Ухвала
від 30.11.2022 по справі 569/14739/22
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/14739/22

1-кс/569/5433/22

УХВАЛА

30 листопада 2022 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Рівненського РУП ГУНП України в Рівненській області капітана поліції ОСОБА_3 , яке погоджено із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна , -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ Рівненського РУП ГУНП України в Рівненській області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням яке погоджено із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_4 у якому просить накласти арешт на майно.

В обґрунтування клопотання зазначає, що в провадженні СВ Рівненського РУП ГУНП в Рівненській області перебувають матеріали кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 42022181110000112 від 29.09.2022 за попередньою правовою кваліфікацією, передбаченою ч. 3 ст. 197-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що до Рівненської окружної прокуратури надійшла заява Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради, про те, що невідомими особами на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:006:0175, на вул. Біла у м. Рівне проводиться будівництво, при цьому площа забудови даного об`єкту виходить за межі відведеної земельної ділянки, чим невідомі особи вчинили самовільне зайняття земельної ділянки та будівництво.

Разом з тим, відповідно до п.5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (або договору суперфіцію) та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Крім того, згідно ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом. В свою чергу, в реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відсутні інформація щодо отримання дозвільних документів, які дають право на виконання будівельних робіт з будівництва на земельній ділянці з к.н. 5610100000:01:006:00175 площею 0,0748 га, що по вул. Біла, 51, м. Рівне.

27.10.2022 слідчим за участю спеціалістів Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, Управління ДАБК Рівненської міської ради, Управління земельних відносин виконавчого комітету Рівненської міської ради проведено огляд місцевості, а саме земельної ділянки кадастровий номер 5610100000:01:006:00175 площею 0,0748 га, що по АДРЕСА_1 , яка перебуває у приватній власності ОСОБА_5 та незавершеного будівництва яке знаходиться на вищевказаній земельній ділянці.

За результатами огляду допитана в якості свідка головний спеціаліст управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради ОСОБА_6 повідомив, що 27.10.2022 під час проведення слідчої (розшукової) дії - огляду місцевості було виявлено, що розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:006:00175 об`єкт знаходиться на стадії будівництва, влаштовані цегляні несучі стіни із залізобетонним перекриттям 2 надземних поверхи. Будівельні паспорти забудови земельної ділянки або містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на земельну ділянку з кадастровим номером 5610100000:01:006:00175, Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської не надавалися.

Допитаний в якості свідка заступник начальника начальник інспекційного відділу Управління ДАБК Рівненської міської ради ОСОБА_7 повідомив, що в реєстрі будівельної діяльності єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відсутня інформація щодо реєстрації документа, який надає право виконувати будівельні роботи на будівництві, що за адресою вул. Біла м. Рівне.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_5 повідомив, що володіє на праві приватної власності земельною ділянкою, кадастровий номер: 5610100000:01:006:0175, площею: 0,0748 га., цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), місце розташування: АДРЕСА_2 , згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер витягу: 3035655299 від 25 червня 2022 року на підставі витягу з Державного земельного кадастру, НВ-5600509002022, від 15 червня 2022 року, виданого Управлінням адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області. 07 липня 2022 року він звернувся до управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради із заявою про видачу будівельного паспорта забудови вищезазначеної земельної ділянки для будівництва житлового будинку. 27 липня 2022 року в приміщенні ЦНАПу м. Рівне отримав відмову у видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, оскільки земельна ділянка: кадастровий номер: 5610100000:01:006:0175, відповідно до плану зонування території міста Рівного, знаходиться в і функціонально-планувальній зоні В4 (зона промислових підприємств і технологічних об`єктів та установок IV-го класу за санітарною класифікацією) та переважні види забудови земельної ділянки: підприємства ІV-V класу шкідливості; виробничо-лабораторні корпуси, науково-дослідні, проектні і конструкторські організації, пов`язані з обслуговуванням підприємств; споруди для постійного та тимчасового зберігання транспортних засобів; підприємства з обслуговування транспортних засобів; підприємства побутового обслуговування; інженерні споруди; магістральні лінії електропередач. Тобто встановлені обмеження, щодо будівництва житлових будинків.

Однак зволікати з будівництвом житлового будинку він не міг, і ним в серпні 2022 року було прийняте рішення про початок будівництва. Станом на 09.11.2022 будівництво триває в межах моєї земельної ділянки та жодним чином не порушує права суміжників, що підтверджується схемою забудови земельної ділянки.

З метою усунення порушення та узаконенням розпочатого будівництва він виготовляю документи які дозволи б йому продовжити будівництво у правовому колі, а саме виготовляю схему намірів забудови земельної ділянки (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо).

До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна). У разі необхідності особа, зазначена в абзаці першому цієї частини, може укласти договір щодо об`єкта незавершеного будівництва після проведення державної реєстрації права власності на нього відповідно до закону.

З огляду на викладене, наявні обґрунтовані підстави для накладення заборони на вчинення будь яких дій щодо відчуження, користування земельною ділянкою кадастровий номер: 5610100000:01:006:0175, в тому числі шляхом здійснення на ній будівельних робіт до прийняття остаточного процесуального рішення у кримінальному провадженні.

Згідно із нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

До початку розгляду клопотання слідчим подана заява про розгляд клопотання у його відсутність, у заяві зазначено, що клопотання підтримує в повному обсязі, із підстав, наведених у ньому та просить задовольнити вказане клопотання.

У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.

Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання у відсутності учасників провадження, оскільки їх не прибуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Згідно ч. ч.2, 3 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди. У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

Відповідно до п. 8 глави 2.6. «Арешт майна» Узагальненнявищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ судової практики щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження арешт може бути накладено на: нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права; майно у вигляді речей, документів, грошей, якщо вони відповідають критеріям, зазначеним у ч.2 ст. 167 КПК, а саме: підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди; надані особі з метою схилити її до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та (або) матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи як винагорода за його вчинення; є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом; одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та (або) є доходами від них, або на які було спрямоване кримінальне правопорушення.

У відповідності до ч.1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Враховуючи положення ч. 2 ст. 173 КПК України та вищевикладене, є необхідним накласти арешт майно, вилучене за вищевказаних обставин, оскільки наявні достатні підстави вважати, що майно відповідає критеріям встановленим ст. 98 КПК України, а незастосування арешту може призвести до втрати чи його пошкодження.

Керуючись ст. 170, 171,175 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого - задоволити.

Накласти арешт на земельну ділянку кадастровий номер 5610100000:01:006:00175 площею 0,0748 га, яка перебуває у приватній власності ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на усі об`єкти нерухомого майна, а також незавершеного будівництва, що розташоване на вказаній вище земельній ділянці та позбавити можливості власника, користувача, будь-яку іншу особу: відчужувати, розпоряджатися, а також заборонити добудовувати, перебудовувати чи проводити будь-які будівельні, ремонтні та будь-якого виду інші роботи на вищезазначеній земельній ділянці до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.

Роз`яснити, що відповідно до ч.1 ст. 174 КПК України, що підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу108135914
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —569/14739/22

Ухвала від 21.08.2023

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Доля В. А.

Ухвала від 20.12.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 30.11.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 13.12.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 06.12.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

Ухвала від 21.10.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Ухвала від 06.10.2022

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Даш’ян К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні