Рішення
від 02.01.2023 по справі 620/7654/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 січня 2023 року Чернігів Справа № 620/7654/22

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Соломко І.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "А2 ІНЖІНІРІНГ" до Державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г., Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ» (далі також - позивач, ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ») до державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г (далі також - державний реєстратор, відповідач -1) та Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (далі також - Управління, відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора від 13.10.2022 код:318814896253 про відмову в державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; зобов`язання державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г. прийняти рішення за заявою Приватного підприємства «А2ІНЖІНІРІНГ» від 12.10.2022, яким провести реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу - Приватне підприємство «А2 ІНЖІНІРІНГ».».

Обґрунтовуючи позовні вимоги ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» зазначає, що 12.10.2022 позивач звернувся до державного реєстратора із відповідною заявою для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ», в зв`язку зі зміною складу учасників підприємства. При цьому до заяви надано всі необхідні документи, що передбачені статтею 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», однак отримав рішення від 13.10.2022 код:318814896253 про відмову в державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Із вказаним рішенням позивач не погоджується та вважає його таким, що прийнято всупереч норм чинного законодавства.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 04.11.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та проведення судового засідання.

Відповідач - державний реєстратор Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г, у встановлений судом строк, надіслав відзив на позов, в якому не погодився із позовними вимогами та просив в їх задоволенні відмовити в повному обсязі, оскільки позивачем, при зверненні до державного реєстратора, не було подано відповідний пакет документів, необхідний для проведення реєстраційний дій, що слугувало підставою для прийняття спірного рішення.

Відповідач - Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради надав відзив, у якому заперечував проти доводів позивача, викладених у позові та просив відмовити у задоволенні позову, оскільки оскаржуване рішення, на його думку, прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства.

Позивач направив відповідь на відзив, в якій зазначив, що відповідачем у відзиві на позов не спростовано обставин, викладених в позовній заяві та зауважив, що норми як чинного на даний час законодавства, так і на час прийняття рішення про вихід зі складу засновників учасника підприємства не встановлює жодних строків із пропуском яким державний реєстратор має право відмовити в проведенні реєстраційної дії, а тому вважає посилання відповідача на недотримання триденного строку звернення до державного реєстратора про реєстрацію змін в складі засновників підприємства як підстави для відмови в проведенні реєстраційної дії безпідставним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

Державним реєстратором Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г. подано заперечення на відповідь на відзив, в якому останній зазначає, що в разі зміни складу учасників підприємства існує прямий обов`язок затвердження статуту підприємства у новій редакції та протягом трьох робочих днів повідомити орган, що провів реєстрацію, для внесення необхідних змін до державного реєстру.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

06.12.2006 реєстраційною службою Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області проведено державну реєстрацію юридичної особи - Приватне підприємство «А2 ІНЖІНІРІНГ» (код ЄДРПОУ 34759589), що підтверджується відповідним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 15-17).

За відомостями вказаного витягу, засновниками підприємства є: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , розмір внеску до статутного фонду - 50.00 грн.; ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 , розмір внеску до статутного фонду - 50.00 грн.

У подальшому, одним із засновників ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» - ОСОБА_2 заявлено про вихід зі складу учасників (засновників) підприємства, про що 24.02.2014 оформлено відповідну заяву про вихід зі складу засновників та передачу своєї частки 50% статутного фонду власнику підприємства - ОСОБА_1 , справжність підпису на якій засвідчено приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Красногором О.В. та зареєстровано в реєстрі за №1508 (а.с. 18).

Протоколом загальних зборів власників ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» №9-1/2014 від 24.02.2014 задоволено заяву ОСОБА_2 про вихід зі складу власників ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» з переданням частки в розмірі 50% статутного капіталу ОСОБА_1 зі всіма правами та обов`язками. Окрім того, призначено представником ОСОБА_2 власника підприємства ОСОБА_1 в усіх без обмежень установах по усім без обмежень господарським операціям та юридичним діям щодо виконання даного Протоколу. Вказаний протокол підписаний ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , справжність підписів яких засвідчено приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Красногором О.В., зареєстровано в реєстрі за №1509, 1510 (а.с. 19-20).

24.02.2014 між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 укладено договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» (а.с. 21).

12.10.2022 позивач звернувся до державного реєстратора із відповідною заявою для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ» (а.с. 23-33).

За результатами розгляду заяви позивача від 12.10.2022, державним реєстратором Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г. (далі- державний реєстратор) прийнято рішення від 13.10.2022 код:318814896253 про відмову в державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з підстав порушення вимог п. 4; 10(3); 10(4) р.1 статті 28 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Відсутні документи, що подаються згідно пункту 4 статті 17 Закону, також недотримано вимоги п.6; 9 р.1 статті 15 Закону. У документах (заяві ОСОБА_2 від 24.02.2014р. та Протоколі №9-1/2014) містяться невідповідність відомостей, які зазначені у заяві про державну реєстрацію (Форма 2), відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації та відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом (а.с. 34).

Не погоджуючись із рішенням відповідача ПП «А2 ІНЖІНІРІНГ» звернулось до суду з даним позовом за захистом своїх прав та законних інтересів.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, суд, перевіряючи рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, у першу чергу повинні з`ясувати, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Повноваження державного реєстратора у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі - Закон № 755-IV), у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону N 755-IV (станом на момент звернення до державного реєстратора, 12.10.2022) державний реєстратор: Державний реєстратор:

1) приймає документи;

1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації;

2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів;

3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;

3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з частиною четвертою статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

4) рішення уповноваженого органу юридичної особи про передачу за договором повноважень виконавчого органу юридичній особі - у разі внесення змін до відомостей про юридичну особу, яка виконує повноваження виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю, що перебуває у статусі резидента Дія Сіті відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" та передало повноваження виконавчого органу такого товариства юридичній особі;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

14) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

15) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

16) нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.

Як встановив суд, 12.10.2022 позивач звернувся до державного реєстратора із відповідною заявою для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ».

До заяви позивач додав документи: заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; документ про сплату адміністративного збору; документ, що засвідчує повноваження особи; рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни; заяву про вихід з товариства; інформацію з реєстрів.

Вищезазначені документи прийняті державним реєстратором 12.10.2022, що підтверджується описом документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань "Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу" (а.с. 33)

Підстави для відмови у державній реєстрації визначено статтею 28 Закону N 755-IV, зокрема:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;

3) у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна містяться відомості про обтяження корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи в результаті відчуження її таким засновником (учасником);

3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи в результаті відчуження її таким засновником (учасником), подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників (крім випадку, якщо таким засновником (учасником) є державний орган, орган місцевого самоврядування);

3-2) документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації;

4) подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі;

5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

6) документи суперечать статуту громадського формування;

7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

7-1) порушено встановлену учасником вимогу нотаріального засвідчення справжності підпису під час прийняття рішень з питань діяльності юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи;

8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10-1) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, у Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури;

10-2) щодо юридичної особи, стосовно якої в Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення щодо визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, якщо таке рішення або його частину визнано недійсними, зміни до установчих документів юридичної особи є підставою для проведення реєстраційних дій;

10-3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;

10-4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом;

10-5) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання, крім документів щодо кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи;

11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;

щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутні відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;

12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

Згідно із частиною третьою статті 28 Закону № 755-IV повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об`єднання не допускається (частина четверта статті 28 Закону № 755-IV).

Так, підставою для відмови у проведенні державної реєстрації у спірному рішенні зазначено: «… порушення вимог п. 4; 10(3); 10(4) р.1 статті 28 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Відсутні документи, що подаються згідно пункту 4 статті 17 Закону, також недотримано вимоги п.6; 9 р.1 статті 15 Закону. У документах (заяві ОСОБА_2 від 24.02.2014р. та Протоколі №9-1/2014) містяться невідповідність відомостей, які зазначені у заяві про державну реєстрацію (Форма 2), відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації та відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом».

Позивач вважає, що оскаржуване рішення не відповідає вимогам частини третьої статті 28 Закону № 755-IV.

З такими доводами суд погоджується, виходячи із наступного.

Наведені правові норми Закону № 755-IV свідчать про те, що перед проведенням державної реєстрації державний реєстратор повинен пересвідчитися в достатності, належності та правильності оформлення документів, поданих заявниками для вчинення реєстраційних дій, а також встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. У разі ж встановлення відсутності певних документів та невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, державний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації.

Водночас формальні неточності в документах, які не породжують юридичних наслідків, не можуть бути, за загальним правилом, доказом невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, та підставою для відмови державного реєстратора у проведенні реєстраційної дії.

Суд, перевіряючи спірне рішення на відповідність критеріям, визначених у частині другій статті 2 КАС України зазначає, що посилаючись, як на підставу для відмови у проведенні спірної реєстрації, на частину четверту статті 17 Закону № 755-IV, державним реєстратором не зазначено який конкретно документ відсутній; посилаючись на пункти 6 , 9 частини першої статті 15 Закону № 755-IV, державним реєстратором не враховано положення статті 58 Конституції України; посилаючись на пункт 4, пункту 10-3, 10-4 частини першої статті 28 Закону № 755-IV, державним реєстратором не зазначено, що саме не відповідає відомостям, зазначеним у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено цим Законом.

Отже, державним реєстратором прийнято спірне рішення, яке не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 КАС України, а саме, необґрунтовано, непропорційно, зокрема, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення відповідача від 13.10.2022 код:318814896253 про відмову у проведенні державної реєстрації.

Також суд зазначає, що державний реєстратор у відзиві надавав оцінку документам позивача на відповідність вимогам Цивільного та Господарського кодексу України, водночас це не є предметом спору, та вказаний висновок не був покладений в основу оскаржуваного рішення, тому судом до уваги не приймається.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Підсумовуючи вказане, суд вважає, що оскаржуване рішення державного реєстратора про відмову у проведенні державної реєстрації про наявність підстав для відмови у проведенні реєстраційних дій не відповідає вимогам обґрунтованості та пропорційності, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Частиною третьою статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що обґрунтованих підстав для відмови позивачу у проведенні реєстраційних дій державним реєстратором у рішенні від 13.10.2022 не наведено, то суд дійшов висновку про протиправність такого рішення та, з метою ефективного захисту прав позивача, необхідності зобов`язання державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради здійснити реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу - Приватне підприємство «А2 ІНЖІНІРІНГ» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи - Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ», відповідно до поданих 12.10.2022 документів, та наявність підстав для задоволення позову повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г. від 13.10.2022 код:318814896253 про відмову в державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Зобов`язати державного реєстратора Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради здійснити реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу - Приватне підприємство «А2 ІНЖІНІРІНГ» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи - Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ», відповідно до поданих 12.10.2022 документів.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради на користь Приватного підприємства «А2 ІНЖІНІРІНГ» судовий збір в розмірі 2481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня), сплачений відповідно до квитанції від 31.10.2022.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Позивач: Приватне підприємство "А2 ІНЖІНІРІНГ" вул.Стрілецька, буд.1, корп.27, м.Чернігів, 14000 код ЄДРПОУ 4759589.

Відповідач: Державний реєстратор Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Голован О.Г. просп. Левка Лук`яненка, буд.20,м.Чернігів,14032 код ЄДРПОУ 38271176.

Відповідач : Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, просп. Левка Лук`яненка, буд.20,м.Чернігів,14032, код ЄДРПОУ 38271176.

Повний текст рішення виготовлено 02 січня 2023 року.

Суддя І.І. Соломко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2023
Оприлюднено04.01.2023
Номер документу108220850
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —620/7654/22

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Рішення від 02.01.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 21.12.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 04.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні