Постанова
від 04.01.2023 по справі 583/1813/22
ОХТИРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 583/1813/22

3/583/114/23

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 січня 2023 року суддя Охтирського міськрайонного суду Сумської області Сидоренко Р.В., за участю секретаря с/з Чепура В.С., захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адвоката Веснянко О.М., розглянувши матеріали, що надійшли від Охтирського РВП ГУ НП в Сумській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працює водієм в ПП «ТРАНС ТЕНК», що мешкає в АДРЕСА_1 ,

за ст.164 ч. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

встановив:

26.12.2022 року до Охтирського міськрайонного суду Сумської області від Охтирського РВП ГУ НП в Сумській області надійшов протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 для притягнення останнього до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 ,19.12.2022о 14.10год.знаходячись вм.Охтирка,по вул.Пушкіна,105,керуючи автомобілемМАNТСХ18.480д.н.з НОМЕР_2 з напівпричепом MERSERONд.н.з. НОМЕР_3 здійснив перевезення15120л.палива дизельногоДП-3ЕМ590без зареєстрованоїв ЄРАНакцизної накладної, своїми діями скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.4 ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився подав заяву якою свою вину не визнає, просив справу розглядати без його участі, пояснення щодо обставин справи надасть його захисник.

В судовому засіданні захисник Веснянко О.В. оголосив письмові пояснення, які надав до початку судового засідання, зокрема якими просив провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративноївідповідальності заскоєння правопорушення,передбаченого ст.164 ч. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, закрити в зв`язку з відсутністю складу правопорушення, надав пакет документів якими спростовується вина ОСОБА_1 , та одночасно просив вирішити питання про повернення вилученого автомобіля, напівпричепа та пального законним власникам.

Суд проаналізувавшиматеріали справи,вислухавши поясненнязахисника ВеснянкаО.В.,дійшов довисновку,що вдіях ОСОБА_1 , відсутнійсклад правопорушення,так яквін неє суб`єктомправопорушення,тому відповіднодо ч.1п.1ст.247КпАП України,провадження уданій справіпідлягає закриттю з наступних підстав.

Згідно ст. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Згідно ч. 1 ст. 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення, одним із завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом, а судове рішення згідно закону повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим.

Відповідно до ст. 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний серед іншого з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, а також з`ясувати інші обставини,що маютьзначення для правильного вирішення справи.

Протокол складено за ч. 4 ст. 164 КпАП України, яка передбачає відповідальність, зокрема, за Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, не зазначеними у митних деклараціях при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, або в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними.

Вказана норма ч. 4 ст. 164 КпАП України носить бланкетний характер, оскільки у наведеній диспозиції відсилає до закону, що регулює певні види господарської діяльності, тому то в протоколі про адміністративне правопорушення має зазначатися відповідна норма спеціального закону, який регламентує господарську діяльність, що потребує ліцензування або державну реєстрацію суб`єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КпАП України, законодавство України про адміністративне правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України, згідно ч. 2 ст. 7 КпАП України провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України, завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 КпАП України у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються, зокрема, суть адміністративного правопорушення.

Ч. 3 ст. 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено, що суб`єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, після внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії.

Крім того, як випливає із системного аналізу норми ч. 4 ст. 164 КпАП України, об`єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері регулювання господарської діяльності.

Відповідно до ч. 1, 2, ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до ч. 1 ст. 52 Господарського кодексу України, некомерційне господарювання - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.

Відповідно до постанови Пленуму ВСУ від 25 квітня 2003 року № 3 «Про практику застосування судами законодавства про відповідальність за окремі злочини у сфері господарської діяльності» - систематичною вважається діяльність у разі, коли така діяльність здійснюється протягом календарного року не менш ніж три рази. У такому випадку громадяни зобов`язані зареєструватись як суб`єкти підприємництва. При невиконанні останньої вимоги настає відповідальність за ст. 164 КпАП України.

В протоколіпро адміністративнеправопорушення незазначено що ОСОБА_1 є суб`єктом господарювання, зазначено, що він є водієм.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України суб`єктами господарювання є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. Відповідно до ч. 1 ст. 58 Господарського кодексу України суб`єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа-підприємець у порядку, визначеному законом.

В силу вимог ст. 3, 42 Господарського Кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом; підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Порушень порядку провадження господарської діяльності ОСОБА_1 не вчиняв, суб`єктом господарської діяльності він не являється, службовою чи посадовою особою суб`єкта господарювання не являється, адміністративно-розпорядчими або організаційно - господарськими функціями, не наділений, як платник акцизного податку в порядку, передбаченому Податковим кодексом України на якого покладено обов`язок складання та реєстрація акцизних накладних, не зареєстрований.

Дії ОСОБА_1 не посягають на встановлений порядок управління, не посягають на громадський порядок, власність, права і свободи громадян.

Суть інкримінованого адміністративного правопорушення в протоколі сформована не вірно, оскільки «перевезення палива дизельного без зареєстрованої в ЄРАН акцизної накладної» не є адміністративним правопорушенням виходячи з диспозиції частини 4 статті 164 КпАП України, та з огляду на роз`яснення ДПС України опубліковані 28 листопада 2022 року о 07:58 на сайті ДПС України https://tax.gov.ua

За таких обставин, враховуючи відсутність у матеріалах будь-яких інших доказів, які б підтверджували винуватість, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 , відсутній склад правопорушення, передбачений ч. 4 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин - відсутність складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку з закриттям провадження у справі за відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях водія ОСОБА_1 , речі вилучені під час складання протоколу ВАВ № 768479 про адміністративне правопорушення підлягають поверненню володільцям.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 164 ч. 4, 247 ч. 1 п. 1, 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 доадміністративної відповідальностіза скоєнняправопорушення,передбаченого ст.164 ч. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, закрити, в зв`язку з відсутністю складу правопорушення.

Вилучений автомобільMAN державний номерний знак НОМЕР_2 та спеціалізований напівпричіп-цистернуMERSERON номерний знак НОМЕР_3 після вступу постанови у законну силу повернути ПРИВАТНОМУПІДПРИЄМСТВУ «ТРАНСТЕНК» (код ЄДРПОУ 44605538, місцезнаходження: 39600, м. Кременчук, вулиця Ярмаркова, 1).

Вилучене дизельнепаливо EN590 в кількості 15120 л. після вступу постанови у законну силу повернути ТОВАРИСТВУЗ ОБМЕЖЕНОЮВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПЕКСОЙЛ» (код ЄДРПОУ 44582720, місцезнаходження: 27500, Кіровоградська область, м. Світловодськ, вулиця Героїв України, буд. 94 кімната 310).

Постанова може бути оскаржена протягом десяти діб з дня її винесення до Сумського апеляційного суду через Охтирський міськрайсуд шляхом подання апеляційної скарги.

Суддя Охтирського міськрайонного суду Р.В.Сидоренко

СудОхтирський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення04.01.2023
Оприлюднено06.01.2023
Номер документу108257120
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку провадження господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —583/1813/22

Постанова від 04.01.2023

Адмінправопорушення

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Сидоренко Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні