Рішення
від 12.12.2022 по справі 480/4128/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2022 року Справа № 480/4128/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шаповала М.М.,

за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,

представника позивача - адвоката А.В. Юріна,

представника відповідача - Р.Ю. Пишного,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4128/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області від 02.02.2022 № 3750364/31312163 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 24.12.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області від 02.02.2022 № 3750365/31312163 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну № 2 від 24.12.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну № 1 від 24.12.2021 та № 2 від 24.12.2021.

За результатами обробки вказаних податкових накладних контролюючим органом позивачу надіслані квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, якими зупинено реєстрацію податкових накладних від 24.12.2021 № 1, від 24.12.2022 № 2 відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6307, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" було направлено ГУ ДПС у Сумській області повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних реєстрацію яких було зупинено. Однак, рішеннями від 02.02.2022 № 3750364/31312163, від 02.02.2022 № 3750365/31312163 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає їх незаконними і такими що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 24.06.2022 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував та зазначив, що спірні рішення прийняті комісією Головного управління ДПС у Сумській області за результатами розгляду поданих позивачем документів, а саме:

- повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 1 від 24.12.2021, яка складена на постачання текстильних виробів ТОВ "Гловоапп Україна" (код ЄДРПОУ 42555522);

- повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 2 від 24.12.2021, яка складена на постачання курток ТОВ "Гловоапп Україна" (код ЄДРПОУ 4255552). Рішення складені за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірних рішеннях зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкових накладних, вказано які саме документи не було надано позивачем.

За результатами автоматизованого моніторингу реєстрація податкової накладної № 1 від 24.12.2021 була зупинена, оскільки автоматизованою системою було встановлено що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6307 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

За результатами автоматизованого моніторингу реєстрація податкової накладної № 2 від 24.12.2021 була зупинена, оскільки автоматизованою системою було встановлено що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6203 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги. що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Таким чином, вважає, що квитанції, надіслана позивачу на етапі зупинення реєстрації податкових накладних повністю відповідають вимогам Порядку 1165.

Чинним законодавством не передбачено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів, які потрібно подати платнику разом з поясненням, адже даний перелік документів визначений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Даний перелік документів визначений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому звинувачення позивача в сторону ГУ ДПС у Сумській області про відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, при наданні пояснень - є недоцільним.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направлених податкових накладних, позивачем були надані повідомлення про надання пояснень та копії документів, щодо податкових накладних від 24.12.2021 № 1, від 24.12.2021 № 2 реєстрацію яких було зупинено, однак повний пакет документів передбачений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Постановою Кабінетом Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" надано не було, що не дає змогу зробити висновок щодо реальності здійсненої господарської операції.

У зв`язку з ненаданням на розгляд комісії регіонального рівня у повному обсязі документів на підтвердження операції, яка значиться в податкових накладних, комісія Головного управління ДПС у Сумській області, відповідно до пункту 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року № 1245/34216 прийняла спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тому представник відповідачів вважає, що прийняті ГУ ДПС у Сумській області спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є правомірними та обґрунтованими.

Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Сумській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 1 від 24.12.2021 та № 2 від 24.12.2021 не може бути здійснена.

Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до даних Єдиного державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" зареєстроване за юридичною/податковою адресою: 40030, м. Суми, проспект Курський, буд. 14 та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Сумській області.

Між позивачем та ТОВ "Гловоапп Україна" було укладено 16.12.21 договір поставки без номеру за яким постачальник зобов`язаний поставити, а замовник прийняти товар - "текстильні вироби" у кількості 1000 шт. на умовах передплати.

20.12.2021 позивачем було направлено покупцеві рахунок на оплату СФ-0000002 від 20.12.2021 на суму 587004 грн з податком на додану вартість щодо товару, який оплачений покупцем 23.12.2021 у повному обсязі, про що свідчить копія платіжного доручення № 6820359953 від 23.12.2021, та що підтверджується копією оборотно-сальдової відомості по рахунку № 361 за 1 квартал 2022 року.

За фактом зарахування цих коштів позивачем складено податкову накладну № 1 від 24.12.2021 та № 2 від 24.12.2021.

Як зазначив представника позивача, виконання зобов`язання з боку позивача ще не було виконано в повному обсязі, оскільки позивач тільки приступив до пошиву товару та були закуплені всі необхідні матеріали та обладнання, укладені договори із субпідрядниками на надання послуг.

На підтвердження інформації про наявність матеріально-технічної бази, основних засобів та використання найманої праці, а саме: швейного цеху за адресою м. Суми, вул. Машинобудівників, буд. 4, швейної промислової машини A4E-CHLQ-7, швейної промислової машини JackE4S-4-MO3/333, швейної промислової машини JackJK-T783E, промислової машинки для герметизації швів CR-A2; використання найманої праці (3 найманих працівника: директор, бухгалтер та комірник) позивачем надано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП від 31 травня 2021 року та від 26 січня 2021 року, Договір суборенди від 11 січня 2021 року, Штатний розпис.

Для підтвердження придбання матеріалів, аксесуарів та фурнітури позивачем надано документи, що підтверджують господарські відносини із:

- Товариством з обмеженою відповідальністю "Сєлєна текстиль", а саме видаткова накладна № 353 від 24.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 2 від 24.12.2021;

- Товариством з обмеженою відповідальністю "Спецтекстиль" (текстильний матеріал), а саме: видаткова накладна № РН-0010636 від 24.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 8 від 24.12.2021;

- Товариством з обмеженою відповідальністю "ТК-Фурнітура" (нитки), а саме: видаткова накладна № ВТ-0000064 від 06.01.2022р., видаткова накладна № ВТ- 0000306 від 14.01.2022. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 12 від 13.01.2022;

- фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ), (фурнітура та аксесуари), а саме: видаткова накладна № КІ-0001585 від 29.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 18 від 29.12.2021;

- товариством з обмеженою відповідальністю "Політекс ЛТД" (код ЄДРПОУ 40111879) (тканина), а саме: видаткова накладна № 410 від 24.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 1 від 24.12.2021.

- товариством з обмеженою відповідальністю "ДА-ТЕКС" (фурнітура та аксесуари), а саме: видаткова накладна № 97 від 10.01.2022, видаткова накладна № 10662 від 29.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 17 від 28.12.2021;

- приватним підприємством "Фірма "Валтекс" (шнур капроновий), а саме: видаткова накладна № 22 від 13.01.2022;

- Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРНАДО" - видаткова накладна № ОтТР-0000086 від 11.01.2022;

- Товариством з обмеженою відповідальністю "Текстиль АВ" (тканини), а саме: видаткова накладна № 0368 від 24.12.2021, видаткова накладна № 0365 від 22.12.2021, видаткова накладна № 0361 від 21.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 10 від 24.12.2021, платіжне доручення № 6 від 24.12.2021, платіжне доручення № 13 від 13.01.2022.

На підтвердження придбання обладнання (техніка, швейне обладнання, промислова машина для герметизації, леза, дискові ножі) позивачем надано копії документів, що підтверджують господарські відносини із:

- Товариством з обмеженою відповідальністю "Розетка УА" (техніка), а саме: видаткова накладна № РН000000026 від 03.01.2022, видаткова накладна № 985457 від 10.01.2022, видаткова накладна № 984712 від 03.01.2022. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 23 від 29.12.2021, платіжне доручення № 22 від 29.12.2021, платіжне доручення № 21 від 29.12.2021;

- товариством з обмеженою відповідальністю "Мегасев" (швейне обладнання), а саме: видаткова накладна № 160 від 28.12.2021, видаткова накладна № 2 від 13.01.2022. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 12 від 24.12.2021;

- фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 ) (промислова машина для герметизації), а саме: видаткова накладна № 6 від 24.12.2021. Оплату за товар підтверджують такі документи: платіжне доручення № 13 від 24.12.2021;

- приватним виробничо-комерційним підприємством "Навигатор" (леза, дискові ножі), а саме: видаткова накладна № НА-0000003 від 13.01.2022.

Наявність матеріально-технічної бази також підтверджується копіями оборотно-сальдової відомості по рахунку 1521 за 1 квартал 2022 року та оборотно-сальдової відомості по рахунку 104 за 1 квартал 2022 року.

Крім того, як встановлено в судовому засіданні, позивачем для можливості виконання своїх зобов`язань перед ТОВ "Гловоапп Україна" за Договором поставки без номера від 16 грудня 2021 року було укладено договори із Туристично-комерційним товариством з обмеженою відповідальністю "Схід" (код ЄДРПОУ 14017091) на пошиття 500 курток та товариством з обмеженою відповідальністю "ФДТ-Темп" на пошиття 500 курток.

Оплату за послуги підтверджують копії платіжного доручення № 15 від 13.01.2022, рахунку на оплату № 54 від 28.12.2021.

Наданими позивачем на розгляд відповідача документами підтверджується, що позивачем на користь ТКТОВ "СХІД" було перераховано передоплату в сумі 80000 грн із ПДВ, а на користь ТОВ "ФДТ-Темп" - 325 002 грн із ПДВ.

24.12.2021 позивачем було складено податкову накладну № 1 на загальну суму 587004 грн, у тому числі ПДВ 97834 грн.

24.12.2021 позивачем було складено податкову накладну № 2 на загальну суму 2857008 грн, у тому числі ПДВ - 476168 грн.

За результатами обробки вказаних податкових накладних контролюючим органом позивачу надіслані квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, якими зупинено реєстрацію податкових накладних від 24.12.2021 № 1, від 24.12.2022 № 2 відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6307, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було направлено в електронному вигляді до ГУ ДПС у Сумській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. При цьому, позивачем разом із поясненням було надіслано копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

02.02.2022 комісією ГУ ДПС у Сумській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН було прийнято рішення № 3750364/31312163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 24.12.2021, № 3750365/31312163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 24.12.2021 з підстав не наданням платником на розгляд документів у повному обсязі.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 000 гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50000 грн, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 24.12.2021 та № 2 від 24.12.2021 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим ПН.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарських операцій та даних, зазначених у податковій накладній № 1 від 24.12.2021 та № 2 від 24.12.2021.

При зупиненні реєстрації податкових накладних, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірних рішеннях не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.

У зв`язку з викладеним, суд визнає, що оскаржувані рішення є необґрунтованим і підлягають скасуванню.

Враховуючи викладене, відповідно до ст. 139 КАС України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати по сплаті судового збору в сумі 4962 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області від 02 лютого 2022 року № 3750364/31312163 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області від 02 лютого 2022 року № 3750365/31312163 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК" судові витрати в сумі 4962 гривні.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 16.12.2022.

Суддя М.М. Шаповал

Дата ухвалення рішення12.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108112420
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —480/4128/22

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 22.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 07.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні