Рішення
від 27.12.2022 по справі 460/49274/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 грудня 2022 року м. Рівне№460/49274/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Пилипюк Ю.Ю. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: прокурора : Котяй І.В., відповідача: представник не прибув, третьої особи на стороні відповідача: представник не прибув,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Керівника Здолбунівської окружної прокуратури в інтересах держави доБерезнівської міської ради Рівненського району Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальний заклад "Березнівський міський будинок культури" Березнівської міської ради Рівненської області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

02.12.2022 керівник Здолбунівської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся в суд з позовом до Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 64111 площею 225,4 кв.м, розташоване за адресою вул. Рівненська 6, с.Кам`янка Рівненського району Рівненської області у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Ухвалою від 05.12.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №460/49274/22. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальний заклад «Березнівський міський будинок культури» Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області. Розгляд справи вирішено провести за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 27.12.2022.

В підготовче засідання відповідач і третя особа на його боці не прибули. Разом з тим через відділ документального забезпечення надійшли заяви від обох учасників з проханням про розгляд справи без їхньої особистої участі. При цьому, міський голова в заяві вказав про те, що Березнівська міська рада Рівненського району Рівненської області є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту №64111; згідно з актом оцінки стану готовності від 04.05.2022, дана споруда обмежено готова до використанням за призначенням та потребує проведення капітального ремонту; міською радою будуть вживатися заходи щодо приведення в належний технічний стан протирадіаційного укриття №64111 та для використання споруди за призначенням. За наведеного відповідач позовну заяву визнав в повному обсязі.

Аналогічну за змістом заяву подано суду і третьою особою яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальним закладом «Березнівський міський будинок культури» Березнівської міської ради.

За правилами частини третьої статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку визнання позову відповідачем суд ухвалює рішення за результатами підготовчого провадження.

А відповідно до частини четвертої цієї ж статті, ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, примирення сторін проводиться в порядку, встановленому статтями 189, 190 цього Кодексу.

В свою чергу, за правилами статі 189 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв`язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Заява про визнання позову подана уповноваженим на те представником, не суперечить вимогам закону та не порушує будь-чиїх прав, свобод, інтересів, а тому приймається судом.

Ухвалюючи за результатами підготовчого провадження рішення про задоволення позову суд врахував наявність таких правових підстав.

До комунальної власності Березнівської міської ради належить протирадіаційне укриття №64111 площею 225,4 кв. м, розташоване за адресою вул. Рівненська 6, с.Кам`янка, Рівненського району. Згідно акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 04.05.2022 зазначений об`єкт обмежено готовий до використання за призначенням, через що не здатний забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей. Згідно рішення Березнівської міської ради №763 від 03.02.2021 «Про Перелік об`єктів нерухомого майна комунальної власності Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області» балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №64111 визначено комунальний заклад «Березнівський міський будинок культури» Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 36318039).

Згідно положень частини першої статті 32 Кодексу цивільного захисту України протирадіаційне укриття це негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Положеннями частини восьмої цієї ж статті визначено, що утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

А нормою частини сьомої врегульовано, що вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Положеннями пункту 9 Розділу «Утримання фонду захисних споруд» Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017, передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами. Згідно з пунктом 10 цього ж Порядку, балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд. А пунктом 11 визначено, що вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Згідно пункту 1 Розділу II «Загальні вимоги до утримання та експлуатації фонду захисних споруд» Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Положеннями пункту 7 Розділу II визначено, що споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.

Положеннями підрозділу 2 «Оцінка стану готовності захисних споруд до використання за призначенням» розділу VI «Організація заходів з утримання, експлуатації та обслуговування захисних споруд» Вимог визначено, що для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд. Оцінка стану готовності захисних споруд здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано' як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

04.05.2022 представниками Березнівської міської ради, як балансоутримувачем, проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту, що розміщене за адресою с. Кам`янка, вул. Рівненська 6, Рівненського району. За результатами оцінки складено Акт, згідно якого укриття визначено як обмежено готове до використання за призначенням, тобто таке, що підлягає обладнання необхідним майном, належного оформлення документації та проведення навчання з персоналом відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Слід зауважити, що після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриття безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Втім і на даний час захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №64111 площею 225,4 кв. м, розташоване за адресою с. Кам`янка, вул. Рівненська 6, перебуває в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

Відповідно до пунктів 23-29 частини другої статті 19 КЦЗ України, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, у тому числі: організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

У зв`язку з неналежним утриманням фонду захисних споруд цивільного захисту об`єкти цивільного захисту перебувають у стані обмеженої готовності. Незабезпечення збереження таких споруд за функціональним призначенням та утримання у стані, що не відповідає встановленим вимогам і стандартам, порушує суспільні та державні інтереси.

За наведеного, та враховуючи обов`язок держави вживати заходів для створення належних умов для захисту життя і здоров`я людей від надзвичайних ситуацій, у тому числі від негативних наслідків ведення бойових дій, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для повного задоволення позову керівника Здолбунівської окружної прокуратури.

Керуючись статтями 183, 189 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов керівника Здолбунівської окружної прокуратури в інтересах держави до Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Комунальний заклад "Березнівський міський будинок культури" Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області, задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Березнівської міської ради Рівненського району Рівненської області в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 64111 площею 225,4 кв. м, розташоване за адресою вул. Рівненська 6, с. Кам`янка Рівненського району Рівненської області.

Зобов`язати Березнівську міську раду Рівненського району Рівненської області вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 64111 площею 225,4 кв.м, розташоване за адресою вул.Рівненська 6, с.Кам`янка Рівненського району Рівненської області у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Керівник Здолбунівської окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Княгині Ольги, 36,м .Здолбунів,Рівненська область,35700, ЄДРПОУ/РНОКПП 02910077)

Відповідач - Березнівська міська рада Рівненського району Рівненської області (вул.Київська, буд.6,м.Березне,Рівненська область,34600, ЄДРПОУ/РНОКПП 04387823)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад"Березнівський міський будинок культури"Березнівської міської ради Рівненської області Адреса: м.Березне, вул.Київська,10.

Повний текст рішення складений 03 січня 2023 року

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2022
Оприлюднено05.01.2023
Номер документу108234463
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —460/49274/22

Рішення від 27.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Рішення від 27.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні