Справа № 569/14737/22
1-кс/569/5573/22
УХВАЛА
05 грудня 2022 року м. Рівне
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 розглянувши клопотання дізнавача СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 , яке погоджено із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_5 про арешт майна , -
ВСТАНОВИВ:
Дізнавач СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області старший лейтенант поліції ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням яке погоджено із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_5 у якому просить накласти арешт на майно.
В обґрунтування клопотання зазначає, що у провадженні СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області перебуває кримінальне провадження № 42022181110000115 від 03.10.2022, яке розпочато за зверненням Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Рівненської міської ради за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
До Рівненської окружної прокуратури надійшла заява про вчинення кримінального правопорушення від Управління державного архітектурно-будівельного контролю Рівненської міської ради, про те, що невідомими особами на земельній ділянці з кадастровим номером 5610100000:01:054:1301 на вул. Сергія Голубєва в м. Рівне виконуються будівельні роботи з будівництва каналізаційної насосної станції, без отримання дозвільних документів на виконання вказаних робіт, чим вчинено порушення під час проектування та будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, що створило загрозу настання інших тяжких наслідків.
Абзацом 1 пункту 9 Порядку № 553 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва, а пунктом 13 Порядку № 553 закріплено право суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, бути присутнім під час здійснення такого контролю.
Відповідно до положень статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам норм і правил згідно із законодавством; вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
Разом з тим, відповідно до п.5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (або договору суперфіцію) та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Крім того, згідно ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання
будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом. В свою чергу, в реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відсутні інформація щодо отримання дозвільних документів, які дають право на виконання будівельних робіт з будівництва на земельній ділянці з к.н. 5610100000:01:054:1301 площею 0,1211 га, що по вул. Сергія Голубєва, м. Рівне.
Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності визначає Закон України «Про архітектурну діяльність», який спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.
За результатами проведеного огляду на земельній ділянці з к.н. 5610100000:01:054:1301 площею 0,1211 га, що по вул. Сергія Голубєва, м. Рівне, Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради повідомляє наступне:
За заявою замовника ТОВ ССІ ПРАЙМ ГРУП, Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради надано містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: Будівництво інженерних мереж кварталу малоповерхової забудови Прайм в районі вулиці Серпанкова в м. Рівному на земельних ділянках з кадастровими номерами: 5610100000:01:054:1289, 5610100000:01:054:1301, 5610100000:01:054:1302 та 5610100000:01:054:1306. затверджені наказом від 17.08.2018 № 82/М.
Згідно містобудівного розрахунку (один із обов`язкових документів, який додавався до заяви на отримання містобудівних умов та обмежень до 01.01.2019) з техніко-економічними показниками Будівництво інженерних мереж кварталу малоповерхової забудови Прайм в районі вулиць Серпанкова в м. Рівне на ділянці з кадастровим номером: 5610100000:01:054:1301 передбачається розміщення комплексної трансформаторної підстанції (КТП) 10/0,4 кВ. КТП 10/0,4 кВ передбачається кіоскового типу. КТП встановлюється на найпростішу бетонну площадку.
19.10.2022 під час проведення слідчих (розшукових) дій огляду місцевості було виявлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером: 5610100000:01:054:1301 окрім комплексної трансформаторної підстанції побудовано каналізаційні колодязі, які згідно вищезгаданого містобудівного розрахунку наданій земельній ділянці не передбачені.
Також інформуємо, що згідно плану зонування території міста Рівного, затвердженого рішенням Рівненської міської ради від 22 грудня 2011 року № 1421 (чинний на час надання містобудівних умов та обмежень) земельні ділянки з кадастровими номерами: 5610100000:01:054:1289, 5610100000:01:054:1301, 5610100000:01:054:1302 та 5610100000:01:054:1306 знаходяться в зоні садибних та блокованих житлових будинків
Разом з тим. наголошуємо, що розділом IV.З оновленого (уточненого) плану зонування території міста Рівного, затвердженого рішенням Рівненської міської ради від 10 червня 2021 721 встановлено, що вихідні дані щодо проектування, дозволи на забудову земельних ділянок надані Управлінням містобудування та архітектури до набрання чинності уточнення плану зонування територій, залишаються чинними на попередньо визначений термін.
За результатами проведеного огляду об`єкту на земельній ділянці з к.н. 5610100000:01:054:1301 площею 0,1211 га, що по вул. Сергія Голубєва, м. Рівне, Управління Державного архітектурно будівельного контролю повідомляє наступне:
Під час здійснення огляду встановлено, що на даній земельній ділянці побудовано каналізаційні колодязі які під`єднанні до вуличної каналізаційної мережі.
В реєстрі будівельної діяльності єдиної державної електронної системи сфері будівництва відсутня інформація щодо реєстрації документа, який надає право виконувати такі будівельні роботи.
Допитаний в якості свідка спеціаліст Управління Державного архітектурно-будівельного контролю ОСОБА_6 пояснив, що за результатами проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:054:1301 за адресою: м. Рівне, вул. Сергія Голубєва можу повідомити, що на даній земельній ділянці побудовано каналізаційні колодязі, які під`єднанні до вуличної каналізаційної мережі .
В реєстрі будівельної діяльності єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відсутня інформація щодо реєстрації документа, який надає право виконувати такі будівельні роботи.
Також на вищевказаній земельній ділянці наявна трансформаторна підстанція КТП-515, яка була здана в експлуатацію згідно даних Єдиного реєстру будівельної діяльності єдиної державної електронної системи у сфері будівництва 25.08.2019 року №РВ162192170168 декларація про готовність об`єкту «Будівництво інженерних мереж кварталу малоповерхової забудови «Прайм» в районі вул. Серпанкова в м. Рівне». Замовником будівництва являється ТОВ «ССІ Прайм Груп» код ЄДРПОУ 41944023.
Постановою дізнавача земельна ділянка з кадастровим номером 5610100000:01:054:1301 була визнана речовим доказом в кримінальному провадженні.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задоволити.
Заслухавши пояснення прокурора, вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно ч. ч.2, 3 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди. У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.
Відповідно до п. 8 глави 2.6. «Арешт майна» Узагальненнявищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ судової практики щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження арешт може бути накладено на: нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права; майно у вигляді речей, документів, грошей, якщо вони відповідають критеріям, зазначеним у ч.2 ст. 167 КПК, а саме: підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди; надані особі з метою схилити її до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та (або) матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи як винагорода за його вчинення; є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом; одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та (або) є доходами від них, або на які було спрямоване кримінальне правопорушення.
У відповідності до ч.1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Враховуючи положення ч. 2 ст. 173 КПК України та вищевикладене, є необхідним накласти арешт майно, вилучене за вищевказаних обставин, оскільки наявні достатні підстави вважати, що майно відповідає критеріям встановленим ст. 98 КПК України, а незастосування арешту може призвести до втрати чи його пошкодження.
Керуючись ст. 170, 171,175 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання - задоволити.
Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером: 5610100000:01:054:1301.
Накласти арешт на усі об`єкти нерухомого майна, а також незавершеного будівництва, що розташовані на вищевказаній земельній ділянці з кадастровим номером: 5610100000:01:054:1301 за адресою: м. Рівне, вул. Сергія Голубєва та позбавити можливості користувача, власника чи будь яку іншу особу: відчужувати, розпоряджатися, а також заборонити добудовувати, перебудовувати, змінювати планування чи проводити будь-які будівельні роботи на вищезазначеній земельній ділянці до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.
Роз`яснити, що відповідно до ч.1 ст. 174 КПК України, що підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2022 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108135919 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Даш’ян К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні