Справа № 420/14704/20
УХВАЛА
16 січня 2023 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про призначення судової пожежно-технічної експертизи по справі №420/14704/20 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул..Прохорівська,6, м.Одеса, 65091) до Одеського національного технологічного університету (вул..Канатна,112, м.Одеса, 65039) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеського національного технологічного університету (ЄДРПОУ 02071062),-
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Одеської Національної академії харчових технологій в якій позивач просить:
застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської Національної академії харчових технологій, ЄДРПОУ: 02071062, юридична адреса: 65039, місто Одеса, вулиця Канатна, 112, у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Одеської Національної академії харчових технологій, ЄДРПОУ: 02071062, за адресою: за адресою: м. Одеса, вулиця Канатна, 112, 106, 128, 116, 104, вулиця Тіниста, 9/11, провулок Шампанський, 2-а, вулиця Дворянська, 1/3, вулиця Пастера, 29, шляхом відключення вищевказаних будівель Одеської Національної академії харчових технологій від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки №63 від 14.09.2020, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №63 від 14.09.2020 за номерами: 1-404.
Ухвалою суду 20 січня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.
Ухвалою суду 17 лютого 2021 року адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Одеської Національної академії харчових технологій про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської Національної академії харчових технологій, вирішено призначити до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 18 травня 2021 року зупинено провадження по адміністративній справі №420/14704/20 до моменту надання представниками сторін додаткових письмових доказів.
Протокольною ухвалою суду замінено назву відповідача з Одеської Національної академії харчових технологій на Одеський національний технологічний університет.
24.10.2022 р. від представника відповідача надійшла заява про призначення судової пожежно-технічної експертизи та уточнення до зазначеної заяви від 01.12.2022р., проведення якої заявник просив доручити Київському науково- дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. Оплату витрат на проведення судової пожежно-технічної експертизи покласти на Одеський національний технологічний університет. На вирішення експертизи поставити наступні питання:
- чи мають місце на момент проведення експертизи порушення чинного законодавства України ( кодексів, нормативно - правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної та техногенної безпеки), які вказані в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р., при експлуатації приміщень в яких проводилася перевірка ?
- якщо наявність зазначених в Акті перевірки від 12.07.2021 p. №375 порушень підтверджується то, чи створюють вони загрозу життю та здоров`ю людей а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей ?
- якщо створюють, то в чому полягає ця загроза ?
- чи можуть привести виявлені порушення до виникнення пожежі ?
11.01.2023 року від представника позивача надійшло письмове заперечення проти клопотання представника відповідача про призначення по справі експертизи, оскільки не можливо встановити рівень усунення виявлених раніше порушень без проведення повторної перевірки дотримання правил протипожежної безпеки на об`єктах відповідача.
Розглянувши зазначене клопотання суд зазначає наступне.
Згідно ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ч.ч.1,3,4,5 ст.103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).
В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Під час розгляду справи представником відповідача надані додаткові документи, які свідчать про вчинення дій з усунення виявлених порушень. Однак, повторна перевірка органом ДСУЗНС за цими матеріалами проведена не була, що не дає змоги суду самостійно оцінити рівень та якість усунення порушень законодавства станом на сьогодні.
Виходячи із предмету спору у цій справі, для з`ясування обставин у справі щодо рівня та якості усунення порушень та встановлення безпечності для життя та здоров`я людей при користуванні будівлями Одеської Національної академії харчових технологій, ЄДРПОУ: 02071062, за адресою: за адресою: м. Одеса, вулиця Канатна, 112, 106, 128, 116, 104, вулиця Тіниста, 9/11, провулок Шампанський, 2-а, вулиця Дворянська, 1/3, вулиця Пастера, 29, суд вважає, що наявні підстави для часткового задоволення клопотання відповідача на призначення судової пожежно-технічної експертизи по цій справі.
На вирішення експерта поставити наступні питання:
- чи відбулося на момент проведення експертизи усунення порушень законодавства України (кодексів, нормативно - правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної та техногенної безпеки), які вказані в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р., при експлуатації приміщень в яких проводилася перевірка?
- порушення яких пунктів Акту позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р. не усунуто Одеським національним технологічним університетом?
- чи можуть не усуненні Одеським національним технологічним університетом порушення зазначені в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р. бути небезпечними для життя та здоров`я людей та чи можуть вплинути на виникнення пожежі?
- скільки коштів необхідно Одеському національному технологічному університету для усунення порушень визначених в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р.?
Згідно ч.3 ст.102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про необхідність доручення проведення експертизи Київському науково- дослідницькому інституту судових експертиз М.Ю. України.
Відповідно п.4 ч.2 ст.236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі, у разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.
Оскільки для проведення зазначеної експертизи потрібний значний проміжок часу, суд дійшов висновку, що на час проведення експертизи, провадження по справі необхідно зупинити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.101-103,243,256,294,295,297 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника відповідача про призначення судової пожежно-технічної експертизи по справі по справі № 420/14704/20 адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул..Прохорівська,6, м.Одеса, 65091) до Одеської Національної академії харчових технологій (вул..Канатна,112, м.Одеса, 65039) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської Національної академії харчових технологій (ЄДРПОУ 02071062) - задовольнити частково.
Призначити у справі № 420/14704/20 судову пожежно-технічну експертизу.
Проведення експертизи доручити Київському науково дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, ЄДРПОУ 02883096 (поштовий індекс 03680, місто Київ, вулиця Смоленська, будинок № 6; засоби зв`язку (044)2002910; (044) 2002911: Ел. пошта: info@kndise.gov.ua : сайт: https://kndise.gov.ua/).
Перед експертами поставити наступні питання:
- чи відбулося на момент проведення експертизи усунення порушень законодавства України (кодексів, нормативно - правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної та техногенної безпеки), які вказані в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р., при експлуатації приміщень в яких проводилася перевірка?
- порушення яких пунктів Акту позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області № 375 від 12.07.2021 р. не усунуто Одеським національним технологічним університетом?
- чи можуть не усуненні Одеським національним технологічним університетом порушення зазначені в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р. бути небезпечними для життя та здоров`я людей та чи можуть вплинути на виникнення пожежі?
- скільки коштів необхідно Одеському національному технологічному університету для усунення порушень визначених в Акті позапланової перевірки ГУ ДСУЗНС в Одеській області №375 від 12.07.2021 р.?
Попередити експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків за ст.ст.384,385 КК України.
Роз`яснити експертам необхідність відповідності експертного висновку положенням ст. 101 КАС України.
Витрати по проведенню судової пожежно-технічної експертизи покласти на Одеський національний технологічний університет (Код ЄДРПОУ 02071062, вул.Канатна, 112, м. Одеса, 65039).
Зобов`язати учасників справи надавати на вимогу експертів документи, необхідні для проведення судової пожежно-технічної експертизи.
Зупинити провадження по справі №420/14704/20 адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул..Прохорівська,6, м.Одеса, 65091) до Одеської Національної академії харчових технологій (вул..Канатна,112, м.Одеса, 65039) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Одеської Національної академії харчових технологій (ЄДРПОУ 02071062),- до одержання судом результатів проведення судової пожежно-технічної експертизи.
Ухвала суду набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п.п.15.1.5 п.15 ч.1 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С.Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2023 |
Оприлюднено | 18.01.2023 |
Номер документу | 108408073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні