КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 грудня 2022 року м. Кропивницький Справа №340/6741/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до відповідача: Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області про:
- визнання протиправною бездіяльності Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність під особисте селянське господарство, орієнтовною площею 2,0000 га на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160;
- зобов`язання Попельнастівської сільської ради Олександрійського району, Кіровоградської області не пізніше 30 днів з дня набрання цим рішенням сулу законної сили розглянути заяву ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність під особисте селянське господарство, площею 2,0000 га на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач звернувся до Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області із заявою про від 07.07.2021 р. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність під особисте селянське господарство, орієнтовною площею 2,0000 га на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160. До заяви було додано графічні матеріали на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Представник позивача зазначає, що заява позивача отримана відповідачем 13.07.2021 р., однак відповідачем не розглянута.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнаються (а.с.24-28). Відповідач вказує, що за результатом розгляду заяви Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області прийнято рішення №337 від 19.08.2021 р. про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу у власність для ведення особистого селянського господарства. Рішення мотивоване тим, що дана земельна ділянка надана раніше іншим громадянам на підставі рішення Попельнастівськлї сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області №259 від 04.11.2020 р.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.10.2021 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.18-19).
04.11.2021 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.32).
Заяв, клопотань від учасників процесу до суду не надходило. Інші процесуальні дії у справі не вчинялися.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , в особі представника за довіреністю Бредіса А.В., звернувся до Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області із заявою від 07.07.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, яка розташована на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч з земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160 (а.с.8). До заяви додано копії паспорта та РНОКПП; посвідчення учасника бойових дій; графічні матеріали; довіреності (а.с.4-7, 9).
Зазначена заява отримана Попельнастівською сільською радою Олександрійського району Кіровоградської області 13.07.2021 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.11).
Листом від 16.07.2021 р. №889 Попельнастівською сільською радою Олександрійського району Кіровоградської області повідомлено Бредісу А.В. , що питання порушене в заяві буде підготовлене та пе5редане на розгляд чергового засідання постійної депутатської комісії з питань архітектури, будівництва, реклами, регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища відповідно до чинного законодавства України та регламенту Попельнастівської сільської ради (а.с.30).
Рішенням одинадцятої сесії восьмого скликання Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області від 19.08.2021 р. №337 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність для ведення особистого селянського господарства» відмовлено громадянину ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 (два) га, яка розташована на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч з земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160 в зв`язку з тим, що заявник зазначив земельну ділянку, яка раніше надана рішенням сесії від 04.11.2020 р. №259) іншим громадянам (а.с.29).
Згідно з ч.2 ст.14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до п.«б» ч.1 ст.81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
При цьому, з огляду на зміст пп.«в» ч.3 ст.116 Земельного кодексу України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
На підставі п.«г» ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.
Відповідно до ч.ч.6, 7 ст.118 Земельного кодексу України, у редакції, чинній на час звернення позивача із заявою, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно з ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Таким чином, розпорядження земельними ділянками комунальної власності, розташованими у м. Кропивницькому відноситься до повноважень Кропивницької міської ради.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 1 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
На підставі ч.4 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Відповідно до ч.1-3 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.
З системного аналізу зазначених норм судом встановлено, що за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування приймає одне із рішень визначених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України. При цьому, зважаючи на норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», таке рішення приймається на пленарних засіданнях.
Під час розгляду справи судом встановлено, що заява позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність від 07.07.2021 р., подана від його імені представником за довіреністю Бредісом А.В., розглянута відповідачем на одинадцятій сесії восьмого скликання Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області та за результатами її розгляду прийнято рішення від 19.08.2021 р. №337 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність для ведення особистого селянського господарства».
Таким чином, під час розгляду даної справи, не знайшов підтвердження факт допущення Попельнастівською сільською радою Олександрійського району Кіровоградської області бездіяльності щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність під особисте селянське господарство, орієнтовною площею 2,0000 га на території Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 3520385500:02:001:0160, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.
Зважаючи на те, що у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат понесених позивачем.
Відповідачем також не надано доказів понесення судових витрат у даній справі, які б підлягали розподілу відповідно до статті 139 КАС України..
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Попельнастівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області (с. Попельнасте, Олександрійський район, Кіровоградська область, вул. Соборна, 3) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня його проголошення.
Дата складання повного рішення суду - 27 грудня 2022 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2022 |
Оприлюднено | 28.12.2022 |
Номер документу | 108110773 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні