Ухвала
від 20.12.2022 по справі 910/8991/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство

20.12.2022 Справа № 910/8991/21

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна"

до Української державної корпорації по транспортному будівництву "Укртрансбуд" (ідентифікаційний код 00034861)

про відкриття провадження у справі про банкрутство

Суддя Пасько М.В.

Представники:

від заявника Атаманенко О.П.,

від боржника не з`явились.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі відкриття провадження у справі про неплатоспроможність, оскільки вона неспроможна сплатити борг.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.07.2021 прийнято заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство до розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.07.2021 відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" у відкритті провадження у справі про банкрутство.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 13.01.2022 скасовано ухвалу Господарського суду міста Києва від 28.07.2021, а справу направлено для подальшого розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.02.2022 прийнято справу до розгляду.

Судове засідання призначене на 03.03.2022 не відбулось у зв`язку із введенням воєнного стану в Україні.

Враховуючи викладене вище, розгляд справи призначено на 07.06.2022.

01.06.2022 від боржника надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.06.2022 відкладено розгляд справи на 23.06.2022.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.06.2022 відкладено розгляд справи на 12.07.2022.

11.07.2022 від боржника надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.07.2022 відкладено розгляд справи на 16.08.2022.

12.08.2022 від боржника надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.08.2022 відкладено розгляд справи на 04.10.2022.

Судове засідання не відбулося, у зв`язку з відпусткою судді.

Враховуючи викладене, підготовче засідання призначено на 22.11.2022.

21.11.2022 від боржника надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.11.2022 відкладено розгляд справи на 20.12.2022.

15.12.2022 від боржника надійшов відзив.

Суд дослідивши матеріали заяви та відзив боржника на заяву про відкриття провадження у справі встановив наступне.

Згідно з приписами ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - Кодекс) перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з`ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ст. 1 Кодексу під неплатоспроможністю слід розуміти неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом.

Згідно п.2 ч.1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Відповідно до ч. 2 ст. 39 Кодексу у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, а також вирішує інші питання, пов`язані з розглядом справи.

У провадженні Господарського суду міста Києва знаходилася справа № 50/15-б про банкрутство Української державної корпорації по транспортному будівництву "Укртрансбуд".

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 10.08.2011 було затверджено реєстр вимог кредиторів до Боржника, у тому числі кредиторські вимоги ТОВ "Альфа-Лізинг Україна" (з урахуванням зміни назви зазначеної юридичної особи).

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 27.05.2019 у справі № 50/15-б задоволено клопотання арбітражного керуючого про затвердження мирової угоди та припинення провадження у справі про банкрутство. Затверджено мирову угоду між кредиторами по справі № 50/15-б та Українською державною корпорацією по транспортному будівництву "Укртрансбуд".

Загальний розмір визнаних судом кредиторських вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" у справі № 50/15-б складає 1 343,00 грн. вимог першої черги, 16 825 874,04 грн. вимог четвертої черги та 458 319,08 грн. вимог шостої черги, з яких 23.05.2019 були погашені вимоги першої черги відповідно до умов п. 1.10 мирової угоди.

Згідно з п. 3.1.3 мирової угоди від 24.09.2018 вимоги четвертої черги, в загальному розмірі 47.958.618,45 грн. погашаються Українською державною корпорацією по транспортному будівництву "Укртрансбуд" шляхом відстрочення на 8 місяців від дати затвердження господарським судом мирової угоди, та розстрочуються на двадцять вісім місяців від дати закінчення строку відстрочки, згідно наступного порядку: вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" в розмірі 16 825 874,04 грн. сплачуються боржником після сплину періоду відстрочення щомісячно протягом 28 місяців не пізніше 25 числа кожного поточного місяця згідно з визначеним графіком.

Станом на 03.06.2021 Українською державною корпорацією по транспортному будівництву "Укртрансбуд" у самостійному порядку, згідно з погодженим графіком платежів за мировою угодою у справі № 50/15-б, не сплачено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" 7.148.380,69 грн.

Пунктом 4.1 мирової угоди від 24.09.2018 визначено, що угода набирає чинності з дня її затвердження Господарським судом міста Києва і є обов`язковою для боржника та кредиторів.

Умовами п. 4.7 мирової угоди визначено, що зобов`язання по цій мировій угоді повинні виконуватись належним чином і в установлений нею строк, одностороння відмова від виконання умов цієї мирової угоди, а також одностороння зміна її положень не допускається.

Станом на 10.03.2020 боржником не було здійснено першого платежу на користь заявника у сумі 243 694,80 грн. та не повідомлено підстави невиконання зобов`язань за мировою угодою, у зв`язку з чим Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" пред`явило ухвалу Господарського суду міста Києва від 27.05.2019 у справі № 50/15-б про затвердження мирової угоди до виконання.

13.03.2020 державним виконавцем Солом`янського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Черкасовим Є.В. відкрито виконавче провадження № 61514001 про примусове виконання рішення згідно ухвали Господарського суду міста Києва від 27.05.2019 у справі № 50/15-б про затвердження мирової угоди. Виконавче провадження згідно заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" відкрито в межах несплати першого платежу згідно передбаченого графіку в сумі 243.694,80 грн.

Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" просить суд відкрити провадження у справі про банкрутство Української державної корпорації по транспортному будівництву "Укртрансбуд" у зв`язку з наявною заборгованістю у розмірі 7.148.380,69 грн., яка виникла на підставі несплати щомісячних платежів на користь ініціюючого кредитора за мировою угодою, затвердженою ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.05.2019 у справі про банкрутство № 50/15-б.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з`ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, вирішує інші питання, пов`язані з розглядом справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 39 Кодексу, якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав. Боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.

Судом встановлено, що на дату розгляду справи № 910/8991/21 судом між сторонами наявний спір про право щодо обов`язку та строків виконання УДКПТБ "Укртрансбуд" грошових вимог перед ТОВ "Альфа-Лізинг Україна" у зв`язку з дією мораторію, введеного постановою Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187.

Вказані обставини є підставою для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство згідно вимог ч. 6 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства з огляду на наступне.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб-підприємців та громадських формувань, кінцевим бенефіціарним власником Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" (код ЄДРПОУ 33942232) є ОСОБА_1 (адреса: Сполучене Королівство, ОСОБА_2 , Хемпстед Лейн, Лондон, N64RU).

Указом Президента України від 19 жовтня 2022 року № 726/2022 введено в дію Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 жовтня 2022 року "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".

Згідно вказаного рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 жовтня 2022 року застосовано строком на 10 років персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до ОСОБА_3 ( ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 Громадянин Російської Федерації. Уродженець м. Львів, Україна. Відомості згідно з Єдиним державним реєстром платників податків Російської Федерації: ідентифікаційний номер платника податків - НОМЕР_1 .

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187:

"Для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації установити до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов`язаних з державою-агресором, мораторій (заборону) на:

- виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов`язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов`язані з державою-агресором):

- громадяни Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах;

- юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства Російської Федерації;

- юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах^або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації.

Зазначене обмеження не застосовується до юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України:

- які є банками або за рахунками яких на підставі нормативно-правових актів або рішень Національного банку дозволяється здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій;

- визначених розпорядженням Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікації), прийнятим відповідно до Порядку оперативно- технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2004 р. N 812 "Деякі питання оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2004р., N26, ст. 1696);

- щодо яких за поданням міністерства, іншого державного органу у зв`язку з провадженням такими юридичними особами діяльності, необхідної для забезпечення національної безпеки і оборони відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України або подолання її наслідків. Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про тимчасове у правління державою відповідними акціями, корпоративними правами або іншими правами участі /контролю}, що належать Російській Федерації або особі, пов`язаній з державою-агресором;

2) відчуження, передачу в заставу, будь-які інші дії, які мають чи можуть мати наслідком відчуження нерухомого майна, цінних паперів, корпоративних прав, транспортних засобів, повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання Російською Федерацією або особами, пов`язаними з державою-агресором, крім безоплатного відчуження на користь держави Україна;

3) відчуження, передачу в заставу, будь-які інші дії, які мають чи можуть мати наслідком відчуження нерухомого майна, цінних паперів, корпоративних прав, транспортних засобів, повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання на користь осіб, пов`язаних з державою-агресором, або на користь Російської Федерації.

2. Установити, що:

1) правочини (у тому числі довіреності), укладені з порушенням мораторію, визначеного пунктом 1 цієї постанови, у тому числі якщо ними передбачається відповідне відчуження у майбутньому, є нікчемними;

2) нотаріальне посвідчення правочинів, що порушують мораторій, визначений пунктом 1 цієї постанови, забороняється. Державна реєстрація або інше визнання державними органами, органами місцевого самоврядування. їх посадовими особами державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, особами, які надають публічні (адміністративні) послуги, правочинів, укладених з порушенням мораторію, визначеного пунктом 1 цієї постанови, забороняється".

Таким чином, ТОВ "Альфа-Лізинг Україна" відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187, є особою, пов`язаною з державою-агресором, у зв`язку з чим діє мораторій (заборону) на виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов`язань на користь ТОВ "Альфа-Лізинг Україна".

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.

Станом на дату розгляду справи Господарським судом м. Києва иа боржника УДКПТБ "Укртрансбуд" поширюється заборона (мораторій) на виконання грошових зобов`язань на користь ТОВ "Альфа-Лізинг Україна".

Відповідно до ч. З ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав. Боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.

На час дії мораторію, встановленого Постановою Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187, в УДКПТБ "Укртрансбуд" відсутні правові підстави для виконання зобов`язань на користь ТОВ "Альфа-Лізинг Україна".

Відповідно до приписів ч. 6 ст. 39 КУПЕ, господарський суд відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо:

- вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження;

- вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду.

Отже, завданням підготовчого засідання господарського суду при розгляді заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство є:

- перевірка обґрунтованості вимог заявника (заявників) на предмет відповідності таких вимог поняттю "грошового зобов`язання" боржника перед ініціюючим кредитором;

- встановлення наявності спору про право;

- встановлення можливості задоволення таких вимог боржником до проведення підготовчого засідання у справі.

Щодо поняття "спір про право" в розумінні частини шостої статті 39 КУзПБ необхідно звернутися до правової позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 02.02.2022 у справі № 910/4918/21.

Спір про право - це суперечність між суб`єктами цивільного права, яка виникла за фактом порушення або оспорювання суб`єктивних прав однією стороною цивільних правовідносин іншої і потребує врегулювання самими сторонами або вирішення судом.

Поняття "спір про право" має розглядатися з його наповненням сутнісним, а не виключно формальним змістом.

Тому, вирішуючи питання, чи свідчить вимога кредитора (кредиторів) про наявність спору про право, слід враховувати, що спір про право виникає з матеріальних правовідносин і характеризується наявністю розбіжностей (суперечностей) між суб`єктами правовідносин з приводу їх прав та обов`язків і неможливістю їх здійснення/забезпечення належного виконання за зверненням до суду. Спір про право може проявлятися також у випадку, коли на шляху здійснення особою права виникають перешкоди, які можуть бути усунуті за участю суду.

Отже, спір про право пов`язаний виключно з порушенням, оспоренням, невизнанням або не доведенням суб`єктивного права, при якому існують конкретні особи, які перешкоджають в реалізації права.

Установлення відсутності спору про право щодо вимог ініціюючого кредитора є обов`язковою умовою для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

Законодавство не містить переліку критеріїв для висновку про існування спору про право, який може бути виражений як в процесуальній формі - підтверджуватися судовими актами, так і матеріально-правовій формі - підтверджуватися юридичними фактами.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах Верховного Суду від 18.03.2021 у справі № 911/1922/20, від 24.11.2021 у справі № 902/560/20, від 20.07.2022 у справі № 904/6023/21.

Відсутність спору про право, в розрізі процедури банкрутства, полягає у відсутності неоднозначності у частині вирішення питань щодо сторін зобов`язання, суті (предмету) зобов`язання, підстав виникнення зобов`язання, суми зобов`язання та структури заборгованості, а також строку виконання зобов`язання тощо.

УДКПТБ "Укртрансбуд" позбавлене можливості виконати свої зобов`язання перед ТОВ "Альфа-Лізинг Україна" з огляду на законодавчу заборону (мораторій), встановлену постановою Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187.

З огляду на існування суперечностей між ініціюючим кредитором та боржником з приводу їх прав та обов`язків, а саме законодавчої заборони (мораторію) на виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов`язань на користь ТОВ "Альфа-Лізинг Україна", заява ініціюючого кредитора не відповідає змісту визначених статтею 34 КУзПБ вимог, а між сторонами існує спір про право, що є підставою для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство.

В преамбулі Кодексу України з процедур банкрутства зазначено, що цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від З березня 2022 р. N 187, правочини, укладені з порушенням мораторію, визначеного пунктом 1 цієї постанови, у тому числі якщо ними передбачається відповідне відчуження у майбутньому, є нікчемними.

Відкриття провадження у справі про банкрутство УДКПТБ "Укртрансбуд" за заявою ТОВ "Альфа-Лізинг Україна", з огляду на мораторій, встановлений постановою Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації" від 3 березня 2022 р. N 187, не призведе до задоволення вимог ТОВ "Альфа-Лізинг Україна".

Одночасно провадження у справі про банкрутство УДКПТБ "Укртрансбуд" не підлягає зупиненню згідно вимог ч. 17 ст. 39 КУзПБ.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Оскільки заборгованість боржника перед заявником є спірною, суд дійшов висновку про те, що правові підстави для відкриття провадження у справі відсутні, у зв`язку з чим суд відмовляє у задоволенні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Керуючись ст. ст. 1, 39 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 233, 234 ГПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа-Лізинг Україна" у відкритті провадження у справі № 910/8991/21 про банкрутство Української державної корпорації по транспортному будівництву "Укртрансбуд" (ідентифікаційний код 00034861).

2.Ухвала набрала чинності з дати її прийняття та підлягає оскарженню в установленому законом порядку.

Суддя М.В. Пасько

Повний текст ухвали складено 27.12.2022.

Дата ухвалення рішення20.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108124029
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —910/8991/21

Постанова від 01.03.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гарник Л.Л.

Ухвала від 31.01.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гарник Л.Л.

Ухвала від 13.01.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гарник Л.Л.

Ухвала від 20.12.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 22.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 22.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 15.08.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 11.07.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 22.06.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 16.06.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні