750,40 грн. Відповідаче м розрахована адміністрати вно-господарська санкція за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 8750,40 грн.
Працевлаштування - це систе ма організаційних, економічн их і правових заходів, направ лених на забезпечення трудов ої зайнятості населення.
Відповідно до ч. 3 статті 18 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні"№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" для підприємств, уст анов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного р обочого місця. Таким чином, н орматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів с тановить у відповідача 5 осіб .
Статтею 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено обов' язок підприєм ств, установ, організацій у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим ст. 19 ц ього Закону, щороку сплачува ти відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно - го сподарської санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприє мстві, установі організації, у тому числі підприємстві, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до ч. 2 ст. 218 Господ арського кодексу України уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Відтак, при вирішенні питан ня про правомірність стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій слід виходити із загальних норм права відн осно відповідальності за пор ушення зобов' язань та встан овлення в діях або бездіяльн ості роботодавця складу прав опорушення з метою застосува ння юридичної відповідально сті у вигляді адміністративн о-господарських санкцій.
Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв' язку між самим поруше нням та його наслідками.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 18 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.
Згідно ст. 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інвалідів, кв аліфікації та знань з урахув ання його бажань.
Згідно ч. 4 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803 підприємства, установи і організації неза лежно від форми власності ре єструються у місцевих центра х зайнятості за їх місцезнах одженням як платники збору д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про ная вність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призн ачених для працевлаштування інвалідів, та про працівникі в, які працюють неповний робо чий день (тиждень), якщо це не п ередбачено трудовим договор ом, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не за лежних від них причин, і в деся тиденний строк - про всіх прий нятих працівників у порядку, встановленому законодавств ом. Несвоєчасна реєстрація а бо відмова від неї, порушення порядку подання адміністрат ивних даних тягне за собою ві дповідальність, передбачену законом.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідно до листа К уликівського районного цент ру зайнятості № 532 від 22.06.2010 року, Товариством з обмеженою від повідальністю «Егрес-Агро», звіти про наявність вакансі й за формою 3-ПН щодо вакантних робочих місць для працевлаш тування інвалідів протягом 2 009 року не подавались.
Отже, відповідачем не довед ено, що ним вжито всіх необхі дних заходів щодо недопущенн я господарського правопоруш ення.
Згідно звіту про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів за 2009 рік, відповідачем розр ахована адміністративно-гос подарська санкція в сумі 8750,40 г рн. Адміністративно-господар ські санкції відповідач пови нен був сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, насту пного за роком, в якому відбул ося порушення норматив, одна к до цього часу сума заборгов аності до Державного бюджету сплачена не була.
Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядк у нарахування пені та її спла ти, затвердженого наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 15 трав ня 2007 р. № 223, порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені у розм ірі 120 відсотків річної обліко вої ставки Національного бан ку України за кожен календар ний день прострочення (навед ених у постановах Правління Національного банку України ), що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк.
За порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачу на рахована пеня в розмірі 160,43 грн .
За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що саме з вин и відповідача, який не повідо мив Куликівський районний це нтр зайнятості Чернігівсько ї області про наявність вака нсій для інвалідів, інваліди не були направлені для праце влаштування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Егрес-Агро» у 2009 році.
Враховуючи те, що кожна особ а повинна довести ті обстави ни, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і зап еречень, суд вважає, що відпов ідач не надав до суду доказів , які спростовують вимоги адм іністративного позову.
А отже, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і т аким, що підлягає задоволенн ю в повному обсязі.
За наведених обставин, позо вні вимоги відділення Фонду соціального захисту інвалід ів у Чернігівській області д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Егрес-Агро» п ідтверджені належними та доп устимими доказами і підлягаю ть задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст. 124 Конституції України ,ст.ст. 9, 69-71, 97, 158-163 КАС Укра їни, Чернігівський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов відділення фонду с оціального захисту інваліді в у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Егрес-Агро» пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій, - задо вольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ег рес-Агро» (р/р 2600400018292 Укрексімбан к, МФО 353679, код ЄДРПОУ 35493502) до Держ авного бюджету Куликівськог о району (р/р 31214230700258 в УДК України в Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) адміністративно-го сподарських санкцій в сумі 8750 (вісім тисяч сімсот п' ятдес ят) грн. 40 коп. та пені в розмірі 160 (сто шістдесят) грн. 34 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адмі ністративного судочинства У країни.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Київського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти дні в з дня її проголошення, шляхо м подання через суд першої ін станції. У разі застосування судом частини третьої статт і 160 цього Кодексу, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом д есяти днів з дня отримання ко пії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Соломко І.І.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10807981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні