Справа № 602/978/22
Провадження № 3/602/911/2022
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"26" грудня 2022 р. м.Ланівці
Лановецький районний суд Тернопільськоїобласті в складі:
головуючої судді - Холява Л.І.,
секретар - Домчук В.І.,
за участю:
прокурора - Дремлюга Р.В.,
особи, яка притягується до
адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ланівці матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Тернопільській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Передмірка Лановецького району Тернопільської області, зареєстрованого та мешканця АДРЕСА_1 , громадянина України, одруженого, освіта вища, працюючого начальником фінансового відділу Борсуківської сільської ради Кременецького району Тернопільської області, раніше не притягувався до адміністративної відповідальності, -
за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 , будучи депутатом Борсуківської сільської ради Тернопільської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»(далі Закону), суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави та Борсуківської сільської ради, 21 жовтня 2021 року під час проведення п`ятнадцятої сесії восьмого скликання Борсуківської сільської ради, в порушення п.2 ч.1 ст.28 Закону та ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не повідомив у встановленому цим Законом порядку колегіальний орган - Борсуківську сільську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом та прийняттям рішення № 658 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСГІ «Перемога», згідно якого приватному сільськогосподарському підприємству, з яким у останнього наявні договірні відносини, передано в оренду терміном на сім років земельну ділянку площею 0,2740 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за кадастровим номером 61238884900:02:001:0142 в межах населеного пункту с.Передмірка, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 ,будучи депутатомБорсуківської сільськоїради Тернопільськоїобласті тавідповідно допідпункту «б»пункту 1частини 1статті 3Закону України«Про запобіганнякорупції» (далі-Закону),суб`єктом відповідальностіза правопорушення,пов`язане зкорупцією,всупереч інтересамдержави таБорсуківської сільськоїради,в порушенняп.3ч.1ст.28Закону таст.59-1Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» вчинивдії таприйняв рішенняв умовахреального конфліктуінтересів,проголосувавши 21 жовтня 2021 року «За» приприйнятті назасіданні п`ятнадцятоїсесії восьмогоскликання рішенняБорсуківської сільськоїради №658«Про укладеннядоговору орендина земельнуділянку длявведення товарногосільськогосподарського виробництваз ПСП«Перемога», згідно якого приватному сільськогосподарському підприємству, з яким у останнього наявні договірні відносини, передано в оренду терміном на сім років земельну ділянку площею 0,2740 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за кадастровим номером 61238884900:02:001:0142 в межах населеного пункту с.Передмірка, чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім того, ОСОБА_1 , будучи депутатом Борсуківської сільської ради Тернопільської облає та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини і статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закону), суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави та Борсуківської сільської ради, 21 жовтня 2021 року під час проведення п`ятнадцятої сесії восьмого скликання Борсуківської сільської ради, в порушення п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону та ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не повідомив у встановленому цимЗаконом порядку колегіальний орган Борсуківську сільську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів перед розглядом та прийняттям рішення № 659 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», згідно якого приватному сільськогосподарському підприємству з яким у останнього наявні договірні відносини, передано в оренду терміном на сім років земельну ділянку площею 8,8484 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за кадастровим номером 61238884900:01:003:0006 за межами населеного пункту с.Передмірка, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 , будучи депутатом Борсуківської сільської ради Тернопільської області та відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закону), суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, всупереч інтересам держави та Борсуківської сільської ради, в порушення п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону та ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, проголосувавши 21 жовтня 2021 року «За» при прийнятті на засіданні п`ятнадцятої сесії восьмого скликання рішення Борсуківської сільської ради № 659 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», згідно якого приватному сільськогосподарському підприємству, з яким у останнього наявні договірні відносини, передано в оренду терміном на сім років земельну ділянку площею 8,8484 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за кадастровим номером 6123884900:01:003:0006 за межами населеного пункту с.Передмірка, чим вчинив адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою винуу вчиненніадміністративних правопорушень,передбачених ч.1,ч.2ст.172-7КУпАП визнав,та пояснив,що дійсно, будучидепутатом Борсуківськоїсільської радиТернопільської області, неодноразовопід чассесії сільськоїради,при прийняттірішень,допустив порушенняпорядку запобіганняконфлікту інтересів, розкаявся та зобов`язався в подальшому порушень не допускати.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат ГурникВ.О. в судове засідання не з`явився, однак ОСОБА_1 не заперечив щодо розгляду справи за відсутності його адвоката.
Прокурор ДремлюгаР.В. в судовому засіданні зазначила, що в діях
ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1, ч.2 ст.172-7КУпАП та просила накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, оскільки ним не було дотримано порядку щодо запобігання конфлікту інтересів та його вина доведена матеріалами справи про адміністративні правопорушення.
Суд, заслухавши думку правопорушника, прокурора, вивчивши та дослідивши письмові матеріали справи приходить до висновку, що ОСОБА_1 вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, за які передбачена відповідальність за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАПз огляду на наступне.
Відповідно до положень ч. 1 та 2ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно ст.ст.245,251,252,280 КУпАПсуд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і, в залежності від встановленого, прийняти вмотивоване законне рішення.
Відповідно дост. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Судом встановлено, що відповідно до рішення Борсуківської сільської ради Тернопільської області №1 від 01 грудня 2020 року «Про початок повноважень депутатів Борсуківської сільської ради Лановецького району Тернопільської області» визнано повноваження ОСОБА_1 , як депутата Борсуківської сільської ради Лановецького району Тернопільської області.
Відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Законом України «Про запобігання корупції», народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови є суб`єктами, на яких поширюється дія цьогоЗакону.
Згідно з ч.1 ст. 28 Закону Україну «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першоїстатті 3 цього Закону, зобов`язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вживати заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
За змістом ст.172-7 КУпАПособистий інтерес - це користь, вигода яка стосується (або цікавить) особи, і які вона бажає отримати для себе особисто або близьких осіб.
Пунктом 11 ч.1 ст.61 Закону України «Про запобігання корупції»визначено, що приватний інтерес це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі тими, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Відповідно до ч.1ст.1 зазначеного Закону, реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Аналогічне визначення реального конфлікту міститься і в примітці дост.172-7 КУпАП.
Суд зазначає, що предметом доказування у справі про притягнення особи до відповідальності за статтею 172-7 КУпАП (як за частиною першою так і за частиною другою) є доведеність наявності ситуації, за якої приватна заінтересованість особи впливає на об`єктивність виконання ним службових чи представницьких повноважень, існує можливість виникнення протиріччя між приватним інтересом особи і публічним, що може поставити під сумнів справедливість прийнятого рішення чи вчинення публічним діячом інших дій.
Виходячи із системного аналізу зазначених вище термінів, для встановлення факту реального конфлікту інтересів необхідно чітко установити, що:
а) приватний інтерес наявний,
б) він суперечить службовим чи представницьким повноваженням і
в) така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.
Без наявності хоча б одного із зазначених фактів із цієї сукупності, реальний конфлікт інтересів не виникає, а тому встановлення таких обставин в обов`язковому порядку має бути відображено у протоколі про правопорушення, пов`язане з корупцією.
При цьому конфлікт інтересів повинен бути реальним (очевидним) і передбачуваним. Тобто, конфлікт інтересів має місце тоді, коли вказана суперечність фактично вплинула чи могла вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих особі службових повноважень.
Згідно копії Розпорядження сільського голови Борсуківської сільської ради Лановецького району Тернопільської області №13ОД від 13 січня 2021 року «Про затвердження плану заходів щодо попередження та профілактики корупційних правопорушень у Борсуківській сільській раді на 2021 рік», на підставі п.20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97 від 21 травня 1997 року з подальшими змінами і доповненнями, на виконання ст. 61 Закону України «Про запобігання корупції» №700-У11 від 14 жовтня 2014 року з подальшими змінами і доповненнями, з метою підвищення ефективності заходів, щодо запобігання і протидії корупції у Борсуківській сільській раді, було, зокрема, затверджено План заходів щодо запобігання корупції у Борсуківській сільській раді на 2021 рік, з яким ОСОБА_1 був ознайомленим, про що свідчить його особистий підпис на аркуші ознайомлення з вказаним Розпорядженням.
Згідно договору оренди землі від 14 серпня 2018 року №323 між ОСОБА_1 (Орендодавець), з однієї сторони, та ПСП «Перемога» в особі голови ОСОБА_3 (Орендар), з другої сторони, укладено даний договір про те, що Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, площею 1,7591 га. з кадастровим номером 6123884900:01:001:0052, терміном на 10 років.
Відповідно до інформації ПСП «Перемога» від 28 жовтня 2022 року про суми виплачених доходів ОСОБА_1 за здачу землі в оренду, останньому нараховано та виплачено у 2020 році - 5251,00 грн., у 2021 році - 7200,00 грн та у 2022 році -1000,00 грн.
Таким чином, встановлено договірні відносини ОСОБА_1 та ПСП «Перемога», а також отримання ОСОБА_1 доходу від зазначеної юридичної особи.
Згідно з рішенням Борсуківської сільської ради від 21 жовтня 2021 №658 сесія сільської ради вирішила передати ПСП «Перемога» в оренду терміном на сім років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельну ділянку площею 0,2740 га за кадастровим номером 61238884900:02:001:0142 в межах населеного пункту с. Передмірка.
ОСОБА_1 як депутат сільської ради, був присутнім на вказаному засіданні сесії Борсуківської сільської ради і проголосував за позитивне вирішення земельного питання для ПСП «Перемога».
При цьому, з протоколу засідання п`ятнадцятої сесії восьмого скликання Борсуківської сільської ради від 21 жовтня 2021 року вбачається, що відомостей про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів перед чи під час розгляду та прийняття рішення № 658 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», з яким останній має договірні відносини, не надходило.
Відповідно до поіменного голосування депутатів при прийнятті рішення №658 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», присутніх депутатів -13, проголосували «За» - 13, в тому числі депутат ОСОБА_1 .
Згідно рішення Борсуківської сільської ради від 21 жовтня 2021 року №659 сесія сільської ради вирішила передати ПСП «Перемога» в оренду терміном на сім років для ведення товарної о сільськогосподарського виробництва земельну ділянку площею 8,8484 га за кадастровим номером 61238884900:01:003:0006 за межами населеного пункту с.Передмірка.
ОСОБА_1 як депутат сільської ради, був присутнім на вказаному засіданні сесії Борсуківської сільської ради і проголосував за позитивне вирішення земельного питання для ПСП «Перемога».
При цьому, з протоколу засідання п`ятнадцятої сесії восьмого скликання Борсуківської сільської ради від 21 жовтня 2021 року вбачається, що відомостей про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів перед чи під час розгляду та прийняття рішення №659 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», з яким останній має договірні відносини, не надходило.
Відповідно до поіменного голосування депутатів при прийнятті рішення №659 «Про укладення договору оренди на земельну ділянку для введення товарного сільськогосподарського виробництва з ПСП «Перемога», присутніх депутатів -13, проголосували «За» - 13, в тому числі депутат ОСОБА_1 .
Закон України«Про запобіганнякорупції» передбачає шляхи врегулювання потенційного та реального конфлікту інтересів і дає можливість суб`єкту відповідальності за корупційне правопорушення, при безумовному дотриманні цьогоЗакону, не бути притягнутим до адміністративної відповідальності.
Зокрема, ст. 29-36 Закону України«Про запобіганнякорупції» визначено порядок врегулювання конфлікту інтересів.
Таким чином, в судовому засіданні було повністю доведено вину
ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 КУпАП, тобто неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, та ч.2 ст. 172-7 КУпАП, тобто вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ст. 33 КУпАП, при призначенні покарання суд враховує характер вчиненого порушення, особу правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність.
Згідно ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
При накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, який вперше притягується до адміністративної відповідальності, позитивно характеризується за місцем проживання, ступінь його вини, а тому вважає за можливе піддати його адміністративному стягненню у виді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі наведеного, керуючись ч.2 ст.36, ч.1, ч.2 ст.172-7, ст.ст. 245, 251, 252, 280, 283, 284 КУпАП, суд, -
п о с т а н о в и в:
Визнати винним ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого та мешканця АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок.
Стягнути з ОСОБА_2 в дохід держави судовий збір в розмірі 496 грн. 20 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Тернопільського апеляційного суду через Лановецький районний суд особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: Л. І. Холява
Суд | Лановецький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2022 |
Оприлюднено | 04.01.2023 |
Номер документу | 108223077 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Лановецький районний суд Тернопільської області
Холява Л. І.
Адмінправопорушення
Лановецький районний суд Тернопільської області
Холява Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні