Рішення
від 12.01.2023 по справі 340/5600/22
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 січня 2023 року справа № 340/5600/22

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов фермерського господарства «ОМЕГА» (далі Господарство) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі Управління), Державної податкової служби України (далі Служба) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду зі заявою до відповідачів про визнання протиправним та скасування рішення Управління від 18 жовтня 2022 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 21 серпня 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр).

Водночас просив суд зобов`язати Службу зареєструвати податкову накладну.

У позовній заяві платник податків зазначив, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної безпідставне, оскільки не ґрунтується на вимогах закону.

Стверджує, що подав до податкового органу пояснення і первинні документи бухгалтерського та податкового обліку, які підтверджують реальність господарської операції.

Управління та Служба заперечили щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.100-101, 105-106).

Пояснили, що платник податків не надав усіх документів, які пропонували подати разом з поясненнями.

Ухвалою суду від 20 грудня 2022 року відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.92-93).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом обставини і факти, що стали підставами звернення.

Так, Господарство платник податку на додану вартість (а.с.25).

Основним видом діяльності є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (а.с.124).

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником Господарства є ОСОБА_1 , а членами ОСОБА_2 і ОСОБА_3 (а.с.124).

Господарство подало податковому органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (а.с.28, 31).

Володіє такими основними засобами: тракторами колісними, комбайном зернозбиральним, спеціалізованим вантажним самоскидом, причіпом бортовим, що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів (а.с.27).

У користуванні перебуває нежитлове приміщення, котре знаходиться по АДРЕСА_1 , що підтверджується договором про надання приміщення у безоплатне користування від 01 січня 2020 року, укладеного з ОСОБА_1 (а.с.29-30).

Господарством подано до органів статистики звіти про площі і валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду у 2021 році і про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (а.с.32-40).

Згідно звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року орендує 75,10 га землі.

Під соняшник відведено 26,70 га землі.

Насіння соняшника Господарство придбало у ТОВ «Агрохімічний Акцент», що підтверджується договором поставки від 24 лютого 2020 року, додатковою угодою до правочину, рахунком на оплату, видатковою накладною, товарно-транспортною накладною, платіжним дорученням і оборотно-сальдовою відомістю по рахунку (а.с.41-49).

Засоби захисту рослин та добрива позивач також придбав у ТОВ «Агрохімічний Акцент», що підтверджується додатковою угодою до договору поставки від 19 квітня 2021 року, видатковою накладною, товарно-транспортною накладною, платіжним дорученням і оборотно-сальдовою відомістю по рахунку (а.с.50-54).

Дизельне паливо Господарство придбало у ТОВ «Гермес Нафта», що підтверджується договором поставки нафтопродуктів від 13 жовтня 2021 року, товарно-транспортною накладною, видатковою накладною і оборотно-сальдовою відомістю по рахунку (а.с.56-62).

19 серпня 2022 року позивач (постачальник) та ТОВ «Прометей-Топ» (далі Товариство) (покупець) уклали договір поставки соняшника урожаю 2021 року (а.с.66-68).

Відповідно до приписів пункту 5.1 договору якщо інші умови оплати не погодженні сторонами у додатковій угоді, покупець здійснює оплату товару в українських гривнях шляхом банківського переказу вартості товару на поточний рахунок продавця в наступному порядку:

- 86% вартості товару сплачується покупцем протягом 3-х робочих днів з дати поставки товару, визначення фактичної кількості та якості поставленого товару згідно умов цього договору, підписання сторонами специфікації до договору, а також після отримання від продавця рахунку-фактури на товар та підписаної видаткової накладної;

- 14% вартості товару сплачується покупцем протягом 3-х робочих днів після здійснення продавцем реєстрації податкової накладної та отримання покупцем суми бюджетного відшкодування ПДВ по взаємовідносинам з продавцем в рамках виконання даного договору, відповідно до порядку визначеного статтею 200 Податкового кодексу України. Якщо за результатами перевірки контролюючим органом буде відмовлено покупцю у отриманні бюджетного відшкодування ПДВ по взаємовідносинам з продавцем, 14% вартості товару не сплачується до моменту отримання бюджетного відшкодування.

Приписами пункту 9.1 правочину передбачено, що останній набирає чинності з моменту підписання уповноваженими представниками сторін і скріплення печатками та діє до 28 серпня 2022 року, а в частині зобов`язань, що виникли до цієї дати до повного їх виконання відповідними сторонами.

23 серпня 2022 року Господарство та Товариство уклали Специфікацію №1 до згаданого правочину (а.с.69).

Приписами пунктів 1, 3 і 4 вказаної Специфікації передбачено, що передається соняшник врожаю 2021 року у кількостях, 20,803 т, 21 т. і 56,130 т.

Умови поставки товару СРТ (в розумінні «Інкотермс-2010») за адресою вул.Гагаріна,54 у м.Помічна Кіровоградської області.

Строк поставки товару до 25 серпня 2022 року включно.

21 серпня 2022 року складено товарно-транспортну накладну (а.с.70).

Відповідно до її змісту замовником перевезення є Господарство.

21 серпня 2022 року складено видаткову накладну на поставку соняшника врожаю 2021 року у кількості 20,785 т (а.с.71).

Того ж дня позивач виписав податкову накладну №5 на суму 302298,50 грн (з урахуванням ПДВ 37124,38 грн) (а.с.74).

07 вересня 2022 року Товариство сплатило передоплату у сумі 100000 грн, що підтверджується платіжним дорученням (а.с.72).

28 жовтня 2022 року Товариство сплатило кошти у сумі 114290,21 грн, що підтверджується платіжним дорученням (а.с.73).

15 вересня 2022 року Служба зупинила реєстрацію податкової накладної (а.с.75).

У квитанції зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Запропоновано надати пояснення та копії відповідних документів.

Позивач направив повідомлення з поясненнями від 14 жовтня 2022 року разом з первинними документами бухгалтерського і податкового обліку стосовно реальності здійснення господарської операції (а.с.76).

Управління отримало документи того ж дня (а.с.77).

18 жовтня 2022 року Управління прийняло рішення про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с.78).

У рішенні в графі «підстава» зазначено наступне: ненадання платником податку копій документів.

У цій графі не підкреслено, яких конкретно документів не надано, хоча така вимога міститься у формі рішення.

У графі «додаткова інформація» зазначено наступне: відсутні копії повного пакету документів, що підтверджують наявність власних або орендованих основних засобів для зберігання сільськогосподарської продукції; недостатня чисельність працюючих для здійснення господарської діяльності в 2021 році; техпаспорти та документи, що підтверджують наявність транспортних засобів; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків щодо реалізації товарів (робіт, послуг).

Рішення прийнято на засіданні комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Комісія) від 18 жовтня 2022 року (а.с.107-114).

Підстава відсутні копії повного пакету документів, що підтверджують наявність власних або орендованих основних засобів для зберігання сільськогосподарської продукції; недостатня чисельність працюючих для здійснення господарської діяльності в 2021 році; техпаспорти та документи, що підтверджують наявність транспортних засобів; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків щодо реалізації товарів (робіт, послуг).

Юридична оцінка, встановлених судом обставин і фактів справи.

Перш за все, приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Постанова) затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок).

Приписами підпункту 2 пункту 3 Порядку встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності такій ознаці безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

Приписами пунктів 5 та 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, обов`язкова умова зупинення реєстрації податкової накладної наявність критерію ризикованості здійснення операцій.

Підставою вчинення дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної є саме такий критерій.

Позивач не оскаржує дії Служби щодо зупинення реєстрації податкової накладної.

Постановою затверджені Критерії ризиковості здійснення операцій (далі Критерії).

Відповідно до пункту 1 Критеріїв одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Позивач надав до Управління пояснення щодо правочину та усі первинні документи здійснення господарської операції.

Управління їх отримало (а.с.77).

Зазначає про відсутність копії повного пакету документів, що підтверджують наявність власних або орендованих основних засобів для зберігання сільськогосподарської продукції; недостатня чисельність працюючих для здійснення господарської діяльності в 2021 році.

Так, соняшник позивач виростив на орендованій землі.

Згідно звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року Господарство орендує 75,10 га землі.

На такій площі землі можна зібрати 26,70 т соняшника.

Перевезенням товару опікувався позивач.

Передоплату за товар сплачено.

Господарство надало докази користування нежитловим приміщенням площею 164 кв.м.

У 2021 році господарські операції здійснювалися засновником і 2 членами. Потреби у наймі працівників не існувало.

Господарство надало суду докази перебування у власності транспортних засобів (копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів).

Також надано платіжні доручення і оборотно-сальдові відомості по рахунку щодо реалізації товару.

Суд визнає, що наданих документів достатньо для правомірності формування податкового кредиту.

Податкова накладна складена за фактом сплати коштів.

Отже, позивач правомірно склав її, керуючись приписами пункту 198.2 статті 198 ПК України.

Тому рішення Управління протиправне і його належить скасувати (порушення приписів пункту 1 частини 2 статті 2 КАС України).

Таким чином позов належить задовільнити.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 2481 грн. (а.с.90).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

Судові витрати має відшкодувати Управління, оскільки його рішення призвели до негативних наслідків в діяльності платника податків.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов.

Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 18 жовтня 2022 року, яким фермерському господарству «ОМЕГА» відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 21 серпня 2022 року №5.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну фермерського господарства «ОМЕГА» від 21 серпня 2022 року №5.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на користь фермерського господарства «ОМЕГА» судові витрати в сумі 2481 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. Брегей

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2023
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу108364160
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/5600/22

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 10.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 12.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні