Ухвала
від 27.12.2022 по справі 600/4433/22-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення без розгляду заяви про забезпечення адміністративного позову

27 грудня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/4433/22-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про забезпечення позову, до його подання, до Чернівецької обласної військової адміністрації про оскарження розпорядження,-

В С Т А Н О В И В:

26.12.2022 р. від ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 надійшла заява про забезпечення позову, до його подання, до Чернівецької обласної військової адміністрації про оскарження розпорядження, в якому заявники просять суд вжити заходи забезпечення позову шляхом:

- зупинення дії розпорядження начальника Чернівецької ОВА № 1519-р від 22.12.2022 щодо зобов`язання зареєструвати у новій редакції Статут релігійної організації «Релігійна громада парафії на честь Вознесіння Господнього Чернівецько-Буковинської єпархії Православної Церкви України села Рингач Чернівецького (Новоселицького) району Чернівецької області», що розташована за адресою: вул. Лесі Українки, 4 с. Рингач Чернівецький район Чернівецька область;

- заборони державним реєстраторам, нотаріусам та іншим суб`єктам державної реєстрації, визначеним Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», в тому числі державному реєстратору Управління культури Чернівецької ОВА, приймати рішення про державну реєстрацію змін, здійснюючи державну реєстрацію змін та вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців громадських формувань відповідні записи та вчиняти інші реєстраційні дії, що стосуються реєстрації "Статуту виновій редакції Релігійної організації «Релігій громада парафії на честь Вознесіння Господнього Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви села Рингач Чернівецького (Новоселицького) району Чернівецької області», ЄДРПОУ 22854932 до набрання законної сили судовищі рішенням у справі.

Суд у відповідності до положень ч.1 ст.154 КАС України розглядає заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.

Розглянувши подану заяву про забезпечення позову, суд доходить до наступного висновку.

Відповідно до частини 1 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

У відповідності до ч.1 ст.152 КАС України заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити, серед іншого, предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову; захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності; інші відомості, потрібні для забезпечення позову.

За правилами ч.1 ст.153 КАС України заява про забезпечення позову подається одночасно з пред`явленням позову - до суду, до якого подається позов за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Суд зазначає, що у заяві про забезпечення позову заявники вказують на протиправність розпорядження начальника Чернівецької ОВА № 1519-р від 22.12.2022 щодо зобов`язання зареєструвати у новій редакції Статут релігійної організації «Релігійна громада парафії на честь Вознесіння Господнього Чернівецько-Буковинської єпархії Православної Церкви України села Рингач Чернівецького (Новоселицького) району Чернівецької області», що розташована за адресою: вул. Лесі Українки, 4 с Рингач Чернівецький район Чернівецька область. Також заявники зазначають про намір оскаржити вказане розпорядження до суду.

Вирішуючи питання щодо юрисдикції цього спору, суд враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 19.12.2018 у справі № 806/3462/14 (адміністративне провадження № К/9901/4706/18).

Так, за результатами касаційного перегляду Верховний Суд скасував рішення судів першої та апеляційної інстанцій, а провадження у справі закрив, зробивши висновок про те, що суди помилково розглядали такий спір як публічно-правовий, що належить до юрисдикції адміністративних судів, оскільки спірні правовідносини стосуються прав та інтересів учасників релігійної громади на канонічне підпорядкування, а позовні вимоги у справі спрямовані на захист цивільного права позивача.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Поняття "суд, встановлений законом" зводиться не лише до правової основи самого існування "суду", але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Беручи до уваги те, що визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі і обов`язок суб`єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного судочинства, який полягає у змагальності сторін, суд, який розглянув справу, не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися "судом, встановленим законом" у розумінні частини першої статті 6 Конвенції.

Крім того, суд звертає увагу, що з урахуванням положень ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Згідно положень ст. 15 ЗУ "Про свободу совісті та релігійні організації" рішення державних органів з питань володіння та користування культовими будівлями і майном можуть бути оскаржені до суду в порядку, передбаченому Цивільним процесуальним кодексом України.

З огляду на викладене та враховуючи суть спірних правовідносин, суд приходить до переконання, що спір з приводу оскарження розпорядження начальника Чернівецької ОВА № 1519-р від 22.12.2022 не належить до юрисдикції адміністративних судів.

Таким чином, суд вважає, що звернувшись до суду із заявою про забезпечення позову, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, позивачами не дотримано вимог ст. 152 КАС України, що унеможливлює розглянути адміністративним судом даної заяви про забезпечення вказаного позову в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з ч.7 ст.154 КАС України суд, встановивши, що заяву про забезпечення позову подано без додержання вимог статті 152 цього Кодексу, повертає її заявнику без розгляду, про що постановляє ухвалу.

З вказаних підстав, суд повертає заяву про забезпечення позову заявникам без розгляду.

Керуючись статтями 150, 154, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,-

У Х В А Л И В:

1. Заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про забезпечення позову, до його подання, до Чернівецької обласної військової адміністрації про оскарження розпорядження - повернути заявникам без розгляду.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення складання.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2022
Оприлюднено30.12.2022
Номер документу108144969
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —600/4433/22-а

Ухвала від 27.12.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні