ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" січня 2023 р. справа № 300/4445/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Главача І.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" про стягнення податкового боргу в розмірі 3 569,62 грн,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі, також - позивач), 02.11.2022 звернулося в суд з позовною заявою до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" (надалі, також - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 3 569,62 грн.
Позивач позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем протиправно, в порушення податкового обов`язку встановленого пунктом 16.1 статті 16, статтею 287 Податкового кодексу України не сплачено узгоджені грошові зобов`язання щодо сплати земельного податку з юридичних осіб та адміністративних штрафів та інших санкцій.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 даний позов залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а позивачу надано строк для усунення недоліків.
Позивач у вказаний строк недоліки позовної заяви усунув.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.11.2022 відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
На адресу відповідача, що зазначена позивачем у позовній заяві та значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення копію ухвали про відкриття провадження у справі від 21.11.2022 з відміткою на поштовому відправленні судова повістка, яка повернулася на адресу суду, з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" зареєстроване як суб`єкт господарювання та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області як платник податків, що покладає на нього обов`язок сплачувати у встановленому порядку і розмірі передбачені законом податки і збори.
Невиконання відповідачем зобов`язання зі сплати земельного податку з юридичних осіб, що спричинило виникнення заборгованості у в розмірі 3 059,62 грн (штрафні санкції) та адміністративних штрафів та інших санкцій в розмірі 510,00 грн (штрафні санкції).
04.06.2018 відповідачем проведено камеральну перевірку по звіту про суми податкових пільг - 21081103 Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське", за результатами якої складено акт № 7771/5501/36497767.
Згідно висновків вищенаведеного акта дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання податкової звітності по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості (а. с. 15).
На підставі акта перевірки від 04.06.2018 № 7771/5501/36497767 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.06.2018 № 0031695501, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 510,00 грн (а. с. 14).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу рекомендованою поштовою кореспонденцією, однак конверт повернувся з відміткою оператора поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання".
13.07.2018 посадовими особами Головного управління ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку по декларації з плати за землю (земельний податок з юридичних осіб) 18010500, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське", за результатами якої складено акт № 10621/5501/36497767 та встановлено несвоєчасне подання: податкової декларації з плати за землю за 2017 рік (граничний строк подання 20.02.20017, дата фактичного подання 29.03.2017), податкової декларації з плати за землю за 2018 рік (граничний строк подання 20.02.2018, дата фактичного подання 14.03.2018).
Згідно висновків вищенаведеного акта дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання податкової звітності по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості (а. с. 9).
На підставі акта перевірки від 13.07.2018 № 10621/5501/36497767 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.07.2018 № 0048515501, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 2 040,00 грн (а. с. 8).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу рекомендованою поштовою кореспонденцією, однак конверт повернувся з відміткою оператора поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання".
19.04.2019 контролюючим органом проведено камеральну перевірку податкових декларацій (розрахунку) по земельному податку з юридичних осіб 1801055 за 2019 рік Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське", за результатами якої складено акт № 2727/09-19-55-12/36497767 та встановлено несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю за 2019 рік (граничний строк подання 20.02.2019, дата фактичного подання 19.04.2019).
Згідно висновків вищенаведеного акта дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання податкової звітності по земельному податку з юридичних осіб (а. с. 12).
На підставі акта перевірки від 19.04.2019 № 2727/09-19-55-12/364977578 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.04.2019 № 0050465512, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 1 020,00 грн (а. с. 11).
Вказане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу рекомендованою поштовою кореспонденцією, однак конверт повернувся з відміткою оператора поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання".
Отож, вищенаведені акти камеральних перевірок та податкові повідомлення-рішення направлялися платнику за адресою, що значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, однак повернулися відправнику з відміткою "за закінченням встановленого строку зберігання".
Сторонами не подано суду доказів про те, що, податкові повідомлення-рішення від 04.06.2018 № 0031695501, від 13.07.2018 № 0048515501, від 19.04.2019 № 0050465512 відповідач оскаржив в адміністративному чи судовому порядках, а відтак суми грошового зобов`язання визначені вказаними податковими повідомленнями-рішеннями є узгодженими та підлягали сплаті Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" у строки, встановлені пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України.
Відповідно довідки про суми податкового боргу платника податків Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" станом на 10.08.2022 за платежами земельний податок з юридичних осіб (3 059,62 грн) та адміністративні штрафи та санкції (510,00 грн) сума заборгованості в загальному розмірі становить 3 569,62 гривень (а. с. 6).
Оскільки податковий борг відповідачем добровільно не сплачено, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Стаття 8 Податкового кодексу України визначає види податків та зборів.
В Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1).
До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (пункт 8.2).
До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (пункт 8.3).
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належать податок на майно.
При цьому, згідно з пунктом 265.1 статті 265 Податкового кодексу України податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.
Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з підпунктом 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Статтею 16 Податкового кодексу України визначені обов`язки платника податків, згідно положень якої платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3.), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4).
Згідно з пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками плату за землю є: платники земельного податку (підпункт 269.1.1): власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування; платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. (п. 287.3 ст.287 ПК України).
Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.
Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до вимог частини 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" № 131889-55 від 22.10.2018 року. (а. с. 7).
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.
Податковий борг відповідача підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, корінцем податкової вимоги, витягом з облікової картки платника податку та довідкою про борг за платежами (а. с. 6-8, 11, 14, 17).
Наявність заборгованості відповідач не спростував та не надав доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення суду.
Відповідно до пункту 113.1 статті 113 Податкового кодексу України суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума є узгодженою та є податковим боргом відповідача перед бюджетом, який ним не сплачено та підлягає стягненню з рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок готівки, що йому належить.
Таким чином, враховуючи, що на час розгляду справи податковий борг відповідачем в добровільному порядку не сплачено, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" (код ЄДОПОУ - 36497767) в дохід бюджету податковий борг в розмірі 3 569 (три тисячі п`ятсот шістдесят дев`ять) гривень 62 копійки з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Головному управлінню ДПС в Івано-Франківській області рішення надіслати через підсистему «Електронний суд».
Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ «Мої справи».
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018);
відповідач Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Станіславське" (код ЄДОПОУ 36497767, вул. Шопена, буд. 4, м. Івано-Франківськ, 76018).
Суддя Главач І.А.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2023 |
Оприлюднено | 13.01.2023 |
Номер документу | 108342916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні