Рішення
від 30.12.2022 по справі 600/3399/22-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2022 року м. Чернівці Справа № 600/3399/22-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом керівника Чернівецької обласної прокуратури до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ №7341, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Благодійна організація "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини", про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

Керівник Чернівецької обласної прокуратури звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправними дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ № 7341 з державної реєстрації з постановкою на тимчасовий облік за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" наступних транспортних засобів:

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ;

марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ;

марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 ;

- зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ № 7341 скасувати державну реєстрацію за Благодійною організацією "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини"" наступних транспортних засобів:

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ;

марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ;

марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Чернівецької обласною прокуратурою відповідно до вимог ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" здійснюється представництво прокурором інтересів держави в суді у разі порушення або загрози інтересів держави. У зв`язку із тим, що відсутній орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у даних правовідносинах, а також те, що листом № 01.46-23/4954 від 01.08.2022 у Чернівецької обласної військової адміністрації відсутні документи, які визначені абз. 4 п.8 постанови №1388 та підтверджують перехід права власності на автомобілі від іноземного суб`єкта (власника) до місцевої державної адміністрації, керівник Чернівецької обласної прокуратури звертається до суду за захистом державних інтересів самостійно та набуває статус позивача. На думку прокурора, проведена відповідачем державна реєстрація (облік) автомобілів за Благодійною організацією є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.10.2022 відкрито провадження по справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Вказаною ухвалою залучено до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Благодійну організацію "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини".

Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ № 7341 (далі - відповідач) у відзиві на позов, зазначив, що визнає позовні вимоги та вважає їх обґрунтованими повністю. Відповідач наголошував, що у позовній заяві правильно описана правова позиція відносно правової підстави реєстрації.

Благодійна організація "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" (далі - третя особа, Благодійна організація) надала до суду письмові пояснення, в яких просила відмовити у задоволенні позову.

У поясненні третя особа зазначила, що отримувачем гуманітарної допомоги та як наслідок власником автомобілів швидкої допомоги, відповідно до Декларацій, є Чернівецька обласна військова адміністрація.

Третя особа вважає, що функції захисту інтересів держави, про які вказано в позовній заяві прокурора, належить до компетенції Чернівецької обласної військової адміністрації. Окрім того, саме Чернівецькою обласною військовою адміністрацією, яка являється отримувачем гуманітарної допомоги вирішено провести державну реєстрацію з постановкою на тимчасовий облік за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" наступних транспортних засобів марки: "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ; марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ; марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 . Вказані транспортні засоби третя особа передала у користування Чернівецькому міському територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, тобто автомобілі використовуються за призначенням.

Ухвалою суду від 02.11.2022 відмовлено у задоволенні клопотання третьої особи про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

З`ясувавши обставини на які посилаються учасники справи, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Із листа від 13.03.2022 (перекладеного на українську мову) видно, що уряд Італії дарує автомобілі швидкої допомоги - 8 штук, як описано в пакунковому листі. Пожертування будуть передані українській владі на прикордонному пропуску Сірет. Ідентифікованим вантажоодержувачем є пан ОСОБА_1 , віце-губернатор Чернівецької області. Вартість карет швидкої допомоги декларується рівною 150000 євро лише для цілей митного транзиту.

Уповноваженими посадовими особами Чернівецької обласної військової адміністрації 14.03.2022 та 20.03.2022 подано до Чернівецької митниці Держмитслужби України декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою згідно Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану", у яких задекларовано, що отримувачем зазначених автомобілів швидкої допомоги є Чернівецька обласна військова адміністрація.

На підставі заяв № 495989691 від 26.03.2022 та № 502019364, № 502010620, № 502026797, № 502010792 від 02.04.2022, Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) 26.03.2022 та 02.04.2022 поставлено на тимчасовий облік за Благодійної організації "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" (далі - Благодійна організація) наступні транспортні засоби:

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ;

марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ;

марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 .

Листом Чернівецької обласної військової адміністрації від 01.08.2022 № 01.46-23/4954 повідомлено Чернівецьку обласну прокуратуру, про те що у володінні адміністрації відсутні документи, які визначені абз. 4 п. 8 постанови Кабінету Міністрів України № 1388 та підтверджують перехід права власності на автомобілі від іноземного суб`єкта (власника) до місцевої державної адміністрації, тому адміністрація не має можливості обґрунтувати порушення її прав та інтересів у зв`язку з реєстрацією транспортних засобів за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини".

Як видно із листа Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області від 07.06.2022 № 31/24/1343-08-2022, транспортні засоби марки: "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ; марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ; марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 були ввезені як гуманітарна допомога на Чернівецьку обласну військову адміністрацію та поставлені на тимчасовий облік без підтвердження правомірності отримання та ввезення транспортних засобів на Благодійну організацію "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини". Дані транспортні засоби перебувають на тимчасовому обліку за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини".

При цьому у листі зазначено, що Чернівецька обласна військова адміністрація, як фактичний отримувач гуманітарної допомого може оформити право власності на транспортні засоби згідно декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, після скасування тимчасового обліку у разі винесення рішення суду.

Із змісту листа Чернівецького міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 19.09.2022 № 3003 видно, що транспортні засоби, власником яких є Благодійна організація "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини", Чернівецьким міським територіальним центром комплектування та соціальної підтримки передано наступні транспортні засоби:

- 16.05.2022 "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_6 , номер кузова НОМЕР_1 - до військової частини НОМЕР_7 ;

- 01.06.2022 марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_8 , номер кузова НОМЕР_2 - до військової частини НОМЕР_9 ;

- 03.05.2022 марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_10 , номер кузова НОМЕР_3 - до військової частини НОМЕР_11 ;

- 0305.2022 марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_12 , номер кузова НОМЕР_4 - до військової частини НОМЕР_11 ;

- 01.06.2022 марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., державний номерний знак НОМЕР_13 , номер кузова НОМЕР_5 - до військової частини НОМЕР_9 .

Прокурор вважає, що проведена відповідачем державна реєстрація (облік) автомобілів за Благодійною організацією є протиправною, тому звернувся до суду з вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд прийшов до висновку, що в адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У відповідності до вимог статті 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Згідно вимог ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, з даним позовом прокурор набув статусу позивача, оскільки відсутній орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у даних правовідносинах, та те, що листом № 01.46-23/4954 від 01.08.2022 Чернівецька обласна військова адміністрація повідомила, що у неї відсутні документи, які визначені абзацом 4 п. 8 Порядку 1388 та підтверджують перехід права власності на автомобілі від іноземного суб`єкта (власника) до неї.

Позивач у межах повноважень наданих ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", має право витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом.

На лист прокуратури від 14.09.2022 з пропозицією вжити самостійних заходів щодо скасування тимчасової державної реєстрації спірних транспортних засобів, від відповідача отримано відповідь № 31/24-2422-08-2022 від 19.09.2022, що оскільки скасування державної реєстрації торкається інтересів Благодійної організації, зацікавленим особам необхідно звернутись до суду. Саме з цього моменту у обласної прокуратури, як позивача, виник спір із відповідачем, який потребує вирішення у судовому порядку.

У відповідності до ст. 1 Закону України "Про гуманітарну допомогу" від 22.10.1999

№ 1192-XIV (далі - Закон № 1192-XIV) гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.

Згідно зі ст. 8 згаданого Закону товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності.

На виконання указаних вимог Закону, уповноваженими посадовими особами Чернівецької обласної військової адміністрації до Чернівецькій митниці Держмитслужби України 14.03.2022 та 20.03.2022 подані декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою згідно Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану", у яких задекларовано, що отримувачем зазначених автомобілів є Чернівецька обласна військова адміністрації.

Матеріалами справи підтверджено, що Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі Територіального сервісного центру 7341 (далі - Відповідач) зареєстровані з постановкою на тимчасовий облік 26.03.2022 та 02.04.2022 п`ять транспортних засобів на підставі заяв Благодійної організації "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" за останньою, а саме: марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ; марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ; марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ; марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 р.в., номер кузова НОМЕР_5 .

Вказана обставина підтверджується реєстраційними картками ТЗ від 26.03.2022 та 02.04.2022, де зазначено, що транспортні засоби постановлено на тимчасовий облік на період воєнного стану за Благодійною організацію "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини".

Як стверджує прокурор, проведена відповідачем державна реєстрація (облік) автомобілів за Благодійною організацією є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Так, відповідно до ст. 34 Закону України "Про дорожній рух", порядок здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів визначається Кабінетом Міністрів України.

Державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. У разі наявності обтяжень реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється за наявності згоди обтяжувана (обтяжувачів), справжність підпису (підписів) якого (яких) засвідчено нотаріусом.

Механізм державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі - Порядок № 1388).

Цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, оформлення та видачі реєстраційних документів номерних знаків (п. 1 Порядку № 1388).

Пунктом 8 Порядку № 1388 визначено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Те, що ввезені в Україну транспортні засоби підлягають державній реєстрації на підставі заяв власників чітко визначено також п. 28 Порядку № 1388.

Одним із документів, що підтверджує правомірність отримання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери є оформлена в установленому порядку митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Пунктом 16 Порядку № 1388 визначено, що транспортні засоби, які були примусово відчужені або вилучені, а також ті, які придбані на території України або ввезені на територію України на законних підставах у період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, підлягають обов`язковому тимчасовому державному обліку за заявою власника шляхом внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та відповідного журналу.

На транспортні засоби, які підлягають обов`язковому тимчасовому державному обліку, видаються тимчасові реєстраційні талони, що є дійсними в період дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану та протягом дев`яноста діб після його припинення або скасування, та закріплюються нові номерні знаки або номерні знаки, які були в користуванні та на даний час не закріплені за іншими транспортними засобами.

Як вбачається із товаросупровідних документів республіки Італія і митних декларацій, що підтверджують правомірність отримання та ввезення на митну територію України згаданих транспортних засобів, отримувачем швидких допомог є Чернівецька обласна військова адміністрація.

Дослідженням матеріалів справи встановлено, що уповноваженими посадовими особами Чернівецької обласної військової адміністрації подано до Чернівецької митниці Держмитслужби України 14.03.2022 та 20.03.2022 декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою згідно Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану", у яких задекларовано, що отримувачем зазначених автомобілів є Чернівецька обласна військова адміністрація.

Дослідження декларацій встановлено, що під час декларування водіями автомобілів у графі "6" митних декларацій заначено отримувача - Чернівецька обласна військова адміністрація.

Жодного документу, який би вказував на те, що отримувачем чи власником гуманітарної допомоги у вигляді швидких медичних допомог є Благодійна організація, немає.

Наведені доводи підтверджується листом відповідача № 31/24/1343-08-2022 від 07.06.2022, згідно з яким транспортні засоби поставлені на облік без підтвердження правомірності їх отримання та ввезення Благодійною організацією.

Окрім того, в матеріалах справи відсутні докази правомірності придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів Благодійною організацією.

З огляду на викладене, суд наголошує, що Благодійна організація не являється отримувачем чи набувачем спірних транспортних засобів, реєстраційні дії відповідача з державної реєстрації з постановкою на тимчасовий облік за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" здійснені з порушенням п. 8 Порядку № 1388.

Факт недотримання вимог закону також підтверджується відповідачем у листі № 31/24-2422-08-2022 від 19.09.2022, згідно з яким Благодійна організація не надала документи, що підтверджують набуття права на тимчасовий облік зареєстрованих транспортних засобів.

Пунктом 40 Порядку №1388 визначено, що державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів скасовується, зокрема, на підставі рішення суду.

Більше того, відповідач погоджується з позицією позивача викладеною у позовній заяві. Позов визнано повністю.

За приписами ч. 4 ст. 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову

Під час судового розгляду справи відповідач, визнав позов, тому позовні вимоги підлягають до задоволення.

Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Станом на час розгляду справи, доказів вжиття заходів скасування державної реєстрації транспортних засобів за Благодійною організацією "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" до суду не надано.

На підставі зазначеного, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог та визнання протиправними дії з державної реєстрації з постановкою на тимчасовий облік за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" спірних транспортних засобів та зобов`язує відповідача скасувати державну реєстрацію за Благодійною організацією "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" спірних транспортних засобів.

Твердження третьої особи щодо правомірності реєстрації спірних транспортних засобів суд відхиляє, оскільки вони спростовуються встановленими по справі обставинами.

У відповідності до ч.2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку із відсутністю таких витрат, питання щодо повернення судових витрат судом не вирішується.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 2, 9, 77, 139, 241 та 246 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ № 7341 з державної реєстрації з постановкою на тимчасовий облік за Благодійною організацією "Благодійний Фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" наступних транспортних засобів:

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ;

марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ;

марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 .

3. Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ № 7341 скасувати державну реєстрацію за Благодійною організацією "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" наступних транспортних засобів:

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 ;

марки "Fiat" моделі Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 ;

марки "Fiat" моделi Ducato, 2010 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 ;

марки "Mercedes-Benz" моделі Sprinter 319 CDI, 2009 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 .

Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

позивач - Чернівецька обласна прокуратура (вул. М. Кордуби, 21А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 02910120);

відповідач - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) в особі підрозділу ТСЦ №7341 (вул. Руська, 248-М, м. Чернівці, код ЄДРПОУ ВП 43611949);

третя особа - Благодійна організація "Благодійний фонд "Невідкладна хірургічна допомога Буковини" (м. Чернівці, вул. Полєтаєва, 4/1, код ЄДРПОУ 42898577).

Суддя В.К. Левицький

Дата ухвалення рішення30.12.2022
Оприлюднено04.01.2023
Номер документу108220762
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —600/3399/22-а

Постанова від 10.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 30.12.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 02.11.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 10.10.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні