Постанова
від 12.08.2010 по справі 2а-3199/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3199/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 серпня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючої - судді Соломко І.І.,

за участю секретаря Розмовенко А.О.,

представника позивач а Вітебській А.Г.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів у Чернігівсь кій області до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Егрес-Агро» про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В :

16.06.2010 року позивач, відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів у Чернігівській області, звернувся до суду з а дміністративним позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Егрес-Агро», в як ому просить суд стягнути з То вариства з обмеженою відпові дальністю «Егрес-Агро» на ко ристь Фонду соціального захи сту інвалідів у Чернігівські й області адміністративно-го сподарські санкції за невико нання відповідачем норматив у робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів у 2009 році в сумі 8910,83 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не. Згідно форми звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, поданого в ідповідачем, середньообліко ва чисельність штатних праці вників облікового складу Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Егрес-Агро» у 2009 роц і становила 125 осіб. Відповідн о до вимог Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нор матив для працевлаштування і нвалідів на підприємстві від повідача складає 5 робочих мі сць, середньооблікова кількі сть штатних працівників, яки м встановлена інвалідність с тановить 4 особи. Відповідаче м не виконано норматив - 1 робо чого місця по працевлаштуван ню інвалідів. Розмір середнь орічної заробітної плати на підприємстві відповідача за 2009 рік становить 8750,40 грн. Таким ч ином, сума адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2009 році становить 8750,40г рн. За порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій нарахована пе ня в сумі 160,43 грн. На момент звер нення до суду відповідачем а дміністративно-фінансові са нкції та пеня не сплачені.

В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги адмін істративного позову підтрим ав і просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в поз овній заяві.

Представник відповідача п овторно в судове засідання н е з' явився, про час, дату та м ісце розгляду справи повідом лений належним чином, запере чення на позов не надав, право м участі в судовому засіданн і на скористався. Надіслав на адресу суду заяву про відкла дення розгляду справи у зв' язку з перебуванням юрисконс ульта у терміновому відрядже нні, але належних доказів щод о перебвання представника у відрядженні не надав.

За таких обставин суд вважа є за можливе справу розгляну ти у відсутності представник а відповідача за наявними м атеріалами справи.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд вва жає, що позов підлягає задово ленню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятись і праце влаштування інвалідів за 2009 р ік (форма № 10-ПІ) середньооблік ова чисельність штатних прац івників відповідача станови ть 125 осіб, норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів - 5 осіб, середньообліко ва кількість штатних працівн иків, яким встановлена інвал ідність - 4 особи, фонд оплати п раці штатних працівників в 2009 році - 1093,8 тис. грн., середньоріч на заробітна плата на підпри ємстві відповідача становил а у 2009 році -8750,40 грн. Відповідаче м розрахована адміністрати вно-господарська санкція за нестворені робочі місця для інвалідів в сумі 8750,40 грн.

Працевлаштування - це систе ма організаційних, економічн их і правових заходів, направ лених на забезпечення трудов ої зайнятості населення.

Відповідно до ч. 3 статті 18 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні"№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" для підприємств, уст анов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного р обочого місця. Таким чином, н орматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів с тановить у відповідача 5 осіб .

Статтею 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено обов' язок підприєм ств, установ, організацій у то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим ст. 19 ц ього Закону, щороку сплачува ти відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно - го сподарської санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприє мстві, установі організації, у тому числі підприємстві, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до ч. 2 ст. 218 Господ арського кодексу України уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

Відтак, при вирішенні питан ня про правомірність стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій слід виходити із загальних норм права відн осно відповідальності за пор ушення зобов' язань та встан овлення в діях або бездіяльн ості роботодавця складу прав опорушення з метою застосува ння юридичної відповідально сті у вигляді адміністративн о-господарських санкцій.

Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв' язку між самим поруше нням та його наслідками.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 18 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.

Згідно ст. 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інвалідів, кв аліфікації та знань з урахув ання його бажань.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803 підприємства, установи і організації неза лежно від форми власності ре єструються у місцевих центра х зайнятості за їх місцезнах одженням як платники збору д о Фонду загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про ная вність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призн ачених для працевлаштування інвалідів, та про працівникі в, які працюють неповний робо чий день (тиждень), якщо це не п ередбачено трудовим договор ом, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не за лежних від них причин, і в деся тиденний строк - про всіх прий нятих працівників у порядку, встановленому законодавств ом. Несвоєчасна реєстрація а бо відмова від неї, порушення порядку подання адміністрат ивних даних тягне за собою ві дповідальність, передбачену законом.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідно до листа К уликівського районного цент ру зайнятості № 532 від 22.06.2010 року, Товариством з обмеженою від повідальністю «Егрес-Агро», звіти про наявність вакансі й за формою 3-ПН щодо вакантних робочих місць для працевлаш тування інвалідів протягом 2 009 року не подавались.

Отже, відповідачем не довед ено, що ним вжито всіх необхі дних заходів щодо недопущенн я господарського правопоруш ення.

Згідно звіту про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів за 2009 рік, відповідачем розр ахована адміністративно-гос подарська санкція в сумі 8750,40 г рн. Адміністративно-господар ські санкції відповідач пови нен був сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, насту пного за роком, в якому відбул ося порушення норматив, одна к до цього часу сума заборгов аності до Державного бюджету сплачена не була.

Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядк у нарахування пені та її спла ти, затвердженого наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 15 трав ня 2007 р. № 223, порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені у розм ірі 120 відсотків річної обліко вої ставки Національного бан ку України за кожен календар ний день прострочення (навед ених у постановах Правління Національного банку України ), що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк.

За порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачу на рахована пеня в розмірі 160,43 грн .

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що саме з вин и відповідача, який не повідо мив Куликівський районний це нтр зайнятості Чернігівсько ї області про наявність вака нсій для інвалідів, інваліди не були направлені для праце влаштування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Егрес-Агро» у 2009 році.

Враховуючи те, що кожна особ а повинна довести ті обстави ни, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і зап еречень, суд вважає, що відпов ідач не надав до суду доказів , які спростовують вимоги адм іністративного позову.

А отже, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і т аким, що підлягає задоволенн ю в повному обсязі.

За наведених обставин, позо вні вимоги відділення Фонду соціального захисту інвалід ів у Чернігівській області д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Егрес-Агро» п ідтверджені належними та доп устимими доказами і підлягаю ть задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст. 124 Конституції України ,ст.ст. 9, 69-71, 97, 158-163 КАС Укра їни, Чернігівський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов відділення фонду с оціального захисту інваліді в у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Егрес-Агро» пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій, - задо вольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ег рес-Агро» (р/р 2600400018292 Укрексімбан к, МФО 353679, код ЄДРПОУ 35493502) до Держ авного бюджету Куликівськог о району (р/р 31214230700258 в УДК України в Чернігівській області, МФО 853592, код 22825965) адміністративно-го сподарських санкцій в сумі 8750 (вісім тисяч сімсот п' ятдес ят) грн. 40 коп. та пені в розмірі 160 (сто шістдесят) грн. 34 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адмі ністративного судочинства У країни.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Київського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти дні в з дня її проголошення, шляхо м подання через суд першої ін станції. У разі застосування судом частини третьої статт і 160 цього Кодексу, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом д есяти днів з дня отримання ко пії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Соломко І.І.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2010
Оприлюднено20.08.2010
Номер документу10807981
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3199/10/2570

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 23.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні