Постанова
від 26.12.2022 по справі 444/3247/22
ЖОВКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 444/3247/22

Провадження № 3/444/1636/2022

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2022 року суддя Жовківського районного суду Львівської області Зеліско Р. Й., з участю захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Равлюк Т.І. розглянувши справупро адміністративнеправопорушення,яка надійшлаз ВП№ 2ЛРУП №1ГУНП уЛьвівській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не працюючого, паспорт НОМЕР_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2

за ч. 4 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 779228 від 7 грудня 2022 року, ОСОБА_1 7 грудня 2022 року близько 13 год. 30 хв. на 141 км. автодороги М-09 Тернопіль-Львів-Рава-Руська, керуючи транспортним засобом «МАN» модель TGA 18.480 державний номер НОМЕР_3 з напівпричепом цистерна Е, марка STOKOTA модель OPL 23-10, державний номер НОМЕР_4 , здійснював перевезення пального, а саме дизельного палива в кількості 5300 л, не зареєстрованого в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне та із товарно-транспортною накладною, котра не містить усі відомості, які зазначаються у накладній, а саме фактичне місце розвантаження пального, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 4ст. 164 КУпАП.

Також, вилучено для тимчасового зберігання автомобіль марки «МАN» TGA 18.480 державний номер НОМЕР_3 з напівпричіпом STOKOTA, державний номер НОМЕР_4 з дизельним паливом у кількості 5300 літрів та товарно-транспортну накладну № 2016 від 07.12.2022 року, про що зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення у графі " згідно із ст. 265 КУпАП виявлені речі вилучено для тимчасового зберігання".

В судове засідання 26 грудня 2022 року з`явився захисник ОСОБА_1 - адвокат Равлюк Т.І. та пояснив, що суб`єктом відповідальності за ч. 4ст. 164 КУпАПє суб`єкт господарювання, яким ОСОБА_1 не є, оскільки перевезення дизельного палива здійснював у зв`язку з його трудовими відносинами. Крім того, на автомобіль марки «МАН» державний номер НОМЕР_3 з напівпричепом, марки STOKOTA , державний номер НОМЕР_4 7 грудня 2022 року була сформована відповідна акцизна накладна форми «П». Враховуючи викладене, просив закрити провадження у справі за відсутності в діях ОСОБА_1 події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4ст.164КУпАП та повернути вилучене майно: автомобіль МАН модель TGA 18.480 державний номер НОМЕР_3 ; напівпричіп цистерна Е, марка STOKOTA модель OPL 23-10, державний номер НОМЕР_4 та дизельне паливо у кількості 5300 л. ОСОБА_1 .

Окрім цього, надав письмове пояснення аналогічного змісту відносно протоколу про адміністративне правопорушення.

Розглядаючи матеріали адміністративної справи в межах наявних доказів, суд прийшов до висновку, що провадження у справі слід закрити за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 , а вилучене майно: автомобіль МАН модель TGA 18.480 державний номер НОМЕР_3 ; напівпричіп марки STOKOTA, державний номер НОМЕР_4 та дизельне паливо у кількості 5300 л повернути ОСОБА_1 , виходячи з наступного.

Статтею 251КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Частина 4статті 164 КУпАПпередбачає відповідальність за переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, не зазначеними у митних деклараціях при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначенимпідпунктом "а"пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, або в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, і тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією пального або спирту етилового та транспортних засобів.

Відповідно до ст. 231.1Податкового кодексу України платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначенихстаттею 229цього Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДреалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Отже, обов`язок щодо складання акцизної накладної покладено на особу, яка реалізує пальне.

Згідно зі ст. 231.3 Податкового кодексу України акцизна накладна складається платником податку в день ввезення на митну територію України пального або спирту етилового чи в день реалізації пального або спирту етилового при кожній повній або частковій операції з реалізації пального або спирту етилового.

Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно зУКТ ЗЕДу разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є суб`єктом господарювання), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з урахуванням вимог, визначених Кабінетом Міністрів України, або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов`язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначеніпідпунктами "г"та"ґ"пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.

Така особа зобов`язана зареєструвати перший примірник акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а другий примірник такої акцизної накладної в день її складення надіслати розпоряднику акцизного складу отримувача пального або спирту етилового.

При цьому суб`єкт господарювання, від якого переходить право власності на таке пальне або спирт етиловий, вважається особою, яка реалізує пальне, а суб`єкт господарювання, до якого переходить право власності на таке пальне або спирт етиловий, вважається отримувачем пального або спирту етилового.

В акцизній накладній зазначається номер реєстрації транспортного засобу в уповноважених органах відповідної державної установи, та тип і ємність транспортного засобу, акцизного складу пересувного.

Разом з тим, відповідно до вимог ч. 4ст. 164 КУпАПвідповідальність настає за переміщення пального транспортним засобом, не вказаним в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне у таких транспортних засобах.

З матеріалів справи, зокрема, товарно-транспортної накладної № 2016 від 07 грудня 2022 року (а.с. 4) вбачається, що транспортний засіб марки «МАN» TGA 18.480 номерний знак НОМЕР_5 з напівпричіпом STOKOTA номерний знак НОМЕР_6 здійснював перевезення дизельного палива масою 5332 кг. Транспортування пального здійснювалось з пункту навантаження: м. Городок, вул. Львівська 659А Львівської області до пункту розвантаження: с. Надичі, Львівська область. Замовником є ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС», вантажовідправником є ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС», а вантажоотримувачем є ТзОВ «ЗАВОД СТЕКО».

За таких обставин, саме ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС» було зобов`язане скласти та зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Водночас, як вбачається з копії наказу № 01-к/2022 від 05 жовтня 2022 року (долученого до письмових пояснень адвокатом Равлюк Т.І.), ОСОБА_1 прийнятий на роботу на посаду водія ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС» з 06 жовтня 2022 року.

Тобто, ОСОБА_1 лише здійснював переміщення дизельного палива, і не був зобов`язаний складати та реєструвати акцизні накладні в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Згідно підпункту 14.1.6-1. п. 14.1. ст. 14 ПК Українитранспортний засіб, в якому переміщується пальне, право власності на яке переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним, що свідчить про те, що ОСОБА_1 , керуючи згаданим транспортним засобом, який набув статусу акцизного складу пересувного, переміщував дизельне пальне до іншого акцизного складу пересувного.

Відповідно до п.231.6. ст. 231 ПК Україниреєстрація першого примірника акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється при реалізації пального з акцизного складу пересувного до іншого акцизного складу пересувного - у день складання такої акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального з акцизного складу пересувного. Підтвердженням особі, яка реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Слід також зауважити, що відповідно до вищевказаного пунктуст. 231 ПК України, з метою отримання акцизної накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну в електронному вигляді. Така акцизна накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отримана отримувачем пального.

Викладене свідчить про те, що в даному випадку виключно особа, яка реалізує пальне, та отримувач пального мають доступ до Єдиного реєстру акцизних накладних, і законодавець не покладає на водія, як особу, яка безпосередньо перевозить пальне, обов`язку складання та реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, обов`язку контролю за даним процесом, а також обов`язку мати при собі підтвердження про реєстрацію акцизної накладної у відповідному реєстрі під час переміщення ним пального, а тому ОСОБА_1 не може бути суб`єктом відповідальності за ч.4ст. 164 КУпАП.

Крім цього, як вбачається з копії акцизної накладної форми «П» від 07 грудня 2022 року № 1830 (долученої до письмових пояснень адвокатом Равлюк Т.І.), у такій акцизним складом пересувним значиться напівпричіп STOKOTA номерний знак НОМЕР_6 , особою, що реалізує пальне ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС», особою-отримувачем пального зазначено ТзОВ «ЗАВОД СТЕКО».

Викладене свідчить, про те, що переміщення пального 07 грудня 2022 року здійснювалося акцизним складом пересувним, який зареєстрований у акцизній накладній не пізніше здійснення операції з реалізації пального з акцизного складу пересувного, що виключає в діях ОСОБА_1 наявність події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4ст. 164 КУпАП.

Будь-яких інших доказів, які б свідчили про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4ст. 164 КУпАП, суду не надано.

За ч. 2ст. 251 КУпАПорган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Статтею 62Конституції України визначено, що особа вважається невинуватою і не може бути піддана покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість. Звинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь

У відповідності до вимог ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Стосовно вилученого для тимчасового зберігання майна - автомобіля марки «МАН» державний номер НОМЕР_3 з напівпричіпом STOKOTA, державний номер НОМЕР_4 з дизельним паливом у кількості 5300 літрів, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 265 КУпАП речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об`єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або огляду речей, вилучаються посадовими особами органів, зазначених устаттях 234-1,234-2,244-4,262і264цього Кодексу. Вилучені речі і документи зберігаються до розгляду справи про адміністративне правопорушення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням із Державною судовою адміністрацією України, а після розгляду справи, залежно від результатів її розгляду, їх у встановленому порядку конфіскують, або повертають володільцеві, або знищують, а при оплатному вилученні речей - реалізують.

Закриття справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення вилучених предметів, а також скасування інших обмежень.

Таким чином, провадження в справі за ч. 4ст.164КУпАП підлягає закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 , а вилучене майно підлягає поверненню володільцеві- ТзОВ «ВІКТАР-ТРАНС».

Керуючись ч. 4 ст. 164, ст.ст.247,251,256,266,283,284 КУпАП, суддя,-

п о с т а н о в и в:

Справу про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 164 Кодексу України про адміністративне правопорушення - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

У відповідності до ч. 1 ст. 265 КУпАП повернути володільцеві -Товариству зобмеженою відповідальністю "ВІКТАР-ТРАНС" (код 42931734) вилучене у відповідності до протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 779228 від 07.12.2022 року майно, а саме:

- автомобіль марки «МАN» модель TGA 18.480, державний номерний знак НОМЕР_3 ;

- напівпричіп марки "STOKOTA", державний номерний знак НОМЕР_4 з наповненим дизельним паливом у кількості 5300 літрів;

- товарно-транспортну накладну № 2016 від 07.12.2022 року.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 або 32-1 цього Кодексу.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного суду через Жовківський районний суд Львівської області в порядку ст.287Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Суддя: Зеліско Р. Й.

СудЖовківський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення26.12.2022
Оприлюднено30.12.2022
Номер документу108151587
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку провадження господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —444/3247/22

Постанова від 26.12.2022

Адмінправопорушення

Жовківський районний суд Львівської області

Зеліско Р. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні