Рішення
від 09.01.2023 по справі 910/10494/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.01.2023Справа № 910/10494/22

Господарський суд міста Києва у складі судді Щербакова С.О., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Акціонерного товариства "Київмедпрепарат"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультипек"

про стягнення 43 545, 72 грн.

Без повідомлення (виклику) учасників справи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Акціонерне товариство "Київмедпрепарат" (далі-позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультипек" (далі-відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 43 545, 72 гн за повернутий товар в кількості 2 698 штук.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за договором № 20/89-4697 від 21.07.2021 в частині поставки товару належної якості.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Приймаючи до уваги малозначність справи в розумінні частини 5 статті 12 Господарського процесуального кодексу України, враховуючи ціну позову та характер спірних правовідносин, судом вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, у зв`язку з чим надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, а позивачу - для подання відповіді на відзив.

При цьому, судом повідомлено відповідача, що останній протягом п`яти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі може подати заяву із обгрунтованими запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження (у разі їх наявності).

Частиною 5 статті 176 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Разом з тим, суд зазначає, що 29.09.2022 на офіційному сайті Господарського суду міста Києва за посиланняміhttps://ki.arbitr.gov.ua/sud5011/pres-centr/novyny/1326909/ було розміщено оголошення про те, що у зв`язку з відсутністю бюджетних асигнувань на оплату послуг з пересилання поштових відправлень Господарський суд міста Києва 29.09.2022 припинив відправку кореспонденції засобами поштового зв`язку.

Тож, у зв`язку з відсутністю фінансування для здійснення поштових відправлень ухвала суду від 12.10.2022 не була відправлена відповідачу засобами поштового зв`язку, про що здійснено відповідну відмітку на зворотньому боці ухвали суду.

В той же час, з метою повідомлення відповідача про розгляд справи та про його право подати відзив на позовну заяву судом було розміщено відповідне оголошення на офіційному сайті Господарського суду міста Києва за посиланням https://ki.arbitr.gov.ua/sud5011/pres-centr/44/1337140/.

Разом з тим, враховуючи що з 25.10.2022 було відновлено відправку кореспонденції засобами поштового зв`язку, судом на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, було направлено ухвалу суду про відкриття провадження у справі від 12.10.2022 рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Авіаконструктора Антонова, буд. 5 А, м. Київ, 03186.

З матеріалів справи вбачається, що 08.12.2022 до суду повернуто рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про вручення представнику відповідача 02.12.2022 ухвали Господарського суду міста Києва від 12.10.2022 про відкриття провадження у справі.

Ухвалою від 12.10.2022 судом було встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву, тож, останнем днем для подання відповідачем відзиву на позовну заяву є 19.12.2022.

Згідно з ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Відтак, в силу положення пункту 3 частини 6 статті 242 Господарського суду міста Києва, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення, вважається днем вручення відповідачу ухвали суду про відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

21.07.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мультипек" (далі - постачальник) та Акціонерним товариством "Київмедпрепарат" (далі - покупець) було укладено договір № 20/89-4697, умовами якого передбачено, що продавець зобов?язується поставити (передати у власність) покупцю товар в асортименті, кількості і по цінам згідно з генеральною специфікацією № 1 або додатково погоджених сторонами специфікаціях (щодо товарів, які не визначені у специфікації № 1, що є невід`ємними частинами даного договору), а покупець зобов?язується прийняти вказаний товар і оплатити його на умовах, зазначених в даному договорі.

Поставка товару здійсноється партіями на підставі попереднього замовлення покупця (п.1.2. договору).

Відповідно до п. 2.4. договору, умови оплати товару вказуються в специфікації (щодо товарів, зазначених в специфікації) або додатково погоджених сторонами специфікаціях (щодо товарів, які не визначені в специфікації № 1).

Згідно п. 2.7. договору, загальна сума договору складається із сумарної вартості поставленого за договором товару, однак не повинна перевищувати 1 526 400, 00 грн з ПДВ. У випадку збільшення загальної суми договору внаслідок перерахунку ціни товару, якщо такий перерахунок передбачений у специфікації, таке збільшення загальної суми договору не потребує укладення сторонами угоди про зміну загальної суми договору. В такому випадку загальна сума договору визначається сумарною вартістю поставленого за договором товару згідно з накладними на товар. У всіх інших випадках зміна загальної суми договору здійснюється за письмовою угодою сторін.

Згідно п. 5.1. договору, умови і строки поставки кожної партії товару узгоджуються сторонами і вказуються у специфікації (щодо товарів, передбачених у специфікації) до даного договору або додатково погоджених сторонами специфікаціях (щодо товарів, не зазначених в специфікації № 1).

Відповідно до п. 5.6. договору, у разі поставки товару неналежної якості, або товару, що не буде відповідати умовам цього договору, або недопоставки товару, продавець за власний рахунок зобов?язаний замінити його на товар належної якості або на товар, що відповідає умовам договору, або допоставити відсутній товар в строк не більше 45 днів з дати письмової вимоги покупця, або покупець має право відмовитись від товару і не здійснювати за нього оплати, а якщо товар оплачений - вимагати повернення здійсненої оплати, яку продавець зобов?язаний повернути протягом 5 робочих днів з дати письмової вимоги покупця.

Після повернення неякісного товару постачальнику згідно п.5.6. договору, постачальник зобов?язаний зберегти партію неякісного товару в загальній кількості, яка вказана в документах, що підтверджують його повернення (п. 5.7.договору).

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання обома сторонами та діє до 01.04.2022, але в будь-якому випадку до повного виконання зобов`язань сторонами за ним.

З матеріалів справи вбачається, що сторони погодили генеральну специфікацію № 1, що є додатком № 1 договору № 20/89-4697 від 21.07.2021, згідно якої сторони домовились про поставку: Банки пластикові з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл та Ложки мірні з мітками на 4 г та 10 г, 20 мл.

Умови оплати: 100 % відтермінування протягом 14 днів з дати поставки товару.

Умови та строки поставки: тип доставки DDP Поставка на склад Покупця (м. Київ, провулок Чистяківський 7/33) протягом 15 днів з дати підтвердження замовлення.

Якість товару: відповідно до НТД виробника та вимогам специфікації з якості товару.

Додатками № 2 та № 3 до договору № 20/89-4697 від 21.07.2021 сторони погодили специфікації з якості:

- RM-РМ-ОР-00001 Банки пластикові з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, виробник: ТОВ «Медіпромтек», Україна;

- RM-РМ-ОТ-00414 Ложки мірні з мітками на 4 г та 10 г, 20 мл, виробник: ТОВ «Медіпромтек», Україна.

Зокрема, Специфікацією з якості № 2 передбачені наступні вимоги: поверхня повинна бути чистою, гладкою, без пухирців, здуття, тріщин, розшарувань, подряпин, сторонніх включень. Так само на поверхні виробів не допускаються розводи, хвилястість, облой.

Термін придатності - не менше 3 років.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно видаткової накладної № 44 від 24.12.2021 відповідачем було поставлено позивачеві товар (банка пластикова з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, у кількості 2,823 тис.шт.) на загальну суму 45 563, 22 грн.

Позивачем поставлений товар був оплачений у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 301 від 10.01.2022 на суму 45 563, 22 грн.

Однак, як зазначає позивач, після отримання товару, під час проведення контролю якості отриманого товару в межах строку його придатності, позивачем були виявлені відхилення по якості, з зв?язку з чим було створено заявку на відхилення № 5025.

Згідно звіту з розслідування відхилення до заявки на відхилення № 5025 від 11.01.2022 за результатами вхідного контролю були зафіксовані наступні відхилення: на 91 банці з 125 відібраних для контролю виявлено відхилення: вкраплення синього та чорного кольору (20 банок); облої (60 банок); 70 з них мають забруднення в середині у вигляді ворсинок або часток бруду, плям; в одній банці відсутня прокладка всередині.

У зв`язку з цим, позивачем 11.01.2022 на електронну адресу відповідача a.tyhonov@multipack.kiev.ua було направлено лист з повідомленням про поставку неякісного товару.

В подальшому, позивачем було повернуто відповідачу товар (банка пластикова з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, у кількості 2,698 тис. шт.) на суму 43 545, 72, що підтверджується товарною накладною № 028987-1-1-1-44 від 20.01.2022, яка підписана представниками сторін. Зокрема, товар отримано представником відповідача - водієм Бонздік В.Ю. на підставі довіреності № 1 від 14.01.2022.

Крім того, позивачем було надіслано відповідачу лист № 20-01/1424 від 23.05.2022, відповідно до якого у зв`язку з поверненням АТ "Київмедпрепарат" товару неналежної якості в кількості 2 698 штук, позивач просив відповідача повернути оплату вартості повернутого товару в кількості 2 698 штук на загальну суму 43 545, 72 грн.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначає, що відповідач неналежним чином виконав свої зобов`язання за договором в частині поставки якісного товару, а тому останній зобов`язаний повернути позивачу кошти у розмірі 43 545, 72 грн. за повернутий товар неналежної якості.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Проаналізувавши зміст укладеного між сторонами договору № 20/89-4697 від 21.07.2021, суд дійшов висновку, що за своєю правовою природою він є договором поставки.

Згідно частини першої статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Частинами 1, 3, 5 ст. 626 Цивільного кодексу України встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору. Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом, або не випливає із суті договору.

У відповідності до положень ст.ст. 6, 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно зі ст. 628 Цивільного кодексу України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Статтею 655 Цивільного кодексу України унормовано, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлює, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться і до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Частиною 2 статті 193 Господарського кодексу України визначено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Положеннями статті 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 691 Цивільного кодексу України, покупець зобов`язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу.

Згідно ст. 692 Цивільного кодексу України, покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Судом встановлено, що згідно видаткової накладної № 44 від 24.12.2021 відповідачем було поставлено позивачеві товар (банка пластикова з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, у кількості 2,823 тис.шт.) на загальну суму 45 563, 22 грн.

Позивачем поставлений товар був оплачений у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 301 від 10.01.2022 на суму 45 563, 22 грн.

Пунктом 3.1. договору передбачено, що якість і комплектність товару, що поставляється, повинна відповідати вимогам стандартів, технічних умов, технічної документації виробника, яка встановлює вимоги до ії якості та специфікації з якості до даного договору (якщо така погоджена сторонами та додана до даного договору).

Продавець повинен засвідчити якість кожної партії товару, що поставляється, належним сертифікатом, який надається покупцю разом з товаром і посвідчує відповідність товару вимогам стандартів, технічним умовам, технічній документації виробника та специфікації з якості до даного договору (якщо така погоджена сторонами та додана до цього договору) - п. 3.2 договору.

За умовами п. 3.3. договору, продавець гарантує якість і надійність поставленого товару відповідно до даного договору. Строк придатності (строк служби) вказується в сертифікаті якості або на упаковці товару, якщо такій строк існує.

Продавець гарантує якість Товару протягом всього строку придатності (строку служби) за умови дотримання вимог зберігання, визначених виробником на упаковці Товару або в супровідній документації на Товар (якщо така надавалась Покупцю) - п. 3.4. договору.

Відповідно до п. 3.5. договору, якщо продавець протягом строку придатності (строку служби) отримає від покупця письмове повідомлення про невідповідність якості /дефекти, виявлені покупцем в такий строк, продавець зобов?язаний за свій рахунок, на розсуд покупця, або усунути дефекти товару, або замінити товар (його частину) якнайшвидше, але не більш ніж протягом 45 (сорока п?яти) днів з дати письмової вимоги покупця, якщо не доведе, що дефекти виникли внаслідок порушення покупцем правил експлуатації (використання) або зберігання товару.

Додатками № 2 до договору № 20/89-4697 від 21.07.2021 сторони погодили специфікацію з якості товару- RM-РМ-ОР-00001 Банки пластикові з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, виробник: ТОВ «Медіпромтек», Україна.

Зокрема, Специфікацією з якості № 2 передбачені наступні вимоги: поверхня повинна бути чистою, гладкою, без пухирців, здуття, тріщин, розшарувань, подряпин, сторонніх включень. Так само на поверхні виробів не допускаються розводи, хвилястість, облой. Термін придатності - не менше 3 років.

Проте, після отримання товару, під час проведення контролю якості отриманого товару позивачем були виявлені відхилення по якості, у зв?язку з чим було створено заявку на відхилення № 5025.

Згідно звіту з розслідування відхилення до заявки на відхилення № 5025 від 11.01.2022 за результатами вхідного контролю були зафіксовані наступні відхилення: на 91 банці з 125 відібраних для контролю виявлено відхилення: вкраплення синього та чорного кольору (20 банок); облої (60 банок); 70 з них мають забруднення в середині у вигляді ворсинок або часток бруду, плям; в одній банці відсутня прокладка всередині.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 673 Цивільного кодексу України, продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу.

У разі відсутності в договорі купівлі-продажу умов щодо якості товару продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, придатний для мети, з якою товар такого роду звичайно використовується. Якщо продавець при укладенні договору купівлі-продажу був повідомлений покупцем про конкретну мету придбання товару, продавець повинен передати покупцеві товар, придатний для використання відповідно до цієї мети.

Частино. 1 ст. 687 Цивільного кодексу України, перевірка додержання продавцем умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару та інших умов здійснюється у випадках та в порядку, встановлених договором або актами цивільного законодавства.

Згідно ч. 1 ст. 688 Цивільного кодексу України, покупець зобов`язаний повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару у строк, встановлений договором або актами цивільного законодавства, а якщо такий строк не встановлений, - в розумний строк після того, як порушення могло бути виявлене відповідно до характеру і призначення товару.

Відповідно до приписів ст. 678 Цивільного кодексу України, покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором: відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару.

Так, відповідно до п. 5.6. договору, у разі поставки товару неналежної якості, або товару, що не буде відповідати умовам цього договору, або недопоставки товару, продавець за власний рахунок зобов?язаний замінити його на товар належної якості або на товар, що відповідає умовам договору, або допоставити відсутній товар в строк не більше 45 днів з дати письмової вимоги покупця, або покупець має право відмовитись від товару і не здійснювати за нього оплати, а якщо товар оплачений - вимагати повернення здійсненої оплати, яку продавець зобов?язаний повернути протягом 5 робочих днів з дати письмової вимоги покупця.

Позивачем 11.01.2022 на електронну адресу відповідача a.tyhonov@multipack.kiev.ua було направлено лист з повідомленням про поставку неякісного товару.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було повернуто відповідачу товар (банка пластикова з прокладкою та різьбовою кришкою, 500 мл, у кількості 2,698 тис. шт.) на суму 43 545, 72 грн, що підтверджується товарною накладною № 028987-1-1-1-44 від 20.01.2022, яка підписана представниками сторін. Зокрема, товар отримано представником відповідача - водієм Бонздік В.Ю. на підставі довіреності № 1 від 14.01.2022.

Тож, враховуючи що поставлений відповідачем товар був оплачений позивачем у повному обсязі, відповідач зобов`язаний був повернути позивачу грошові кошти у сумі 43 545, 72 грн за повернутий відповідачу товар неналежної якості у кількості 2 698 шт.

Як встановлено ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання.

Враховуючи вищенаведене, з урахуванням положень ст. 530 Цивільного кодексу України, суд приходить до висновку, що боржник вважається таким, що прострочив виконання зобов`язання з повернення грошових коштів у сумі у 43 545, 72 грн за повернутий відповідачу товар неналежної якості у кількості 2 698 шт.

Частиною 1 ст. 614 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов`язання. При цьому відсутність своєї вини відповідно до ч. 2 ст. 614 Цивільного кодексу України доводить особа, яка порушила зобов`язання.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідачем не надано до суду жодних доказів на спростування своєї вини в невиконанні зобов`язання щодо повернення позивачеві перерахованих коштів. Факт наявності заборгованості у відповідача перед позивачем належним чином доведений, документально підтверджений, у зв`язку чим суд вважає заявлені вимоги про стягнення з відповідача 43 545, 72 грн обґрунтованими, а отже такими, що підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 74, 76-80, 129, 236-238, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва.

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Акціонерного товариства "Київмедпрепарат" - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультипек" (вул. Авіаконструктора Антонова, буд. 5 А, м. Київ, 03186, ідентифікаційний код - 40970572) на користь Акціонерного товариства "Київмедпрепарат" (вул.Саксаганського, буд. 139, м. Київ, 01032, ідентифікаційний код - 00480862) 43 545 (сорок три тисячі п`ятсот сорок п`ять) грн. 72 коп. - заборгованості та 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн. 00 коп. - судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

У разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно з пунктом 17.5 розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України, апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду або через відповідний місцевий господарський суд.

Суддя С. О. Щербаков

Дата ухвалення рішення09.01.2023
Оприлюднено12.01.2023
Номер документу108320651
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10494/22

Рішення від 09.01.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 12.10.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні