Ухвала
від 12.01.2023 по справі 914/3297/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014,м.Львів, вул.Личаківська, 128

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі про банкрутство

12.01.2023 Справа № 914/3297/22

Господарський суд Львівської області у складі судді Морозюка А.Я.,

за участю секретаря Кучинської О.Д.

розглянувши у судовому засіданні матеріали заяви Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Львівській області, м. Львів

про: відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976)

за участю представників:

від кредитора: Кісіль Р.Л. головний державний інспектор

від боржника: не з`явився

присутній: Гаврилюк О.Р. арбітражний керуючий

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова служба України в особі Головного управління ДПС у Львівській області звернулась до суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976) в порядку норм Кодексу України з процедур банкрутства.

У заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт ініціюючий кредитор просив призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Гаврилюка Олександра Романовича.

Від арбітражного керуючого Гаврилюка Олександра Романовича надійшла заява про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт з додатком.

Ухвалою суду від 30.12.2022 р. (після усунення кредитором недоліків на виконання ухвали суду від 26.12.2022 р. про залишення заяви без руху) заяву прийнято до розгляду; підготовче засідання суду призначено на 12.01.2023 р.

В підготовчому засіданні 12.01.2023 р. представник заявника вимоги про банкрутство боржника підтримав з підстав наведених у заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство та з посиланням на матеріали справи, просить призначити розпорядником майна у справі арбітражного керуючого Гаврилюка О.Р.

Боржник вимог ухвали суду від 30.12.2022 р. не виконав, відзиву не подав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Присутній в судовому засіданні арбітражний керуючий Гаврилюк Олександр Романович свою заяву про участь у справі про банкрутство та призначення його розпорядником майна ТОВ Франківськ-Брухт підтримав.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Заслухавши пояснення представника кредитора, перевіривши обґрунтованість заяви, суд дійшов висновку, що кредитором доведено наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку норм Кодексу України з процедур банкрутства.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт як юридичну особу в державному реєстрі зареєстровано 20.06.2007 р.

За твердженнями заявника, ТзОВ Франківськ-Брухт станом 25.11.2022 р. має заборгованість перед державним бюджетом на загальну суму 5 081 464,00 грн., яка виникла по податку на додану вартість в розмірі 2 258 428,00 грн., по податку на прибуток підприємств в розмірі 2 823 036,00 грн. Вимоги підтверджуються довідкою №9338/5/13-01-13-02 від 25.11.2022, рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 р. у справі №300/3105/20, інкасовими дорученнями, корінцем податкової вимоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з`ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, вирішує інші питання, пов`язані з розглядом справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо провадження у справі відкривається за заявою кредитора, господарський суд перевіряє можливість боржника виконати майнові зобов`язання, строк яких настав. Боржник може надати підтвердження спроможності виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість.

Згідно приписів абз. 6 ч.2 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства, до заяви кредитора - контролюючого органу, уповноваженого відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, іншого органу, який відповідно до закону здійснює контроль за справлянням інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Частиною 1 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження встановлено, у випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються податковими органами, а рішення щодо стягнення коштів - банками та іншими фінансовими установами.

Згідно із пунктом 41.4. статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно із підпунктом 41.1.1. пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абзацом першим пункту 95.3 статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 11 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22, яка передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до пункту 11.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Отже, оскільки, списання коштів з рахунків боржника здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України Про виконавче провадження, інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України є належним доказом в підтвердження вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу. Аналогічної правової позиції дотримувався Вищий господарський суд України (постанова від 17.02.2015 р. по справі №925/1941/14) та Верховний суд України (постанова від 29.04.2015 р. у справі №920/629/14).

Так, із матеріалів заяви вбачається наступне.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28.12.2020 р. у справі №300/3105/20 стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківськ-Брухт" в дохід державного бюджету податковий борг зі сплати податку на прибуток підприємств в сумі 2 823 036,00 грн. та податку на додану вартість в сумі 2 258 428,00 грн. На виконання вказаного рішення, для стягнення коштів з рахунків боржника виставлялись інкасові доручення в АТ "Полтава-Банк" від 29.03.2021 №138/05, №139/05, від 04.08.2022 №92/05, №91/05, від 28.05.2021 №182/05, №179/05, які повернуто банком без виконання на підставі п. 11.11 глави 11 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті від 21.01.2004 р. №22 (підстави повернення інкасове доручення надане за іншим виконавчим документом, ніж той для забезпечення виконання якого накладено арешт, і на цьому рахунку немає інших (крім арештованих) коштів). Отже, внаслідок вжитих заходів сума заборгованості не була погашена.

Згідно довідки ГУ ДПС у Львівській області №9338/5/13-01-13-02 від 25.11.2022, станом на 25.11.2022 р. податкова заборгованість ТзОВ "Франківськ-Брухт" в сумі складає 5 081 464,00 грн., яка виникла по податку на додану вартість в розмірі 2 258 428,00 грн. (з яких: 1 806 742,00 грн. - основного платежу за актом документальної перевірки, 451 686,00 грн. - штрафних санкцій); по податку на прибуток підприємств в розмірі 2 823 036,00 грн (з яких: 2 258 429,00 грн. - основного платежу за актом документальної перевірки, 564 607,00 грн. - штрафних санкцій). Вказана заборгованість також підтверджується корінцем податкової вимоги форми "Ю" від 03.07.2019 №120529-21.

Відтак, наведеним підтверджується невиконання ТзОВ "Франківськ-Брухт" грошових зобов`язань у сумі 5 081 464 грн. 00 коп. Докази протилежного в матеріалах справи відсутні.

Також до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство кредитором додано Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 25.11.2022 №316009762, отриману за параметрами запиту: права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження, юридична особа, ЄДРПОУ 35022976, згідно якої до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено записи про обтяження всього нерухомого майна ТзОВ "Франківськ-Брухт", інші відомості у державних реєстрах відсутні; лист Головного управління Держпраці у Львівській області від 09.11.2022 №ЛВ/2.1/3288-22, згідно якого за юридичними особами, зазначеними у листі від 27.10.2022 №8279/5/13-01-13-02 (лист з переліком юридичних осіб серед яких ТзОВ "Франківськ-Брухт" додається) не зареєстровано рухомого майна, що підлягає реєстрації або взяттю на облік відповідно до наданих повноважень.

Відповідно до ч. 5 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства за результатами розгляду заяви про відкриття провадження у справі та відзиву боржника господарський суд постановляє ухвалу про відкриття провадження у справі про банкрутство або відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.

Згідно з ч. 6 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства суд відмовляє у відкритті провадження у справі про банкрутство, якщо вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження, або якщо вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду.

В матеріалах справи відсутні докази, які б вказували на задоволення боржником вимог кредитора станом на дату підготовчого засідання, чи докази які б підтверджували спроможність боржника виконати свої зобов`язання. Також судом не встановлено інших підстав для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство ТзОВ "Франківськ-Брухт".

Таким чином, врахувавши що сума основного зобов`язання (без врахування штрафних санкцій) складає 4 065 171 грн. 00 коп. та те, що в матеріалах справи відсутні докази які б вказували на можливість боржника виконати свої зобов`язання та погасити заборгованість, суд вважає, що кредитором доведено неплатоспроможність боржника та обґрунтовано наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківськ-Брухт".

Відповідно до ч. 8 ст. 38 Кодексу України з процедур банкрутства, питання введення процедури розпорядження майном боржника, призначення розпорядника майна, встановлення розміру його винагороди та джерела її сплати вирішується господарським судом в ухвалі підготовчого засідання.

Частиною 1 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією визначається судом шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, за принципом випадкового вибору.

Згідно з п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.

Заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією.

Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу.

Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією.

У заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківськ-Брухт" ініціюючим кредитором запропоновано призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Гаврилюка Олександра Романогвича.

Арбітражний керуючий Гаврилюк Олександр Романович подав суду заяву-згоду на участь у справі про банкрутство ТзОВ "Франківськ-Брухт", яка ним також підтримана в судовому засіданні.

Згідно наведеної у заяві інформації арбітражний керуючий Гаврилюк Олександр Романович не відноситься до категорії осіб визначених ч. 3 ст. 28 Кодексу (доказів протилежного суду не надано), відтак з врахуванням наведених норм суд дійшов висновку призначити розпорядником майна у даній справі арбітражного керуючого Гаврилюка О.Р.

Згідно з ч. 1 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду.

Згідно абз. 1, 6, 7 ч. 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.

У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

У відповідності до наведених норм Кодексу України з процедур банкрутства, враховуючи відсутність у справі відомостей про середньомісячну заробітну плату керівника боржника за останні 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, розпоряднику майна слід встановити грошову винагороду в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень, за рахунок коштів, авансованих заявником на депозитний рахунок Господарського суду Львівської області, коштів, одержаних боржником у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Керуючись ст.ст. 2, 8, 28, 30, 39, 41, 44, п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст.12, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд-

УХВАЛИВ:

1. Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976).

2. Визнати вимоги кредитора Державної податкової служби України в особі Головного управління ДПС у Львівській області - в розмірі 4 065 171 грн. 00 коп.; також визнати вимоги в розмірі 1 016 293 грн. 00 коп. штрафних санкцій (які не враховуються як підстава для відкриття провадження у справі про банкрутство), та 24 810 грн. 00 коп. - судового збору.

3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976).

4. Ввести процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976).

5. Розпорядником майна боржника призначити арбітражного керуючого Гаврилюка Олександра Романовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1361 від 08.08.2013 р., адреса: 79016, м. Львів, вул. Перова, 7).

6. Встановити розпоряднику майна арбітражному керуючому Гаврилюку Олександру Романовичу грошову винагороду в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень, за рахунок коштів, авансованих кредитором - ДПСУ в особі ГУ ДПС у Львівській області на депозитний рахунок Господарського суду Львівської області, коштів, одержаних боржником у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

7. Оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Франківськ-Брухт (79015, м. Львів, вул. Героїв УПА, буд. 73, ідентифікаційний код 35022976).

8. Розпоряднику майна боржника арбітражному керуючому Гаврилюку О.Р.:

- до 03.03.2023 р. надати суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів;

- повідомити усіх виявлених кредиторів про час та місце проведення попереднього засідання суду, докази повідомлення надати суду;

- до 12.03.2023 р. організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість;

- надати суду: витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна по боржнику; інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо боржника;

- надати суду документально підтверджений висновок про фінансове становище боржника, а також про можливість проведення санації боржника;

- надати суду висновок щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства;

- надати суду документально підтверджений звіт про проведену роботу.

9. Попереднє засідання суду призначити на: 21.03.23 на 13:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Львівської області за адресою: 79014; м. Львів, вул. Личаківська, 128.

10. Викликати в судове засідання кредитора, боржника, розпорядника майна.

11. Відповідно до вимог ч.15 ст.39 Кодексу України з процедур банкрутства копію ухвали надіслати кредитору, розпоряднику майна, боржнику, контролюючому органу, визначеному Податковим кодексом України, місцевому загальному суду, органу (особі), який здійснює примусове виконання судових рішень, рішень інших органів, за місцезнаходженням боржника, Західному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м.Львів) Відділу з питань банкрутства, державному реєстратору.

Ухвала про відкриття провадження у справі про банкрутство набирає законної сили з моменту її прийняття, і може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 256, ст. 257 ГПК України.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://lv.arbitr.gov.ua /sud5015/.

Повний текст ухвали складено 16.01.2023 р.

Суддя Морозюк А.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.01.2023
Оприлюднено18.01.2023
Номер документу108413358
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —914/3297/22

Ухвала від 17.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 22.08.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Постанова від 16.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 21.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 12.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 26.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні