Рішення
від 16.01.2023 по справі 400/4631/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2023 р. № 400/4631/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест", вул. Чернецького, 110/Б, м.Первомайськ, Миколаївська область, 55201, до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, про:визнання протиправним рішення та зобов`язати вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест" (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі - відповдіач-1), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2 або ДПС), в якому просило суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Рішення від 08.09.2022 року №7311921/41712806 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.06.2022р.;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 30.06.2022р. на суму 1236493,44грн. (в т.ч. ПДВ 206082,24грн.).

Ухвалою від 28.10.2022р. суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

В обгрунтування позову, позивач вказав що товариством 30.06.2022р. було складено податкову накладну №1 та відповідно до вимог п.201.10 ст.201 ПК України, позивач подав зазначену податкову накладну на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Рішенням відповідача реєстрація такої податкової накладної була зупинена з підстав ненадання позивачем до контролюючого органу підтверджуючих розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок0, що підтверджують факт оплати позивачем госпдарської операції зазначеної в такій податковій накладній. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Позивачем на виконання пп.3 п.11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, були напрвлено повдіомлення №5 від 05.09.2022р., в якому ззанчаено специфіку діяльнсоті позивача та копії первинних документів на 27 аркушах, що підтверджують інфрормацію викладену в податковій накладній №1 від 30.06.2022р. Незважаючи на це, відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Позивач з цим не погоджується, оскільки подавав до контролюючого органу пояснення та копії всіх наявних документів, проте відповідачем протиправно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Від представника ГУ ДПС у Миколаївській області надійшов відзив на позов, в якому представник просив в задоволенні позову відмовити. Рішенням комісії ГУ ДПС відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником відповідних документів. Чинним законодавством не встановлено обов`язку контролюючого органу та відповідної процедури конкретизації переліку документів, необхідних для реєстрації податкової накладної. Відповідно до частини 1 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідач вважає, що позивач не надав обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідачів, що свідчить про недоведеність позовних вимог.

Відповідно до ст. 262 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест" зареєстровано в якості юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код ЄДРПОУ 41712806), основним видом діяльностіякого згідно КВЕД 49.41 є ввантажний автомобільний транспорт.

Специфікою діяльності позивача є надання послуг з перевезення вантажів власним або орендованим вантажним траснпортом. Для здійснення таких послуг позивач має у власності властні транспортні засоби, які знаходяться на балансі підприємства, а також має орендовані транспортні засоби, що підтверджується матерілами справи.

Для забезпечення можливості здійснення основного виду своєї діяльності позивачем укладено договори на придбання дизпалива та запасних частин до автомобільного транспорту.

Товариством було перераховано за товар - дизпаливо постачальнику ТОВ «Альянс Холдинг» (код СДРПОУ 34430873) - за період з 01.06.2022 року по 30.06.2022 року, на загальну суму 6000,00 в т.ч ПДВ 392,52 грн., на підставі Договору купівлі-продажу № КРБК-0373/19 від 31.08.2020 року, що підтверджується актом прийому-передачі товарів № АХКВ-00009030 від 30.06.2022р. на суму 5183,55 в т.ч. ПДВ 339,11 грн.

Філія №4 ПП «ТД Галпідшипник» (код ЄДРПОУ 26210108) отримано запчастини на загальну суму 29411,52 грн., в т.ч. ПДВ 4901,92 грн., на підставi Договору поставки № 42 від 11.07.2019р., що пітверджується видатковою накладною № 2121 від 23 червня 2022 року на суму 29411,52 грн , в т.ч. ПДВ 4901,92 грн.

ТОВ «Шиппінг-Лайн» (код ЄДРПОУ 33310812) отримано запчастини на загальну суму 50003,32грн., в т.ч ПДВ 8333,89 грн., на підставі Договору поставки №028219 гид 16.07.2019 року, що підтверджується видатковою накладною № ШП-0007796 від 01 червня 2022 року на суму 50003,32 грн., в т.ч. ПДВ 8333,89 грн.

ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) отримано запчастини на загальну суму 46120,99 грн., в т.ч. ПДВ 7686.83грн., на підставi Договору купівлі-продажу №2960516 від 01.08.2019 року, що підтверджується видатковою накладною № 17265 вгд 21 червня 2022 року на суму 46120,99 грн., в т.ч. ПДВ 7686,83 грн.

ФОП ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) отримано запчастини на загальну суму 10297,33грн., в т.ч. ПДВ 1716,23 грн., на підставі Договору купівлі-продажу №1908-19 від 19.08.2019 року, що підтверджується видатковими накладними № 6387 від 02 червня 2022 року на суму 2994,17 грн., в т.ч. ПДВ 499,03 грн., № 6793 від 10 червня 2022 року на суму 3826,00 грн., в т.ч. ПДВ 637,67 грн , № 7741 від 28 червня 2022 року на суму 3477,16 грн., в т.ч. ПДВ 579,53 грн.

ТОВ «КПП ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 38169102) отримано на загальну суму 31230,00 грн, в т.ч ПДВ 5205,00 грн. на підставі Договору поставки №550467 вгд 13.10.2020 року, що підтверджуеться видатковою накладною № FTM 00139749/22 від 20 червня 2022 року на суму 31230,00 грн., в т.ч. ПДВ 5205,00 грн.

ТОВ «ТІДІСІ-ДАЛЬНОБОЙ» (кол ЄДРПОУ 33212540) отримано товар-шини вантажні на загальну суму 5091,00 грн., в т.ч ПДВ 848,50грн., на підставi Договору поставки №1290/2020 П від 20.08.2020 року, що пітверджується видатковою накладною № ЕВН0607100.109319874 від 10 червня 2022 року на суму 5091.00 грн., в т.ч. ПДВ 848,50 грн.

ТОВ «СОПТЕК» (код ЄДРПОУ 40057100) отримано матеріали на загальну суму 10768,73 грн., в т.ч. ПДВ 1794,79грн., на підставі Договору поставки № С-201 від 28.12.2020р., що пітверджується видатковими накладними №511 від 06 червня 2022 року на суму 1194,17грн., в т ч. ПДВ 199.03 грн. та №583 від 24.06.2022 на суму 9574,56грн., в т.ч. ПДВ 1595,76грн.

ПП «УКРГАЗНАФТА» (код ЄДРПОУ 37113698) отримано дизпаливо на загальну суму 1300000,01грн., в т.ч. ПДВ 85046,73грн., на підставі Договору поставки нафтопродуктів №10/1/5 відд 10.03.2022 року, що пітверджується видатковою накладною № 07/1/2 гид 07.06.2022 року на суму 1300000.01 грн., в т.ч. ПДВ 85046,73грн.

ТОВ «ОККО-БІЗНЕС ПАРТНЕР» (кол ЄДРПОУ 37693620) перераховано кошти за товар- дизпаливо на загальну суму 850000,00грн., в т.ч. ПДВ 55607,48грн., на підставi Договору купівлі-продажу № 80 ПК-7003/22 від 21.04.2022 року, що пітверджуєгься видатковою накладною № 80 ПК-7003/22-913657770 ви 30.06.2022р. на суму 818352,12 в т.ч. ПДВ 53537,05грн.

ТОВ «ВЕСТ КАРД» (код ЄДРПОУ 37693620) перераховано кошти за товар - дизпаливо на загальну суму 126000,00 в т.ч ПДВ 8242,99грн., на підставi Договору поставки партіями з використанням паливних карток № 040414-10/05/2022-11Т10379 від 10.05.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № 87349 від 30.06.2022 р на суму 194675,89 в т.ч. ПДВ 12735,81грн.

ТОВ «ПУСК ЕНЕРДЖИ ТРУП» (код ЄДРПОУ 44527455) перераховано кошти за товар- дизпаливо на загальну суму 1632188,70 в т.ч. ПДВ 106778,70 грн., на підставі Договору поставки № ПЕГ-27/05/2022-2 від 27.05.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № 66 від 04.06.2022р. на суму 1632188.70 в т.ч ПДВ 106778,70 грн.

Розрахунки за поставлений вищезазначений товар - дизпаливо, шини та запчастини, ТОВ «ГРАНКОР ІНВЕСТ» здійснено в повному обсязі, а саме платіжне доручення №1083 від 06.06.2022 року, платіжне доручення №1130 від 23 06 2022 року, платіжне доручення №1079 від 01.06.2022 року, платіжне доручення №1115 від 21.06.2022 року, платіжне доручення №1121 від 22.06.2022 року, платіжне доручення №1096 від 10.06.2022 року, платіжне доручення №1129 від 23.06.2022 року, платіжне доручення №1134 від 29.06 2022 року, платіжне доручення №1131 від 24.06.2022 року, платіжне доручення №1095 від 10.06,2022 року, платіжне доручення №1098 від 10.06.2022 року , платіжне доручення №1136 від 29.06.2022 року, платіжне доручення №1090 В1д 07 06 2022 року , плапжне доручення №1078 від 01.06.2022 року, платіжне доручення №1080 від 02.06.2022 року, платіжне доручення №1081 від 0.3 06 2022 року, платіжне доручення №1092 від 09.06.2022 року , платіжне доручення №1094 мд 10 06 2022 року, плапжне доручення №1100 від 13.06.2022 року, платіжне доручення №1105 від 15.06.2022 року, платіжне доручення №1106 від 11.06.2022 року, платіжне доручення №1109 від 17.06.2022 року, платіжне доручення №1113 від 20.06.2022 року, платіжне доручення №1122 від 22.06.2022 року, платіжне доручення №1124 від 23.06.2022 року, платіжне доручення №1133 від 27.06 2022 року, платіжне доручення №1138 від 30.06 2022 року, платіжне доручення №1082 від 03.06.2022 року, платіжне доручення №1093 від 09.06.2022 року, платіжне доручення №1107 від 16.06.2022 року , платіжне доручення №1071 від 27.05.2022 року.

Отже, вищезазначені товари використовуються для обслуговування транспортних засобів товариства, яке в свою чергу надає послуги з вантажоперевезень.

Таким чином, з урахуванням зазначенго вище та з урахуванням наданих до справи документів, суд приходить до висновку, що ТОВ «Гранкор Інвест» здійснює свою економічну діяльность згідно КВЕД 49.41 та має для цього всі основні засоби для здійснення такої господарської діяльності.

По факту здійснення своєї господарської діяльності, позивачем складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 30.06.2022р. на суму 1236493,44 грн., в тому числі ПДВ 20608,24грн.

Згідно квитанції від 14.07.2022р. №1 податкову накладну №1 від 30.06.2022р. доставлено до ДПС України, документ прийнято, проте реєстрація такої накладної зупинена.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано: «коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товар и/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У зв`язку з чим, позивач 04.07.2022 року сформував та подав в електронному вигляді Таблтцю даних платника податків із зазгаченням відповідних кодів УКТЗЕД товарів,які на постійній основі постачаються/отримуються платником податків, видів економічної діяльності.

Проте, Комісією ГУ ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення від 07.07.2022р. №7016756/41712806, яким відповідна Таблиця даних не була врахована в зв`язку з тим, що "в даному випадку платником недостатньо надано інфлормації для прийняття рішення про врахування такої Таблиці даних".

В свою чергу, позивач 25.07.2022р. знов подав Таблицю даних платника податків встановленої форми разом з детальним пояснення від 25.07.2022р. та відповідними документами для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної №1 від 30.06.2022р. Позивачем напрвлено повідомлення №5 від 05.09.2022р., в якому ззаначено специфіку діяльності підприємства та копії первинних документів, що підтверджують інформацію викладену в податковій накладній №1 від 30.06.2022р.

08.09.2022р. Комісією ГУ ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення в №7311921/41712806 про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 30.06.2022р.

Підставою відмови вказано: «відсутність підтверджуючих розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок), що підтверджують факт оплати".

Позивач вважає вказане рішення безпідставним та необгрунтованим, тому звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Кодексу, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.201.16 Кодексу реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктами 10, 11 Порядку, передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п.п.2.1 п.2 2.1. Критеріїв ризиковості платника податку і здійснення операцій податкові накладні/розрахунки коригування, які затверджені наказом ДПС України від 05.11.2018, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до п.п.5, 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №520 від 12.12.2019, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п.11 Порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Зі спірних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вбачається, що вони не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Тобто, викладена загальна правова норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

Отже, з урахуванням положень наведених норм, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має зажадати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, фіскальний орган у них вказав, що господарська операція платника податків відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відтак, зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Невиконання контролюючим органом зазначеної вимоги призводить до обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких документів на власний розсул.

Крім того, суд зауважує, що позивач разов з Таблицею даних платника податків надав всі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення економічної та господарської діяльності підприємства.

Відтак, належної мотивації, підстав та причин віднесення здійснення позивачем господарських операцій до ризикових відповідно до п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій», рішення контролюючого органу - не містить.

Отже, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної відповідач застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкової накладної.

Спірне рішення фіскального органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжує неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначений висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17 та від 10.04.2020 року №819/330/18.

Суд звертає увагу на те, що наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками яких складено та направлено для реєстрації податкову накладну №1 від 30.06.2022р.

Отже, з урахуванням зазначеного вище, позов належить задовольнити у повному обсязі.

Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2481,00 грн. підлягає відшкодуванню солідарно на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Доказів понесення інших судових витрат позивачем не надано.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю " Гранкор Інвест" (вул. Чернецького, 110/Б, м.Первомайськ, Миколаївська область, 55201, код ЄДРПОУ 41712806) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) , Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 08.09.2022 року №7311921/41712806 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.06.2022р.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест" (код ЄДРПОУ 41712806) №1 від 30.06.2022р. на суму 1236493,44грн. (в т.ч. ПДВ 206082,24грн.) за датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест" (вул. Чернецького, 110/Б, м.Первомайськ, Миколаївська область, 55201. код ЄДРПОУ 41712806) судовий збір в розмірі 1240,50грн., сплачений платіжним дорученням від 16.09.2022р. за №1321.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранкор Інвест" (вул. Чернецького, 110/Б, м.Первомайськ, Миколаївська область, 55201, код ЄДРПОУ 41712806) судовий збір в розмірі 1240,50грн., сплачений платіжним дорученням від 16.09.2022р. за №1321.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено18.01.2023
Номер документу108407951
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/4631/22

Постанова від 05.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 28.10.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні