ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 липня 2010 року 12:02 № 2а-1588/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О. за участю секретаря судового засідання Наумець О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом
Контрольно-ревізійного управління в Тернопільській області
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Наліса Плюс»
третя особа
Бариська сільська Рада
про
стягнення 238 334,71 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Контрольно-ревізійне управління в Тернопільській області звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ТзОВ «Наліса Плюс» за участю третьої особи: Бариської сільської Ради про стягнення 238 334,71 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що при проведенні підрядних робіт по ремонту дороги у с. Бариш за бюджетні кошти товариством здійснено безпідставне завищення витрат, які не підтверджені виконаними роботами згідно державних будівельних норм, а відповідно Бариською сільською Радою допущено проведення зайвих виплат бюджетних коштів, що призвело до матеріальних збитків на суму 238 334,71 грн.
Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не подав, в судове засідання представник відповідача не прибув, повідомлявся належним чином рекомендованою кореспонденцією. В попередньому судовому засіданні при підготовці справи до судового розгляду проти позовних вимог заперечив, покликаючись на те, що жодних завищень витрат на ремонт дороги не було, усі витрати підтверджені документально.
Третя особа –Бариська сільська Рада прибуття представника не забезпечила, повідомлялась належним чином рекомендованою кореспонденцією.
У зв’язку з неявкою представників відповідача та третьої особи, розгляд справи відкладався з 21.06.2010р. на 23.07.2010р.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з Порядком використання у 2008 році субвенції з державного бюджету районним бюджетам Тернопільської області для ліквідації наслідків стихійного лиха, що сталося 23-27 липня 2008 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2008р. №689, розпорядженням Бучацької РДА №608 від 26.08.2008р. Бариську сільську Раду визнано розпорядником бюджетних коштів щодо проведення капітального ремонту доріг. На рахунок Бариської сільської ради за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на подолання наслідків стихійного лиха від Бучацької РДА поступили кошти на проведення капітального ремонту доріг та мостових переходів
Для виконання робіт з капітального ремонту доріг в селі Бариш, Бариською сільською радою (замовник) та ТзОВ «Наліса Плюс»(генпідрядник) укладено договір №10 від 08.10.2008р. Відповідно до цього договору підрядник зобов’язався провести ремонтні роботи протяжністю 2400 м при середній ширині доріг 3 м на площі поверхневої обробки 7200 м2 на суму 640 000 грн. Згідно з додатком №6 від 22.12.2008 року до вищевказаного договору зменшено обсяги виконаних ремонтних робіт до 5911 м2 при цьому вартість робіт залишилася майже незмінною на суму 633 600 грн.
Відповідно до акту приймання виконаних підрядних робіт по капітальному ремонту комунальних доріг форма КБ-2в с. Бариш (вул. Нижнє Завалля, вул. Малий Кут, вул. Черемшина) за грудень 2008 року вартість виконаних робіт ТзОВ «Наліса Плюс»становить 633 600 грн.
За виконані роботи Бариською сільською Радою перераховано кошти ТзОВ «Наліса Плюс»в сумі 636 800 грн. платіжними дорученнями: №341 від 20.10.2008р. в сумі 320 000 грн. та №239 від 25.12.2008р. в сумі 316 800 грн.
Відповідно до виписки УДК в Бучацькому районі від 15.12.2008р. ТзОВ «Наліса Плюс»повернено кошти на рахунок сільської ради в сумі 3200 грн. Фактично за виконані роботи по капітальному ремонту доріг с. Бариш ТзОВ «Наліса Плюс»одержано кошти в сумі 633 600 грн.
Відповідно п. 2.1 Плану роботи контрольно-ревізійного відділу в Бучацькому районі на III квартал 2009р. та на підставі направлень №52 від 04.08.2009р. та №53 від 04.08.2009р. начальником контрольно-ревізійного проведено ревізію Бариського сільського бюджету за 2006-2008 роки та І півріччя 2009 року. За результатами ревізії складено акт №18-21/55 від 23.09.2009р.
З метою підтвердження проведених взаєморозрахунків та достовірності понесених витрат на проведення капітального ремонту доріг с. Бариш в ході ревізії ТзОВ „Наліса Плюс" направлялися запити №18-13/539 від 05.08.2009р., №18-13/578 від 25.08.2005р.
На поданий запит від ТзОВ «Наліса Плюс»одержано інформацію від 10.09.2009р.. Відповідно до акту приймання виконаних робіт форма КБ-2в за грудень 2008 року по завершених роботах по капітальному ремонту доріг с. Бариш вартість машино-години будівельної техніки визначена на підставі ресурсних показників, наведених у ресурсних кошторисних нормах, що вказує на використання власної будівельної техніки. Всього вартість прямих витрат експлуатації машин та механізмів становить 222 030 грн.
Також, для виконання робіт залучалися субпідрядні організації, які надавали послуги з вирівнювання основи, розгортання матеріалу неоптимального складу та коткування доріг на загальну суму 92646.74 грн. (без ПДВ).
Так, відповідно до договору №9/10-08 від 09.10.2008р. філією ЦТУКБ «Дарницька автомобільна база»виконувався комплекс робіт бульдозером для ТзОВ «Наліса Плюс», що підтверджується актами виконаних робіт на суму 34 571,11 грн. (без ПДВ). Аналогічно ТзОВ «Автотранспортне підприємство «Максімус»та ВАТ «Тернопільський комбінат по виробництву шляхово-будівельних матеріалів»фактично надали послуги з коткування доріг для ТзОВ «Наліса Плюс»на загальну суму 58075,63 грн. (без ПДВ), тоді як в акті приймання виконаних підрядних робіт форма КБ-2в та підсумкової відомості ресурсів вартість котка становить 184 598,28 грн.
Враховуючи вищенаведене вартість прямих витрат відповідно до акта приймання виконаних робіт форма КБ-2в на роботу котка та бульдозера становить 219 099.00 грн. (34500,72+184598,28), тоді як фактичні витрати на підставі представлених підтверджуючих документів ТзОВ «Наліса Плюс»становлять 92 646,74 грн. (без ПДВ).
З вищенаведеного слідує, що вартість прямих витрат на роботу машин та механізмів в акті приймання виконаних робіт форма КБ-2в ТзОВ «Наліса Плюс»завищено на загальну суму 126 452,26 грн.
В ході ревізії комісією проведено контрольні обміри фактично виконаних робіт по капітальному ремонту доріг с. Бариш та встановлено завищення обсягу виконаних робіт по вулицях Нижнє завалля, Малий кут та черемшин.
Відповідно до п.12, п.13 акту приймання виконаних підрядних робіт за грудень 2008 року форма №КБ-2в на улаштування верхнього шару двошарових покриттів по вул. Нижнє Завалля використано щебінь із природного каменю для будівельних робіт фракції 20-40 марки М800 в кількості 319,95 м3 по ціні 99,16 грн. на суму 31726.28 гривень.
Контрольними обмірами встановлено, що фактично на улаштування верхнього шару двошарових покриттів по вул. Нижнє Завалля використано гравійно-кам'яну суміш.
ТОВ «Наліса Плюс»на підтвердження використання вказаної суміші представлено договір №0111/18 від 11.11.2008р. укладений з ТзОВ «Ліфтпромсервіс»та прибуткові накладні на одержання матеріалу неоптимального складу. Вказаний матеріал неоптимального складу придбаний ТзОВ «Наліса Плюс»по ціні 18,34 грн. за тонну.
Проведеним перерахунком вартості виконаних робіт в ході ревізії, враховуючи дані контрольних обмірів та ціни на матеріал неоптимального складу, встановлено завищення прямих витрат вартості матеріалів ТзОВ «Наліса Плюс»в сумі 31 559 грн.
Також, відповідно до акту приймання виконаних робіт форма КБ-2в по капітальному ремонту доріг с Бариш за грудень 2008 року витрати ТзОВ «Наліса Плюс»пов'язані з відрядженням працівників становлять 31 897 грн.
Ревізією достовірності витрат пов'язаних з відрядженням робітників ТзОВ „Наліса Плюс" представлено відрядні посвідки працівників відряджених до с. Бариш, копію акту прийняття виконаних робіт з надання послуг на проживання робітників в готелі «Юність»м. Бучач від 25.10.2008 року на суму 31 664 грн. та копію товарного чеку від 30.12.2008 року з готелю «Альянс»м. Бучач на суму 6860 грн.
Відрядні посвідки представлено на 6 працівників, з яких 5 відносяться до адміністративних та інженерно-технічних працівників. Відповідно до відрядних посвідок робітника ОСОБА_1 термін відрядження становить з 01.10.2008р. по 30.12.2008р. на 90 днів, тоді як договір на виконання робіт укладений 08.10.2008р. і акт приймання виконаних робіт підписаний учасниками 22.12.2008р.
Згідно з отриманими інформаціями на поданий запит від готелю «Юність»та готелю «Альянс»проживання працівника ТОВ «Наліса Плюс»ОСОБА_1, відрядженої до с. Бариш, у вказаних готелях не підтвердилось. Враховуючи вищенаведене, в ході ревізії розрахунковим методом визначено вартість витрат на відрядження відповідно до нормативних трудовитрат і становить 4481 грн.
Перевіркою зроблено висновок, що в порушення пунктів 3.3.10.1, 3.1.10.4, 3.1.10,9, 3.1.16 ДБН Д.1.1.1-2000 «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Держбуду України №174 від 27.07.2000р. Бариською сільською Радою допущено проведення зайвих виплат бюджетних коштів, внаслідок завищення обсягу та вартості виконаних підрядних робіт ТзОВ «Наліса Плюс»по капітальному ремонту доріг с. Бариш на суму 238 334,71 грн.
Згідно ст. 2 України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Згідно п. 7 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»контрольно-ревізійним управлінням надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Контрольно-ревізійним управлінням у Бучацькому районі направлено сільському голові Бариської сільської Ради вимогу №18-12/687 від 02.10.2009р. про вжиття заходів щодо повернення коштів ТзОВ „Наліса Плюс" за завищення обсягу та вартості виконаних робіт по проведенню капітального ремонту доріг в сумі 238 334, 71 грн.
Зазначена вимога не оскаржувалась, виконана не була, кошти до бюджету не повернуті.
Згідно ст. 72 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не подав доказів, які б спростовували обґрунтованість використання бюджетних коштів та доводи позивача, натомість надав копію постанови від 08.08.2009р. про порушення кримінальної справи за фактом зловживання службовим становищем та службового підроблення з боку службових осіб ТзОВ «Наліса Плюс»та Бариської сільської Ради.
Відповідно до пунктів 8, 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»контрольно-ревізійним управлінням надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку що позовні вимоги про стягнення з ТзОВ «Наліса Плюс»238 334, 71 грн. підлягають задоволенню.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з ТзОВ «Наліса Плюс»(04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, 1) кошти в сумі 238 334,71 грн. у дохід Державного бюджету України (на рахунок 311190700076, відкритий в УДК Бучацького району, МФО 838012, ідентифікаційний код 23588195, код класифікації 21080500 «Інші надходження»).
Постанова набирає законної в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2010 |
Оприлюднено | 21.08.2010 |
Номер документу | 10808047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні