МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 січня 2023 р. № 400/10983/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лісовської Н.В., у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження розглянувши адміністративну справу
за позовом:Управління Держпраці у Миколаївській області, вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003,
до відповідача:Воскресенського селищного комбінату по наданню комунальних послуг населенню, вул. Соборна, 84, смт. Воскресенське, Миколаївський район, Миколаївська область, 57210,
про:застосування заходу реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Миколаївській області звернулося з позовом до Воскресенського селищного комбінату по наданню комунальних послуг населенню про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою комбінату виявлено ряд порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження у справі 23.11.2021 р. Правом на подачу відзиву не скористався.
Справу розглянуто в письмовому провадженні.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
У липні-серпні 2021 року позивачем проведено планову перевірку відповідача, за результатами якої складено акт від 06.08.2021 р. № МК 3234/932/ОП/АПЛ, в якому зафіксовані порушення, виявлені під час перевірки. Акт перевірки підписано керівником комбінату без зауважень.
06.08.2021 р. відповідачу внесено припис № МК 3234/932/ОП/АПЛ.
Ряд виявлених порушень є особливо небезпечним, оскільки створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
- відсутній акт опосвідчення стану безпеки електрообладнання, чим порушено п.п. 8.2, 8.4 НПАОП 40.1-1.21-98;
- відсутні протоколи електротехнічних вимірювань та випробувань, чим порушено п. 1.3.1 ПБЕЕС;
- відсутні основні та додаткові засоби захисту від ураження електричним струмом, чим порушено п.п. 4.1.3, 4.1.4 НПАОП 40.1-1.07-01 Правила експлуатації електрозахисних засобів;
- відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: газонебезпечні роботи, чим порушено п. 3 групи А дод. 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. № 1107 (далі Порядок № 1170);
- відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: верхолазні роботи, чим порушено п. 18 групи Б дод. 2 Порядку № 1107; на експлуатацію та ремонт водозбірних споруд, чим порушено п. 13 групи Б дод. 2 Порядку № 1107;
- відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: технічний огляд устаткування підвищеної небезпеки, чим порушено п. 5 групи А дод. 2 Порядку № 1107;
- в артезіанських свердловинах № 6, 2, 5, 4, 1, 3, 7, 8, 5397/2, 17177, 2166 не проводяться заміри статичних та динамічних рівнів. Артсвердловини не обладнано рівноміром, пробовідбірним краном, чим порушено вимоги п. 5.3.3, 5.3.4 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30, ст. 98 Водного кодексу України;
- не проводиться щорічна генеральна перевірка і випробування стану арт свердловин. Огляди технічного стану обладнання, спостережень за режимом їх роботи, аналізи води, зміни обладнання, ремонти, результати генеральних перевірок не заносяться до паспортів свердловин, чим порушено вимоги п.п. 5.3.9, 5.1.9 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30;
- відповідальні особи та обслуговуючий персонал арт свердловин не пройшли спеціальне навчання і перевірку знань за Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30, а також за НПАОП 14.0-4.01-84 (Положення про охорону підземних вод), чим порушено НПАОП 0.00-4.12-05, п.п. 2.2.4, 2.5.1 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30;
- не представлено дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до п. 13 Додатку 2 до Порядку № 1107, а саме: експлуатація свердловин під час розробки родовищ підземних вод. Роботи у замкнутому просторі (ємностях, колодязях);
- не проводиться щорічне виконання робіт з очищення, фарбування, ремонту водонапірних башт (резервуарів) з послідуючим складанням акту, в якому вказуються виконані роботи, чим порушено п. 8.9-8.12 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30;
- не представлена декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці відповідно до п. 13 групи Б дод. 2 Порядку № 1107, а саме: експлуатація і ремонт водозбірних споруд, роботи на висоті понад 1,3 м;
- не представлено погоджений в установленому законодавством порядку Проект зон санітарної охорони водозабору, чим порушено п. 4.1 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30, п. 33 НПАОП 14.0-4.01-84;
- відсутній Спеціальний дозвіл на користування надрами, чим порушено ст. 19 Кодексу України про надра, ст. 16 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення".
Статтею 39 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідачем не надано доказів на усунення зазначених вище порушень.
Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та належать задоволенню.
Судові витрати по справі відсутні.
Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Позов Управління Держпраці у Миколаївській області (вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003, ідентифікаційний код 39787411) до Воскресенського селищного комбінату по наданню комунальних послуг населенню (вул. Соборна, 84, смт. Воскресенське, Миколаївський район, Миколаївська область, 57210, ідентифікаційний код 13853187) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.
2. Застосувати до Воскресенського селищного комбінату по наданню комунальних послуг населенню (вул. Соборна, 84, смт. Воскресенське, Миколаївський район, Миколаївська область, 57210, ідентифікаційний код 13853187) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повної заборони виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:
- експлуатацію власного електрообладнання;
- газонебезпечні роботи;
- верхолазні роботи;
- роботи з технічного огляду;
- експлуатацію артезіанських свердловин № 6, 2, 5, 4, 1, 3, 7, 8, 5397/2, 17177, 2166;
- виконання робіт відповідальним особам та обслуговуючому персоналу по забезпеченню та обслуговуванню арт свердловини, які не пройшли спеціальне навчання і перевірку знань за Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених наказом від 05.07.1995 р. № 30, а також за НПАОП 14.0-4.01-84 (Положення про охорону підземних вод);
- роботи у замкнутому просторі (ємностях, колодязях);
- експлуатація свердловин під час розробки родовищ підземних вод;
- роботи з очищення, фарбування, ремонту водонапірних башт;
- експлуатація і ремонт водозбірних споруд;
- роботи на висоті понад 1,3 м.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення 11.01.2023 р.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2023 |
Оприлюднено | 13.01.2023 |
Номер документу | 108343425 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні