Рішення
від 05.01.2023 по справі 160/15197/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 січня 2023 рокуСправа № 160/15197/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 03.10.2022 засобами поштового зв`язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу від 28.07.2022 № 317945.

2.Ухвалою суду від 10.10.2022 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 19.10.2022 засобами поштового зв`язку до суду надійшла заява на виконання ухвали суду від 10.10.2022 із уточненою позовною заявою, у якій відповідачем визначено Відділ державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Воскресенська, 24, м. Дніпро, 49000).

4.Ухвалою суду від 24.10.2022 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, залучено до участі у справі у якості відповідача Державну службу України з безпеки на транспорті, встановлено строки подання заяв по суті спору, витребувано докази.

5. 23.11.2022 Державна служба України з безпеки на транспорті надала відзив на позов.

6. 08.12.2022 надійшла відповідь на відзив.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

7.Позивач вважає протиправною оскаржувану постанову, оскільки він не є автомобільним перевізником у спірному перевезені, не є власником або користувачем транспортного засобу. Позивач ніколи не здійснював вантажних перевезень, вид діяльності 49.41 Вантажний автомобільний транспорт відсутній. Вантажоперевізник офіційно підтвердив, що ФОП ОСОБА_1 не є автомобільним перевізником, яким є ТОВ «Компанія Кана». Позивач виступав у перевезенні експедитором, тобто посередником між перевізником та замовником перевезення.

8.Видом підприємницької діяльності позивача є 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, який полягає у пошуку замовників та виконавців вантажних перевезень і посередництві між ними.

9.Запис у ТТН про автомобільного перевізника ФОП ОСОБА_1 є помилкою, що підтвердило ТОВ «Омега», жодних печаток або підписів ФОП ОСОБА_1 у ТТН не має. ТТН не є документом суворої звітності (обліку), тому не може мати визначальний вплив та має оцінюватися разом із іншими доказами.

10.Позивач не є автомобільним перевізником та не може бути суб`єктом відповідальності за порушення, вказане у постанові.

11.Запрошення на розгляд справи не надсилалось, про дату засідання не повідомлялось. Позивач з 08.03.2022 до 16.08.2022 перебував за кордоном.

12.Станом на дату розгляду справи та винесення постанови закінчився 2-х місячний строк для застосування адміністративно-господарського штрафу, який обчислюється з дати фактичного здійснення габаритно-вагового контролю. Продовження цього строку не передбачено.

13.У постанові не вказано суті допущеного порушення та конкретної норми закону, яка порушена, тобто не встановлено факту порушення.

14.Із посиланням на правові висновки Верховного Суду, висловлені у постанові від 09.08.2019 у справі № 806/1450/16, позивач просив позов задовольнити.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

15.Державна служба України з безпеки на транспорті проти позову заперечила повністю, зазначивши, що посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області 08.02.2022 проводилася рейдова перевірка, в результаті якої встановлено, що транспортний засіб використовується ФОП ОСОБА_1 (підтверджується ТТН № 329797 від 08.02.2022 та свідченнями водія, зафіксованими в акті № 304638).

16.При проведенні контролю встановлено, що навантаження на одиничну вісь становило 12,95 т при допустимих 11 т, що становило 17,73% понад норму.

17.У ТТН перевізником зазначено ФОП ОСОБА_1 , який є замовником, вантажовідправником та вантажоодержувачем перевезення згідно ТТН № 329797.

18.Закон України «Про автомобільний транспорт» та «Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні», затверджені наказом Мінтрансу України від 14.10.1997 № 363, визначають товарно-транспорту накладну обов`язковим документом, призначеним для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

19.ТТН підтверджує факт надання послуг з перевезення товарів, документує рух матеріальних цінностей та є одним із доказів реальності здійснення господарської діяльності з постачання, що підтверджено у постанові Верховного Суду від 29.04.2021 у справі № 810/3713/16.

20.Доказом надання послуг перевезення саме позивачем є твердження водія ОСОБА_2 , зафіксоване в акті № 304638.

21.У ході поступового відновлення роботи Укртрансбезпеки, листом від 08.07.2022 запрошено позивача на розгляд справи, призначеної на 28.07.2022, 14.07.2022 повідомлення було вручено за адресою позивача. Виконання обов`язку щодо направлення повідомлення підтверджується постановами Верховного Суду від 11.02.2020 у справі № 820/4624/17, від 18.03.2021 у справі № 911/3242/19, від 25.04.2018 у справі № 800/574/17.

22.Відсутність представника суб`єкта господарювання під час розгляду справи не може бути єдиною та самостійною підставою для скасування рішення, згідно із постановою Верховного Суду від 01.03.2018 у справі № 820/4810/17.

23.Посадовими особами Укртрансбезпеки в період активних бойових дій не було можливості забезпечити розгляд справ у визначені пунктом 25 Порядку № 1567 строки, через загрозу здоров`ю та життю, з огляду на відсутність можливості забезпечити належні організаційні та технічні умови необхідні для виконання роботи.

24.Статтею 250 ГК України встановлено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані протягом 6 місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення правил здійснення господарської діяльності.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

25.Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , код НОМЕР_1 , місце проживання АДРЕСА_1 , дата та номер запису 04.01.2018 22310000000004450. Дані про основний вид економічної діяльності: 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

26. 08.02.2022 складена товарна-транспортна накладна № 329797, яка містить наступні відомості:

-автомобіль: Рено НОМЕР_2 ;

-вид перевезення: за кілометровим тарифом;

-автомобільний перевізник: фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 банк ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 305299, код 2909706991;

-водій: Мисюра, ВХТ 430703;

-замовник: ТОВ «Омега», код 30982361;

-вантажовідправник: ТОВ «Омега», код 30982361;

-вантажоодержувач: ТОВ «Омега», код 30982361;

-пункт навантаження: м. Дніпро, вул. Журналістів, 13;

-пункт розвантаження: м. Енергодар, вул. Молодіжна, 4;

-кількість місць: 10 піддонів;

-отримав: водій/експедитор Мисюра (проставлений підпис);

-відомості про вантаж: плитка ZRXSKE11R керамогранит 60х60, 384,8 кв.м, загальна сума 125383,67 грн;

-здав, відповідальна особа вантажовідправника ОСОБА_3 (проставлений підпис, штамп ТОВ «Омега» склад будівельних матеріалів, ЄДРПОУ 30982361);

-прийняв, відповідальна особа вантажовідправника (проставлений підпис, прізвище нерозбірливо).

27. 08.02.2022 Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області складено акт № 304638 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом:

-місце перевірки: 469 км + 542 м, а/д Н-08;

-дата і час перевірки: 08.02.2022 12 год. 17 хв.;

-направлення на перевірку від 07.02.2022 № 015334;

-провели перевірку транспортного засобу: марка Renault, номерний знак НОМЕР_2 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_3 ;

-водій: ОСОБА_2 ;

-документ, що посвідчує особу водія: НОМЕР_4 , центр 1242 від 23.04.2016;

-що належить ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ;

-під час перевірки виявлено порушення: ст.34 ЗУ «Про авт.тр.» під час надання послуг з перевезень вантажів (згідно ТТН від 08.02.2022 № 329797; вантажовідпр. ТОВ «Омега»; вантажоодерж. ТОВ «Омега»; перевізник ФОП ОСОБА_1 ) з перевищенням вагових обмежень (перевищення на одиничну вісь 12,95 т при допустимих 11 т). Перевищення складає 17,73%,

-у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абз. 15, ч.1 перевезення вантажів з перевищенням встановлених законодавством вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні вантажу. Перевищення на одиничну вісь 12,95 т при допустимих 11 т. Перевищення склало 17,73%;

-пояснення водія про причини порушень: «на стажировке в ОСОБА_1 »;

-водій транспортного засобу: проставлений підпис, ОСОБА_2 ;

-посадова особа, що провела перевірку: проставлений підпис, ОСОБА_4 ; проставлений підпис, ОСОБА_5 .

28.Посадовою особою Укртрансбезпеки, що проводила габаритно-ваговий контроль ОСОБА_4 , оператором вагового комплексу ОСОБА_5 , складена довідка № 0064166, бланк 0064166, про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 08.02.2022 12 год. 17 хв.:

1)найменування, місце розташування пункту габаритно-вагового контролю: 469 км + 542 м, а/д Н-08;

2)водій транспортного засобу: ОСОБА_2 ;

3)автомобіль марка Renault, модель Premium 270, реєстраційний номер НОМЕР_2 ;

4)тип транспортного засобу: 2;

5)результати вагового контролю: навантаження на осі, т: 1) 6,95; 2) 12,95; повна маса транспортного засобу 19,9 т.

29.Згідно із квитанцією зважування № 2504 від 08.02.2022, час 12:17, талон 609, режим динамічний, № авто НОМЕР_2 , вісь 1 6950 кг, вісь 2 12950 кг, сума 19900 кг, швидкість 3 км/год.

30.Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області складено ОСОБА_1 повідомлення про розгляд справи, згідно із яким 28.07.2022 з 10:00 у приміщенні відділу відбудеться розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на підставі акту № 304638. До повідомлення додано копію акту № 304638.

31.Повідомлення про розгляд справи 28.07.2022 направлено ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення штриховий кодовий ідентифікатор 0600019085110, 0690003733390 та вручено 14.07.2022 під розпис: проставлений підпис та напис «папа, Надточій».

32. 28.07.2022 Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті прийнято оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 28.07.2022 № 317945, якою:

-розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт;

-найменування автомобільного перевізника: ФОП ОСОБА_1 ;

-ураховуючи те, що ФОП ОСОБА_1 08.02.2022 о 12 год. 17 хв. а/д Н-08, 469 км + 542 м допущено порушення Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абзацом 15 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що підтверджується актом № 304638 від 08.02.2022;

постановлено:

-стягнути з ФОП ОСОБА_1 адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн;

-дата набрання законної (юридичної) сили 28.07.2022;

-строк пред`явлення до виконання 28.10.2022.

33.Директор департаменту логістики ТОВ «Омега» листом без номеру від 09.09.2022 повідомив ФОП ОСОБА_1 , згідно з його зверненням, що при оформленні ТТН № 329797 від 08.02.2022 у графі автомобільний перевізник помилково вказано перевізником ФОП ОСОБА_1 . По даному перевезенню ФОП ОСОБА_1 є експедитором, який залучив до перевезення автомобільного перевізника ТОВ «Компанія Кана». Тому згідно з ТТН № 329797 від 08.02.2022 автомобільним перевізником є ТОВ «Компанія Кана».

34.Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_3 , марки Renault Premium 270, дата реєстрації 06.07.2013, власником транспортного засобу реєстраційний номер НОМЕР_2 є ТОВ «Компанія Кана», 37621425.

35. 05.09.2019 між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю «Омега» (замовник) укладено договір № 2/12 про надання послуг з організації перевезення вантажів, згідно із яким:

-пункт 1.1. у порядку та на умовах, визначених цим договором, виконавець зобов`язується організувати виконання послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу автомобільним транспортом, як по затвердженим маршрутам так і по маршрутам, згідно заявці територією України. Передати відповідно із товарно-транспортною накладною особі, яка має право на одержання вантажу вантажоодержувачу, а замовник зобов`язаний прийняти та оплатити надані послуги;

-пункт 1.2: виконавець має право залучати до надання послуг третіх осіб, з якими він уклав відповідні договори перевезень, при цьому, залишаючись відповідальним перед замовником за будь-які дії та/або бездіяльність, залучених до перевезень третіх осіб, як за власні. Витрати виконавця за оплату послуг третіх осіб не включаються у вартість наданих замовнику виконавцем послуг;

-пункт 1.3: окрім безпосереднього здійснення перевезення виконавець зобов`язується надати замовникові пов`язані із перевезенням вантажу послуги із транспортного експедування, а також надаватиме інші послуги, пов`язані із перевезенням вантажу, передбачені сторонами та цим договором;

-пункт 1.4: вартість послуг погоджується сторонами в додатку до договору «Тарифи на перевезення», або в заявці на перевезення;

-пункт 1.6: вантаж вважається переданим та одержаним вантажоодержувачем з моменту підписання уповноваженою особою відповідної товарно-транспортної накладної;

-пункт 1.7: зобов`язання виконавця стосовно перевезення вантажу вважаються виконаними в момент своєчасного отримання вантажоодержувачем вантажу в належному стані та кількості, що підтверджується підписом та печаткою вантажоодержувача на товарно-транспортній накладній з якою поставлений вантаж;

-пункт 3.3: вартість перевезення вантажу встановлюється виконавцем відповідно до додатків до договору;

-пункт 3.5: у випадку зміни тарифів на свої послуги з перевезення виконавець зобов`язаний письмово повідомити замовника;

-пункт 3.8: підставою для проведення розрахунків є оригінали товарно-транспортних накладних з підписом вантажовідправника та вантажоотримувача, які надаються замовнику разом з рахунком та актом виконаних робіт.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

36.Відповідно до статті 1 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 № 1955-IV (далі Закон № 1955-IV):

-транспортно-експедиторська діяльність - підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів;

-транспортно-експедиторська послуга - робота, що безпосередньо пов`язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування;

-експедитор (транспортний експедитор) - суб`єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування;

-перевізник - юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов`язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником.

37.За договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу (частина перша статті 9 Закону № 1955-IV).

38.Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні (частина одинадцята статті 9 Закону № 1955-IV).

39.Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення (частина тринадцята статті 9 Закону № 1955-IV).

40.Відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III, в редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 2344-III):

-автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;

-вантажовідправник - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка надає перевізнику вантаж для перевезення та вносить відповідні відомості до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж;

-великоваговий транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з вагових параметрів якого перевищує встановлені на території України допустиму максимальну масу чи осьове навантаження;

-документи на вантаж - документи, визначені відповідно до Митного кодексу України, законів України «Про транспортно-експедиторську діяльність», «Про транзит вантажів», інших актів законодавства, в тому числі міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, які необхідні для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом;

-замовник транспортних послуг - юридична або фізична особа, яка замовляє транспортні послуги з перевезення пасажирів чи/та вантажів;

-послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату;

-товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом;

-транспортно-експедиторські послуги - послуги, пов`язані з підготовкою та відправленням вантажів, організацією та забезпеченням перевезень, контролем за проходженням і одержанням вантажів, проведенням взаєморозрахунків.

41.До персоналу автомобільного транспорту належать працівники, які безпосередньо надають послуги з перевезення пасажирів чи вантажів, виконують роботи з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів, надають допоміжні послуги, пов`язані з перевезеннями. Трудові відносини персоналу автомобільного транспорту регулюються трудовим законодавством, у тому числі положенням про дисципліну та правилами внутрішнього трудового розпорядку (стаття 16 Закону № 2344-III).

42.Автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах (стаття 33 Закону № 2344-III).

43.Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення (частина перша статті 48 Закону № 2344-III).

44.Згідно із частиною другою статті 48 Закону № 2344-III, документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

-для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

-для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

45.Згідно із частиною третьою статті 48 Закону № 2344-III, при оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:

-дата і місце складання;

-вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

-автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;

-вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

-транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;

-пункти завантаження і розвантаження.

46.У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків (частина четверта статті 48 Закону № 2344-III).

47.Договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо) (частина перша статті 50 Закону № 2344-III).

48.Замовник за договором про перевезення вантажу зобов`язаний забезпечити своєчасне та повне оформлення документів на перевезення вантажу (частина перша статті 51 Закону № 2344-III).

49.Відповідно до частини другої статті 51-1 Закону № 2344-III, вантажовідправник зобов`язаний:

-вносити до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж відомості про масу або габарити вантажу, а також повне найменування вантажоодержувача та автомобільного перевізника (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті або відмітку у відповідному полі в ID-картці), прізвище, ім`я, по батькові, номер посвідчення водія, а також інші відомості, визначені законодавством.

50.Автомобільний перевізник має право, згідно із статтею 53 Закону № 2344-III, відмовитися від приймання вантажу для перевезення, якщо замовником не підготовлено вантаж чи необхідні документи або внесені без попереднього узгодження з ним зміни до реквізитів цих документів.

51.Відповідно до абзацу п`ятнадцятого частини першої статті 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за:

-перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10 відсотків, але не більше 20 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

52.Розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.

53.Постанова про застосування адміністративно-господарських штрафів є виконавчим документом.

54.Згідно із пунктом 22.1 «Правил дорожнього руху», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі Правила № 1306), маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.

55.Абзацом першим пункту 22.5 Правил № 1306 встановлено, що за спеціальними правилами здійснюється рух транспортних засобів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує навантаження на одиночну вісь 11 т.

56.Рух транспортних засобів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється (абзац другий пункту 22.5 Правил № 1306).

57.Згідно із главою 1 «Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (далі Правила № 363):

-договір про перевезення вантажів - двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентуються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов`язки та відповідальність сторін щодо їх додержання;

-експедитор транспортний - працівник, який забезпечує виконання комплексу операцій транспортно-експедиторського обслуговування під час перевезення вантажів;

-замовник - вантажовідправник або вантажоодержувач, який уклав з перевізником договір про перевезення вантажів.

-здавання вантажу - подання вантажоодержувачу перевізником вантажу, згідно з товарно-транспортним документом, з наступним розвантаженням і оформленням документів про його передачу вантажоодержувачу.

-перевізник - фізична або юридична особа - суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами;

-приймання вантажу - подання вантажовідправником підготовленого для відправлення вантажу та товарно-транспортних документів перевізнику з наступним навантаженням на транспортний засіб та оформлення документів про прийняття вантажу перевізником для відправлення;

-товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу;

-товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами;

-транспортна послуга - перевезення вантажів та комплекс допоміжних операцій, що пов`язані з доставкою вантажів автомобільним транспортом.

58.Тарні та штучні вантажі приймаються перевізником із зазначенням в товарно-транспортній накладній маси вантажу та кількості вантажних місць. Маса тарних і штучних вантажів визначається замовником перед поданням їх перевізнику та зазначається на вантажних місцях. Запис у товарно-транспортній накладній маси вантажу та способу її визначення виконується замовником (пункт 10.13 Правил № 363).

59.Основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил (пункт 11.1 Правил № 363).

60.Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля (пункт 11.2 Правил № 363).

61.Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках (пункт 11.3 Правил № 363).

62.Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.

63.Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники (пункт 11.4 Правил № 363).

64.У разі використання товарно-транспортної накладної у паперовій формі перший примірник товарно-транспортної накладної залишається у замовника (вантажовідправника), другий - водій (експедитор) передає вантажоодержувачу, третій примірник, засвідчений підписом вантажоодержувача, передається перевізнику (пункт 11.5 Правил № 363).

65.Відповідно до пункту 20 «Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, в редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі Порядок № 1567), виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

66.У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 (пункт 21 Порядку № 1567).

67.У разі відмови водія від підписання акта рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу посадова особа (особи), що провела перевірку, вносить про це запис (пункт 22 Порядку № 1567).

68.Справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (абзац перший пункту 25 Порядку № 1567).

69.Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності) (пункт 26 Порядку № 1567).

70.У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5 (пункт 27 Порядку № 1567).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

щодо розгляду справи

71.Вирішуючи заявлений спір, суд перевіряє оскаржувану постанову на додержання відповідачем вимог, визначених статтею 2 КАС України, та керується основним принципом адміністративного судочинства, зокрема принципом змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

72.Частиною четвертою статті 161 КАС України встановлено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

73.Відповідно до статті 79 КАС України позивач повен подати докази разом із поданням позовної заяви; якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу; докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

74.Таким чином, КАС України встановлює строки подання позивачем доказів, а саме, докази мають бути подані разом із позовною заявою, в іншому випадку - якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк.

75.Строк подання доказів відповідачем визначається статтею 162 КАС України, яка передбачає, що відзив повинен містити перелік документів та інших доказів, що додаються до відзиву, та зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із відзивом, із зазначенням причин їх неподання. До відзиву додаються докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем.

76.З огляду на викладене, суд розглядає справу виходячи із реалізації сторонами права на подання доказів в обґрунтування обраних правових позицій.

щодо суб`єкта відповідальності

77.Особливістю розгляду цієї справи є застосування нового правового регулювання правовідносин у сфері автомобільного транспорту, запровадженого Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» від 03.06.2021 № 1534-IX, який набрав чинності 01.10.2021 та запровадив чітке регулювання оформлення товарно-транспортних накладних, встановив обов`язки вантажовідправників при їх оформленні, підвищив відповідальність автомобільних перевізників за перевищення встановлених габаритно-вагових норм.

78.Позивач заперечує визнання його перевізником у спірних правовідносинах, оскільки не є власником або користувачем транспортного засобу, ніколи не здійснював вантажних перевезень, не має такого виду підприємницької діяльності як «вантажний автомобільний транспорт», зазначає, що виступав у перевезенні експедитором, тобто посередником між замовником та перевізником, яким було ТОВ «Компанія Кана», відомості в товарно-транспортній накладній пояснює помилкою вантажовідправника, посилаючись на відсутність його підписів та печаток у ТТН.

79.Відповідач не погоджується з такими доводами, зазначає, що участь позивача у якості перевізника у спірному перевезенні підтверджується товарно-транспортною накладною, як офіційним та обов`язковим документом, що підтверджує факт надання послуг з перевезення та твердженнями водія, відображеними в акті.

80.Надаючи оцінку доводам сторін, суд погоджується з позивачем щодо необхідності оцінки усіх доказів у їх сукупності, та виходить із наступного.

81.Згідно із пунктами 1.1, 1.2, 1.3, 1.7, 3.3 договору № 2/12 про надання послуг з організації перевезення вантажів, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (виконавець) та ТОВ «Омега» (замовник):

-виконавець зобов`язався організувати виконання послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу автомобільним транспортом згідно заявці;

-виконавець має право залучати до надання послуг третіх осіб, з якими він уклав відповідні договори перевезень, при цьому витрати виконавця за оплату послуг третіх осіб не включаються у вартість послуг;

-окрім безпосереднього здійснення перевезення виконавець зобов`язався надати замовникові пов`язані із перевезенням вантажу послуги із транспортного експедування;

-зобов`язання виконавця стосовно перевезення вантажу вважаються виконаними в момент своєчасного отримання вантажоодержувачем вантажу в належному стані та кількості, що підтверджується підписом та печаткою вантажоодержувача на товарно-транспортній накладній;

-вартість перевезення вантажу встановлюється виконавцем відповідно до додатків до договору.

82.Таким чином, зміст договірних зобов`язань за таким договором не свідчить про прийняття на себе виконавцем виключно експедиційних послуг.

83.Відповідно до частини першої статті 50 Закону № 2344-III, договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).

84.Тобто, письмовою формою договору закон визнає складення як договору, так і накладної або квитанції.

85.У цьому спорі обов`язок забезпечення своєчасного та повного оформлення документів на перевезення вантажу, відповідно до частини першої статті 51 Закону № 2344-III, покладений на замовника ТОВ «Омега», який також виступав у перевезенні вантажовідправником та вантажоотримувачем.

86.Саме на вантажовідправника частиною другою статті 51-1 Закону № 2344-III покладений обов`язок вносити до товарно-транспортної накладної:

-відомості про масу або габарити вантажу;

-повне найменування автомобільного перевізника (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з ЄДРПОУ, реєстраційний номер облікової картки платника податків;

-прізвище, ім`я, по батькові, номер посвідчення водія.

87.При цьому, згідно із частиною третьою статті 48 Закону № 2344-III, обов`язковими реквізитами ТТН, які зазначає вантажовідправник, є, зокрема:

-автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно ЄДРПОУ;

-прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;

-транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;

-пункти завантаження і розвантаження.

88.Пунктом 11.3 Правил № 363 також встановлено, що товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом виписує замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі примірники товарно-транспортної накладної підписом.

89.Вантажовідправником 08.02.2022 складено товарно-транспортну накладну № 329797, у якій вказано, зокрема:

-автомобіль: Рено НОМЕР_2 ;

-автомобільний перевізник: фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 банк ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 305299, код 2909706991;

-водій: Мисюра, ВХТ 430703;

-вантаж отримав: водій/експедитор Мисюра (проставлений підпис).

90.Наведені у листі директором департаменту логістики ТОВ «Омега» без номеру від 09.09.2022 відомості про помилковість зазначення перевізника ФОП ОСОБА_1 та що перевізником за ТТН № 329797 від 08.02.2022 було ТОВ «Компанія Кана», суд не може оцінити як допустимий доказ, оскільки директор департаменту логістики не є керівником товариства, при цьому спірні обставини мають підтверджуватися належними доказами.

91.Згідно із пунктом 11.4 Правил № 363, після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники.

92.У разі помилкового зазначення у ТТН перевізника, належний перевізник та/або водій транспортного засобу ОСОБА_2 мали право відмовитися від приймання вантажу для перевезення, як такого, що не має необхідних документів або у реквізити якого внесено зміни без попереднього узгодження з ним, керуючись статтею 53 Закону № 2344-III.

93.Однак, водій під підпис у ТТН приймає вантаж до перевезення за такою ТТН, та в подальшому підписує акт № 304638 від 08.02.2022 без зауважень або заперечень, у якому відображено його пояснення «на стажировке в ОСОБА_1 ».

94.При цьому, згідно із частиною другою статті 48 Закону № 2344-III, документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів для водія є: посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж.

95.Водій мав всі вказані документи, у тому числі свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 , власником якого є ТОВ «Компанія Кана», 37621425, та як зазначено вище, зауважень щодо прийняття вантажу за ТТН та щодо зазначення у акті № 304638 від 08.02.2022 відомостей, згідно із якими перевізником визначено ФОП ОСОБА_1 не заявив, погодившись із ними проставленням підпису.

96.Матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, у тому числі офіційно поданих звітних документів, підтверджуючих здійснення перевезення ТОВ «Компанія Кана».

97.Посилання позивача на відсутність у володінні транспортних засобів в кореспонденції із статтею 33 Закону № 2344-III, відповідно до якої автомобільним перевізником є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах, та неможливість надання послуг перевезення у зв`язку із відсутністю відповідного виду діяльності та транспортних засобів, суд оцінює критично.

98.Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містить відомості щодо ТОВ «Компанія Кана», код 37621425:

-основний вид діяльності 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; інші види діяльності 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;

-керівник ОСОБА_6 з 02.10.2018, до цього часу керівник ОСОБА_1 ;

-засновник ОСОБА_1 100%;

-бенефіціарний власник ОСОБА_1 ; тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив;

-контакти: НОМЕР_5 (номер телефону, вказаний позивачем у позові).

99.З огляду на викладене, у сукупності досліджених обставин суд не погоджується з доводами позивача про неможливість визнання його перевізником у спірних правовідносинах, оскільки встановлені обставини свідчать про наявність передумов для уникнення відповідальності у разі виявлення порушення законодавства у сфері автомобільного транспорту як ФОП ОСОБА_1 так і ТОВ «Компанія Кана».

щодо порядку розгляду справи про правопорушення

100.Судом враховано набрання чинності 04.02.2022 постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2022 № 79 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо здійснення габаритно-вагового контролю та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою у тому числі внесено зміни до Порядку № 1567.

101.Позивач зазначає про порушення його права на участь у розгляді справи, незабезпечення належного повідомлення, відповідач вважає виконаними вимоги Порядку № 1567.

102.Доводи позивача про перебування за кордоном з 08.03.2022 по 16.08.2022, як підстави скасування постанови у зв`язку із незабезпеченням відповідачем права участі у розгляді справи, суд вважає помилковими, оскільки пунктами 26, 27 Порядку № 1567 встановлено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності). У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі.

103.Судом встановлено, що відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області складено ОСОБА_1 повідомлення про розгляд справи, згідно із яким 28.07.2022 з 10:00 у приміщенні відділу відбудеться розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на підставі акту № 304638. До повідомлення додано копію акту № 304638.

104.Повідомлення про розгляд справи 28.07.2022 направлено ОСОБА_1 (за адресою АДРЕСА_1 ) засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення штриховий кодовий ідентифікатор 0600019085110, 0690003733390 та вручено 14.07.2022 під розпис: проставлений підпис та напис «папа, Надточій».

105.Таким чином, покладений на відповідача обов`язок повідомлення позивача рекомендованим листом із повідомленням про час і місце розгляду справи про порушення виконано.

106.Позивач не був позбавлений можливості дізнатися про поштову кореспонденцію, зокрема повідомлення із доданим актом, та реалізувати право на захист, шляхом направлення представника для участі у розгляді справи. Доводи позивача про необізнаність із причинами розгляду справи та неможливість про них дізнатися суд вважає штучними.

щодо строку притягнення до відповідальності

107.Позивач вважає протиправним застосування штрафу, оскільки станом на дату розгляду справи та винесення постанови закінчився 2-х місячний строк для застосування адміністративно-господарського штрафу, який обчислюється з дати фактичного здійснення габаритно-вагового контролю, зауважує, що продовження цього строку не передбачено.

108.Надаючи оцінку доводам позивача, суд виходить із того, що згідно із абзацом першим пункту 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

109.Наведена норма встановлює порядок розгляду справи для суб`єкта владних повноважень, забезпечуючи розумність таких строків, однак постановами Кабінету Міністрів України не можуть змінюватись засади адміністративної відповідальності, встановлені законами.

110.Так, відповідно до статті 250 ГК України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб`єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб`єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

111.Оскільки порушення вчинено та виявлено 08.02.2022, а постанова прийнята 28.07.2022, тобто в межах шестимісячного строку, судом не встановлено порушення відповідачем встановленого законом строку застосування до позивача адміністративно-господарських санкцій.

щодо змісту постанови

112.Позивач зазначає, що у постанові не вказано суті допущеного порушення та конкретної норми закону, яка порушена, тобто не встановлено факту порушення, із чим пов`язує її протиправність та наявність підстав для скасування.

113.Надаючи оцінку таким доводам, суд зазначає, що оскаржуваною постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу від 28.07.2022 № 317945, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, визначено, що ФОП ОСОБА_1 08.02.2022 о 12 год. 17 хв. а/д Н-08, 469 км + 542 м допущено порушення Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абзацом 15 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що підтверджується актом № 304638 від 08.02.2022.

114.У розглянутому випадку, відсутність у постанові прямого посилання на статтю 34 Закону № 2344-III, зобов`язуючу автомобільного перевізника виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення вантажів, за наявності посилання на акт № 304638 від 08.02.2022, який містить як таку норму, так і ретельний опис допущеного порушення, суд не вважає самостійною та достатньою підставою для визнання протиправною постанови.

115.Матеріалами справи підтверджено, що перевезення подільного вантажу (10 піддонів керамогранитної плитки) відбувалось з перевищенням вагових обмежень - перевищення на одиничну вісь 12,95 т при допустимих 11 т, що складає 17,73%. Рух транспортного засобу із перевищенням вказаного допустимого параметру забороняється пунктом 22.5 Правил № 1306, отже є правомірним притягнення до відповідальності, передбаченої абзацом п`ятнадцятим частини першої статті 60 Закону № 2344-III у виді адміністративно-господарського штрафу за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні подільного вантажу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

116.Оскаржуваною постановою, у зв`язку із виявленим порушенням, вирішено застосувати адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн.

щодо судової практики

117.Щодо доводів позивача застосування при розгляді справи правових висновків Верховного Суду, наведених у постановах від 21.02.2018 у справі № 813/5802/15, від 11.10.2019 у справі № 823/352/16, від 09.08.2019 у справі № 806/1450/16, від 31.07.2019 у справі № 802/518/17-а, суд зазначає, що висновки, викладені у таких постановах перебувають у нерозривному зв`язку із обсягом встановлених обставин у кожній конкретній справі окремо, тому адміністративні суди не повинні сприймати як обов`язкові висновки, викладені у постановах, здійснені на підставі відмінних фактичних обставин справи, про що вказав Верховний Суд у постанові від 21.01.2021 № 160/5321/20.

118.Так, у справі № 813/5802/15 підставою задоволення касаційної скарги вказано те, що судами не досліджувались обставини, чи була повідомлена уповноважена особа суб`єкта господарювання про час і місце розгляду справи про порушення, чи мала можливість захистити належним чином свої права та надати докази на спростування висновків акту перевірки.

119.У справі № 823/352/16 досліджувалось питання наслідків неоформлення індивідуальної контрольної книжки водія. У справі № 806/1450/16 касаційний суд розглядав питання передачі транспортного засобу позивачем у користуванні іншій особі та відсутності документів, на підставі яких встановлюється маршрут проїзду транспортного засобу та плати за проїзд.

120.При цьому суд звертає увагу, що у наведених позивачем справах судами застосовані норми права, які на час розгляду цієї справи зазнали відповідних змін, крім того, касаційним судом в подальшому було сформульовано правові висновки у схожих правовідносинах, наприклад, у постанові від 11.02.2020 у справі № 820/4624/17.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

121.З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заявленого позову, у зв`язку із чим витрати на сплату судового збору покладаються на позивача.

122.Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

123.У задоволенні адміністративного позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ; АДРЕСА_3 ) до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Воскресенська, 24, м. Дніпро, 49000), Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845; проспект Перемоги, будинок 14, м. Київ, 03135) про визнання протиправною та скасування постанови відмовити повністю.

124.Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2023
Оприлюднено09.01.2023
Номер документу108268173
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —160/15197/22

Рішення від 05.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні