Постанова
від 11.11.2022 по справі 760/15314/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/15314/22

Провадження №3/760/8186/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 листопада 2022 року м. Київ

Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника особи, що притягується до відповідальності - адвоката Шульги А.В., представника заінтересованої особи - адвоката Тригуба А.Ю., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України,

про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, агента з митного оформлення ТОВ «ДСВ Логістика», паспорт № НОМЕР_1 , виданий Бородянським РВ ГУ МВС України в Київській області 12 грудня 2006 року, адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 ,

за порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України,

В С Т А Н О В И В :

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1750/10000/22 від 29 серпня 2022 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 за ст.472 МК України.

Відповідно до зазначеного протоколу 18.08.2022 з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів «компресори гвинтові, картриджи повітрянного фільтра та сепаратора, шланги, крани тощо», всього 28 товарів, 11 місць, загальною вагою брутто 1073,54 кг, нетто - 957,508 кг, фактурною вартістю 16965,52 євро, митною - 630672,86 грн.», декларантом ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» (ЄДРПОУ 38857571), в особі агента з митного оформлення ОСОБА_1 , згідно з договором про укладення митно-брокерських послуг № СС-4791 05.07.2016, шляхом електронного декларування до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Західний» об 11:57 подано попередню митну декларацію типу ІМ40ЕА (попередня митна декрацію з обсягом даних, необхідних для випуску товарів у митний режим), якій присвоєний номер № UA100100/2022/034260, та у якій ОСОБА_1 щодо товару за №23 задекларував наступні відомості: «компресори об`ємні багатороторні гвинтові: Гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 - 2 шт. (Тиск 8бар, продуктивність 1,6 м3/хв, потужність 9 кВт, електроживлення 400/3/50, з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л), товар не подвійного використання. Не містить озоноруйнівні речовини та второвані парникові гази. Виробник: Kaeser Kompressoren SE. Торговельна марка Kaeser. Країна виробництва DE», 2 місця, вагою брутто 960 кг, нетто - 880 кг, фактурною вартістю 11996,00 євро, митною - 473772,73 грн.», код товару 8414807500 згідно з УКТ ЗЕД.

При цьому, декларант ОСОБА_1 у графі 44 цієї митної декларації зазначив код документу «5216», що згідно розділу 5 «Документи та відомості, що підтверджують дотримання обмежень, встановлених законами України, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України» Класифікатора документів, сертифікатів, дозволів та додаткової інформації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 (із змінами), означає - заява декларанта або уповноваженої ним особи, у вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів у товарах.

Одержувач/покупець товарів - ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» (код ЄДРПОУ 36203151), зовнішньоекономічний контракт від 15.04.2009 № 410494/2009, специфікація від 17.08.2022 № 459; відправник/продавець - «KAESER KOMPRESSOREN SE» (CARL-KAESER-STR. 26, D-96450 COBURG Німеччина), інвойс від 15.08.2022 № 915441324. Перевезення товарів здійснювалось автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , через міжнародний пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці.

22.08.2022 об 15:30, з урахуванням пункту 2 статті 338 Митного кодексу України, посадовою особою підрозділу митного оформлення розпочато процедуру проведення митного огляду товарів, заявлених до митного оформлення за митною декларацією від 18.08.2022 № UA100100/2022/034260.

Під час митного огляду товарів та фотографування цих товарів встановлено (п. 8.3.4. Інформація щодо виконаних завдань та виявлених невідповідностей Акту про проведення огляду від 22.08.2022), що: «На упаковці оглянутих товарів та на товарах наявне маркування "Kaeser" та маркування з зазначенням артикулів. Також за результатом проведення митного огляду встановлено, що товар №23 являє собою компресор. На даному товарі виявлено маркування "Винтовой компрессор AIRCENTER SM 16" та маркування "Холодосушитель ABT 15, Хладагент R513A: 0,39 кг/0,86 lb»; згідно з маркування на товарі: компресор AIRCENTER SM 16 з хладоосушувачем ABT 15 містить Хладогент R513A: 0,39 кг, показник глобального потепління 631, еквівалент СО2 0,25 т (фото за №№ IMG_0313, 0315, 0470), наповнений R513а /англійською мовою: filled with R513а (фото за №№ IMG_0314, 0468).

Отже, встановлена недостовірність відомостям, зазначеним у графах 31 та 44 МД (заявлено "Не містить озоноруйнівні речовини та второвані парникові гази").

22.08.2022, під час проведення митного огляду товарів, ОСОБА_1 до митної декларації № UA100100/2022/034260 додатково надав (в електронному вигляді) наступні документи :

1) о 16:04 ліцензію на імпорт № 006133200000062 від 25.01.2022 Мінекономіки щодо ввезення на адресу ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» товару «холодоосушувачі, що містять R-513а (суміш з вмістом R-314а) - 74,74 кг, код товару 8418 69 00 90 згідно з УКТ ЗЕД, 36 шт., вартість 228,40 тис. доларів США, на підставі специфікації до від 25.01.2022 № 3-250122 до контракту від 15.04.2009 № 410494/2009, продавець - «KAESER KOMPRESSOREN SE» (Німеччина);

2) о 16:49 документи щодо технічних характеристик товару, а саме лист т.в.о. директора ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН», ОСОБА_2 від 22.08.2022 №1 з поясненнями, що «ліцензія №006133200000062 видана на код 8418690090 оскільки сам гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 код УКТ ЗЕД 8418807500 не містить і не може містити холодоген.

А холодоген R-513а містить холодоосушувач який вбудований в даний гвинтовий компресор і класифікується в коді 8418690090 і є об`єктом регулювання»;

- опис характеристик гвинтових компресорів серії SM «KAESER KOMPRESSOREN» на 5 арк., де зазначено, що: компресори моделі AIRCENTER серії SM це установка як єдине гармонічне ціле та всі компоненти установки (виробу/приладу) - гвинтовий компресор, холодоосушувач та ресивер змонтовані у одному корпусі (стор. 2 опису); компресор, осушувач та 270 літровий ресивер розміщені у одному корпусі (стор. 3 опису); на стор. 4 опису є зображення 2-х видив схем розташування компресорів: перша - для компресорів серії SM з роздільним виконанням у різних корпусах компресору, холодоосушувачу та ресиверу (кожний в окремому корпусі), друга схема - для компресорів моделі AIRCENTER серії SM, що виконані у одному корпусі.

Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті www.kaeser.com, Хладогент R513а є сумішшю з вмістом R134а (тетрафторетан), який включений до Переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (додаток 2), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 № 1424 (зі змінами), а саме речовина: 1,1,1,2-тетрафторетан (ГФВ-134a).

Згідно з Додатком 3 «Перелік товарів та обладнання, що можуть містити контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню», затвердженого зазначеною вище постановою № 1424, товари заявлені за кодом 8414 УКТ ЗЕД «Насоси повітряні або вакуумні, повітряні або інші газові компресори та вентилятори …» можуть містити контрольовані речовини.

Відповідно до примітки Додатку 3 - за відсутності у товарах та обладнанні, зазначених у цьому додатку, контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів) митне оформлення здійснюється без ліцензії.

Таким чином, під час митного контролю встановлено, що у митній декларації №UA100100/2022/034260 заявлені недостовірні відомості про товар - «гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 - 2 шт., з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л», який містить контрольовану речовину: охолоджувальну рідину R513а (фреон/хладогент), що є сумішшю з вмістом R134а (1,1,1,2-тетрафторетан), який включений до Переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (додаток 2), затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 29.12.2021 № 1424 (зі змінами).

Порядок декларування товарів у разі їх переміщення через митний кордон України встановлений Митним кодексом України.

Відповідно до статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 335 Митного кодексу України встановлено, що у встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою у разі необхідності зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 197 Митного кодексу України передбачено, що на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України.

Згідно з частиною 8 статті 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до частини 1 статті 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Однак, декларантом ОСОБА_1 в митній декларації за №UA100100/2022/034260 заявлено про відсутність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів у товарі № 23.

Надана до митної декларації ліцензія на імпорт № 006133200000062 відноситься до іншого товару, який ввозитися у 2022 році на підставі специфікації від 25.01.2022 № 3-250122 до контракту № 410494/2009, а саме «холодоосушувачі, що містять R-513а (суміш з вмістом R-314а), у загальному обсязі квоти 74,74 кг, у кількості 36 шт., за кодом 8418690090».

Тобто, цією ліцензією не регулюється імпорт товару, що заявлений у митній декларації №UA100100/2022/034260 як єдиний цільний агрегат: «гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0, з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л», у кількості 2 шт., за кодом 8414807500, який ввезений на підставі специфікації від 17.08.2022 №459 до контракту №410494/2009.

Таким чином, агентом з митного оформлення ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» ОСОБА_1 не заявлено у митній декларації №UA100100/2022/034260 за встановленою формою точні та достовірні відомості (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню: наявність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (1,1,1,2-тетрафторетан, включений до Переліку контрольованих речовин (додаток 2) затверджений постановою КМУ від № 1424) у «гвинтовому компресорі AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 - 2 шт., з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л» та опис компресора, що дає змогу ідентифікувати його основні властивості та якісний склад щодо застосування охолоджувальної рідини R513а з вмістом контрольованої речовини - суміші з вмістом R134а (1,1,1,2-тетрафторетан).

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник Київської митниці вважав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, доведеними та просив притягнути громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст.472 МК України.

Захисник просив закрити провадження у справі за відсутністю в діях громадянина України ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ст.472 МК України, з підстав, викладених у письмових поясненнях.

Представник власника майна ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» також просив закрити провадження у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил. Свої доводи виклав у письмовій формі, які додав до матеріалів справи.

Заслухавши представника митного органу, захисника та представника власника майна дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Статтею 472 МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктивна сторона зазначеного правопорушення характеризується дією (недостовірне декларування), або ж бездіяльністю (недекларування). Тобто, це незаявлення за встановленою письмовою, усною, або будь-якою іншою формою відомостей або заявлення недостовірних відомостей про товари,

Відповідно до ч.2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Із суб`єктивної сторона правопорушення, передбачене ст.472 МК України, може бути вчинено як умисно так і з необережності.

Відповідно до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Статтею 11 КУпАП визначено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Як встановлено судом, 29 серпня 2022 року було складено протокол №1750/10000/22 про порушення громадянином України ОСОБА_1 митних правил, передбачених ст.472 МК України, а саме за незаявлення у митній декларації №UA100100/2022/034260 за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню: наявність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (1,1,1,2-тетрафторетан, включений до Переліку контрольованих речовин (додаток 2) затверджений постановою КМУ від № 1424) у «гвинтовому компресорі AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 - 2 шт., з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л» та опису компресора, що дає змогу ідентифікувати його основні властивості та якісний склад щодо застосування охолоджувальної рідини R513а з вмістом контрольованої речовини - суміші з вмістом R134а (1,1,1,2-тетрафторетан).

Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Разом з тим, суду не надано належних доказів на підтвердження вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачене ст472 МК України, а саме незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Так судом встановлено, що ОСОБА_1 є агентом з митного оформлення вантажів та товарів ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» (код за ЄДРПОУ38857571).

Митно-брокерські послуги надавалися ОСОБА_1 як працівником ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» на підставі договору-доручення на митно-брокерські послуги №СС-4791 від 05.07.2016 року, укладеного між ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» як митним брокером та ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» як замовником.

Відповідно п.2.1.1, п.6.3 договору-доручення виконавець зобов`язаний здійснити декларування товарів та їх митне оформлення у встановленому чинними нормативними актами порядку на підставі наданих замовником документів. Виконавець несе повну юридичну відповідальність за достовірність даних, заявлених ним у документах, що подаються митниці для оформлення (декларації), даним, зазначеним у документах, поданих замовником.

18 серпня 2022 року з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів декларант ТОВ «ДСВ ЛОГІСТИКА» (ЄДРПОУ 38857571) - агент з митного оформлення ОСОБА_1 згідно з договором про укладення митно-брокерських послуг №СС-4791 05.07.2016 шляхом електронного декларування до відділу митного оформлення №1 митного поста «Західний» подав попередню митну декларацію типу ІМ40ЕА, якій присвоєний номер №UA100100/2022/034260, у якій щодо товару за №23 задекларував наступні відомості: «компресори об`ємні багатороторні гвинтові: гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 - 2 шт. (Тиск 8бар, продуктивність 1,6 м3/хв, потужність 9 кВт, електроживлення 400/3/50, з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л), товар не подвійного використання. Не містить озоноруйнівні речовини та второвані парникові гази. Виробник: Kaeser Kompressoren SE. Торговельна марка Kaeser. Країна виробництва DE», 2 місця, вагою брутто 960 кг, нетто - 880 кг, фактурною вартістю 11996,00 євро, митною - 473772,73 грн.», код товару 8414807500 згідно з УКТ ЗЕД.

При цьому, декларант ОСОБА_1 у графі 44 цієї митної декларації зазначив код документу «5216», що згідно розділу 5 «Документи та відомості, що підтверджують дотримання обмежень, встановлених законами України, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України» Класифікатора документів, сертифікатів, дозволів та додаткової інформації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 (із змінами), означає - заява декларанта або уповноваженої ним особи, у вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів у товарах.

Одержувач/покупець товарів - ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» (код ЄДРПОУ 36203151), зовнішньоекономічний контракт від 15.04.2009 № 410494/2009, специфікація від 17.08.2022 № 459; відправник/продавець - «KAESER KOMPRESSOREN SE» (CARL-KAESER-STR. 26, D-96450 COBURG Німеччина), інвойс від 15.08.2022 № 915441324. Перевезення товарів здійснювалось автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , через міжнародний пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці.

Декларування було здійснено на підставі наступних товаросупровідних документів:

- контракту №410494/2009 від 15.04.2009 року, укладений між ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» та компанією KAESER KOMPRESSOREN SE (Germany), відповідно до якого поставляється компресорне обладнання та деталі докомпресорного обладнання, виробництва KAESER KOMPRESSOREN SE;

- специфікації № 459 від 17.08.2022 року, відповідно до якої серед іншого товару KAESER KOMPRESSOREN SE (Germany) мав поставити на користь ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» Гвинтові компресори AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU, вартістю 5 998,00 Євро за один компресор;

- інвойсу №915441325 від 15.08.2022 року.

Всі вищенаведені товаросупровідні документи містять наступну інформацію щодо компресорів, які постачалися: «Гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU (англійською: Rotary Screw Compressor AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU)». У специфікації та інвойсі також визначаються артикульний номер компресора: 191782.0; кількість компресорів: 2 шт.; вартість компресорів 5 998,00 євро за один, а сумарно 11 996,00 євро; вага -880,000 кг.; тиск: 8 бар, електроживлення: 400/3/50.

Як вбачається з пояснень захисника, ОСОБА_1 також було надано експортну декларацію постачальника MRN 22DE860585763001E8 і він на електронну пошту отримав від працівника ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» інструкції щодо декларування товару у форматі xls, тобто у вигляді таблиць із описом всіх товарів та коментарем щодо цих товарів.

Інструкції, отримані ОСОБА_1 у вигляді таблиці також містять аналогічний опис товару і додатково інформацію щодо його технічних характеристик, а саме: «тиск 8бар, продуктивність 1,6м3/хв, потужність 9кВт, електроживлення 400/3/50, з вбудованим осушувачем та ресивером на 270л».

Відповідно попередня митна декларація № UA100100/2022/034260 заповнювалася і подавалася ОСОБА_1 виключно на підставі даних документів та інструкцій покупця ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН».

Щодо товару №23 в попередній митній декларації №UA100100/2022/034260 в графі 31 ОСОБА_1 було зазначено повні відомості про компресори і всю необхідну інформацію для ідентифікації товару та визначення його коду УКТ ЗЕД.

При цьому жоден товаросупровідний документ не містить інформації про наявність у компресорах озоноруйнівних речовин та/або фторованих парникових газів, в тому числі жоден документ не містить інформації про наявність у компресорах саме холодоагенту R513a.

Такі відомості також відсутні у експортній митній декларації від 15 серпня 2022 року, яка оформлена Головною митницею Швайнфурт, копію якої додав захисник ОСОБА_1

Крім того, як вбачається з індексу маркування, у ньому відсутній символ «Т». Так, в буклеті про гвинтові компресори серії SM, яка оприлюднена на глобальному веб-сайті виробника КAESER KOMPRESSOREN SE за посиланням https://www.kaeser.com/int-ru/download.ashx?id=tem:158-5920 зазначено, що холодоосушувач як агрегат входить до комплектації компресорів у «Т-виконанні», а в розділі «Технічні характеристики» прямо зазначено, що базова модель має маркування SM 16 (як і було зазначено в товаросупровідних документах в даному випадку), а модель у «Т-виконанні» з інтегрованим холодоосушувачем, який може містити спірний холодоагент R-513A - позначається маркуванням SM 16 T.

Таким чином, з огляду на індекс маркування моделi гвинтового компресора, яка була предметом митного декларування його оснащення інтегрованим холодоосушувачем, який може містити спірний холодоагент R-513А - не передбачалося.

Також у згаданому вище буклетi на сторінці 16 виробником зазначено застереження щодо гвинтових компресорів серії SM, згiдно якого виробник залишає за собою право на технічні зміни обладнання з огляду на наявність тих чи інших комплектуючих вiд сторонніх постачальників та інші особливості технологічного процесу.

Зазначена редакція буклета датована 11 березня 2021 року, тобто була актуальною на день подання попередньої митної декларації у даній справі.

Проте буклет, який доданий Київською митницею до протоколу, стосується моделі SM 15, а не SM 16, і також не містить жодноi згадки про холодоагент R-513А.

Аналогічне описання про комплектування компресорів серії SM холодоосушувачами, які можуть містити спірний холодоагент R-513А, лише у моделях «Т-виконання», тобто які мають iндекс Т , також наявне і в розділі із загальною інформацією про компресори на веб-сайті виробника KAESER KOMPRESSOREN SE.

За викладених обставин ані імпортер ТОВ «Кезер Компрессорен», ані агент з митного оформлення ОСОБА_1 не могли самостійно виявити відхилення між фактичною комплектацією обладнання, його описанням у товаросупровідних документах та індексом моделі, оскільки як вбачається з міжнародної автомобільної декларації, зазначене обладнання було завантажене у транспортні засоби 17 серпня 2022 року (том 1 а.с.26), a до митного оформлення пред`явленi пiсля їх прибуття до Київської митниці 22 серпня 2022 року. При цьому попередня митна декларація була заповнена та подана ОСОБА_1 18 серпня 2022 року. Відтак, на час заповнення та подання митної декларації фізичний доступ до товару був відсутній та його самостійний огляд - неможливим.

Як вбачається з пояснень захисника, із практики декларування товарів для ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» ОСОБА_1 було відомо, що поставляються окремо компресори, які не містять жодних озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів, та окремо саме холодоосушувачі, які містять холодоагент R513a. Щодо компресора моделі AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU ОСОБА_1 був впевнений, що вона не містить холодоагент, адже точно такий компресор вже поставлявся раніше, як такий, що не містив холодоагенту, на підтвердження чого додав митну декларацію № UA100100/2021/610771, за якою було поставлено гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 л.», тобто точно такий же компресор, як поставлявся у даному випадку. При цьому імпорт даного компресора здійснювався без ліцензії, оскільки він не містив холодоагенту.

Зважаючи на це, ОСОБА_1 зазначив у митній декларації про те, що товар №23 «Гвинтовий компресор AIRCENTER SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU» не містить озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази.

Крім того, митним органом не додано належних доказів, які б підтверджували фактичну наявність або відсутність холодоагенту в даних компрессорах. З матеріалів справи не вбчається, що були проведені експертні дослідження для дослідження таких питань. При цьому суд вважає, що наявність маркування не може однозначно підтверджувати фактичний вміст холодоагенту в товарі.

Також суд враховує, що після проведення митного огляду товару та встановлення маркування щодо наявності холодоагенту у компресорах 25 серпня 2022 року ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» відразу звернулося за отриманням ліцензії на імпорт таких компресорів, оскільки дізналося, що такі компресори варіаційно можуть містити холодоагент R513A та отримало необхідну ліцензію від 03 жовтня 2022 року.

Враховуючи викладене, у діях ОСОБА_1 відсутня об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.

Згідно з положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів: законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року № 23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинності.

Така позиція Конституційного Суду України узгоджується з правовим позиціям Європейського Суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У рішенні від 10 лютого 1995 року, у справі «Аллене де Рібемон проти Франції», Європейський Суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкове не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. У рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18 січня 1978 року та «Коробов проти України» від 21 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».

На підставі викладеного, суд вважає, що в матеріалах справи відсутні належні докази стосовно того, що ОСОБА_1 вчинено винні дії щодо незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, а висновок митних органів про вину громадянина України ОСОБА_1 у вчинені правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, є припущенням.

Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 за ст.472 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.247, 251-252 КУпАП, ст. 3, 95, 458-459, 470, 472, 495, 522, 527 Митного кодексу України,

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Товари, вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №1750/10000/22 від 29 серпня 2022 року, а саме: гвинтовий компресор Aircenter SM 16 8bar SC2 400/3/50 EU 101782.0 з вбудованим осушувачем та ресивером на 270 літрів у кількості 2 штук - повернути власнику ТОВ «КЕЗЕР КОМПРЕССОРЕН» або його уповноваженому представнику.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Солом`янського

районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.11.2022
Оприлюднено30.12.2022
Номер документу108160062
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/15314/22

Постанова від 03.02.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кирилюк Галина Миколаївна

Постанова від 11.11.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні