Рішення
від 05.01.2023 по справі 440/9564/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 січня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/9564/22

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/9564/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростгруп-Енерго" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

01.11.2022 директор Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростгруп-Енерго" (надалі - ТОВ "Ростгруп-Енерго") Назаренко О.Г., звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України (надалі - ДПС), Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - ГУДПС), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) від 12.08.2022 №7198004/42684136 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 29.07.2022, зобов`язавши ДПС зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №2 від 29.07.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ "Ростгруп-Енерго" датою її фактичного подання, тобто 05.08.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2022 №7198005/42684136 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 29.07.2022, зобов`язавши ДПС зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №3 від 29.07.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ "Ростгруп-Енерго" датою її фактичного подання, тобто 05.08.2022.

Наявність обставин, які свідчать про порушення прав добросовісного платника податків, заявник пов`язує з фактом протиправних, як на його думку, мотивів відмови в реєстрації податкових накладних за наявності усіх передбачених Податковим кодексом України на те передумов, зокрема пояснень і первинних документів, наданих на підтвердження господарських операцій з надання позивачем послуг оренди основних засобів ДП "Жовтневий спиртовий завод". Надіслані позивачу квитанції містять лише загальне посилання на наявність у нього права подати пояснення та копії документів без зазначення їх конкретного переліку, тоді як зупинивши реєстрацію податкових накладних №2 та №3 від 29.07.2022, контролюючий орган не довів відповідність відображеної в них господарської операції критеріям ризиковості та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, які позивач мав би надати до контролюючого органу.

Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 вищевказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 16.11.2022 заперечення представника ГУДПС проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення.

Відповідачі позов не визнали. У спільному відзиві на позов, що надійшов через систему "Електронний суд" 06.12.2022, представник відповідачів просить у задоволенні позову відмовити повністю (т. 1 а.с. 221-232). Свою позицію мотивує посиланням на відповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства, зокрема Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначив, що реєстрацію складених ТОВ "Ростгруп-Енерго" податкових накладних у ЄРПН зупинено з огляду на відповідність підприємства приписам пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку та ненадання документів щодо права власності/користування на основні фонди, що здаються в оренду. Представник також посилався на рішення Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.11.2020 №65178 та від 25.11.2020 №238 про відповідність ТОВ "Ростгруп-Енерго" п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. Витрати позивача на правничу допомогу вважає неспівмірними складності справи та недоведеними з огляду на відсутність документів на підтвердження факту оплати наданих послуг.

16.12.2022 представник позивача надав до суду (20.12.2022 надійшла поштою) відповідь на відзив (т. 2 а.с. 19-24), я якій повторив мотиви позовної зааяви. У доповненнях до відповіді на відзив вказав, що витрати на правничу допомогу підтверджуються платіжним дорученням №16 від 16.12.2022 та сформованими банківськими виписками ТОВ "Ростгру-Енерго" та АО "Право-Лекс" (т. 2 а.с. 25-26).

Розгляд справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 КАС України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань суд встановив, що ТОВ "Ростгруп-Енерго" зареєстровано у статусі юридичної особи, відомості про що включено до реєстру 27.09.2021 за №1005851070004010486. Зареєстрованими видами економічної діяльності позивача за КВЕД є: 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у (основний); 71.20 Технічні випробування та дослідження; 72.19 Дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 20.13 Виробництво інших основних неорганічних хімічних речовин; 20.14 Виробництво інших основних органічних хімічних речовин; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.32 Установлення столярних виробів; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (т. 1 а.с. 24-25).

Позивач зареєстрований платником ПДВ з 01.01.2019, як це видно з витягу №1916034500018 від 10.01.2019 (т. 1 а.с. 26).

У позові директор ТОВ "Ростгру-Енерго" Назаренко О.Г. зазначає, що для виконання господарської діяльності Товариство має в користуванні приміщення за адресою: м. Кременчук, вулиця Київська, 76, яке орендує у ТОВ "ТОП-Трансбуд" на підставі договору №11/12/18-ОР суборенди офісного приміщення, укладеного 11.12.2018 (т. 1 а.с. 30-31), акту здавання-приймання офісних приміщень від 01.01.2021 (т. 1 а.с. 29).

01.02.2019 ТОВ "Ростгру-Енерго", як орендодавець, та Державне підприємство "Жовтневий спиртовий завод" (код ЄДРПОУ 00374829), як орендар, уклали договір оренди обладнання №01/02/19 від 01.02.2019 (т. 2 а.с. 31-33), за умовами пункту 1.1. якого з урахуванням змін та доповнень, що викладені в додатковій угоді №2 від 31.03.2020, позивач передав у строкове платне користування майно: насосне обладнання та електродвигуни комплекс апаратно-програмний на базі громатографа "Хроматек-Кристал 5000", комплекс обладнання для вузла обліку витрат спиртовмісних рідин з електронною системою обліку, комплекс обладнання електричного живлення, лабораторне обладнання, обладнання автоматизації котельні з 2-ма паровими котлами Е25/24, автоматична система керування деаератором і пароохолоджувачем, дистиляційно-адсорбційна установка, яке підлягає монтажу та введенню в експлуатацію на території Орендаря у відповідності до переліку обладнання, що визначено сторонами в Акті приймання - передачі після його фактичного монтажу та введення в експлуатацію.

Строк дії договору оренди сторони встановили до 31.12.2029 (п. 10.1. Договору оренди).

У відповідності до п. 3.1. Договору оренди з урахуванням змін та доповнень, викладених в додатковій угоді №5 від 01.02.2022 (т. 1 а.с. 111), орендна плата складає 2 100 000,00 грн за квартал, в тому числі ПДВ 350000,00 грн, яку орендар вносить щоквартально шляхом перерахування коштів на поточний рахунок орендодавця незалежно від наслідків та результату своєї господарської діяльності.

У відповідності до п. 3.5. Договору оренди, орендар має право вносити наперед орендну плату за будь-який строк. Внесена наперед сума плати, підлягає заліку в рахунок майбутніх платежів.

Сторони погодили, що об`єкт оренди вважається переданим у користування з моменту підписання сторонами Акта приймання-передачі (п. 2.1. Договору оренди).

У відповідності до Актів приймання-передачі основних засобів №1 від 03.04.2020 (т. 2 а.с. 35), №2 від 03.07.2020 (т. 2 а.с. 36), №3 від 10.08.2020 (а.с. 36 зі звороту), №4 від 07.09.2020 (т. 2 а.с. 35 зі звороту), №5 від 28.09.2020 (т. 2 а.с. 37) позивач, як орендодавець, передав, а ДП "Жовтневий спиртовий завод", як орендар, прийняв майно: щит ГРЩ, насосні агрегати, електродвигуни, лічильник газу, комплекс апаратно-програмний на базі хроматографа "Хроматек-Кристал 5000", комплекс обладнання для вузла обліку витрат стиртовмісних рідин з електронною системою обліку; комплекс обладнання електричного живлення; обладнання котельні з 2-ма паровими котлами Е25/24; аквадистилятор електричний "Micromed" DE-5; 1000рН-метр рН-150МІ; автоматичну систему керування деаератором i пароохолоджувачем; дистиляційно-адсорбційну установку.

Позивач зазначає, що з часу отримання Державним підприємством "Жовтневий спиртовий завод" вищевказаного обладнання останній щоквартально сплачує на користь позивача орендну плату, а той систематично складав і реєстрував податкові накладні, як підлягали реєстрації в ЄРПН.

12.07.2022 на виконання умов п.п. 3.1., 3.5. Договору оренди з метою внесення орендної плати наперед позивач склав та надав орендарю ДП "Жовтневий спиртовий завод" рахунок на оплату №4 від 12.07.2022 на суму 2100 000,00 грн за оренду основних засобів за 3 квартал 2022 року (т. 2 а.с. 37 зі звороту).

29.07.2022 орендар (ДП "Жовтневий спиртовий завод") на підставі платіжних доручень від 29.07.2022 №UA2709 та №UA2711 сплатив 1 000 000,00 грн та 140 000,00 грн відповідно (т. 1 а.с. 32, 42). Кошти у сумі 1000000,00 грн та 140 000,00 грн були зараховані на банківський рахунок позивача, відкритий в АТ "Райфайзен банк Аваль" 29.07.2022, що підтверджуються банківською випискою (т. 1 а.с. 53-54).

Згідно з даними оборотно-сальдової відомості по рахунку 361, кошти зараховані від покупця послуг на рахунок 361 (т. 1 а.с. 55).

29.07.2022, з настанням "першої події", у відповідності до вимог підпункту "а" пункту 187.1. статті 187, та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач виписав податкові накладні №2 на загальну суму 1000000,00 грн, у т.ч. ПДВ - 166 666,67 грн (т. 1 а.с. 249-250) та №3 на загальну суму 140 000,00 грн, у т.ч. ПДВ - 23333,33 грн (т. 2 а.с. 1), а 05.08.2022 - направив ці податкові накладні для реєстрації в ЄРПН.

Проте у відповідь отримав квитанції від 05.08.2022 аналогічного змісту про те, що "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації податкову накладну відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (а.с. т. 2 а.с. 3-4).

Реагуючи на ці квитанції, позивач надав до ГУДПС повідомлення від 10.08.2022 №1 та №2 (т. 2 а.с. 5-6) про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. У поясненнях позивач зазначив, зокрема про те, що основна діяльність підприємства ТОВ "Ростгруп-Енерго" - надання в оренду власного обладнання ДП "Жовтневий спиртовий завод" (код 00374829) для виробництва товарної продукції та оптова торгівля цією продукцією. Обладнання, яке підприємство надає в оренду, частково придбане у готовому вигляді, а частково виготовлено ТОВ "НВП "Аллхім-Сервіс", ДП "Енергооблік" ТОВ-НВП "Гремпіс", ТОВ "Схід-Захід-Енерго", ТОВ "Виробничо-комерційна фірма Вінпромсервіс", ТОВ "НВО Теплоенергоресурс" із встановленням на ДП "Жовтневий спиртовий завод". Підприємство подало звіт 20-ОПП з переліком основних засобів і, при зміні статусу цих засобів, змінювало відомості про них шляхом подання оновленого 20-ОПП. Вищевказане обладнання введено в експлуатацію 01.04.2020 згідно Актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів форми 0З-1 та передано на завод згідно з Актом приймання-передачі основних засобів № 1 від 03.04.2020; 19.05.2020 згідно Актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів форми 0З-1 та передано на завод згідно Акту приймання-передачі основних засобів № 2 від 03.07.2020; 06.08.2020 згідно Актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів форми 0З-1 та передано на завод згідно Акту приймання-передачі основних засобів № 3 від 10.08.2020; 04.09.2020 згідно Актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів форми 0З-1 та передано на завод згідно Акту приймання-передачі основних засобів № 4 від 07.09.2020; 26.09.2020 згідно Актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів форми 0З-1 та передано на завод згідно Акту приймання-передачі основних засобів № 5 від 28.09.2020. Обладнання надається в оренду згідно з Договором № 01/02/19 від 01.02.2019р. Згідно з умовами цього договору, акти виконаних робіт по оренді основних засобів закриваються поквартально. Але згідно з п. 3.5. Договору №01/02/19 від 01.02.2019: «... Орендар має право вносити наперед плату за цим Договором за будь-який строк. Внесена наперед сума плати, що надійшла Орендодавцеві, підлягає заліку в рахунок майбутніх платежів...», тому 29.07.2022 ДП "Жовтневий спиртовий завод" (код 00374829) здійснив попередню оплату за оренду основних засобів за 3 кв. 2022 року в сумі 1 000 000,00 грн згідно з платіжним дорученням № 2709 та 140 000,00 грн згідно з платіжним дорученням №2711 від 29.07.2022. За першою подією (сплата коштів) було виписано та відправлено на реєстрацію податкові накладні №2 та 3 від 29.07.2022.

До повідомлень позивач надав 40 додатків (т. 1 а.с. 23-42), зокрема, договір оренди обладнання №01/02/19 від 01.02.2019 зі змінами та доповненнями, додатковими угодами; договори на поставку та виготовлення обладнання; договори підряду; видаткові накладні на обладнання/майно; акти приймання-передачі переміщення основних засобів Типові форми 03-1; форми 20-ОПП до порядку обліку платників податків, інші документи.

08.09.2022 Комісією ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №7198004/42684136 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.07.2022 №2 та рішення №7198005/42684136 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.07.2022 №3 у ЄРПН з огляду на ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація: не надано документи щодо права власності/користування на основні фонди, які здаються в оренду (а.с. 9-12).

Скарги платника податку на рішення комісії були залишені без задоволення, про що ДПС 08.09.2022 ухвалено відповідні рішення №40102/42684136/2 та №40095/42684136/2 (а.с. т. 2 а.с. 16).

Не погодившись із правомірністю рішень комісії ГУДПС, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Податковий кодекс України (надалі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №1165, якою, крім іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п. 8 Порядку №1165).

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з приписами пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пунктом 8 яких передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520), що, відповідно до пункту 1, визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Аналіз наведених вище положень Порядку №1165 свідчить на користь висновку про те, що контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1165).

У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за результатами аналізу податкових накладних №2 та №3 від 29.07.2022 контролюючий орган 05.08.2022 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.43" направив ТОВ "Ростгруп-Енерго" квитанції, у яких зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена". Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації податкову накладну відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (т. 2 а.с. 3-4).

При цьому у надісланих платнику податку квитанціях відсутня будь-яка інформація на обґрунтування такого висновку податкового органу.

Надаючи правову оцінку підставам для зупинення реєстрації складених ТОВ "Ростгруп-Енерго" податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3 в ЄРПН, суд звертає увагу на те, що Порядок №1165 не містить вимоги про прийняття контролюючим органом окремого рішення з питання зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Водночас, виходячи з наведених вище положень пунктів 10, 11 Порядку №1165, зміст такого рішення наводиться податковим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

При цьому, пунктом 11 Порядку №11, передбачені вимоги до змісту такої квитанції, а саме - у ній обов`язково мають бути зазначені: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Дослідивши залучені до матеріалів справи копії квитанцій від 05.08.2022, суд встановив, що у них не зазначено ані конкретної інформації про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, ані вимог до платника податків в частині надання конкретних пояснень та документів з метою реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Наведене, на переконання суду, унеможливлює визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН.

При цьому суд виходить з того, що Порядок №1165 не передбачає можливості проведення контролюючим органом консультацій, листування з платником податку на етапі прийняття рішення про реєстрацію / відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН чи залучення платника податку до процесу прийняття цього рішення в інший спосіб. Тобто, у такому випадку платник податку фактично позбавлений можливості на участь у процесі прийняття суб`єктом владних повноважень відповідного рішення. Як наслідок, визначальне значення для дотримання законності цієї процедури і забезпечення прав платника податку під час її проведення має конкретизація контролюючим органом підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН та зазначення у квитанції про зупинення чітких і зрозумілих вказівок такому платнику щодо того, які саме пояснення та копії документів має надати цей платник задля розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Верховний Суд у постанові від 08.02.2022 у справі №380/8213/21 зазначив, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Однак, у цій справі надіслані позивачу квитанції містили лише загальне посилання на наявність у нього права подати пояснення та копії документів без зазначення їх конкретного переліку.

Посилання представника відповідачів на те, що перелік документів, надання яких є необхідним для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, визначений пунктом 5 Порядку №520, суд визнає безпідставними, оскільки зазначеною нормою передбачено орієнтовний перелік таких документів (застосовано словосполучення "може включати"), що не дає платнику податків можливість достовірно визначити обсяг необхідних документів, надання яких податковому органу буде достатнім для реєстрації податкової накладної у ЄРПН.

Стосовно посилань податкового органу на рішення Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.11.2020 №65178 та від 24.12.2020 №69713 про відповідність ТОВ "Ростгруп-Енерго" платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, суд зауважує, що ухвалення контролюючим органом рішення про віднесення платника податку на додану вартість до критеріїв ризиковості не звільняє податковий орган від обов`язку доведення наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу доказування, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України.

У ході розгляду справи відповідачами не надано пояснень разом з їх документальним підтвердженням щодо підстав встановлення відповідності ТОВ "Ростгруп-Енерго" положенням пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Верховний Суд неодноразово (зокрема у справі №0940/1240/18, у справі №819/330/18, у справі №824/245/19-а) звертав увагу на те, що вживання податковим органом загального посилання на пункт 8 Критеріїв оцінки без наведення відповідного підпункту є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

За наведених обставин суд дійшов висновку про те, що відповідачами у ході розгляду цієї справи не доведено наявність визначених законом підстав для зупинення реєстрації податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3, складених ТОВ "Ростгруп-Енерго", у ЄРПН.

Окрім того суд враховує те, що позивач після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав до податкового органу письмові пояснення разом з копіями документів на підтвердження обґрунтованості її складення.

Як слідує зі змісту витягу з протоколу засідання Комісії ГУДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2022 №92, підставою для ухвалення рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3 (т. 1 а.с. 7-8) податковий орган визначив ненадання позивачем разом з письмовими поясненнями документів щодо права власності/користування на основні фонди, які здаються в оренду.

З цього приводу суд враховує пояснення представника позивача про те, що згадані документи не були надані позивачем, оскільки квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН не містили посилань на конкретний перелік документів, надання яких було необхідним задля реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

Таким чином комісія регіонального рівня не мала достатніх підстав для ухвалення рішень про відмову у реєстрації податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3 у ЄРПН.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

За вищевикладених обставин суд дійшов висновку про те, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з надання в оренду основних засобів та ймовірності уникнення виконання свого податкового обов`язку. Зупинивши реєстрацію податкової накладної у ЄРПН, контролюючий орган не довів відповідність ТОВ "Ростгруп-Енерго" критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності складення податкової накладної, які позивач мав надати на пропозицію контролюючого органу.

При цьому суд не надає оцінку реальності господарським операціям, на підставі яких позивач формував власний податковий кредит та зобов`язання, натомість перевіряє лише обставини дотримання податковим органом процедури зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи вищенаведене у своїй сукупності, суд дійшов висновку про протиправність рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації в ЄРПН податкових накладних від 29.07.2022 №2 та №3, складених ТОВ "Ростгруп-Енерго", та як наслідок обґрунтованість позовних вимог платника податку в цій частині.

В силу абзацу третього пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови від 21.04.2021 №378), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій - набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Як визначено пунктом 20 цього ж Порядку, внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Тож з метою повного відновлення порушеного права позивача у спірних відносинах слід зобов`язати ДПС зареєструвати відповідні податкові накладні у ЄРПН.

Відтак позов належить задовольнити у повному обсязі у спосіб обраний позивачем.

При зверненні до суду з позовом у цій справі позивач сплатив судовий збір у сумі 4962,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №10 від 01.11.2022 (т. 1 а.с. 14) та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України (т. 1 а.с. 208).

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Зважаючи на те, що причиною виникнення цього спору слугувало прийняття Комісією ГУДПС протиправного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН, суд дійшов висновку, що понесені позивачем судові витрати у розмірі 4962,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань ГУДПС.

Крім цього позивач заявив до відшкодування витрати, понесені ТОВ "Ростгруп-Енерго" на оплату професійної правничої допомоги, що оцінені ним у 10637,28 грн.

Згідно зі ст. 134 КАС України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Суд зауважує, що склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження).

На підтвердження розміру понесених витрат на правничу допомогу з боку адвоката Веснянко Олександра Миколайовича позивач надав оригінал ордеру серії ВІ №1110290 від 01.11.2022 про надання правової допомоги ТОВ "Ростгруп-Енерго" (т. 1 а.с. 15) та копії: свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю №518 від 26.04.2007 (т. 1 а.с. 16); довіреності на ім`я адвоката Веснянко О.М. про представництво інтересів АО "Право-Лекс" (т. 1 а.с. 19); договору №221024 про надання правової допомоги від 24.10.2022 (т. 1 а.с. 20-21); рахунок на оплату №01/11/22 від 01.11.2022 (т. 1 а.с. 22); акт надання послуг №01/11/22 від 01.11.2022 (а.с. 23); платіжного доручення №16 від 16.12.2022 (т. 2 а.с. 27); виписки з банківського рахунку ТОВ "Ростгруп-Енерго" за 16.12.2022 (т. 2 а.с. 28); виписки з банківського рахунку АО "Право-Лекс" за 16.12.2022 (т. 2 а.с. 29).

Дослідивши надані позивачем документи, суд враховує, що справа не характеризується наявністю виключної правової проблеми, не стосується встановлення значного обсягу фактичних обставин справи, що потребувало б подання великої кількості письмових доказів та вжиття дій щодо їх збирання.

При цьому участь адвоката Веснянко О.М. у цій справі зводилася лише до складення відповіді на відзив та доповнення до такої відповіді, позаяк позов, як і всі додатки, підписані директором ТОВ "Ростгруп-Енерго" Назаренко О.Г.

Оцінивши обставини цієї справи та надані позивачем докази у їх сукупності, суд, враховуючи принципи обґрунтованості, співмірності і пропорційності судових витрат, дійшов висновку про необхідність зменшення витрат на професійну правничу допомогу в цій справі до 300,00 грн.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростгруп-Енерго" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2022 №7198004/42684139 та №7198005/42684136.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 та №3 від 29.07.2022 днем подання їх на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Ростгруп-Енерго" (код ЄДРПОУ 42684139).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ ВП 44057192) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростгруп-Енерго" (вул. Київська, 76, м. Кременчук, Полтавська область, 39631, код ЄДРПОУ 42684139) судові витрати, що пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 4962 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн 00 коп та обґрунтовану частину витрат, понесених на оплату професійної правничої допомоги, у сумі 300 (триста) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду впродовж тридцяти днів з моменту його підписання.

Суддя Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2023
Оприлюднено09.01.2023
Номер документу108282667
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/9564/22

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 13.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 05.01.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні