Рішення
від 28.12.2022 по справі 500/3333/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/3333/22

28 грудня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Тернопільській області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконував перевезення автомобільним транспортом та при реєстрації до ЄРПН податкові накладні були заблоковані Головним управлінням ДПС у Тернопільській області. За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

Позивач вважає, що ним виконані всі умови для реєстрації податкових накладних, проте складені позивачем податкові накладні не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що свідчить про протиправність дій відповідачів. Тому, за таких обставин ДПС України зобов`язана зареєструвати спірні в даній справі податкові накладні, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 23.09.2022 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Представник відповідачів подав до суду відзив на адміністративний позов (спільна позиція Головного управління ДПС у Тернопільській області та ДПС України), в якому зазначив наступне. Позивачем для реєстрації ПН в ЄРПН подано копії документів не в повному обсязі, необхідному для підтвердження реальності господарських операцій. А саме, у ФОП ОСОБА_1 була відсутня врахована таблиця даних платника податку на момент подання на реєстрацію спірних податкових накладних. За таких обставин, відповідач вважає, що контролюючий орган при винесені оскаржуваних рішень діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження надано, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно та своєчасно, а оскаржувані рішення є такими, що не підлягають скасуванню.

Одночасно із відзивом, 06.10.2022 представник відповідачів подав клопотання про роз`єднання позовних вимог.

Ухвалою суду від 24.10.2022 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 16.11.2022 о 10:00 год.

16 листопада 2022 року секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання по адміністративній справі № 500/3333/22 не проводилося, у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги. Наступне судове засідання призначено на 06.12.2022 о 10:15 год.

Ухвалою суду від 06.12.2022, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) оголошено перерву до 13.12.2022 о 11:15 год. для підготовки до надання нових пояснень по справі.

13 грудня 2022 року ухвалою суду роз`єднано позовні вимоги у справі №500/3333/22 за позовом ФОП ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги щодо скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної №190 від 04.04.2022р., виписаної на ТОВ «Стар-Світ», податкової накладної №269 від 10.05.2022р., виписаної на ТОВ «Агросем», податкової накладної №267 від 10.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №270 від 11.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №277 від 12.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №289 від 17.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №290 від 17.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №300 від 20.05.2022р., виписаної на ТОВ «Терра Трейд Тернопіль», податкової накладної №344 від 07.06.2022р., виписаної на ТОВ «Галичспецбудпостач», податкової накладної №346 від 08.06.2022р., виписаної на ПП «Транснет Т» та зобов`язання їх зареєструвати, залишити в даному провадженні. Призначено судове засідання по цій справі на 28 грудня 2022 року о 11:00 год.

Виділено в самостійні провадження позовні вимоги щодо скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної №180 від 31.03.2022р., виписаної на ПП «Босфор-2003» та податкової накладної №181 від 01.04.2022р., виписаної на МПП «АТ», податкової накладної №393 від 28.06.2022р., виписаної на ТОВ «Агропродінвест», зобов`язання їх зареєструвати та передати справу №500/3333/22 у відділ організаційно-правового забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду для виконання вимог, передбачених пунктом 7 розділу ІІІ Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України.

Представник позивача в судове засідання, яке відбулося 28.12.2022 не з`явився, однак подав заяву про розгляд даної справи без його участі в порядку письмового провадження.

Представник відповідачів в судовому засіданні не заперечила проти розгляду справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду даної справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив такі обставини.

ФОП ОСОБА_1 здійснює господарську діяльність, вид діяльності, згідно КВЕД 49.41 Діяльність вантажного автомобільного транспорту та 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

ФОП ОСОБА_1 зареєстрований 06.10.2006 року в Тернопільській ОДПІ, свідоцтво про державну реєстрацію від 30.09.1999 року № 001541, РНОКПП: НОМЕР_1 , має відкриті поточні рахунки (гривні, долара, євро) в Тернопільській Ф. АТ КБ "Приватбанку" м.Тернополя та використовує у господарській діяльності транспортні засоби, а саме: вантажний автомобіль МАNTGX 18.400 державний № НОМЕР_2 (2009р.в.), вантажний автомобіль Renault Magnum 500 державний № НОМЕР_3 (2007р.в.), вантажний автомобіль Volvo FН4Х2Т державний № НОМЕР_4 (2008р.в.), вантажний автомобіль Renault Magnum 460.18 державний № НОМЕР_5 (2007р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.480 державний № НОМЕР_6 (2012р.в.), вантажний автомобіль МАNTGА 18.440 державний № НОМЕР_7 (2007р.в.), вантажний автомобіль МАNTGА 18.440 державний № НОМЕР_8 (2007р.в.), вантажний автомобіль МАNTGА 18.440 державний № НОМЕР_9 (2007р.в.), вантажний автомобіль МАNTGА 18.440 держаний № НОМЕР_10 (2007р.в.), вантажний автомобіль МАNTGА 18.440 державний № НОМЕР_11 (2007р.в.), вантажний автомобіль Volvo FН 13.440 державний № НОМЕР_12 (2006р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.440 державний № НОМЕР_13 (2009р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.400 державний № НОМЕР_14 (2008р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.440 державний № НОМЕР_15 (2010р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.440 державний № НОМЕР_16 (2012р.в.), вантажний автомобіль МАNTGX 18.440 державний № НОМЕР_17 (2012р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EKRONESDP 27 державний № НОМЕР_35 (2008р.в.), загальний напівпричіп бортовий-ESchwartzMullerW-SERIE державний № НОМЕР_18 (2013р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EKRONESDP 27 державний № НОМЕР_34 (2007р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EKRONESDP 27 державний № НОМЕР_33(2007р.в.), загальний напівпричіп бортовий-тентований КroneSDR 27 державний № НОМЕР_19 (2007р.в.), cпеціалізований напівпричіп платформа -EKOGEL S 24 державний № НОМЕР_20 (2008р.в.), загальний напівпричіп бортовий-тентований KOGELS 24 державний № НОМЕР_21 (2008р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EKOGELSNCO 24Р державний № НОМЕР_22 (2007р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -ESchmitzS01 державний № НОМЕР_23 (2009р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа - тентована SchmitzS01 державний № НОМЕР_24 (2011р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EKOGEL S 24 державний № НОМЕР_25 (2008р.в.), загальний напівпричіп бортовий-тентований SchmitzSPR 24 державний № НОМЕР_26 (2007р.в.), загальний напівпричіп бортовий-ESchwartzMullerSPA-3E державний № НОМЕР_27 (2005р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -ESchwarzMuIlerSPA-3Е державний № НОМЕР_28 (2007р.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -ESchmitzSCS 24L державний № НОМЕР_36(2012p.в.), спеціалізований напівпричіп платформа -EHumbaurHAS 2006 державний № НОМЕР_29 (2007р.в.).

У фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 є ліцензія на міжнародні перевезення вантажів вантажними автомобілями.

У ФОП ОСОБА_1 працює 24 працівника, з них 18 водіїв автотранспортних засобів, 5 адміністративних працівника і 1 зовнішній сумісник.

Оплата за надані послуги по перевезенні вантажів проводиться згідно договору-заявки на розрахунковий рахунок підприємця.

30.03.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Стар-Світ" (код 36922224) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 217 від 30.03.2022р. до договору транспортного перевезення вантажу № Ст-0366 від 09.09.2019 р. за маршрутом: м. Дніпро - м. Тернопіль вартість перевезення 34000.00 грн.

04.04.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 та напівпричіп НОМЕР_30 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 190 від 04.04.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Стар-Світ", на загальну суму 34000,00 гривень. ТОВ "Стар-Світ" в акті виконаних робіт № 190 від 04.04.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Стар-Світ" оплатило частину грошових коштів в сумі 10400.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131815/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

09.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОСЕМ" (код 30967207) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 00000006253 від 09.05.2022р. на організацію внутрішньодержавних вантажних перевезень за маршрутом: м. Кропивницький - с. Шимківці, Тернопільська обл. вартість перевезення 21500.00 грн.

10.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_14 та напівпричіп НОМЕР_31 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 269 від 10.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "АГРОСЕМ", на загальну суму 21500,00 гривень. ТОВ "АГРОСЕМ" в акті виконаних робіт № 269 від 10.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "АГРОСЕМ" оплатило грошові коштів в сумі 21500.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 30.08.2022 року № 7266382/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

09.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 252 від 09.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

10.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_5 та напівпричіп НОМЕР_26 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 267 від 10.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 267 від 10.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131814/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

10.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 253 від 10.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

11.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_10 та напівпричіп НОМЕР_32 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 270 від 11.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 270 від 11.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131813/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

11.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 254 від 11.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

12.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_16 та напівпричіп НОМЕР_25 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 277 від 12.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 277 від 12.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131812/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

16.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 256 від 16.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

17.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_10 та напівпричіп НОМЕР_32 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 289 від 17.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 289 від 17.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131817/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

16.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 255 від 16.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

17.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_5 та напівпричіп НОМЕР_26 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 290 від 17.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 290 від 17.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131816/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

18.05.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Трейд Тернопіль" (код 39422233) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 258 від 18.05.2022р. за маршрутом: м. Бровари, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 23000.00 грн.

20.05.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_10 та напівпричіп НОМЕР_32 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 300 від 20.05.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 23000,00 гривень. ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" в акті виконаних робіт № 300 від 20.05.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Терра Трейд Тернопіль" оплатила грошові кошти в сумі 23000.00 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 29.07.2022 року № 7131818/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

06.06.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Галичспецбудпостач" (код 36467905) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 06062022-1 від 06.06.2022р. за маршрутом: м. Кам`янець-Подільський, Хмельницька обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 8000.00 грн.

07.06.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_14 та напівпричіп НОМЕР_31 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 344 від 07.06.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Галичспецбудпостач", на загальну суму 8000,00 гривень. ТОВ "Галичспецбудпостач" в акті виконаних робіт № 344 від 07.06.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ТОВ "Галичспецбудпостач" оплатило грошові кошти в сумі 8000 грн., за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 30.08.2022 року № 7266380/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

03.06.2022 року Приватне підприємство "Транснет Т" (код 39866042) надало ФОП ОСОБА_1 заявку на перевезення вантажу № 7214-2 від 03.06.2022р. за маршрутом: м. Святопетрівське, Київська обл. - м. Тернопіль вартість перевезення 20000.00 грн.

08.06.2022 року ФОП ОСОБА_1 в якості Перевізника виконав перевезення автомобілем з д.н.з. НОМЕР_10 та напівпричіп НОМЕР_32 , яким виконав перевезення та виставив рахунок та акт виконаних робіт № 346 від 08.06.2022 р. згідно ТТН за перевезення вантажу ТОВ "Терра Трейд Тернопіль", на загальну суму 20000,00 гривень. ПП "Транснет Т" в акті виконаних робіт № 346 від 08.06.2022 р. проставила свої підписи та печатки, що свідчить про те, що роботи виконані вчасно сторони претензій одна до одної не мають, а також ПП "Транснет Т" не оплатило грошові кошти, за виконання перевезення. Та при реєстрації до ЄРПН податкова накладна була заблокована Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та документів Головним управлінням ДПС в Тернопільській області прийнято рішення від 30.08.2022 року № 7266384/2288116037 про відмову в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів у тому числі рахунків фактури, актів прийому-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних, розрахункових документів або банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись з такими діями відповідача щодо відмови у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14 статті 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї стані та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї стані, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1.201.7.201.10 етапі 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Пунктом 6 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/ невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 25 Порядку № 1165 Комісія регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/ невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних у цій справі, підставою для такого зупинення став пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток №3 до Порядку №1165), підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/ розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/ послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Щодо зазначення у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відомостей про те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1008 (гречка), відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу постачання, то суд звертає увагу на таке.

Пунктами 12, 14 Порядку №1165 визначено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником-податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Зі змісту зазначених норм випливає, що подання зазначеної таблиці є правом а не обов`язком платника податку.

Також ТУ ДПС у Тернопільській області не надано доказів того, що обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбаного товару/послуги та обсягу його постачання.

Отже, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за цим критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Формальне зазначення у квитанції пропозиції "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165.

Таке рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжує неоднозначне його трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "npo електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як свідчить зміст рішення, якими відмовлено у реєстрації податкової накладної, підставою для його прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано ненаданням копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунок.

Як зазначалося вище, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. На думку суду, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії. Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови що інші документи підтверджують проведення господарської операції.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02.07.2019 у справі (№ 140/2160/18.

Судом встановлено, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів, а також копії банківських виписок з особових рахунків, які повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд звертає увагу, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських і операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, суд вважає, що зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Отже, за наведених вище обставин суд вважає, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДПС у Тернопільській області є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №190 від 04.04.2022р., №269 від 10.05.2022р., №267 від 10.05.2022р., №270 від 11.05.2022р., №277 від 12.05.2022р., №289 від 17.05.2022р., №290 від 17.05.2022р., №300 від 20.05.2022р., №344 від 07.06.2022р., №346 від 08.06.2022р в Єдиному реєстрі податкових накладних в день її направлення, суд зазначає наступне.

У відповідності до п.28 Порядку №117, за яким податкова накладна/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).

Таким чином, порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати зазначені податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

Оскільки суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю, сплачений судовий збір підлягає до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань суб`єктів владних повноважень, у відповідності до вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131815/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №190 від 04.04.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7266383/2288116037 від 30.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №269 від 10.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131814/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №267 від 10.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131813/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №270 від 11.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131812/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №277 від 12.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131817/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №289 від 17.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131816/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №290 від 17.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7131818/2288116037 від 29.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №300 від 20.05.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7266380/2288116037 від 30.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №344 від 07.06.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області №7266384/2288116037 від 30.08.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №346 від 08.06.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 190 від 04.04.2022 року, № 269 від 10.05.2022 року, № 267 від 10.05.2022 року, № 270 від 11.05.2022 року, № 277 від 12.05.2022 року, № 289 від 17.05.2022 року, № 290 від 17.05.2022 року, № 300 від 20.05.2022 року, № 344 від 07.06.2022 року, № 346 від 08.06.2022 року, які подані ФОП ОСОБА_1 за датою її фактичного подання.

Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області та 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 30 грудня 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637).

- Державна податкова служба України (місцезнаходження/місце проживання: площа Львівська, 8,м. Київ,04053 код ЄДРПОУ 43005393).

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2022
Оприлюднено09.01.2023
Номер документу108270630
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —500/3333/22

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 13.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Рішення від 28.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні