Рішення
від 27.12.2022 по справі 280/6289/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 грудня 2022 року Справа № 280/6289/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я. розглянувши в письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО (69014, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого, буд.23А, код ЄДРПОУ 37272430)

до Головного управління ДПС у Вінницькій області (21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 44069150), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДГІС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064071/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №42 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №42 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064076/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №43 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №43 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064087/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної№44 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №44 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064094/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №45 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №45 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064096/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №46 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №46 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064099/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №47 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №47 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064073/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №48 від 04.03.2022 та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної№48 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064077/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №49 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №49 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064103/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №50 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №50 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064086/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №51 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №51 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7064074/37272430 від 14.07.2022, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було відмовлено у реєстрації податкової накладної №52 від 04.03.2022, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №52 від 04.03.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що реєстрацію спірних податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО було безпідставно зупинено. Стверджує, що підприємством було подано до контролюючого органу письмові пояснення, а також підтверджуючі документи, однак спірними рішеннями відмовлено у реєстрації податкових накладних №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, 44 від 04.03.2022, №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022, №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022. Зазначає, що у квитанціях про реєстрацію податкових накладних, відповідно до яких зупинено реєстрацію спірних податкових накладних, не зазначено конкретний вид критерію ризиковості, а також рішення, яким позивач віднесений до переліку ризикових платників. На думку позивача, оскаржувані рішення не містять належної мотивації. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідач 1 позов не визнав, у письмовому відзиві від 29.11.2022 вх. № 45531 посилається на те, що реєстрація податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, №44 від 04.03.2022, №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022, №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022 була зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. На розгляд комісії платником податку подано додаткові документи, але рішеннями №7064071/37272430, №7064076/37272430, №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430, №7064073/37272430. №7064077/37272430, №7064103/37272430, №7064086/37272430, №7064074/37272430 під 14.07.2022 відмовлено у реєстрації податкових накладних, у зв`язку із неподанням всіх необхідних документів. Із огляду на таке вважає, що відповідач 1 діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідач 2 позов не визнав, у письмовому відзиві від 29.11.2022 посилається на те, що на момент прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач не виконав всіх умов визначених законом, не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції. За таких обставин, відсутні підстави зобов`язувати ДПС реєструвати податкові накладні, оскільки для прийняття рішення необхідно було дослідити документи. Просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

Ухвалою суду від 09.11.2022 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 280/6289/22 без виклику сторін.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив.

Товариство з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО зареєстроване 06.11.2021 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Місцезнаходження юридичної особи: 69014, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого, буд.23А.

Види діяльності за кодами КВЕД: 43.21 Електромонтажні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва: 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 82.20 Діяльність телефонних центрів; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв`язку; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 43.11 Знесення.

Товариство з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО у березні 2022 року мало господарські відносини з Товариством з обмеженою відповідальністю «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» на підставі Договору №01-06 від 01.06.2020, за яким позивач (Виконавець) зобов`язується від імені та за дорученням TOB «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» (Замовник) на свій ризик виконати роботи, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи.

Відповідно до п.5.1 Договору №01-06 від 01.06.2020 оплата виконаних робіт здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів протягом 365 (триста шістдесяти п`яти) календарних днів з дати підписання відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт.

Згідно із Додатковою угодою №14 від 14.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД- м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 223 417,18 грн, в т.ч. ПДВ 37 236,20 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №23 від 04.03.2022 на суму 223 417,18 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9718 від 30.06.2022 та платіжного доручення №9712 від 29.06.2022.

Також, згідно із Додатковою угодою №15 від 14.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 95 547,71 грн, в т.ч. ПДВ 15 924,62 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №24 від 04.03.2022 на суму 95 547,71 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9718 від 30.06.2022.

Згідно із Додатковою угодою №16 від 14.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД м.Дніпро. відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 33 018,30 грн, в т.ч. ПДВ 5 503,05 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №25 від 04.03.2022 на суму 33 018,30 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9718 від 30.06.2022.

Згідно із Додатковою угодою №17 від 14.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 304 442,15 грн. в т.ч. ПДВ 50 740,36 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №26 від 04.03.2022 на суму 304 442,15 грн. отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9817 від 21.07.2022, платіжного доручення №9759 від 12.07.2022, платіжного доручення №9751 від 11.07.2022, платіжного доручення №9718 від 30.06.2022.

Згідно із Додатковою угодою №18 від 15.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у гі.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 63 355.92 грн, вт.ч. ПДВ 10 559,32 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №27 від 04.03.2022 на суму 63 355,92 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9836 від 26.07.2022. платіжного доручення №9817 від 21.07.2022.

Згідно із Додатковою угодою №19 від 15.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 67 443,70 грн, в т.ч. ПДВ 11 240,62 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №28 від 04.03.2022 на суму 67 443,70 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9836 від 26.07.2022.

Згідно із Додатковою угодою №20 від 15.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м Дніпро відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової Угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04 03 2022 на загальну суму 61 440,70 грн, в т.ч. ПДВ 10 240,12 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №29 від 04.03.2022 на суму 61 440.70 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9836 від 26.07.2022.

Згідно із Додатковою угодою №21 від 15.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м Дніпро відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 42 687,26 грн, в т.ч. ПДВ 7 114,54 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №30 від 04.03,2022 на суму 42 687,26 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9841 від 27.07.2022, платіжного доручення №9836 від 26.07.2022.

Згідно із Додатковою угодою №24 від 15.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро. відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04.03.2022 на загальну суму 331 897,31 грн, в т.ч. ПДВ 55 316,22 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №33 від 04.03.2022 на суму 331 897,31 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9863 від 01.08.2022.

Згідно із Додатковою угодою №25 від 16.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних рооїт від 04 03.2022 на загальну суму 285 022,62 грн, в т.ч. ПДВ 47 503,77 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №34 від 04.03.20.2 на суму 285 022.62 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9864 від 01.08.2022.

Згідно із Додатковою угодою №26 від 16.02.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 04 03.2022 на загальну суму 72 294,50 грн, в т.ч. ПДВ 12049,08 грн. Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №35 від 04.03.2022 на суму 72 294,50 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9865 від 01.08.2022.

Товариство з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО за вказаними господарськими операціями виписало податкові накладні №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, №44 від 04.03.2022, №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022, №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022, які направило через автоматизовану систему до ДПС України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, 01.07.2022, надійшли Квитанції, згідно яких документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: накладна відповідає вимогам п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем 07.07.2022 подано відповідачу 1 пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Надано пояснення та копії документів на підтвердження здійснених господарських операцій із контрагентом.

Рішеннями Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області №7064071/37272430, №7064076/37272430. №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430. №7064073/37272430, №7064077/37272430, №7064103/37272430. №7064086/37272430, №7064074/37272430 від 14.07.2022 було відмовлено в реєстрації даних податкових накладних з мотивів ненадання платником податку копій документів: ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; із зазначенням додаткової інформації «платником не надано банківських виписок з особових рахунків щодо оплати за виконані монтажні роботи, платіжні доручення надані на часткову оплату».

Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних позивачем подано скарги до ДПС України, проте рішеннями за результатами розгляду скарг від 18.08.2022 №33623/37272430/2, №33643/37272430/2, №33575/37272430/2 №33578/37272430/2, №33608/37272430/2, №33639/372724,0/2, №33609/37272430/2, №33646/37272430/2, №33626/37272430/2, №33587/37272430/2, №33653/37272430/2 скарги залишені без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних та з вимогою вчинити певні дії позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі -ПК України).

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Відповідно до п.2 Порядку№1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Так, відповідно до отриманої позивачем квитанції, реєстрація спірної накладної зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості платника податків є Додатком №1 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків є те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Однак, вищезазначена Квитанція не містить інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними рішеннями комісії ГУ ДПС у Вінницькій області відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних, а підставою зазначених рішень вказано неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.

Проте, у графі Додаткова інформація зазначено - платником не надано банківських виписок з особових рахунків щодо оплати за виконані монтажні роботи, платіжні доручення надані на часткову оплату.

Суд зауважує, що спірні податкові накладні складені за господарськими операціями з виконання робіт за договором, що підтверджується актами здачі-приймання робіт. Тому, ненадання розрахункових документів за вказаними господарськими операціям не може бути однозначною підставою для відмови у реєстрації спірних накладних.

Водночас, слід зазначити, що відповідно до умов договору №01-06 від 01.06.2020 оплата виконаних робіт здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів протягом 365 (триста шістдесяти п`яти) календарних днів з дати підписання відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт. Як вказує позивач та підтверджується матеріалами справи, оплата за виконані роботи, на підставі рахунків на оплату, отримана в повному обсязі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями, які надавались контролюючому органу до пояснень та, після отримання оплати 11.07.2022, 12.07.2022, 21.07.2022, 26.07.2022. 27.07.2022, 01.08.2022, до скарг на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Тож, матеріалами справи підтверджується, що позивач надав всі документи, що стосуються і у повному обсязі підтверджують дані господарські операції.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Разом з тим, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем 1 зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

В даному випадку, відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не виказано у відповідних рішеннях.

Також, з наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних накладних.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення №7064071/37272430, №7064076/37272430, №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430, №7064073/37272430, №7064077/37272430, №7064103/37272430, №7064086/37272430, №7064074/37272430 від 14.07.2022 є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають скасуванню, відповідно пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, №44 від 04.03.2022, №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022, №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022 датою подання їх на реєстрацію.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Щодо стягнення витрат на професійну правничу допомогу по справі, суд зазначає наступне.

Частинами 1 та 2 ст.16 КАС України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.

Представництво в суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Аналіз наведених положень процесуального законодавства дає підстави для висновку про те, що документально підтверджені судові витрати на правничу допомогу адвоката підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

При цьому, суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої ухвалене судове рішення, всі понесені нею витрати на професійну правничу допомогу, якщо, керуючись принципами справедливості та верховенством права, встановить, що розмір гонорару, визначений стороною та його адвокатом, є завищеним щодо іншої сторони спору, враховуючи такі критерії, як складність справи, витрачений адвокатом час, значення спору для сторони тощо.

При визначенні суми компенсації витрат, понесених на правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, зазначено у рішеннях від 26.02.2015 у справі Баришевський проти України, від 10.12.2009 у справі Гімайдуліна і інших проти України, від 12.10.2006 у справі Двойних проти України, від 30.03.2004 у справі Меріт проти України заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.

Судом встановлено, що з метою отримання правової допомоги щодо ведення справи, між Товариством з обмеженою відповідальністю «ГЕККО І КО» та Адвокатським об`єднанням «ЛЕГЕС» укладено договір-доручення про надання правничої допомоги від 01.09.2022. Згідно додаткової угоди № 3 від 03.10.2022 до Договору від 01.09.2022, адвокатске об`єднання зобов`язується надати, а клієнт оплатити правничу допомогу щодо визнання протиправними та скасування рішень №7064071/37272430, №7064076/37272430, №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430, №7064073/37272430, №7064077/37272430, №7064103/37272430, №7064086/37272430, №7064074/37272430 від 14.07.2022 та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність №5076-VI від 05.07.2012 (далі - Закон) договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору;

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону, видами адвокатської діяльності є, зокрема, надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави; представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.

В межах розгляду даної справи представником позивача було надано інші види правової допомоги (складання процесуальних документів).

Згідно акту приймання-передачі послуг від 18.10.2022, позивач отримав правову допомогу, яка полягала у наступному: складання та подання до суду позовної заяви про визнання протиправними та скасування рішень №7064071/37272430, №7064076/37272430, №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430, №7064073/37272430, №7064077/37272430, №7064103/37272430, №7064086/37272430, №7064074/37272430 від 14.07.2022 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю «ГЕККО І КО» у реєстрації податкових накладних №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, №44 від 04.03.2022. №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022. №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022 - 11000 грн.

Згідно рахунку № 02/10 від 03.10.2022 у справі позивачем сплачено витрати на правничу допомогу у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 990 від 26.10.2022 року.

Водночас, суд зауважує, що згідно позиції ВС від 01.09.2020 у справі № 640/6209/19, розмір відшкодування судових витрат повинен бути співрозмірним із ціною позову, тобто не має бути явно завищеним порівняно з ціною позову. Також суд має враховувати критерії об`єктивного визначення розміру суми послуг адвоката. У зв`язку з цим суд з урахуванням конкретних обставин, зокрема ціну позову, може обмежити такий розмір з огляду на розумну необхідність судових витрат для конкретної справи. Під час визначення суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (установлення їх дійсності та необхідності), а також критерію розумності їх розміру виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

Відповідач 1 у відзиві на позовну заяву заперечує проти розміру заявленої до відшкодування суми витрат на правничу допомогу в розрізі її співмірності.

Перевіривши зміст наведених документів, суд зазначає, що заявлені до відшкодування витрати на професійну правничу допомогу за вказані послуги вартістю 11000,00 грн. є завищеними у порівняні з обсягом наданих адвокатом послуг позивачу, з урахуванням часу, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (послуг), а тому розмір витрат на правничу допомогу, який підлягає відшкодуванню позивачу за період розгляду справи у суді першої інстанції у співмірності до наданих послуг становить 5000,00 грн.

Відтак, надання належних та допустимих доказів на підтвердження витрат, понесених у зв`язку з підготовкої позовної заяви та інших документів є підставою для задоволення вимог про відшкодування витрат на правничу допомогу у розмірі 5000,00 грн.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 27291,00 грн. та витрат на правничу допомогу у розмірі 5000,00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Керуючись статтями 2, 7, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО (69014, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого, буд.23А, код ЄДРПОУ 37272430) до Головного управління ДПС у Вінницькій області (21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 44069150), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №7064071/37272430, №7064076/37272430, №7064087/37272430, №7064094/37272430, №7064096/37272430, №7064099/37272430, №7064073/37272430, №7064077/37272430, №7064103/37272430, №7064086/37272430, №7064074/37272430 від 14.07.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КО №42 від 04.03.2022, №43 від 04.03.2022, №44 від 04.03.2022, №45 від 04.03.2022, №46 від 04.03.2022, №47 від 04.03.2022, №48 від 04.03.2022, №49 від 04.03.2022, №50 від 04.03.2022, №51 від 04.03.2022, №52 від 04.03.2022 датою подання їх на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕККО І КОсудовий збір у розмірі 27291 (двадцять сім тисяч двісті дев`яносто одна) грн. 00 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 5000 (п`ять тисяч) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 27.12.2022

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108110530
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/6289/22

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 10.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 27.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні