ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/3996/22
28 грудня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого Баб`юка П.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНД ІМПЕРАТИВ" до Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду 7 листопада 2022 року через представника адвоката Юріна Андрія Вячеславовича (далі представник позивача) звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» (далі Товариство, платник податків, позивач) з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС у Тернопільській області), Державної податкової служби (далі відповідач 2, ДПС), в якій позивач просив суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області №7459523/40295573 від 12 жовтня 2022 року (далі рішення №7459523/40295573).
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №10 від 28 червня 2022 року складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що платником податків складено та подано на реєстрацію податкову накладну (далі - ПН) №10 від 28 червня 2022 року з дотриманням вимог статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України), за формою, що передбачена наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за №137/28267 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341).
Втім, після подання ПН №10, відповідач вчиняв протиправні дії (приймав протиправні рішення), які що мали своїм наслідком прийняття рішення №7459523/40295573 з порушенням вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165), Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Порядок №1165). Вказане свідчить, що відповідач 1 діяв необґрунтовано, не на підставі та у спосіб, що визначені податковим законодавством.
З огляду на те, що платником податків вчинено весь спектр законодавчо визначених дій для реєстрації ПН №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстрі), то належним способом захисту порушеного права Товариства, є зобов`язання ДПС зареєструвати в Реєстрі вказану податкову накладну. Обраний спосіб захисту узгоджується із пунктом 19 Порядку №1246.
Відповідач 1 та відповідач 2 щодо задоволення позовних вимог заперечили. Свою позицію мотивували тим, що підставою виникнення в платника податків обов`язку скласти та зареєструвати ПН №10 в Реєстрі є договір від 26.06.2022, що укладений між позивачем та Товариством з обмежено відповідальністю «АГРО-ЛОГІСТИК». Предметом указаного договору, є перевезення вантажу автомобільним договором. Відповідно до умов додатку №1 даного договору, у графі «Порядок і строк оплати» вказано, що є 100 відсотків після вивантаження товару. Згідно із товарно-транспортними накладними №552 і №554, навантаження товару і відправка здійснювалась 26 червня 2022 року, а прибуття і розвантаження 28 червня 2022 року. Попри це, оплата на виконання умов договору відбулась 2 липня 2022 року, що підтверджується платіжним дорученням від 2 липня 2022 року №374. Наведене, є порушенням істотних умов договору, які передбачені додатком №1 до договору від 26 червня 2022 року.
Крім того, як вбачається із переліку документів, які надавались до контролюючого органу для прийняття рішення про реєстрацію (відмову в реєстрації) ПН в Реєстрі, позивачем не надався перелік посвідчень водіїв транспортних засобів, які здійснювали перевезення.
Між цим, серед поданих контролюючому органу документів відсутня інформація щодо наявності місць зберігання (гараж, парковка) вантажного автомобіля марки МАN, модель TGL 8.220.
Наведе стало підставою для прийняття рішення №7459523/40295573, яким позивачу відмовлено в реєстрації ПН №10.
Процесуальні дії (рішення) у справі, заяви (клопотання) сторін.
07 листопада 2022 року через систему «Електронний суд» позивачем подано до суду позовну заяву. Здійснено автоматизований розподіл справи. Визначено головуючого суддю Баб`юка П.М.
09 листопада 2022 року судом постановлено ухвалу про відкриття провадження у справі, якою позовну заяву прийнято до розгляду. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників.
25 листопада 2022 року відповідачами (ГУ ДПС у Тернопільській області та ДПС) подано відзив на позовну заяву.
28 листопада 2022 року відповідачем 1 подано клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
30 листопада 2022 року судом постановлено ухвалу, якою відмовлено у задоволенні клопотання ГУ ДПС у Тернопільській області про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
07 грудня 2022 року позивачем, через систему «Електронний суд», подано відповідь на відзив.
Обставини встановлені судом з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» зареєстроване, як юридична особа в установленому законом порядку. Відомості щодо юридичної особи внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (дата запису 24 лютого 2016 року, номер запису: 16461020000010116).
Товариство, є платником податку на додану вартість.
Відповідно до Національного класифікатора України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року №457, ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ», здійснює господарську діяльність у наступних сферах: 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний); 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 52.24 транспортне оброблення вантажів; 77.11 надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.
В ході провадження господарської діяльності Товариством вчинено господарську операцію, яка стала підставою для виникнення податкового обов`язку платника податків.
Так, між ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕК «АГРО-ЛОГІСТІК» (Замовник) (код ЄДРПОУ 43310735) укладено договір перевезення вантажу автомобільним транспортом №260622/3 від 26 червня 2022 року (далі договір №260622/3).
Відповідно до пункту 1 даного договору перевізник бере на себе зобов`язання доставляти та отримувати ввірений йому для перевезення вантаж згідно з додатком №1, до пункту призначення і видати його уповноваженій на одержання вантажу особі, а також приймає на себе зобов`язання надавати експедиторські послуги, а замовник зобов`язується своєчасно сплачувати перевізнику.
Додаток №1 до договору №260622/3 «Заявка №1», свідчить про те, що сторони визначились з умовами його виконання наступним чином: маршрут перевезення: Миколаїв, Миколаївська обл. Васильків, Київська обл.; найменування вантажу: жито; дата й час подання автотранспорту: 26.06.2022; вимоги до автотранспорту: чистий, справний; тариф на перевезення вказаними одиницями автотранспорту: 1880 грн з ПДВ за тонну перевезеного вантажу; кількість одиниць автотранспорту: 2; адреса місця завантаження: вул. 1-а Слобідська, 122, Миколаїв, Миколаївська обл., Україна; адреса місця вивантаження: вул. Володимирська, 22, м. Васильків, Київська обл.; дані про авто та водію: 1) А13128КН/АІ8877, водій ОСОБА_1 , АІВ НОМЕР_1 ; 2) А19382ІВ/АІ17597ХІ, водій ОСОБА_2 ВХР НОМЕР_2 ; порядок і строк оплати: 100% після вивантаження; додаткові відомості: відстрочка платежу до 3 банківських днів.
28 червня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» виставив ТОВ «ТЕК «АГРО-ЛОГІСТІК» рахунок на оплату №8012114 від 28 червня 2022 року за надані послуги, на загальну суму 97 872 (дев`яносто сім тисяч вісімсот сімдесят дві) грн 80 копійок разом з ПДВ, зокрема:
1) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 3128 КН, н/п АІ 8877 ХІ;
2) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 9382 ІВ, н/п НОМЕР_3 .
28 червня 2022 року між ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» та ТОВ «ТЕК АГРО-ЛОГІСТИК» складено акт здачі-прийняття робіт, за надані послуги, на загальну суму 97 872 (дев`яносто сім тисяч вісімсот сімдесят дві) грн 80 копійок, (в тому числі ПДВ 16312 (шістнадцять тисяч триста дванадцять) грн 13 копійок.
1) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 3128 КН, н/п АІ 8877 ХІ;
2) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 9382 ІВ, н/п АІ 7597 ХІ.
28 червня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» за фактом підписання акту приймання-здачі робіт (підпункт «б» пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України) складено ПН №10.
Податкова накладна від 28 червня 2022 року №10 складена на загальну суму 97 872 (дев`яносто сім тисяч вісімсот сімдесят дві) грн 80 копійок, (в тому числі ПДВ 16312 (шістнадцять тисяч триста дванадцять) грн 13 копійок, за фактом надання послуг:
1) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 3128 КН, н/п АІ 8877 ХІ;
2) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 9382 ІВ, н/п АІ 7597 ХІ.
08 липня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» подано ПН №10 на реєстрацію.
08 липня 2022 року ДПС через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» (версія 2.3.8.39) надіслано в електронний кабінет ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» квитанцію про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних податків до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція до ПН №10).
Із Квитанції до ПН №10 вбачається, що податкову накладну №10 від 28.06.2022 прийнято та присвоєно реєстраційний №9116201518.
У графі «результати обробки» Квитанції до ПН №10, зазначено наступне: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.06.2022 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних … ».
05 жовтня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» через електронний кабінет платника податків повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 05.10.2022 №4 (далі Повідомлення №4).
До Повідомлення №4 позивачем приєднано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, зокрема:
1.Пояснення до Податкової накладної №10 від 28 червня 2022 року від 30 вересня 2022 року за вих/03-50;
2.Договір перевезення вантажу автомобільним транспортом №260622/3 від 26 червня 2022 року;
3.Додаток №1 до Договору №260622/3 від 26 червня 2022 року.(заявка №1);
4.Рахунок на оплату №8012114 від 28 червня 2022 року;
5.Акт здачі-прийняття виконаних робіт (наданих послуг) №8012114 від 28 червня 2022 року;
6.Товарно-транспортною накладною №552 від 26 червня 2022 року; Товарно- транспортною накладною №554 від 27 червня 2022 року;
7.Платіжне доручення №374 від 02 липня 2022 року;
8.Договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) №26062022/1 від 26 червня 2022 року (частина 1);
9.Договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) №26062022/1 від 26 червня 2022 року (частина 2);
10.Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 19 листопада 2021 року;
11.Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ;
12.Договір найму (суборенди) №7/1 від 16 серпня 2021 року;
13.Протокол установчих зборів від 24.02.2016 року ;
14.Наказ №1 від 02.09.2016 року;
15.Нарахування заробітної плати за червень 2022 року;
16.Відомість розподілу витрат за червень 2022 року;
17.Фінансова звітність малого підприємства на 01 липня 2022 року;
18.Квитанція №2 до Фінансової звітності малого підприємства на 01 липня 2022 року;
19.Платіжні доручення №729 від 31 серпня 2022 року, №791 від 29 серпня 2022 року, №789 від 19 серпня 2022 року, №783 від 16 серпня 2022 року, №782 від 12 серпня 2022 року, №781 від 09 серпня 2022 року;
20.Банківська виписка по розрахунку за пальне за серпень 2022 року;
21.Договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток №43ПК-17993/22 від 07 червня 2022 року;
22.Видаткова накладна на відпуск товару №43ПК17993/22-9138775812 за період з 01 серпня 2022 року по 31 серпня 2022 року;
23.Акт звірки №б/н від 13 вересня 2022 року;
24.Чеки РРО;
25.Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ;
26.Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 .
Повідомлення №4 разом із вкладеними файлами підписано КЕП директора «ХУЧЕВ ОЛЕКСІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ».
05 жовтня 2022 року відповідачем 1 надіслано в електронний кабінет платника податків квитанцію №2, із змісту якої вбачається, що Повідомлення №4 разом із поясненнями та доданими копіями документів прийнято.
12 жовтня 2022 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.10.2022 №7459523/40295573, у зв`язку із ненаданням платником податків копій документів.
Не погоджуючись із рішенням №7459523/40295573 позивач звернувся із даним позовом до суду.
Вказані обставини становлять підставу позову.
Зміст позовних вимог.
Спір стосується підстав та порядку прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податків копій документів.
Норми права, які суд застосував до спірних правовідносин та мотиви їх застосування.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України (далі ПК України), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341 (із змінами; далі Порядок №1246), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 №1245/34216 (далі Порядок №520), Порядком затвердження форми податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.03.2021 №131 (далі Порядок №1307), Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 №137/28267 (Порядок №1307).
Норми права застосовуються в редакції, яка була чинною станом на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пункт 187.1 статті 187 ПК України, визначає, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Абзац 1 пункту 201.1 статті 201 ПК України, передбачає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пункт 201.1 статті 201 ПК України, визначає, що у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.
Згідно із пунктом 201.2 статті 201 ПК України, форма і порядок заповнення податкової накладної затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Форма податкової накладної, затверджена Порядок №1307.
Порядок №1307, визначає порядок заповнення податкової накладної.
Абзац 1 пункту 1 Порядку №1307, визначає, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1307, податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Пункт 4 Порядку №1307, передбачає, що податкова накладна заповнюється державною мовою.
Пункт 5 Порядку №1307, вказує, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених ПК України та цим Порядком.
Пункт 201.7 статті 201 ПК України, визначає, що податкова накладна складається на повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пункт 201.8 статті 201 ПК України, передбачає, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
За змістом пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Пункт 2 Порядку №1246, передбачає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 2 Порядку №1246, визначає, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Пункт 3 Порядку №1246, вказує, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин.
Відповідно до пункту 4 Порядку №1246, до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
Згідно із пунктом 5 Порядку №1246, податкова накладна приймається до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
За змістом пункту 10 Порядку №1246, до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням: кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою; кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.
Пунктом 12 Порядку №1246, визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пункти 13, 14 Порядку №1246, визначають, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Пунктом 17 Порядку №1246, визначено, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Пунктом 18 Порядку №1246, передбачено, що на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до пункту 19 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
За змістом пункту 20 Порядку №1246, внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Порядок №1165, визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Пунктом 2 Порядку №1165, передбачено, що ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктом 2 Порядку №1165, визначено, що таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
За змістом пункту 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, які передбачені цим пунктом.
Пунктом 4 Порядку №1165, визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За змістом пунктів 5, 6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1165).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Положеннями пункту 10 Порядку №1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком №3 до Порядку №1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого, з-поміж критеріїв, визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Порядок №520, визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктами 4-6 Порядку №520 унормовано, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 7 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 9 Порядку №520, визначено Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Пунктом 3 Порядку №520, визначено, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Пунктом 11 Порядку №520 унормовано, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктами 12 та 13 Порядку №520, передбачено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Мотивована оцінка аргументів учасників щодо наявності або відсутності підстав для задоволення позову.
Отже, відповідачі обґрунтовують правомірність оскаржуваного рішення наступним:
1. Порушенням ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» істотних умов договору щодо порядку проведення розрахунків між сторонами. Зокрема, відповідачі вказують на те, що за умовами договору, передбачено оплату наданих послуг на умовах 100 відсотків після вивантаження товару. Згідно із товарно-транспортними накладними №552 і №554, навантаження товару і відправка здійснювались 26.06.2022, а прибуття і розвантаження - 28.06.2022. Оплата відповідно до платіжного доручення №374 від 02.07.2022, що порушує істотні умови Додатку №1 до Договору перевезення вантажу автомобільним транспортом.
2. Неподання ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» до контролюючого органу копій посвідчень водіїв відповідної категорії, що здійснювали перевезення вантажу.
3. Неподання інформації щодо наявних місць зберігання (гараж, парковка) вантажного автомобіля марки МАКГ, модель ТСЬ 8.220.
Вказані доводи покладені в основу спільного відзиву, який подано відповідачами до суду.
Під час вирішення спору по суті суд враховує правову позицію Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду викладену в постанові від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20.
Надаючи оцінку доводам відповідачів суд зазначає, що податковим законодавством визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
Верховний Суд звертає увагу на те, що при розгляді таких спорів судами, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Повертаючись до обставин справи, суд зазначає підставою виникнення податкового обов`язку в ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» є вчинення господарської операції відповідно до договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 26 червня 2022 року №260622/3.
За договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами) (частини перша - третя перша статті 909 Цивільного кодексу України).
Договір перевезення вантажу за своєю правовою природою належить до договорів про надання послуг (статті 901-907 Цивільного кодексу України).
Предметом договору перевезення вантажу, є транспортні послуги, тобто послуги щодо переміщення (транспортування), зберігання, завантаження, вивантаження вантажу тощо.
Втім, вантаж, є об`єктом договору перевезення.
Товариство, є платником податку на додану вартість, в розумінні вимог статті 180 Податкового кодексу України.
Таким чином, об`єктом оподаткування у спірних правовідносинах виступає послуга, місце постачання якої розташоване на митній території України.
Це кореспондує приписами підпункту «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України.
З огляду на це, датою виникнення податкового обов`язку платника податків з постачання послуги (перевезення вантажу) вважається дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до обставин справи 28 червня 2022 року між ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» та ТОВ «ТЕК АГРО-ЛОГІСТИК» складено акт здачі-прийняття робіт, за надані послуги, на загальну суму 97 872 (дев`яносто сім тисяч вісімсот сімдесят дві) грн 80 копійок, (в тому числі ПДВ 16312 (шістнадцять тисяч триста дванадцять) грн 13 копійок.
1) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 3128 КН, н/п АІ 8877 ХІ;
2) транспортно-експедиційні послуги по маршруту м. Миколаїв (Миколаївська обл.) - м. Васильків (Київська обл.), МАН АІ 9382 ІВ, н/п НОМЕР_3 .
Податкове законодавство не містить назв документів, які повинні підтверджувати факт вчинення господарських операцій та виникнення податкового обов`язку у платника податків.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 (із змінами, далі Положення №88), первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
За змістом пункту 2.4 Положення №88, частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинні документи складаються в письмовій або електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Акт здачі приймання-робіт від 28 червня 2022 року дає підстави кваліфікувати його відповідно до положень пунктів 2.1 - 2.4 Положення №88, частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», як первинний документ, який містить відомості про господарську операцію за договором від 26 червня 2022 року №260622/3.
Тож, дата оформлення акту приймання-робіт (28.06.2022), що засвідчує факт постачання послуг, є датою виникнення податкового зобов`язання ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» з постачання послуг.
Наведене відповідає приписами підпункту «б» пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.
Пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, визначає, що «на дату виникнення податкових зобов`язань» платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну.
Тому, перший обов`язок, з двох, які описані в диспозиції пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (іншим є обов`язок «зареєструвати податкову накладну»), «скласти податкову накладну», пов`язується з тією датою, яка вказана в первинному документі, що складений на підтвердження господарської операції. Іншими словами, дата, яка вказана в первинному документі вважається датою виникнення податкового обов`язку, а відтак датою складання податкової накладною.
28 червня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» склало податкову накладну №10.
Це узгоджується із вимогами підпункту «б» пункту 187.1 статті 187, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 5 Порядку №1307.
В додатку №1 до договору від 26.06.2022 №260622/3 «Заявка №1», сторони узгодили порядок і строк оплати 100 відсотків після вивантаження товару.
Отже, платник податків вірно виходив з того, що датою виникнення податкового обов`язку (обов`язку скласти податкову накладну), є дата складання документу, який засвідчує факт постачання послуги.
За приписами пунктів 201.1 та 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, після складання податкової накладної платник податків зобов`язаний зареєструвати податкову накладну в Реєстрі.
08 липня 2022 року платником податків подано ПН №10 на реєстрацію.
08 липня 2022 року ДПС через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» (версія 2.3.8.39) надіслано в електронний кабінет ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» квитанцію про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних податків до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанція до ПН №10).
Із Квитанції до ПН №10 вбачається, що податкову накладну №10 від 28.06.2022 прийнято та присвоєно реєстраційний №9116201518.
У графі «результати обробки» Квитанції до ПН №10, зазначено наступне: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.06.2022 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних … ».
05 жовтня 2022 року ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» через електронний кабінет платника податків повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 05.10.2022 №4 (далі Повідомлення №4).
До Повідомлення №4 позивачем приєднано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, зокрема: 1. Пояснення до Податкової накладної №10 від 28 червня 2022 року від 30 вересня 2022 року за вих/03-50; 2. Договір перевезення вантажу автомобільним транспортом №260622/3 від 26 червня 2022 року; 3. Додаток №1 до Договору №260622/3 від 26 червня 2022 року.(заявка №1); 4. Рахунок на оплату №8012114 від 28 червня 2022 року; 5. Акт здачі-прийняття виконаних робіт (наданих послуг) №8012114 від 28 червня 2022 року; 6. Товарно-транспортну накладну №552 від 26 червня 2022 року; 7. Товарно- транспортну накладну №554 від 27 червня 2022 року; 8. Платіжне доручення №374 від 02 липня 2022 року; 9. Договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) №26062022/1 від 26 червня 2022 року (частина 1); 10. Договір оренди транспортного засобу з екіпажем (водієм) №26062022/1 від 26 червня 2022 року (частина 2); 11. Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 19 листопада 2021 року; 12. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ; 13. Договір найму (суборенди) №7/1 від 16 серпня 2021 року; 14. Протокол установчих зборів від 24.02.2016 року ; 15. Наказ №1 від 02.09.2016 року; 16. Нарахування заробітної плати за червень 2022 року; 17. Відомість розподілу витрат за червень 2022 року; 18. Фінансова звітність малого підприємства на 01 липня 2022 року; 19. Квитанція №2 до Фінансової звітності малого підприємства на 01 липня 2022 року; 20. Платіжні доручення №729 від 31 серпня 2022 року, №791 від 29 серпня 2022 року, №789 від 19 серпня 2022 року, №783 від 16 серпня 2022 року, №782 від 12 серпня 2022 року, №781 від 09 серпня 2022 року; 21. Банківська виписка по розрахунку за пальне за серпень 2022 року; 22. Договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток №43ПК-17993/22 від 07 червня 2022 року; 23. Видаткова накладна на відпуск товару №43ПК17993/22-9138775812 за період з 01 серпня 2022 року по 31 серпня 2022 року; 24. Акт звірки №б/н від 13 вересня 2022 року; 25. Чеки РРО; 26. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ; 27. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 .
Повідомлення №4 разом із вкладеними файлами підписано КЕП директора «ХУЧЕВ ОЛЕКСІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ».
05 жовтня 2022 року відповідачем 1 надіслано в електронний кабінет платника податків квитанцію №2, із змісту якої вбачається, що Повідомлення №4 разом із поясненнями та доданими копіями документів прийнято.
Суд погоджується з тим, що контролюючий орган, за визначених законом підстав (п.п. 5,6 Порядку №1165), наділений правом прийняти рішення про зупинення реєстрації ПН в Реєстрі.
Поряд з цим, праву контролюючого органу прийняти рішення про зупинення реєстрації ПН в Реєстрі кореспондує обов`язок, визначити умови за дотримання яких платником податків, реєстрацію ПН в Реєстрі буде здійснено.
Пункт 11 Порядку №1165 та пункти 4, 5 Порядку №520 вказують на те, що в Квитанції, серед іншого, контролюючим органом визначається перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пункт 5 Порядку №520, визначає, що перелік документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі реєстрацію яких/якої зупинена може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Наведене свідчить на користь висновку, що законодавець послуговуючись лінгвістичною конструкцією «може включати», передбачає примірний перелік документів, серед яких, контролюючий орган зобов`язаний визначити документи, які необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН в Реєстрі реєстрацію яких зупинено.
Процедурі прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі, після того, як реєстрація ПН в зупинена, в контексті спірних правовідносин, передує процедура визначення переліку документів, які необхідні для розгляду питання про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі. При цьому, такий перелік документів, визначається контролюючим органом самостійно та вказується у квитанції виходячи, зокрема, із критеріїв ризиковості платника податків, до яких попередньо віднесено платника податків. Визначення вичерпного переліку документів у Квитанції є обов`язком контролюючого органу, а подання таких документів правом платником податків. Ступень реалізації такого права (надання документів згідно із переліком/ненадання документів) повинен бути оцінений комісією регіонального рівня під час засідання, на якому повинно бути прийняте рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі.
Зміст Квитанції до ПН №10 свідчить, що контролюючий орган обмежився лише пропозицією надати пояснення та копій документів без конкретизації чіткого переліку, як того вимагають норми податкового законодавства.
У зв`язку із чим суд вважає релевантним правовий висновок Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду в постанові від 03.06.2021 у справі №2040/7098/18 (провадження №К/9901/21121/19) згідно з яким, у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Відтак, суд знаходить, що контролюючий орган зобов`язаний визначати у Квитанції конкретний перелік документів, з урахуванням вимог пункту 5 Порядку №520, які є необхідними на думку суб`єкта владних повноважень для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН в Реєстрі, реєстрацію якої зупинено.
З наведеного вбачається, що дії контролюючого органу, які полягають у не конкретизації переліку документів у Квитанції, є вчиненими в межах повноважень контролюючого органу, однак не у спосіб, що передбачений податковим законодавством, яке визначає порядок реєстрації податкових накладних та прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Контролюючий орган зупиняє реєстрацію ПН тоді, коли має «обґрунтований сумнів». Для підтвердження або спростування сумнівів витребуються документи, як правило саме ті, з якими пов`язується виникнення такого сумніву. Водночас, очевидно протиправними, є ситуації, коли податковий орган не вимагає жодного із документів, а платник податків намагаючись сумлінно виконувати обов`язки подає контролюючому органу всі документи, які підтверджують вчинення господарської операції. Після отримання таких документів податковий орган проводить «перевірку» господарської операції та відмовляє в реєстрації ПН в Реєстрі. Доречно сказати, що навіть у таких випадках, відмова контролюючого органу висновується не на вимогах податкового законодавства, а стосується умов виконання договірного зобов`язання. Такі дії контролюючого вважаються вчиненими не тільки не у спосіб, що передбачений податковим законодавством, а й всупереч повноважень, які надані регіональній комісії контролюючого органу. Зокрема, повна перевірка документів, у ситуації, що описується, має ознаки податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення яких, установлюється окремими нормами Податкового кодексу України.
Повертаючись до спірної ситуації, суд зазначає, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН в ЄРПН та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податковим кодексом України (пункт 3 Порядку №520; абзац 2 пункту 25 Порядку №1165).
Прийняттю рішення передбаченого пунктом 3 Порядку №520, передує розгляд комісією регіонального рівня на своєму засіданні поданих платником пояснень та документів (пункт 9 Порядку №520).
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, що передбачені Порядку №520 та Порядком №1165 (пункт 26 Порядку №1165).
Перелік питань, які підлягають розгляду на засіданні комісії регіонального рівня, визначається головою комісії (пункт 34 Порядку №1165).
Під час засідання комісії регіонального рівня, серед іншого, секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії (пункт 40 Порядку №1165).
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) пункт 44 Порядку №1165).
Розгляд питання на засіданні комісії регіонального рівня включає доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу (пункт 45 Порядку №1165).
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення (пункт 46 Порядку №1165).
На засіданні комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН в Реєстрі реєстрацію якої/яких було зупинено (пункт 10 Порядку №1165), при цьому рішення про відмову в реєстрації ПН в Реєстрі приймається у разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН, реєстрацію яких зупинено; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11 Порядку №1165).
Форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в Реєстрі, визначена Додатком до Порядку №1165.
Так, форма рішення, що передбачена Додатком до Порядку №1165 свідчить на користь висновку, що у випадку прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН з підстав ненадання платником податків копій документів, то комісія зобов`язана шляхом підкреслення визначити, які конкретно документи (документ) не надано платником податків.
Наведене узгоджується із означеними вище приписами Порядку №1165 та Порядку №520. Оскільки, для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію якої було зупинено, голова комісії протягом п`яти днів з дня отримання від платника податків пояснень та копій документів для прийняття вказаного рішення, скликає засідання комісії, визначивши перелік питань, які стануть предметом розгляду засідання комісії. Комісія на своєму засіданні розглядає питання про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію якої було зупинено. Для прийняття такого рішення комісія розглядає пояснення та копії документів, які надані платником податків. Вирішує питання про те, чи надано платником податків пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної в ПН, реєстрацію яких зупинено; чи надано платником податків копії документів, які визначались у Квитанції про зупинення реєстрації ПН; якщо документи надані, то чи складені (оформлені) вказані документи у відповідності із вимогами законодавства.
Вказані питання повинні знайти своє відображення в протоколі засідання комісії регіонального рівня.
Після цього, комісія регіонального рівня приймає рішення, яке повинно ґрунтуватись на обставинах та документах, що були предметом розгляду на засіданні комісії. При цьому, саме на засіданні комісії вирішується питання про те, яких документів платником податків не надано, що відображається в Рішенні шляхом підкреслення, як того вимагає Додаток до Порядку №1165.
Як свідчать обставини справи та письмові докази, які надані на їх підтвердження ТОВ «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» на виконання вимоги контролюючого органу надано письмові пояснення та копії документів (деталізовані судом вище) для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію яких було зупинено.
Комісією регіонального рівня прийнято рішення №7459523/40295573 від 12 жовтня 2022 року, про відмову в реєстрації ПН №10 в ЄРПН, яке мотивоване тим, що платником податків не надано копій документів без конкретизації переліку (не підкресливши документи, які не надано). Суд звертає увагу на те, що в оскаржуваному рішенні комісією не наведено навіть абстрактного переліку документів, яких не подано платником податків.
Із наведеного вбачається, оскаржуване рішення приймалось безвідносно до пояснень та копій документів, які надавались платником податків для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, реєстрацію якої було зупинено.
Крім цього, частину першу статті 2, статті 8, 242, 246 Кодексу адміністративного судочинства України потрібно розуміти так, що завданням адміністративного судочинства, серед інших, є ефективний захист порушених прав. При цьому, захист порушених прав може бути ефективним тоді, коли сторони рівною мірою мали право на заслуховування своїх аргументів в суді, які в подальшому викладені в судовому рішенні, навіть тоді, коли їх наявність не впливає за результат ухваленого рішення. Оскільки, ще одним завданням адміністративного судочинства та судового рішення є вирішення спору по суті та забезпечення визначеності у відносинах між учасниками в подальшому, з тим щоб один з них мав правові орієнтири у своїй поведінці.
З цією метою суд роз`яснює відповідачу 1 та відповідачу 2, що суд не бере до уваги посилання відповідачів про ненадання позивачем окремих документів під час вирішення питання про реєстрацію ПН в ЄРПН, оскільки це суперечить Порядку №1165 та Порядку №520. Так, із вказаних нормативно-правових актів вбачається, що визначення вичерпного переліку документів, які підлягають наданню платником податків для вирішення питання про прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН, так само, як визначення переліку документів, які не подано платником податків, для цієї мети, належить до повноважень відповідача 1. Крім цього, рішення про визначення переліку документів, які не надано платником податків приймається на засіданні комісії регіонального рівня, про що зазначається в протоколі засідання комісії та відображається у Рішенні, а не під час судового розгляду справи у суді про скасування такого Рішення.
Саме тому, суд не бере до увагу посилання відповідачів на те, що платником податків не подано водійських посвідчень та документів, які підтверджують наявність місць зберігання вантажного автомобіля. Більше того, їх наявність (відсутність) в жодному випадку не впливає на обов`язок платника податків скласти податкову накладну та зареєструвати її в Реєстрі, якщо такий обов`язок підтверджується належним чином оформленими первинними документами.
Отже, рішення №7459523/40295573, є таким, що прийняте з порушенням критеріїв, які передбачені пунктами 1, 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги, в цій частині задоволенню.
Разом з тим, частина перша статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, захист прав та інтересів юридичної особи від порушень з боку суб`єкта владних повноважень повинен бути ефективним та забезпечувати вирішення спору по суті у сфері публічно-правових відносин.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Реєстрі податкової накладної, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України і нормами чинного законодавства України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної або визначення в судовому рішенні конкретної дати, яку слід вважати датою реєстрації або скасування реєстрації податкової накладної.
Відповідно до частини третьої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
З цією метою, суд вважає, що для забезпечення ефективного захисту прав та інтересів позивача, ДПС необхідно зобов`язати зареєструвати ПН №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних, а позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Вирішуючи спір між сторонами суд вирішує питання про розподіл судових витрат (ч.1 ст.143 КАС).
Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат пов`язаних із розглядом справ.
Згідно із частиною другою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI (в редакції, яка діяла на час звернення позивача до суду).
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, судові витрати у справі у виді судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області оскільки саме цей орган допустив порушення прав позивача шляхом прийняття протиправного рішення.
Керуючись статтями 2, 5, 12, 132, 139, 143, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області №7459523/40295573 від 12 жовтня 2022 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №10 від 28 червня 2022 року складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області в користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ІМПЕРАТИВ» судові витрати по справі у виді сплаченого судового збору, в розмірі 2480 (дві тисячі чотириста вісімдесят) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 28 грудня 2022 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНД ІМПЕРАТИВ" (місцезнаходження: вул. С.Будного, 36,м. Тернопіль,46027 код ЄДРПОУ/РНОКПП 40295573);
відповідач:
- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,46003 код ЄДРПОУ 44143637).
- Державна податкова служба України (місцезнаходження: площа Львівська, 8,м. Київ,04053 код ЄДРПОУ 43005393).
Головуючий суддяБаб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2022 |
Оприлюднено | 30.12.2022 |
Номер документу | 108144363 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні