Рішення
від 16.01.2023 по справі 120/8976/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

16 січня 2023 р. Справа № 120/8976/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАНТЕ ТРАНС» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАНТЕ ТРАНС» (далі - позивач) з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги представник позивача зазначив, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №337532 від 04.10.2022 прийнята відповідачем із порушенням норм діючого законодавства, адже позивач здійснював перевезення вантажу по дорогам загального користування №Т0216 та №М-12 із допустимими ваговими параметрами, а саме повна маса автопоїзду становила 39,12 т. Крім того, представник позивача звернув увагу на недоліки в оформлені матеріалів габаритно-вагового контролю, які слугували підставою для прийняття оскаржуваної постанови, а саме: габаритно-ваговий контроль транспортного засобу був проведений відповідачем не уповноваженою особою, без залучення посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору тощо. Додатково, наголосив на тому, що матеріали перевірки не містять доказів того, що перевезення вантажу здійснювалось лише по дорогам місцевого значення.

Ухвалою від 03.11.2022 задоволено заяву представника позивача про забезпечення адміністративного позову. Зупинено стягнення на підставі постанови Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області №337379 від 06.09.2022 в межах виконавчого провадження ВП №70182850 до набрання законної сили рішенням суду по справі №120/8976/22-а.

Ухвалою від 07.11.2022 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву. Витребувано у відповідача та зобов`язано надати суду разом з відзивом на позовну заяву належним чином завірені матеріали, які стали підставою для винесення постанови №337179 від 28.06.2022.

18.11.2022 відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечив щодо задоволення даного позову. Зокрема зазначив, що згідно листа ДП "Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області від 23.11.2022 за №01-20-06-1102-2022, автомобільна дорога на ділянці по вул. Жмеринська у с. Могилівка Гніванської ОТГ співпадає з автомобільною дорогою загального користування місцевого значення 4 категорії О-02-06-02 Браїлів-Гнівань. Відповідно повна нормативно-допустима маса належного позивачу транспортного засобу для руху вищезазначеною ділянкою автомобільної дороги становила 24 т, в той час як за результатами документального контролю транспортного засобу МAN д.н.з. НОМЕР_1 з причепом WIELTON д.н.з. НОМЕР_2 зафіксовано перевезення вантажу з перевищенням вагових параметрів по загальній масі 39,12 т. Додатково зазначив, що оскаржувана постанова винесена уповноваженою на те особою в присутності посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступні обставини.

Так, 16.08.2022 у пункті габаритно-вагового контролю по вул. Жмеринська, 21, с. Могилівка Вінницької області на ділянці дороги загального користування місцевого значення, посадовими особами Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки МAN д.н.з. НОМЕР_1 з причепом WIELTON д.н.з. НОМЕР_2 .

Під час зважування зазначеного транспортного засобу було зафіксовано перевезення вантажу з перевищенням вагових параметрів по загальній масі 39,12 т при нормативно-допустимій 24 т.

За результатами проведеного вагового контролю, посадовими особами Укртрансбезпеки складено довідку №0052074 про результати здійснення габаритно-вагового контролю, акт №005874 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 16.08.2022, Акт №335197 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 16.08.2022.

Крім того, за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, 06.09.2022 Державною службою України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області винесено постанову №337379 про застосування адміністративного-господарського штрафу в розмірі 51000 грн., за порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Не погоджуючись із прийнятою постановою, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України, у тому числі - габаритно-ваговий контроль транспортних засобів.

Згідно із положеннями ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Так, як було встановлено судом вище, 16.08.2022 у пункті габаритно-вагового контролю по вул. Жмеринська, 21, с. Могилівка Вінницької області, що співпадає з ділянкою дороги загального користування місцевого значення О-02-06-02 Браїлів-Гнівань, посадовими особами Укртрансбезпеки було проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки МAN д.н.з. НОМЕР_1 з причепом WIELTON д.н.з. НОМЕР_2 .

Під час зважування транспортного засобу марки МAN д.н.з. НОМЕР_1 з причепом WIELTON д.н.з. НОМЕР_2 було встановлено, що повна маса зважуваного транспортного засобу становить 39,12 т. при нормативно допустимих - 24 т.

При цьому, зі змісту акту перевірки №335197 від 16.08.2022 слідує, посадовими особами Укртрансбезпеки було встановлено порушення позивачем п.22.5 ПДР, відповідальність за допущення якого передбачена абз. 17 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

В той же час, в оскаржуваній постанові №337379 від 06.09.2022 вказано, що ТОВ "Леванте транс" допущено порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абз. 17 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Так, приписами ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, перелік документів, на підставі яких виконуються вантажні перевезення, в тому числі документів наявність яких є обов`язковою у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень.

Згідно з абзацом 17 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків, але не більше 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян..

Із змісту наведених положень слідує, що для настання відповідальності за вказаною нормою є встановлення факту перевезення саме неподільного вантажу без відповідного дозволу.

Так, судом встановлено, що згідно доданої до матеріалів справи ТТН №12475 від 16.08.2022, яка також була надано для огляду посадовим особам відповідача під час здійснення габаритно-вагового контролю, позивач перевозив відсів який є подільним вантажем, а отже з урахуванням вищевикладених норм права перевезення такого вантажу з перевищенням встановлених законодавством габаритно-вагових норм відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху заборонено, а видача відповідного дозволу на це не передбачена.

Таким чином, оскільки видача дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, які перевозять подільні вантажі з перевищенням габаритно-вагових параметрів, не передбачена, то на особу не може бути накладений штраф відповідно до абзацу 17 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за відсутність такого дозволу.

Отже, особа не може бути притягнута до відповідальності за відсутність у неї документа, видача якого у спірних правовідносинах не передбачена взагалі.

Відтак, суд приходить до висновку, що в діях позивача відсутній склад правопорушення, передбаченого абзацом 17 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

За таких умов, на думку суду, відсутня потреба у з`ясуванні обґрунтованості інших доводів представника позивача, наведених у позовній заяві, оскільки, на підставі встановлених обставин справи та викладених правових норм, суд дійшов висновку, що в діях позивача відсутній склад правопорушення, передбачений абз. 17 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", адже позивачем перевозився саме подільний вантаж.

До того ж, інші аргументи представника позивача на підтримку заявлених позовних вимог, не впливають на викладений вище висновок суду та наявність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову шляхом скасування постанови №337379 від 06.09.2022.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про наявність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Так, з урахуванням вказаної норми КАС України на користь позивача належить стягнути 2481,00 грн. судових витрат, пов`язаних із сплатою судового збору.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області №337379 від 06.09.2022.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАНТЕ ТРАНС» судовий збір в розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, місцезнаходження: проспект Перемоги, 14, м. Київ, 03135).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕВАНТЕ ТРАНС» (вул. Театральна, 37, Вінниця, 21050, РНОКПП 41105672)

Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Вінницькій області (вул. В.Порика, 29, м. Вінниця, 21021, код ЄДРПОУ 39816845)

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено18.01.2023
Номер документу108405589
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —120/8976/22

Повістка від 24.10.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні