ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
09.01.2023справа №910/11476/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження
справу № 910/11476/22
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 10, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 19020407),
про стягнення 19 090,75 грн,
без виклику представників учасників справи.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Комунальне підприємство «Київжитлоспецексплуатація» (далі - Підприємство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з громадської організації «Фонд соціально-духовного розвитку Добриня» (далі - Організація): 19 090,75 грн заборгованості з орендної плати, що утворилася в зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації; далі - Департамент), Організацією та Підприємством договору від 23.07.2019 №3016 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду (далі - Договір).
Позов мотивовано тим, що:
- 23.07.2019 Підприємством (підприємство-балансоутримувач), Департаментом (орендодавець) та Організацією (орендар) укладено Договір, відповідно до якого орендодавець на підставі протоколу засідання постійної комісії Київської міської ради з питань власності від 28.05.2019 № 23/158 (пункт 399) передає, а орендар приймає в оренду нерухоме майно (нежитлові приміщення), що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - об`єкт оренди), що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Олеся Гончара, будинок №33 літера А, для розміщення громадської організації;
- відповідач договірні зобов`язання в частині здійснення платежів з орендної плати виконує неналежним чином, не сплачує їх вчасно і в повному обсязі;
- загальна сума заборгованості з орендної плати за період з 21.08.2019 по 20.08.2020 складає 19 090,75 грн.
2. Стислий виклад заперечень відповідача
Організацією 16.12.2022 подано суду відзив на позовну заяву, в якій відповідач вказує про те, що:
- 09.12.2019 Організація звернулася до Департаменту з заявою на обстеження орендованого майна, в якій повідомила про неможливість використання об`єкта оренди у зв`язку з відсутністю у приміщенні тепло-, електропостачання та інших комунальних послуг і просила створити комісію за участю Департаменту, відповідача і позивача для встановлення даного факту з метою обстеження нежитлового приміщення та звільнення від нарахування орендної плати; наказом Департаменту від 11.02.2020 №75 «Про проведення перевірки стану використання та збереження об`єктів оренди» було створено робочу групу з перевірки стану використання та збереження об`єкту оренди по вул. О. Гончара, буд. 33, літ. А, м. Київ, загальною площею 44,40 кв.м.; в складі робочої групи брали участь представники позивача та Департаменту; в ході перевірки робочою групою встановлено, що: на момент проведення обстеження приміщення не використовувалися, на стелі виявлено пошкодження верхнього слою покриття, плями сирості, на стінах - пошкодження верхнього слою покриття, на підлозі - брухт, сміття, пошкодження покриття (здуття); приміщення потребують проведення ремонтних робіт; у приміщеннях виявлено вогкість та грибок; окрім того, у Організації немає можливості виконувати умови Договору в повному обсязі, зокрема, підпункт 4.2.9 пункту 4 - укладення орендарем договорів щодо постачання електроенергії та теплопостачання, підпункт 4.2.4 пункту 4 - з тих же причин орендар не може забезпечити належне збереження, експлуатацію та санітарне утримання об`єкта оренди, його обладнання та запобігання його псування, та підпункт 4.2.6 пункту 4 - у орендаря немає можливості проводити поточні ремонтні роботи тощо; за результатами обстеження робочою групою складено відповідний акт та зроблено висновок про те, що у зв`язку із неможливістю орендаря використовувати орендовані приміщення за призначенням та виконувати визначені Договором умови через обставини, за які орендар не відповідає, керуючись частиною шостою статті 762 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), Організація звільняється від сплати орендної плати починаючи з дати підписання акта приймання-передачі (21.08.2019) до закінчення ремонтних робіт, але не більше ніж на 1 рік від дати укладання Договору;
- 20.02.2020 орендодавець листом повідомив орендаря про звільнення від сплати орендної плати відповідно до Договору починаючи з 21.08.2019; таким чином, орендодавцем було визнано неможливість використання орендарем орендованих приміщень, та звільнено від сплати орендної плати на період з 23.07.2019 по 20.08.2020;
- 23.04.2020 орендар звернувся до орендодавця із заявою про надання згоди на здійснення невід`ємних поліпшень у зв`язку з незадовільним станом об`єкту оренди та потреби проведення ремонтних робіт; також зазначеним листом орендар надав опис поліпшень, що передбачається здійснити, дефектний акт, локальний кошторис на будівельні роботи з кошторисом витрат на проведення цих поліпшень, складений суб`єктом будівельної діяльності - ТОВ «Адвентум Буд»;
- 08.05.2020 позивач листом повідомив відповідача про те, що будівельною лабораторією Підприємства було встановлено, що об`єкт оренди не придатний для використання та потребує проведення комплексу капітальних робіт, про що зазначено в акті обстеження об`єкта оренди від 06.05.2020 №206/68;
- 13.05.2020 орендодавець листом надав згоду орендарю на проведення поліпшень орендованого майна, в тому числі невід`ємних, заявлених кошторисною вартістю, передбаченою кошторисною документацією;
- 01.06.2021 орендарем було надіслано лист орендодавцю з проханням про розірвання Договору у зв`язку з неможливістю використання орендованого майна, обмеженим доступом до обєкта оренди та зміною статутних цілей; після чого 01.06.2021 орендодавцем було надано акт приймання-передачі нерухомого майна, в якому орендар повернув, а орендодавець прийняв нежитлові приміщення за Договором.
3. Стислий виклад пояснень Департаменту щодо предмета спору
Департамент 22.11.2022 подав суду пояснення, в яких виклав аналогічну до відзиву на позов інформацію.
4. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.11.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Позивач 10.11.2022 подав суду для огляду оригінали всіх документів, доданих до позовної заяви.
Судом досліджено оригінали письмових доказів, встановлено відповідність наявних в матеріалах справи копій поданим оригіналам та листом від 17.11.2022 повернуто такі оригінали Підприємству.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
23.07.2019 Підприємством (підприємство-балансоутримувач), Департаментом (орендодавець) і Організацією (орендар) укладено Договір, за умовами якого:
- орендодавець на підставі протоколу засідання постійної комісії Київської міської ради з питань власності від 28.05.2019 №23/158 (пункт 399) передає, а орендар приймає в оренду нерухоме майно (нежитлові приміщення), що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, яке знаходиться за адресою: вул. Олеся Гончара, буд. 33, літ. А, м. Київ, для розміщення громадської організації (пункт 1.1 Договору);
- Договір визначає взаємовідносини сторін щодо строкового платного користування орендарем об`єктом оренди (пункт 1.2 Договору);
- об`єктом оренди є нежитлові приміщення загальною площею 44,40 кв.м., у тому числі 1 поверх - 44,40 кв.м., згідно з викопіюванням з поповерхового плану, що складає невід`ємні частину Договору (пункт 2.1 Договору);
- вартість об`єкта оренди відповідно до затвердженого 24.05.2019 висновку про вартість майна станом на 31.03.2019 становить за 1 кв.м. 28 941,44 грн, а всього 1 285 000 грн (пункт 2.2 Договору);
- стан об`єкта на дату передачі його орендарю визначається в акті приймання-передачі за узгодженим висновком підприємства-балансоутримувача і орендаря (пункт 2.3 Договору);
- орендар вступає у строкове платне користування об`єктом у термін, вказаний у Договорі, але не раніше дати підписання сторонами Договору (у разі оренди нерухомого майна на строк не менше ніж три роки - не раніше дати державної реєстрації Договору) та акта приймання-передачі об`єкта (пункт 2.4 Договору);
- орендна плата визначена на підставі Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, затвердженої рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 №415/1280 (із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради від 08.02.2018 №21/4085), в редакції Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 06.12.2018 №253/6304, та становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку травень 2019 року: 24,53 грн за 1 кв.м. для площі 20,00 кв.м.; 49,06 грн за 1 кв.м. для площі 24,40 кв.м., що в цілому складає 1 687,63 грн; якщо Договір укладено на строк, що перевищує три роки, розмір орендної плати за базовий місяць розрахунку переглядається кожні три роки і доводиться до орендаря листом за підписом уповноваженої особи орендодавця (пункт 3.1 Договору);
- орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць; оперативна інформація про індекси інфляції, розраховані Державною службою статистики України, розміщується на вебсайті Фонду державного майна України (пункт 3.2 Договору);
- орендна плата сплачується орендарем на рахунок підприємства-балансоутримувача, починаючи з дати підписання акта приймання-передачі (пункт 3.6 Договору);
- орендна плата сплачується орендарем незалежно від наслідків господарської діяльності орендаря щомісячно не пізніше 5 (п`ятого) числа поточного місяця за поточний місяць (пункт 3.7 Договору);
- у разі якщо орендар не може використовувати орендоване майно у зв`язку з необхідністю проведення ремонтних робіт, за його клопотанням рішенням орендодавця на період виконання ремонтних робіт орендна плата може бути зменшена на 50% для …, а для об`єктів більше 150 кв.м. на строк не більше 6 місяців; інформація щодо неможливості використання орендованого майна підтвердження відповідним актом, складеним орендарем та підприємством-балансоутримувачем; передбачена даним пунктом зменшена орендна плата може бути встановлена один раз протягом строку дії Договору та за умови дотримання орендарем умов Договору щодо належного утримання об`єкта оренди та його комунікацій та виконання підпункту 4.2.15 пункту 4.2 Договору (пункт 3.8 Договору);
- оплата комунальних послуг, витрат на утримання прибудинкової території, вартість послуг з ремонту та технічного обслуговування інженерного обладнання і внутрішньобудинкових мереж, ремонту будівлі, у тому числі: покрівлі, фасаду, вивіз сміття тощо, компенсацію витрат підприємства-балансоутримувача за користування земельною ділянкою не входить до складу орендної плати (пункт 3.9 Договору);
- зобов`язання орендаря зі сплати орендної плати забезпечуються у вигляді авансової орендної плати в розмірі не менше ніж орендна плата за два місяці; орендар сплачує авансовий платіж протягом 10 календарних днів з дати підписання Договору; підприємство-балансоутримувач зараховує авансовий платіж як орендну плату за останні два місяці строку дії Договору; індексація орендної плати в даному випадку проводиться відповідно до Методики розрахунку орендної плати за майно територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду (пункт 3.10 Договору);
- у разі закінчення, припинення (розірвання) Договору орендар сплачує плату за фактичне користування об`єктом оренди до дня підписання акта приймання-передачі об`єкта оренди орендодавцем, орендарем та балансоутримувачем або іншими документами, передбаченими законодавством включно: у розмірі орендної плати, визначеної Договором, - протягом місяця після дати закінчення (дострокового розірвання) Договору; у розмірі подвійної орендної плати, визначеної Договором, - починаючи з другого місяця після закінчення (дострокового розірвання) Договору (пункт 3.12 Договору);
- орендар зобов`язаний протягом строку дії Договору до передачі об`єкта підприємству-балансоутримувачу за актом приймання-передачі за свій рахунок проводити необхідний поточний ремонт об`єкта (фасаду будівлі, покрівлі, орендованих приміщень, місць спільного користування, системи опалення, водопостачання та водовідведення); ця умова Договору не розглядається як дозвіл на здійснення поліпшень орендованого об`єкта і не тягне за собою зобов`язання орендодавця щодо компенсації вартості поліпшень (підпункт 4.2.6 пункту 4.2 Договору);
- орендар має право:
Ч на час проведення ремонту порушувати питання про зменшення орендної плати для часткової компенсації своїх витрат на ремонт з урахуванням вимог пункту 3.8 Договору (підпункт 5.3.3 пункту 5.3 Договору);
Ч звернутися до орендодавця з клопотанням про відповідне зменшення орендної плати, якщо з незалежних від нього обставин змінилися умови, передбачені Договором, або істотно погіршився стан об`єкта не з вини орендаря (підпункт 5.3.5 пункт 5.3 Договору);
Ч за згодою орендодавця проводити заміну, реконструкцію, розширення, технічне переоздоблення об`єкта, що зумовлює підвищення його вартості (підпункт 5.3.7 пункту 5.3 Договору);
- орендар не має права без письмової згоди орендодавця проводити переобладнання, перепланування, ремонт об`єкта, вести будівельні роботи на прибудинковій території (пункт 7.2 Договору);
- згода на виконання таких робіт надається листом орендодавця, в якому зазначається про надання згоди, погодження проекту (якщо його наявність передбачена законодавством України), кошторису витрат та термін виконання робіт (пункт 7.3 Договору);
- будівельні роботи на об`єкті виконуються тільки на підставі проектно-кошторисної документації, розробленої та затвердженої у встановленому законодавством України порядку, та при наявності дозвільних документів на виконання будівельних робіт, отриманих у встановленому порядку (пункт 7.4 Договору);
- Договір є укладеним з моменту підписання його сторонами і діє з 23.07.2019 до 21.07.2022; у разі, якщо законом передбачене нотаріальне посвідчення і державна реєстрація, Договір є укладеним з моменту державної реєстрації (пункт 9.1 Договору);
- Договір може бути розірвано за погодженням сторін; Договір вважається розірваним з дати повідомлення орендаря/орендодавця про згоду розірвати Договір, але не раніше дати повернення підприємству-балансоутримувачу об`єкта за актом приймання-передачі (пункт 9.5 Договору).
21.08.2019 Підприємством, Департаментом і Організацією підписано акт приймання-передачі нерухомого майна, за яким орендодавець передав, а орендар прийняв в орендне користування згідно з Договором приміщення у нежитловому будинку загальною площею 44,4 кв.м. (1 поверх), розташоване за адресою: вул. Олеся Гончара, буд. 33, літ. А, м. Київ; стан приміщення, що передається в оренду відповідно до Договору - потребує ремонту.
Відповідач звернувся до Департаменту із заявою від 09.12.2019 №88 (вх. від 10.12.2019 №062/16838) на обстеження орендованого майна, в якій повідомив про неможливість використання об`єкту оренди у зв`язку з відсутністю у приміщенні тепло-, електропостачання та інших комунальних послуг і просив створити комісію за участю орендодавця, орендаря та підприємства-балансоутримувача для встановлення даного факту з метою обстеження нежитлового приміщення та звільнення від нарахування орендної плати.
Наказом Департаменту від 11.02.2020 №75 «Про проведення перевірки стану використання та збереження об`єктів оренди» було створено робочу групу з перевірки стану використання та збереження об`єкту оренди на вул. О. Гончара, буд. 33, літ А, загальною площею 44,40 кв.м. В складі робочої групи брали участь представники орендодавця та підприємства-балансоутримувача. Робочій групі було доручено здійснити перевірку з виїздом на місцезнаходження об`єкта та скласти акт щодо стану використання та зберігання майна за результатами перевірки.
В ході перевірки робочою групою було виявлено таке: в момент проведення обстеження приміщення не використовувалися, на стелі виявлено пошкодження верхнього слою покриття, плями сирості, на стінах - пошкодження верхнього слою покриття, на підлозі - брухт, сміття, пошкодження покриття (здуття); приміщення потребують проведення ремонтних робіт; у приміщеннях виявлено вогкість та грибок; окрім того, у орендаря немає можливості виконувати умови Договору у повному обсязі, зокрема, підпункт 4.2.9 пункту 4 - укладання орендарем договорів щодо постачання електроенергії та теплопостачання, підпункт 4.2.4 пункту 4 - з тих же причин орендар не може забезпечити належне збереження, експлуатацію та санітарне утримання об`єкта оренди, його обладнання та запобігання його псування, підпункт 4.2.6 пункту 4 - у орендаря немає можливості проводити поточні ремонтні роботи тощо.
Так, за результатами обстеження робочою групою складено відповідний акт та зроблено такий висновок: «У зв`язку із неможливістю орендаря використовувати орендовані приміщення за призначенням та виконувати умови, що визначені Договором, через обставини, за які орендар не відповідає, керуючись п. 6 ст. 762 Цивільного Кодексу України, орендар - ГО «Фонд соціально-духовного розвитку «Добриня», що використовує нежитлові приміщення комунальної власності територіальної громади м. Києва загальною площею 44.40 кв. м на підставі Договору оренди від 23.07.2019 № 3019 звільняється від сплати орендної плати починаючи з дати підписання акту приймання-передачі 21.08.2019 до закінчення ремонтних робіт, але не більше ніж на 1 рік від дати укладання договору». Висновки Комісії зафіксовано в Акті щодо стану використання та зберігання об`єкту оренди від 12.02.2020.
Листом від 20.02.2020 №062/05/19-1420 Департаментом повідомлено Організацію і Підприємство про те, що за результатами проведення перевірки використання та зберігання об`єкту оренди нежитлових приміщень площею 44,4 кв.м., розташованого на вул. О. Гончара, буд. 33, літ. А, та на підставі акта щодо стану використання та зберігання об`єкту оренди, та відповідно до частини шостої статті 762 ЦК України орендар - Організація звільняється від сплати орендної плати до закінчення ремонтних робіт, але не більше ніж на 1 рік, від дати підписання акта приймання-передачі нерухомого майна згідно з Договором.
Крім того, відповідач звернувся до Департаменту із заявою від 21.04.2020 №18 (вх. від 23.04.2020 №062/5509) про надання згоди на здійснення невід`ємних поліпшень у зв`язку з незадовільним станом об`єкту оренди та потреби проведення ремонтних робіт.
Зокрема, за результатами обстежень технічного стану об`єкта оренди Будівельною лабораторією Підприємства було встановлено, що об`єкт оренди не придатний для використання та потребує проведення комплексу капітальних робіт, про що зазначено в акті обстеження об`єкта оренди від 06.05.2020 № 206/68. В акті зроблено такі висновки:
- огороджувальні конструкції обстежуваних нежитлових приміщень, що знаходяться в орендному користуванні Організації нежитлового будинку №33 літер. А на вул. Гончара знаходиться в непридатному для нормальної експлуатації технічному стані, категорія - 3, і потребують проведення ремонтно-відновлюваних робіт (ДСТУ-Н Б В. 1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» 2017 р.);
- для приведення в належний стан орендованих нежитлових приміщень рекомендується виконати комплекс таких ремонтних робіт: провести заміну електродротів та електроарматури; встановити прилад обліку електроенергії; для попередження конденсування парів вологи поверхню зовнішніх стін та плит покриття утеплити; для забезпечення нормативних параметрів мікроклімату в обстежуваних приміщеннях необхідно встановити автономні прилади опалення та влаштувати примусову систему припливно-витяжної вентиляції; замінити пошкоджену підвісну стелю; провести ремонт каналізаційної мережі та труб холодного водопостачання; встановити прилади обліку холодного водопостачання; провести роботи з заміни покриття підлоги в обстежуваних приміщеннях; попередньо провести роботи з відновлення основи підлоги; замінити дверні та віконні блоки; в приміщені провести необхідні опоряджувальні роботи; попередньо матеріал огороджувальних конструкцій просушити штучним методом; поверхню конструкцій на ділянках поширення плісняви обробити антибактеріцидним розчином.
Слід зазначити, що через відсутність будь-якого нормативно-правового акта та акта роз`яснювального характеру щодо механізму застосування положень частини шостої статті 762 Цивільного кодексу України, рішенням постійної комісії Київської міської ради з питань власності, оформленим протоколом від 11.12.2018 №55/131, було встановлено алгоритм (механізм) такого застосування, яким встановлено такий порядок дій:
- у разі неможливості використання орендарем об`єкта оренди, обумовленими незалежними від орендаря обставинами (в тому числі відсутність підключення нежитлового приміщення до тепло-, електропостачання та інших комунальних послуг), створювати комісію за участю орендодавця, орендаря та підприємства-балансоутримувача для встановлення такого факту; за результатами роботи комісії складати акт про зупинення виконання сторонами своїх зобов`язань за договором про передачу майна територіальної громади м. Києва в оренду; в акті зазначати дату, з якої орендар припиняє користування орендованим приміщенням, підприємство-балансоутримувач припиняє нарахування орендної плати;
- у разі відновлення виконання сторонами своїх зобов`язань за договором про передачу майна територіальної громади м. Києва в оренду комісії за участю орендодавця, орендаря та підприємства-балансоутримувача складати акт про відновлення користування орендарем приміщеннями; в акті вказувати дату, з якої підприємство-балансоутримувач починає нараховувати орендну плату;
- для встановлення факту неможливості використання орендарем об`єкта оренди до складу комісії можуть бути залучені фахівці інших установ, підприємств, організацій та суб`єкти господарювання.
Департамент у своїх письмових поясненнях зазначав, що діючи у чіткій відповідності до вказаного механізму, на підставі висновків акта щодо стану використання та зберігання об`єкту оренди від 12.02.2020, в якому зазначено, що об`єкт оренди не може бути використано за метою, яка зазначена у Договорі, актів обстеження технічного стану несучих та огороджувальних конструкцій нежитлового будинку № 33 літ. А на вул. О. Гончара від 06.05.2020 №206/68, на підставі частини шостої статті 762 ЦК України, орендар звільняється від сплати орендної плати з 23.07.2019 до моменту закінчення ремонтних робіт, але не більше ніж на 1 рік.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Відповідно до частини першої статті 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
У частині першій статті 762 ЦК України зазначено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Згідно з частинами першою та четвертою статті 286 Господарського кодексу України (далі - ГК України) орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Строки внесення орендної плати визначаються в договорі.
Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно із статтею 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Частиною шостою статті 762 ЦК України передбачено, що наймач звільняється від плати за весь час, протягом якого майно не могло бути використане ним через обставини, за які він не відповідає.
ВИСНОВКИ
Отже, оскільки передане в оренду за Договором приміщення було в непридатному для використання стані, Департаментом було звільнено Організацію від сплати орендних платежів за період з 21.08.2019 (дата підписання акта приймання-передачі, за яким орендар отримав приміщення в оренду) до 21.08.2020, про що Підприємство було повідомлене Департаментом. Натомість Підприємство звернулося до суду з даним позовом про стягнення з відповідача заборгованості з орендних платежів за період, протягом якого Організацію було звільнено від оплати орендних платежів.
Відтак, позовні вимоги Підприємства є безпідставними, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.
Що ж до доводів відповідача стосовно надіслання ним 01.06.2021 листа Департаменту про розірвання Договору у зв`язку з неможливістю використання орендованого майна, обмеженим доступом до об`єкта та зміною статутних цілей, після чого, як вказує Організація, 01.06.2021 Департаментом було видано акт приймання-передачі нерухомого майна, за яким орендар передав, а орендодавець прийняв нежитлові приміщення за Договором, то наведених документів матеріали справи не містять, у зв`язку з чим встановити факти розірвання Договору та повернення приміщення не вбачається за можливе.
За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на позивача.
Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Відмовити у задоволенні позову комунального підприємства «Київжитлоспецексплуатація» (вул. Володимирська, буд. 51-А, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 03366500) до громадської організації «Фонд соціально-духовного розвитку Добриня» (просп. Голосіївський, буд. 11, кв. 131, м. Київ, 03039; ідентифікаційний код 42898231), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 10, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 19020407), про стягнення 19 090,75 грн.
2. Витрати зі сплати судового збору покласти на комунальне підприємство «Київжитлоспецексплуатація» (вул. Володимирська, буд. 51-А, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 03366500).
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 09.01.2023.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2023 |
Оприлюднено | 11.01.2023 |
Номер документу | 108295854 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо оренди |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні