справа № 361/4792/18
провадження № 2-а/361/5/22
19.10.2022
РІШЕННЯ
Іменем України
19 жовтня 2022 року м. Бровари
Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого-судді Дутчака І.М.,за участю секретарів: Зазимко А.Ю., Лебідя В.Ю., Панек А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Наш дім-ЖК? до Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області про визнання протиправними та скасування постанови,
в с т а н о в и в :
У серпні 2018 року Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Наш дім-ЖК? (далі ОСББНаш дім-ЖК?) звернулося до суду з позовом, у якому просило визнати протиправною та скасувати постанову №З-1307/1-1307/1-и від 13 липня 2018 року в справі про адміністративне правопорушення, винесену заступником начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області (далі Відділ ДАБК), правонаступником якого є Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, ОСОБА_1 , про притягнення його (позивача) до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення на ОСББНаш дім-ЖК? адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 27615 грн.
В обґрунтування позову зазначало, що 18 травня 2018 року за наслідками проведення позапланової перевірки дотримання вимоги містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил нежитлового приміщення №14 у будинку АДРЕСА_1 начальником Відділу ДАБК Мельниченком Б.М. винесено припис №С-1805/2 з вимогою про зупинення експлуатації вказаного приміщення, оскільки це нежитлове приміщення використовується (експлуатується) під магазин (крамницю) без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, що порушує вимоги ч. 8 ст. 9 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, п. 12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів. Вказувало, що не погоджуючись з правомірністю цього припису, представником ОСББНаш дім-ЖК?до Київського окружного адміністративного суду подано адміністративний позов. У зв`язку з оскарженням зазначеного припису представник ОСББНаш дім-ЖК? неодноразово звертався із заявами щодо незаконності винесеного припису до Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області. Однак, дані заяви начальником Управлінням інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області Мельниченком Б.М. проігноровані та ним складено 02 липня 2018 року акт №Т-0207/1, припис №С-0207/2 та протокол №Л-0207/1. Також, 13 липня 2018 року начальник Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області Мельниченко Б.М. виніс постанову №З-1307/1-1307/1-и, якою ОСББНаш дім-ЖК? визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накладено на нього (позивача) адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 27615 грн.
Вважає дану постанову протиправною, оскільки ОСББНаш дім-ЖК?не є суб`єктом містобудування в розумінні ч. 2 ст. 4 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, вказана постанова винесена щодо приміщення, яке не підпадає під визначення поняття об`єкта будівництва, наведеного в абз. 5 ч. 1 ст. 4 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Представник позивача ОСББНаш дім-ЖК? адвокат Беженцев Ф.В. у судове засідання не з`явився, подав до суду заяву, у якій просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві. Також вказував на те, що 15 липня 2019 року рішенням Київського окружного адміністративного суду було задоволено позовні вимоги ОСББНаш дім-ЖК? до Відділу ДАБК та скасовано припис №С-1805/2 від 18 травня 2018 року, який став підставою для прийняття оскаржуваної постанови №З-1307/1-1307/1-и від 13 липня 2018 року. Дане судове рішення набрало законної сили 15 серпня 2019 року. Просив суд здійснювати розгляд справи за його відсутності.
Відповідач Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області подало до суду відзив на позовну заяву, у якому вказує на те, що при здійсненні позапланової перевірки дотримання вимоги містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил нежитлового приміщення №14 у будинку АДРЕСА_1 та при винесені 13 липня 2018 року постанови №З-1307/1-1307/1-и посадові особи Відділу ДАБК діяли в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України та КУпАП.
Представник відповідача Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області Мовчан В.Л. у судове засідання не з`явилася, подала до суду заяву, у якій просила суд здійснювати розгляд справи за її відсутності та відмовити у задоволенні позовних вимог ОСББНаш дім-ЖК?.
З`ясувавши позицію учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти і відповідні їм правовідносини та дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що 26 березня 2018 року через Відділ роботи із зверненнями громадян Центру надання адміністративних послуг та роботи із зверненнями громадян виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області надійшло звернення за вх.№9-5-В-702 від громадянки ОСОБА_2 щодо дотримання вимог законодавства під час здійснення господарської діяльності в нежитловому приміщенні житлового будинку АДРЕСА_1 .
18 травня 2018 року за результатами перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил нежитлового приміщення №14 у будинку АДРЕСА_1 , посадовими особами ДАБК складено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил №С-1805/2, яким встановлено, що згідно із договором оренди нежитлового приміщення №1/2018 від 19 березня 2018 року нежитлове приміщення №14 у будинку АДРЕСА_1 ОСББНаш дім-ЖК?передано в оренду фізичній особі-підприємцю (далі ФОП) ОСОБА_3 . Попередньою перевіркою, проведеною у період із 07 по 18 травня 2018 року встановлено, що вказане нежитлове приміщення ФОП ОСОБА_3 використовується (експлуатується) під магазин (крамницю) без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, що порушує вимоги ч. 8 ст. 9 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, п. 12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, який затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів. Враховуючи вищевказане, ФОП ОСОБА_3 та ОСББНаш дім-ЖК? надані приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 18 травня 2018 року №С-1805/1 та №С-1805/2, з вимогою з 22 травня 2018 року зупинити експлуатацію вказаного нежитлового приміщення, що використовується під магазин (крамницю) до введення об`єкта в експлуатацію в установленому законодавством порядку.
25 травня 2018 року через Відділ роботи із зверненнями громадян Центру надання адміністративних послуг та роботи із зверненнями громадян виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області надійшло звернення за вх. №9-5-В-1521 від громадянки ОСОБА_2 щодо дотримання вимог законодавства під час здійснення господарської діяльності у нежитловому приміщенні в житловому будинку АДРЕСА_1 .
На підставі зазначеного звернення ОСОБА_2 та перевірки виконання вимог приписів №С-1805/1 та №С-1805/2, начальником Відділу ДАБК Мельниченком Б.М. 18 червня 2018 року було видано наказ №24/2018 та направлення №86/18-н про проведення позапланової перевірки магазину (крамниці) за адресою: АДРЕСА_1 .
02 липня 2018 року посадовими особами Відділу ДАБК проведено позапланову перевірку магазину (крамниці) за адресою: АДРЕСА_1 , щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт.
Також, 02 липня 2018 року за результатами цієї перевірки посадовими особами Відділу ДАБК було складено акт №Т-0207/1 проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, припис №С-0207/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та протокол №Л-З-0207/1 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Із зазначених акта, припису та протоколу вбачається, що за наслідками проведення позапланової перевірки начальником Відділу ДАБК ОСОБА_1 виявлено порушення: згідно із договором оренди нежитлового приміщення №1/2018 від 19 березня 2018 року нежитлове приміщення №14 у будинку АДРЕСА_1 ОСББНаш дім-ЖК?передано в оренду ФОП ОСОБА_3 . Попередньою перевіркою, проведеною у період із 07 по 18 травня 2018 року встановлено, що вказане нежитлове приміщення ФОП ОСОБА_3 використовується (експлуатується) під магазин (крамницю) без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, що є порушенням вимог ч. 8 ст. 9 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, п. 12 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461 Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів. Враховуючи наведене, ФОП ОСОБА_3 та ОСББНаш дім-ЖК? були надані приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 18 травня 2018 року №С-1805/1 та №С-1805/2, з вимогою з 22 травня 2018 року зупинити експлуатацію вказаного нежитлового приміщення, що використовується під магазин (крамницю) до введення об`єкта в експлуатацію в установленому законодавством порядку.
Також зазначеною перевіркою встановлено, що вимоги приписів від 18 травня 2018 року №С-1805/1 та №1805/2 не було виконано, а саме: не зупинено експлуатацію нежитлового приміщення №14 в житловому будинку АДРЕСА_1 , що використовується під магазин (крамницю) без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку. Зазначені вище дії порушують вимоги п. 3 ч. 3 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, підпункту 3 п. 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553. Розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 15.00 год. 13 липня 2018 року.
13 липня 2018 року за наслідками розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності начальником Відділу ДАБК Мельниченком Б.М. було винесено постанову за №З-1307/1-1307/1-и про притягнення ОСББНашдім-ЖК? до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 27615 грн.
Позивач ОСББНаш дім-ЖК?, вважаючи цю постановою протиправною, звернувся до суду з цим позовом.
Судом встановлено, що в ході розгляду цієї справи рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 липня 2019 року у справі №910/3073/18, яке набрало законної сили 15 серпня 2019 року, визнано протиправним та скасовано припис №С-1805/2 від 18 травня 2018 року.
Із зазначеного судового рішення вбачається, що судом при розгляді зазначеної справи було встановлено, що будинок, у якому знаходиться нежитлове приміщення №14, яке використовується під магазин, за адресою: АДРЕСА_1 , прийнятий в експлуатацію у 2014 році та ОСББНаш дім-ЖК?не є суб`єктом містобудування в розумінні п. 2 ст. 4 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, оскільки не здійснює будівництво приміщення магазину.
Згідно із ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VI.
У ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
За змістом ч. 3 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки у тому числі, мають право: складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт; забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих в експлуатацію.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі Порядок №533).
Відповідно до п. 11 Порядку №533 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право: 1)безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; 2)складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; 3)у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право видавати обов`язкові до виконання приписи.
Аналогічна норма закріплена у підпункті 3 п. 11 Порядку №553.
Згідно із підпунктом 4 ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю є однією з підстав проведення позапланової перевірки є перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідальність за не виконання вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю встановлена в абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, зокрема, суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за правопорушення невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю щодо зупинення підготовчих та будівельних робіт у розмірі п`ятдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Постанова №З-1307/1-1307/1-и від 13 липня 2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбачене абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, прийнята Відділом ДАБК саме за невиконання ОСББНаш дім-ЖК? вимог припису №С-1805/2 від 18 травня 2018 року.
Виходячи з наведених вище норм законодавства, встановлених обставин та враховуючи, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 липня 2019 року в адміністративній справи №810/3073/18, що набрало законної сили 15 серпня 2019 року, між тими самими сторонами, визнано протиправним та скасовано припис №С-1805/2 від 18 травня 2018 року, що став підставою для винесення 13 липня 2018 року постанови №З-1307/1-1307/1-и про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, суд вважає, що дана постанова підлягає скасуванню із закриттям провадження у справі про адміністративне правопорушення.
У ст. 280 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із вимогами п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
Оцінивши досліджені у судовому засіданні докази в їх сукупності, враховуючи, що доказів правомірності притягнення ОСББНаш дім-ЖК? до адміністративної відповідальності за абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідач суду не надав, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова №З-1307/1-1307/1-и від 13 липня 2018 року в справі про адміністративне правопорушення, винесена начальником Відділу ДАБК Мельниченком Б.М., про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 27615 грн. є протиправною, тому вона підлягає скасуванню, а провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСББНаш дім-ЖК? закриттю.
На підставі викладеного вище, керуючись ст. ст. 2, 72, 73, 77, 90, 205, 242 246, 286 КАС України, суд
у х в а л и в :
Позов задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову №З-1307/1-1307/1-и від 13 липня 2018 року в справіпро адміністративнеправопорушення,винесенуначальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю Броварської міської ради Київської області Мельниченком Богданом Миколайовичем, про притягнення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Наш дім-ЖК? до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 27615 (двадцять сім тисяч шістсот п`ятнадцять) грн.
Закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Наш дім-ЖК? за ознаками правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя Дутчак І. М.
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2022 |
Оприлюднено | 28.12.2022 |
Номер документу | 108099954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Дутчак І. М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні