Рішення
від 23.12.2022 по справі 747/287/22
ТАЛАЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

Справа № 747/287/22

Провадження № 2/747/93/22

РІШЕННЯ

іменем України

23.12.2022 року смт Талалаївка

Талалаївський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючої судді Косенко Ю. Л.,

секретаря Божко Л.М.

з участю

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в смт. Талалаївка у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Прилуцької районної ради Чернігівської області про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати.

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 у листопаді 2022 року звернулася до Талалаївського районного суду з позовною заявою до Прилуцької районної ради Чернігівської області про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати. В обґрунтування позову вказала, що з 17 березня 2020 року працювала на посаді прибиральниці в Комунальній установі «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області. 08 лютого 2021 року її звільнено з посади прибиральниці у зв`язку з ліквідацією підприємства відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України на підставі рішення 35 сесії 7 скликання від 04 грудня 2020 року № 05-35/VІІ «Про припинення діяльності Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області».

За період із 01 січня 2021 року по 08 лютого 2021 року позивачці було нараховано, але не виплачено заробітну плату в сумі 4814 грн 76 коп.

Відповідно до підпункту 25 пункту 4 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ у Чернігівській області утворено, зокрема, Прилуцький район (з адміністративним центром у місті Прилуки) у складі територій Варвинської селищної, Ічнянської міської, Ладанської селищної, Линовицької селищної, Малодівицької селищної, Парафіївської селищної, Прилуцької міської, Срібнянської селищної, Сухополов`янської сільської, Талалаївської селищної, Яблунівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Ліквідовано у Чернігівській області: Бахмацький, Бобровицький, Борзнянський, Варвинський, Городнянський, Ічнянський, Козелецький, Коропський, Корюківський, Куликівський, Менський, Ніжинський, Новгород-Сіверський, Носівський, Прилуцький, Ріпкинський, Семенівський, Сновський, Сосницький, Срібнянський, Талалаївський, Чернігівський райони (п.п. 25 п. 3 Постанови).

12 листопада 2020 року рішенням тридцять другої сесії сьомого скликання Талалаївської селищної ради «Про прийняття рухомого, нерухомого майна та корпоративних прав до комунальної власності Талалаївської селищної ради» були прийняті всі об`єкти та майно визначені в Переліках: об`єкти спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району; нерухомого майна спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району; транспортних засобів спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району, затверджених рішенням 24 сесії районної ради 6 скликання від 11 квітня 2014 року «Про затвердження Переліків та майна спільної власності територіальних громад, сіл та селища Талалаївського району в новій редакції», але Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради серед прийнятих об`єктів не було.

Відповідно до положень Закону України «Про місцеве самоврядування» правонаступником майна Талалаївської районної ради, всіх прав та обов`язків є Прилуцька районна рада Чернігівської області. Тому ОСОБА_1 просить стягнути з Прилуцької районної ради Чернігівської області заборгованість по заробітній платі в сумі 4814 грн 76 коп.

Відповідно до ухвали судді від 17 листопада 2022 року відкрито провадження у справі. Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін на 10.00 год. 14 грудня 2022 року. Визначено сторонам строк для подачі заяв по суті справи.

Прилуцькою районною радою Чернігівської області подано відзив на позов ОСОБА_1 , у якому зазначено, що Прилуцька районна рада не є належним відповідачем за позовом, оскільки в силу законодавчих змін, що відбулися внаслідок адміністративно-територіальної реформи саме Талалаївська селищна рада Прилуцького району Чернігівської повинна бути належним відповідачем у даному спорі. На обгрунтування доводів про неналежність відповідача Прилуцька районна рада посилається зокрема на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.06.2021 у справі № 620\3075\21.

14 грудня 2022 року розгляд справи не відбувся у зв`язку з відсутністю електропостачання у приміщенні суду, наступне судове засідання призначено на 09.30 год. 23 грудня 2022 року.

У судове засідання 23 грудня 2022 року з`явилися позивачка ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 , представник відповідача - Прилуцької районної ради Чернігівської області не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином.

До початку розгляду справи по суті у судовому засіданні з`ясовано, що позивачка відзив на позов Прилуцької районної ради отримала, з його змістом ознайомлена. Судом, з урахуванням факту перебування ОСОБА_1 у трудових відносинах з Комунальною установою «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області та інформації викладеної у відзиві Прилуцької районної ради на позов, було роз`яснено приписи ст. 51 ЦПК України, які передбачають право позивача залучити до участі у справі співвідповідача чи замінити первісного відповідача належним відповідачем. Проте ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 клопотань про залучення до участі у справі співвідповідача чи заміну первісного відповідача - належним відповідачем не заявили, зазначивши, що саме Прилуцька районна рада Чернігівської області є належним відповідачем за позовом.

В судовому засіданні позивачка ОСОБА_1 позовні вимоги до Прилуцької районної ради про стягнення нарахованої, але невиплаченої заробітної плати у розмірі 4814 грн 76 коп. підтримала та просила позов задовольнити повністю.

Представник позивача ОСОБА_2 просила задовольнити позовні вимоги ОСОБА_1 повністю з підстав зазначених у позові. Пояснила, що у період із 17 березня 2020 року по 08 лютого 2021 року позивачка працювала на посаді прибиральниці в Комунальній установі «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області. Після звільнення у зв`язку з ліквідацією установи, ОСОБА_1 не виплачено заробітну плату за період із 01 січня 2021 року по 08 лютого 2021 року у розмірі 4814 грн 76 коп. Згідно відповіді Талалаївської селищної ради Чернігівської області комунальна установа «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради до комунальної власності Талалаївської селищної ради не приймалася. ОСОБА_1 в трудові відносини з Талалаївською селищною радою не вступала. Правонаступником Талалаївської районної ради є Прилуцька районна рада Чернігівської області відповідно до положень Закону України «Про місцеве самоврядування», тому саме з Прилуцької районної ради слід стягнути на користь позивачки нараховану, але не виплачену заробітну плату у розмірі 4814 грн 76 коп.

Суд, заслухавши позивачку та її представника, дослідивши письмові докази у справі доходить наступного висновку.

Установлено, що ОСОБА_1 17 березня 2020 року прийнято на роботу до Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області прибиральницею службових приміщень на 0,5 посадового окладу відповідно до штатного розпису, а 08 лютого 2021 року звільнено з посади прибиральниці у зв`язку з ліквідацією підприємства відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України на підставі рішення 35 сесії 7 скликання від 04 грудня 2020 року № 05-35/VІІ «Про припинення діяльності Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області», що підтверджується копіями наказів № 1к від 17 березня 2020 року та № 2к від 08 лютого 2021 року та записами у трудовій книжці позивачки ( а.с. 9-15).

Відповідно до статуту Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області, затвердженого 12 березня 2020 року, комунальна установа створена на базі майна спільної комунальної власності територіальних громад сіл Талалаївського району Чернігівської області. Засновником комунальної установи є Талалаївська районна рада Чернігівської області, яка представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селища Талалаївського району. Відповідно до п. 1.5 Статуту комунальна установа є юридичною особою, має самостійний баланс, є самостійним суб`єктом господарювання, що здійснює некомерційну господарську діяльність та фінансується за рахунок коштів районного бюджету передбачених на освіту ( а.с.44-52)

Згідно довідки Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області від 19 вересня 2022 року за № 1 ОСОБА_1 працювала прибиральницею службових приміщень, нарахована, але не виплачена їй заробітна плата за період з 01 січня 2021 року по 08 лютого 2021 року становить: січень 2021- нараховано 3000,00 грн, утримано 585,00 грн, до виплати 2415,00 грн; лютий 2021 нараховано 2947,53 грн, утримано 547,77 грн, до виплати 2399,76 грн; всього нараховано 5947,53 грн, утримано 1132,27 грн, до виплати 4814,76 грн (а.с. 16)

Рішенням 35 сесії 7 скликання Талалаївської районної ради № 05-35/VII від 04 грудня 2020 року припинено діяльність Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області, код ЄДРПОУ 42174752, що знаходиться за адресою: 17200, Україна, Чернігівська область, Талалаївський район, селище міського типу Талалаївка, вул. Центральна, 5 (а.с. 35).

Для здійснення дій з ліквідації даної юридичної особи утворено ліквідаційну комісію у складі згідно з додатком. (а.с. 38). До ліквідаційної комісії з моменту внесення рішення до Єдиного Державного реєстру переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи - Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області. Ліквідаційну комісію зобов`язано, зокрема, попередити працівників Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області про їх наступне вивільнення у зв`язку з ліквідацією підприємства та направити до Срібнянської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості інформацію про вивільнення працівників (п. 5.6). Відповідно до законодавства про працю здійснити звільнення працівників Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області з урахуванням встановлених прав та гарантій ( п. 5.7) ( а.с. 36).

Згідно даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 16 листопада 2022 року Комунальна установа «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області знаходиться в стані припинення станом на 16 листопада 2022 року ( а.с. 27-30).

23 жовтня 2020 року Талалаївською районною радою Чернігівської області на 34 сесії сьомого скликання прийнято рішення №03-34/VІІ «Про передачу права власності до селищної ради», яким вирішено передати право власності до Талалаївської селищної ради на всі об`єкти та майно, визначені в Переліках: об`єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району; нерухомого майна спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району; транспортних засобів спільної власності територіальних громад, сіл, селища Талалаївського району, затверджених рішенням 24 сесії районної ради 6 скликання від 11.04.2014 року «Про затвердження Переліків об`єктів та майна спільної власності територіальних громад, сіл та селища Талалаївського району в новій редакції» з послідуючими змінами.

Згідно з пунктом 2 цього рішення до Талалаївської селищної ради передано права засновника та власника, інші корпоративні права на комунальні підприємства, установи та заклади засновником, власником чи засновником та власником яких є Талалаївська районна рада і по яких не прийняті окремі рішення про передачу до селищної ради. (а.с. 34).

12 листопада 2020 року рішенням тридцять другої сесії сьомого скликання № 3-32/VII Талалаївської селищної ради «Про прийняття рухомого, нерухомого майна та корпоративних прав до комунальної власності Талалаївської селищної ради» були прийняті безоплатно до комунальної власності Талалаївської селищної ради всі об`єкти та майно визначені в Переліках: об`єкти спільної власності територіальних громад сіл та селища Талалаївського району; нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та селища Талалаївського району; транспортних засобів спільної власності територіальних громад сіл та селища Талалаївського району, затверджених рішенням 24 сесії районної ради 6 скликання від 11.04.2014 «Про затвердження Переліків об`єктів та майна спільної власності територіальних громад сіл та селища Талалаївського району в новій редакції». Процедуру прийому-передач розпочати з 12 листопада 2020 року ( а.с.33).

У Переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл та селища Талалаївського району, затвердженого рішенням 24 сесії 6 скликання Талалаївської районної ради від 11 квітня 2014 року Комунальна установа «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалавської районної ради не значиться (а.с. 40-41).

Згідно з відповідю Талалаївської селищної ради Чернігівської області від 23 вересня 2022 року за № 565 на запит від 19 вересня 2022 року та від 21 листопада 2022 року за № 808 на запит від 16 листопада 2022 року комунальна установа «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради (код ЄДРПОУ - 42174752) до комунальної власності Талалаївської селищної ради не приймалася. ОСОБА_1 , яка працювала прибиральницею службових приміщень в комунальній установі «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради в трудові відносини з Талалаївською селищною радою не вступала (а.с. 19, 67 ).

29 вересня 2022 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до Прилуцької районної ради про виплату заробітної плати за період з 01 січня 2021 року по 08 лютого 2021 року у розмірі 4814,76 грн (а.с 21).

Листом від 20 жовтня 2022 року Прилуцька районна рада повідомила ОСОБА_1 , що на 4 сесії Прилуцької районної ради 8 скликання 27 січня 2021 року було прийнято рішення № 32-4/VIII «Про скасування рішення 35 сесії 7 скликання Талалаївської районної ради від 04 грудня 2020 року № 05-35/VІІ «Про припинення діяльності Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області». Відповідно до рішення тридцять другої сесії сьомого скликання Талалаївської селищної ради від 12 листопада 2020 року № 3-32/VII «Про прийняття рухомого, нерухомого майна та корпоративних прав до комунальної власності Талалаївської селищної ради», зобов`язано Талалаївську селищну раду виконати рішення 34 сесії сьомого скликання Талалаївської районної ради від 23 жовтня 2020 року №03-34/VІІ «Про передачу права власності до селищної ради», та рішення 35 сесії 7 скликання Талалаївської районної ради від 04 грудня 2020 року № 04-35/VII «Про передачу адмінбудинку та іншого майна на бухгалтерський облік селищної ради», та припинити Комунальну установу «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради шляхом приєднання відповідно до вказаних рішень. Рекомендовано ОСОБА_1 звернутися з позовом про стягнення заробітної плати до Талалаївської селищної ради ( а.с. 22).

Також судом встановлено, що рішення 4 сесії Прилуцької районної ради 8 скликання від 27 січня 2021 року № 32-4\VIII оскаржувалося Талалаївською селищною радою до Чернігівського окружного адміністративного суду, рішенням якого від 17 червня 2021 року у справі № 620/3075/21 у задоволенні позову відмовлено ( а.с. 80-86).

З огляду на положення ч. ч. 1, 3, 4 ст. 82 ЦПК України суд визнає доведеним факт прийняття на 4 сесії Прилуцької районної ради 8 скликання 27 січня 2021 року рішення № 32-4\VIII «Про скасування рішення 35 сесії 7 скликання Талалаївської районної ради від 04 грудня 2020 року № 05-35/VІІ «Про припинення діяльності Комунальної установи «Талалаївський районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області» в наведеній вище редакції.

Отже на даний час Комунальна установа « Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради як юридична особа не припинена, у стадії ліквідації не перебуває.

Запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про перебування в стадії припинення Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області не ураховується судом як достовірний доказ, оскільки підстава внесення такого запису до реєстру скасована Прилуцькою районної радою Чернігівської області.

Частиною четвертою статті 43 Конституції України передбачено право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про оплату праці», частиною першою статті 94 Кодексу законів про працю України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Частиною 1 ст. 47 Кодексу законів про працю України встановлено, що власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу.

Згідно зі статтею 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок.

Аналіз указаних вище норм законодавства свідчить про те, що трудовий договір укладається між працівником і роботодавцем, який зобов`язаний виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати належні умови праці. У разі порушення роботодавцем положень статті 116 КЗпП України, він зобов`язаний сплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку та відшкодувати моральну шкоду.

Отже позивач має право на отримання гарантованої Конституцією та Законами України винагороди за працю, обов`язок виплати якої покладається на роботодавця, тобто Комунальну установу «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради Чернігівської області.

Суд відхиляє посилання ОСОБА_1 на те, що Прилуцька районна рада, як правонаступник майна Талалаївської районної ради, всіх прав та обов`язків має здійснити погашення заборгованості перед позивачкою по заробітній платі.

В частині обсягу повноважень, прав та обов`язків органів місцевого самоврядування як власників майна та засновників об`єктів комунальної власності спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України (далі - ЦК України), Законом України від 05.02.2015 №157-VIII «Про добровільне об`єднання територіальних громад» (далі - Закон №157-VIII), а також Законом України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі -Закон № 280/97-ВР).

Згідно з частиною 1 статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Аналогічний за змістом припис міститься і у частині 4 статті 60 Закону № 280/97-ВР, згідно із якою районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Відповідно до підпункту 25 пункту 4 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ у Чернігівській області утворено Прилуцький район, до складу якого, серед інших, увійшла територія Талалаївського району Чернігівської області з одночасною ліквідацією останнього (п.п. 25 п. 3 Постанови).

На адміністративній території колишнього Талалаївського району утворено Талалаївську об`єднану територіальну громаду, до складу якої увійшли громади усіх населених пунктів колишнього Талалаївського району, а саме: смт. Талалаївка, с. Новоселівка, с. Степове, с. Харкове, с. Лавіркове, с. Шевченка, с-ще Основа, с. Слобідка, с. Чернецьке, с. Глибоке, с. Діброва, с. Макаренкове, с. Співакове, с. Березівка, с. Колядин, с. Мирне, с. Довгалівка, с. Юрківці, с. Болотниця, с. Поповичка, с. Грабщина, с. Обухове, с. Новопетрівське, с. Рубанів, с. Українське, с. Займище, с. Нова, с. Степ , с. Липове, с. Березовиця, с. Жолобок, с. Скороходове, с. Плугатар, с. Петьків, с. Степанівське, с. Красний Колядин, с. Глинське, с-ще Зелений Гай, с. Левівщина, с. Корінецьке, с. Мигурів, с. Понори, с. Грицівка, с. Рябухи, що є загальновідомим фактом та підтверджується інформацією з відкритих джерел. Представницьким органом місцевого самоврядування указаної ОТГ є Талалаївська селищна рада.

Згідно частини першої статті 8 Закону №157-VIII об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Частиною третьою статті 8 Закону №157-VIII встановлено, що об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

У разі об`єднання всіх територіальних громад одного району в одну об`єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, а пов`язані з таким майном права та обов`язки належать об`єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Пунктом 7 Прикінцевих положень Закону №157-VIII установлено, що до 1 січня 2020 року районні ради районів, у яких утворено об`єднані територіальні громади, зазначені у пункті 6 цього розділу, здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність таких об`єднаних територіальних громад відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.

Пунктом 10 розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону №280/97-ВР встановлено, що правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов`язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об`єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.

Спеціальні умови передачі майна у власність сформованих територіальних громад, які мають відбуватися у ході реорганізації органів місцевого самоврядування, обумовлених змінами у адміністративно-територіальному устрої України, визначені пунктами 6-1, 6-2, 10 Розділу 5 Закону №280/97-ВР, згідно яких сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків, прав засновника (учасника) юридичних осіб розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту.

З метою реалізації та на виконання вищезазначених норм законодавства органами місцевого самоврядування було прийнято ряд рішень, зокрема, Талалаївською районною радою від 23 жовтня 2020 року №03-34/VІІ «Про передачу права власності до селищної ради» та Талалаївською селищною радою від 12 листопада 2020 року №3-32/VІІ «Про прийняття рухомого, нерухомого майна та корпоративних прав до комунальної власності Талалаївської селищної ради».

Пунктом 2 рішення Талалаївської районної ради від 23 жовтня 2020 року №03-34/VІІ вирішено також передати до Талалаївської селищної ради права засновника та власника, інші корпоративні права на комунальні підприємства, установи та заклади власником чи засновником яких є Талалаївська районна рада і по яких не прийняті окремі рішення про передачу до селищної ради.

Отже Прилуцька районна рада не є правонаступником Талалаївської районної рада в частині прав та обов`язків засновника Комунальної установи «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури».

Крім того, згідно зі статтею 80 ЦК України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді. Юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями (частина 1 статті 96 ЦК України). Учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов`язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов`язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами та законом (частина 3 статті 96 ЦК України).

Відповідно до частини 5 статті 104 ЦК України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

На підставі аналізу чинного законодавства та враховуючи характер спірних правовідносин, оскільки позивач перебувала у трудових відносинах з Комунальною установою «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради, який наділений правами юридичної особи та відповідним обсягом повноважень, останній самостійно має відповідати за зобов`язаннями, що виникли з цих правовідносин.

З огляду на викладене, а також ураховуючи, що Прилуцька районна рада не є роботодавцем ОСОБА_1 , не являється правонаступником Талалаївської районної ради в частині повноважень, прав та обов`язків засновника Комунальної установою «Районний центр з обслуговування закладів освіти та культури» Талалаївської районної ради та не має права втручатися в його діяльність, суд доходить висновку, що Прилуцька районна рада не є належним відповідачем у справі.

Суд сприяв позивачу в реалізації своїх прав як учасника судового процесу шляхом роз`яснення права на подачу клопотання про заміну неналежного відповідача чи залучення співвідповідача, проте таким правом позивач не скористалася.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 51 ЦПК України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 17 квітня 2018 року в справі № 523/9076/16-ц (пункти 40-41) вказала, що пред`явлення позову до неналежного відповідача не є підставою для відмови у відкритті провадження у справі, оскільки заміна неналежного відповідача здійснюється в порядку, визначеному ЦПК України. За результатами розгляду справи суд відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача. Тобто, визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи.

З урахуванням викладеного суд доходить висновку, що у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Прилуцької районної ради Чернігівської області, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати слід відмовити повністю.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 5 ЗУ «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанція звільняються позивачі у справах про стягнення заробітної плати, то у зв`язку з відмовою у позові з ОСОБА_1 судовий збір не стягується.

Керуючись ст. 12, 13, 19, 79-81, 141, 211, 263-265, 274, 279, 354 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Прилуцької районної ради Чернігівської області, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Представник позивача: Кошка Аліна Юріївна, довіреність від 12.09.2022 № 02-11/460-22, робоча адреса: АДРЕСА_2 .

Відповідач: Прилуцька районна рада Прилуцького району Чернігівської області, місце знаходження: 17500, вул. Київська, 220, м. Прилуки Прилуцького району Чернігівської області, ЄДРПОУ 24842867.

Повний текст рішення суду складено 28 грудня 2022 року.

Суддя Ю. Л. Косенко

СудТалалаївський районний суд Чернігівської області 
Дата ухвалення рішення23.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108131072
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —747/287/22

Рішення від 23.12.2022

Цивільне

Талалаївський районний суд Чернігівської області

Косенко Ю. Л.

Рішення від 23.12.2022

Цивільне

Талалаївський районний суд Чернігівської області

Косенко Ю. Л.

Ухвала від 17.11.2022

Цивільне

Талалаївський районний суд Чернігівської області

Косенко Ю. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні