Постанова
від 23.12.2022 по справі 760/17488/22
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/8992/22

Справа № 760/17488/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Скаженик Я.О., за участю представника Київської митниці Юрківа В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (код ЄДРПОУ 44330967, адреса: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Леваневського, буд. 36-а), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт № НОМЕР_1 , виданий Білоцерківським РВ ГУ МВС України в Київській області 06.02.2009, РНОКПП НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

23.11.2022 до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 1747/10000/22 від 26.08.2022 вбачається, що 22.08.2022 до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Чайки» (ДП «Український термінал», Київська обл., Макарівський р-н, с. Копилів, вул. Миру, 4), автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 був доставлений вантаж «лісоматеріали», вагою брутто/нетто 16 300 кг, об`ємом 27,735 м3.

З метою здійснення митного оформлення вказаних товарів декларантом

ТОВ «АЛЕКС» (ЄДРПОУ 24086584) ОСОБА_2 , на підставі договору про надання послуг митного брокера від 17.08.2022 № 04/08-2022, укладеного з ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (ЄДРПОУ 44330967), до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Чайки» подано електронну митну декларацію типу «ЕК10АА» № UA100390/2022/404752, в якій товар заявлений як: «Лісоматеріали розпиляні уздовж з масиву сосни, нестругані, не шліфовані, без торцевого з`єднання, завтовшки більш 6мм: Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - 350 шт. Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - 98 шт. Дошки соснові обрізні 50*100*6000 -50 шт. Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - 160 шт. Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - 315 шт. Загальний об`єм: 27,735м3. Торговельна марка: відсутня. Виробник: ТОВ "Схід Ліс". Країна виробництва - UA.».

Відправником товару заявлено ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (ЄДРПОУ 44330967, адреса: 09100, м. Біла Церква, вул. Леваневського, 36А), одержувачем - компанія «Perenio IoT spol. s r.» (25101 Ricany - Jazlovice, Na Dlouhem 79, Чехія).

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 28.07.2022 № 28/07/22, укладений між ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (Україна), в собі директора ОСОБА_1 , та компанією «Perenio IoT spol. s r.» (Чеська Республіка); інвойс від 28.07.2022 № 1/01; СMR від 22.08.2022 № 1133472; фітосанітарний сертифікат від 19.08.2022 № 13/10-6080/НР-161687; акт завантаження від 19.08.2022 № 1; інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсом від 28.07.2022 № 1/01, виставленим ТОВ «АМЛ ЛАЙН» для компанії «Perenio IoT spol. s r.» (Чехія), фактурна вартість товару «дошки сосни, обрізні вологої 8-14%» кількістю (об`ємом) 27,735 м3 становить 11 371,35 євро (410 євро за 1 м3).

В період з 25.08.2022 по 26.08.2022, посадовою особою підрозділу митного оформлення, з урахуванням п. 2 ст. 338 МК України проведено митний огляд товарів, результати якого зафіксовані Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 26.08.2022 № UA100390/2022/404752.

Так, відповідно до зазначеного Акту «під час проведення митного огляду товару було встановлено, що «в оглянутих місцях знаходився товар, який за маркуванням та зовнішніми ознаками ідентифікується як: дошка при цьому під час здійснення огляду виявлено надлишки (кількість в м3):

Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - не задекларовано в м3 - 0,7124;

Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - не задекларовано в м3 - 0,2677;

Дошки соснові обрізні 50*100*6000 - не задекларовано в м3 - 0,034.

Всього - 1,014 м3».

Зазначене суперечить відомостям про кількість (об`єм), товару що міститься у товаросупровідних документах (інвойсі від 28.07.2022 № 1/01 та СMR від 22.08.2022 № 1133472) та митній декларації: кількість (об`єм) товару «дошки соснові обрізні» перевищує заявлений на 1,014 м3.

Таким чином представник митного органу стверджує, що ОСОБА_1 - директор ТОВ «АМЛ ЛАЙН» вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «дошки соснові обрізні» об`ємом 1,014 м3, вартістю 415,74 євро або 15 275,99 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо кількості товару.

Отже, в діях громадянина ОСОБА_1 - директора ТОВ «АМЛ ЛАЙН» наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу про порушення митних правил № 1747/10000/22 вартість тимчасово вилученого за вказаним протоколом товару складає 15275,99 грн. (п`ятнадцять тисяч двісті сімдесят п`ять гривні 99 коп.)

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, що підтверджується матеріалами справи, у зв`язку з чим щодо останнього 26.08.2022 складено протокол про порушення митних правил № 1747/10000/22 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Особа, що притягується до адміністративної відповідальності, повідомлялася про розгляд справи, в судове засідання не з`явилася. 23.12.2022 подав до суду заяву у якій просив розглядати справу у його відсутності, помилку при заповненні декларації визнав та вказав, що розбіжності в розмірах продукції виникли внаслідок помилки.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Представник митного органу в судовому засіданні вважав вказані обставини доведеними.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Судом встановлено, що 22.08.2022 до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Чайки» (ДП «Український термінал», Київська обл., Макарівський р-н, с. Копилів, вул. Миру, 4), автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 був доставлений вантаж «лісоматеріали», вагою брутто/нетто 16 300 кг, об`ємом 27,735 м3.

З метою здійснення митного оформлення вказаних товарів декларантом

ТОВ «АЛЕКС» (ЄДРПОУ 24086584) ОСОБА_2 , на підставі договору про надання послуг митного брокера від 17.08.2022 № 04/08-2022, укладеного з ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (ЄДРПОУ 44330967), до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Чайки» подано електронну митну декларацію типу «ЕК10АА» № UA100390/2022/404752, в якій товар заявлений як: «Лісоматеріали розпиляні уздовж з масиву сосни, нестругані, не шліфовані, без торцевого з`єднання, завтовшки більш 6мм: Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - 350 шт. Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - 98 шт. Дошки соснові обрізні 50*100*6000 -50 шт. Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - 160 шт. Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - 315 шт. Загальний об`єм: 27,735м3. Торговельна марка: відсутня. Виробник: ТОВ "Схід Ліс". Країна виробництва - UA.».

Відправником товару заявлено ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (ЄДРПОУ 44330967, адреса: 09100, м. Біла Церква, вул. Леваневського, 36А), одержувачем - компанія «Perenio IoT spol. s r.» (25101 Ricany - Jazlovice, Na Dlouhem 79, Чехія).

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 28.07.2022 № 28/07/22, укладений між ТОВ «АМЛ ЛАЙН» (Україна), в собі директора ОСОБА_1 , та компанією «Perenio IoT spol. s r.» (Чеська Республіка); інвойс від 28.07.2022 № 1/01; СMR від 22.08.2022 № 1133472; фітосанітарний сертифікат від 19.08.2022 № 13/10-6080/НР-161687; акт завантаження від 19.08.2022 № 1; інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсом від 28.07.2022 № 1/01, виставленим ТОВ «АМЛ ЛАЙН» для компанії «Perenio IoT spol. s r.» (Чехія), фактурна вартість товару «дошки сосни, обрізні вологої 8-14%» кількістю (об`ємом) 27,735 м3 становить 11 371,35 євро (410 євро за 1 м3).

В період з 25.08.2022 по 26.08.2022, посадовою особою підрозділу митного оформлення, з урахуванням п. 2 ст. 338 МК України проведено митний огляд товарів, результати якого зафіксовані Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 26.08.2022 № UA100390/2022/404752.

Так, відповідно до зазначеного Акту «під час проведення митного огляду товару було встановлено, що «в оглянутих місцях знаходився товар, який за маркуванням та зовнішніми ознаками ідентифікується як: дошка при цьому під час здійснення огляду виявлено надлишки (кількість в м3):

Дошки соснові обрізні 50*150*6000 - не задекларовано в м3 - 0,7124;

Дошки соснові обрізні 25*100*6000 - не задекларовано в м3 - 0,2677;

Дошки соснові обрізні 50*100*6000 - не задекларовано в м3 - 0,034.

Всього - 1,014 м3».

Зазначене суперечить відомостям про кількість (об`єм), товару що міститься у товаросупровідних документах (інвойсі від 28.07.2022 № 1/01 та СMR від 22.08.2022 № 1133472) та митній декларації: кількість (об`єм) товару «дошки соснові обрізні» перевищує заявлений на 1,014 м3.

В даному випадку, слід наголосити також на тому, що за викладених обставин інкримінувати вчинення порушення митних правил ОСОБА_1 неможна.

Так, митна декларація, акт проведення огляду (переогляду) товару, митне оформлення товару здійснювалося саме митним брокером , під час якого останньою були подані усі необхідні документи.

Крім того, суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Сама ст.257 МК України вичерпно формулює поняття "декларування", яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст.265 МК України наділений декларант.

Виходячи із аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках, зокрема, коли вона особисто здійснює декларування товарів або як власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом, передбачену МК України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Отже, представник власника товару підлягає відповідальності лише в тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому, таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Як вбачається з митної декларації декларування здійснювалося агентом з митного оформлення, який діяв на підставі договору № 04/08-2022 від 17.08.2022.

Проте, правопорушення інкриміновано саме керівнику підприємства ОСОБА_1 .

Обов`язки декларанта при здійсненні митного оформлення товару його власником було покладено на уповноважену особу, а ОСОБА_1 дій щодо декларування товару не здійснював.

Крім того, суд також звертає увагу, що специфіка вищезазначеного товару полягає в тому, що пиломатеріал підлягає впливу різних факторів, що в умовах природної вологості може вплинути на стан деревини з моменту розпилу, зберігання, умов завантаження і до моменту митного огляду. Що, в свою чергу, впливає на значення розмірів продукції.

Суб`єктивна сторона для кваліфікації дій за статтею 483 МК України характеризується умисною формою вини.

Умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.

Частиною першою статті 262 МК України (Місце декларування) встановлено наступне: товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення цих товарів. Таким чином, ОСОБА_1 мав би підлягати відповідальності лише у тому випадку, коли б саме він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення і характеризується, у тому числі, прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості.

За відсутності зазначених умов, само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - отримувача товару, переміщеного з ознаками приховування від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.

При цьому слід зазначити, що дослідження та доведення наявності суб`єктивної сторони, як складової адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять.

У тому числі, посадові особи митного органу при складанні протоколу про порушення митних правил не з`ясували обставин індивідуалізації адміністративної відповідальності за загальними правилами накладення стягнення за адміністративне правопорушення, передбаченими частиною другою статті 33 КУпАП, характеру вчиненого правопорушення, врахування особи порушника, ступеню його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Таким чином, митним органом не надано жодних належних та допустимих доказів, які б містили фактичні дані, на основі яких, у визначеному законом порядку, можливо було б стверджувати про вчинення ОСОБА_1 правопорушення за вищевикладених обставин.

Виходячи з фактично наявних в матеріалах справи доказів, доводи органу доходів і зборів про наявність в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, - ґрунтується на припущенні.

Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до п.1 ст.247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що митним органом не надано суду аргументованих та достатніх доводів винуватості ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного та керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: О.М.Букіна

Дата ухвалення рішення23.12.2022
Оприлюднено04.01.2023
Номер документу108228701
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/17488/22

Постанова від 27.02.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Левенець Борис Борисович

Постанова від 23.12.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні