Рішення
від 12.01.2023 по справі 912/1810/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,

тел. (0522) 32 05 11, факс 24 09 91, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2023 рокуСправа № 912/1810/22

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Кабакової В.Г. за участю секретаря судового засідання Гунько О.Є., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу № 912/1810/22

за позовом Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради, вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькор-М", вул. Ельворті, 7, кім. 309, м. Кропивницький, 25009

про стягнення 137 249,47 грн

Представники сторін участі не брали.

У судовому засіданні підписано вступну та резолютивну частини рішення.

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькор-М" про стягнення 137 249,47 грн заборгованості, з покладенням судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на неналежне виконання відповідачем зобов`язань за Договором щодо надання в тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) від 01.08.2017 № 395 в частині оплати за користування місцями для розміщення рекламних засобів.

Ухвалою від 08.12.2022 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі № 912/1810/22 за правилами спрощеного позовного провадження, призначив судовий розгляд на 12.01.2023 о 15:00 год та встановив сторонам строки для подання заяв по суті справи.

12.01.2023 позивач подав суду заяву про розгляд справи без участі представника та долучення до справи копії додаткової угоди №1201 від 20.11.2020 до Договору щодо надання у тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності, для розташуваннґя рекламних засобів від 01.08.2017 №395.

В судовому засіданні 12.01.2023 суд розпочав розгляд справи по суті, сторони участі не брали, позивач належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.

Відповідач своїм процесуальним правом на участь в засіданні суду не скористався, уповноважених представників не направив. Відзив на позов відповідачем суду не подано.

Судом вчинені всі належні дії для повідомлення відповідача про призначене судове засідання - ухвалу суду від 08.12.2022 направлено на адресу місцезнаходження відповідача, яка також є офіційною адресою його місцезнаходження згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Ельворті, 7, кім. 309, м. Кропивницький, 25009, а також на адресу, що вказана в договорі як фактична адреса - вул. Олександрійська, 85, м. Кропивницький та електронною поштою - ІНФОРМАЦІЯ_1.

Зазначену ухвалу направлено рекомендованим листом з повідомленням з позначкою "Судова повістка".

Органом поштового зв`язку повернуто на адресу суду конвертиз вкладенням (ухвала по справі) з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Згідно ч. 7 ст. 120, п. 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи.

У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місце проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Відповідно до п. 99-2 постанови КМУ від 05.03.2009 № 270 "Про затвердження Правил надання послуг поштового зв`язку", рекомендовані поштові відправлення з позначкою "Судова повістка", адресовані юридичним особам, під час доставки за зазначеною адресою вручаються представнику юридичної особи, уповноваженому на одержання пошти, під розпис. У разі відсутності адресата за вказаною на рекомендованому листі адресою працівник поштового зв`язку робить позначку "адресат відсутній за вказаною адресою", яка засвідчується підписом з проставленням відбитку календарного штемпеля і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає його до суду.

Відповідно до ч.1 ст. 43 ГПК України учасники судового процесу та їх представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами, зловживання процесуальними правами не допускається.

Отже, з метою не затягування розгляду справи, та не порушення права позивача на справедливий розгляд справи у продовж розумного строку, суд дійшов висновку, що неотримання ухвали суду від 08.12.2022 у даній справі відповідачем та повернення її до суду з відповідною відміткою є наслідком діяння (бездіяльності) відповідача щодо її належного отримання, тобто його власною волею.

Господарський суд приймає до уваги, що ТОВ "Алькор-М" мало можливість отримати інформацію по справі, що розглядається, на сторінці Господарського суду Кіровоградської області на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою: http://kr.arbitr.gov.ua, а також у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Більше того, за наявними в матеріалах справи номерами засобів телефонного зв`язку не вдалось зв`язатись з відповідачем, про що зазначено в телефонограмі № 4784 від 23.12.2022.

Також, 26.12.2022 суд розмістив на офіційному вебсайті суду оголошення про дату, час та місце судового розгляду справи.

З огляду на наведене, відповідач вважається повідомленим про призначене судове засідання належним чином і причини неявки представника відповідача у засідання судом не визнаються поважними.

Відповідно до ч. 1, п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

З огляду на викладене, господарський суд розглядає справу №912/1810/22 в судовому засіданні 12.01.2023 за відсутності представників сторін.

В судовому засіданні 12.01.2023 досліджено докази у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд встановив наступні обставини.

01.08.2017 між Управлінням містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради (Управління) та ТОВ "Алькор-М" (розповсюджувач) укладено договір № 395 щодо надання в тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) (далі - Договір, а.с. 14-20), відповідно до якого на замовлення Розповсюджувача, відповідно до Закону України "Про рекламу", Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, Управління виконує дії, передбачені Правилами розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому, а Розповсюджувач до початку розміщення виконує вимоги, перелічені в п. 2 цього Договору, та проводить оплату в порядку і розмірах, визначених в п. 4 цього Договору.

Згідно р. 2 Договору, відповідно до вимог Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, Розповсюджувач зобов`язується щомісячно перераховувати Управлінню плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів згідно з цим Договором.

Управління серед іншого має право: самостійно, у відповідності з діючим Порядком, здійснювати розрахунок розміру плати за цим Договором; своєчасно та в повному обсязі отримувати від Розповсюджувача плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів; звернутись до суду, якщо Розповсюджувач не платить, несвоєчасно або в неповному обсязі вносить Управлінню платежі за користування місцем, передбачені даним Договором (п. 3.1 Договору).

Управління зобов`язується: нараховувати Розповсюджувачу плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) відповідно до діючих на час нарахування тарифів та Порядку. Нарахування розміру плати за новими тарифами, Порядком, та ін. здійснюється з дати набрання ними чинності, незалежно від внесення відповідних змін до Договору (п. 3.2 Договору).

Відповідно до п. 3.3 Договору Розповсюджувач має право: перевіряти правильність розрахунків Управлінням розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розміщення рекламних засобів; в будь-який час відмовитись від використання місця розміщення рекламного засобу, повідомивши про це у встановленому порядку робочий орган або виконавчий орган ради. При цьому місце розміщення рекламного засобу повинно бути вільним від рекламного засобу та передане Управлінню актом прийому-передачі; перераховувати авансом плату Управлінню за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розміщення рекламних засобів.

Підпунктом б) п. 3.4. Договору Розповсюджувач зобов`язується своєчасно і в повному обсязі вносити Управлінню плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, відповідно до умов цього Договору.

У пункті 4.1. Договору сторони визначили місця, що надаються Розповсюджувачу у тимчасове користування для розташування рекламних засобів та розмір щомісячної плати за право користування ними, зокрема загальна плата за місяць - 12 349,24 грн.

Розповсюджувач щомісячно сплачує кошти за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламного засобу у розмірі, передбаченому п. 4.1. цього Договору. Здійснення платежів за цим Договором відбувається шляхом перерахування Розповсюджувачем коштів на банківський рахунок Управління до 10 числа місяця, за який здійснюється оплата. Перерахування Розповсюджувачем коштів на рахунок Управління здійснюється у встановлені цим Договором строки та відповідно до умов даного Договору. З дня укладення цього Договору і до моменту отримання дозволу, але не більше трьох календарних місяців, Розповсюджувач вносить плату Управлінню у розмірі 25% від суми, передбаченої п. 4.1 цього Договору. По закінченні 3-місячного строку (п. 4.2) з моменту укладення цього Договору, Розповсюджувач сплачує 100% плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, передбаченої п. 4.1 цього Договору. Порядок визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламного засобу, та/або відповідні тарифи, зони, коефіцієнти та інше можуть бути змінені згідно з рішенням Виконавчого комітету Міської ради міста Кропивницького. У такому випадку Розповсюджувач зобов`язаний здійснювати оплату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів за новими умовами (Порядок, тарифами, зонами, коефіцієнтами та ін.) з дати набрання ними чинності. При цьому підписання відповідних змін до Договору його Сторонами не є обов`язковим (п. 5.1. - 5.5. Договору).

Згідно пункту 6.1. Договору у випадку припинення дії цього Договору, повернення місця, наданого у користування, здійснюється Розповсюджувачем на підставі акта прийняття-передачі з урахуванням умов розділу 8 Договору.

По закінченню строку дії Дозволу, в тому числі у випадку його анулювання/скасування Розповсюджувач продовжує сплачувати Управлінню плату за Договором до дня повернення місця розміщення рекламного засобу Управлінню за актом прийому - передачі включно (п. 8.1.6 Договору).

Відповідно до п. 9.1. Договору останній вважається укладеним з дня його підписання обома Сторонами та реєстрації Управлінням, та діє включно до дня закінчення строку дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами, проте з урахуванням випадків, встановлених розділом 8 Договору.

Договір підписаний сторонами та скріплений печатками.

Відповідно до Акта від 01.08.2017 (Додаток № 1 до Договору) прийому-передачі місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) до Договору від 01.08.2017 № 395 Управління передало, а Розповсюджувач прийняв згідно з Договором щодо надання в тимчасове користування місць, що перебувають в комунальній власності (для розташування рекламних засобів) від 01.08.2017 № 395 у користування місця за адресами, зазначеними у п. 4.1. Договору.

Управлінням видано дозволи на розміщення зовнішньої реклами.

11.09.2019 Виконавчим комітетом Міської ради міста Кропивницького прийнято рішення № 523 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 09 лютого 2009 року № 195 "Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів", яким вирішено:

1. Внести зміни до рішення виконавчого комітету міської ради від 09 лютого 2009 року № 195 "Про затвердження Правил розміщення 2 зовнішньої реклами в м. Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів" (зі змінами відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради від 14 березня 2017 року № 130), а саме:

1) у таблиці 1 Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, цифри "31,2", "14,4" та "14,4" замінити на "49,92", "23,04" на "23,04" відповідно;

2) таблицю 2 Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, викласти у редакції, що додається.

Рішення опубліковано у "Вечірній газеті" 13.09.2019.

20.11.2020 сторони уклали Додаткову угоду №1201 до Договору, за умовами якої погодили, що розмір щомісячної плати за користування місцями розміщення рекламних засобів відповідно до Договору становить 22 301,52 грн та виклали п.4.1. Договору у редакції додаткової угоди. Відповідно п. 3 додаткової угоди, вона набуває чинності з 01.11.2020.

18.10.2021 сторони уклали Додаткову угоду №1610 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.10.2021 по 31.10.2021 та загальну плату по Договору у жовтні 2021 року - 21 949,28 грн.

01.12.2021 сторони уклали Додаткову угоду №1634 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.12.2021 по 31.12.2021 та загальну плату по Договору у грудні 2021 року - 21 655,75 грн.

06.01.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1649 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.01.2022 по 31.01.2022 та загальну плату по Договору у січні 2022 року - 22 007,99 грн.

01.02.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1666 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.02.2022 по 28.02.2022 та загальну плату по Договору у лютому 2022 року - 21 948,76 грн.

01.03.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1686 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.03.2022 по 31.03.2022 та загальну плату по Договору у березні 2022 року - 0,00 грн.

01.04.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1720 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.04.2022 по 31.04.2022 та загальну плату по Договору у квітні 2022 року - 0,00 грн.

01.05.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1773 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.05.2022 по 31.05.2022 та загальну плату по Договору у травні 2022 року - 1 337,66 грн.

10.06.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1802 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.06.2022 по 30.06.2022 та загальну плату по Договору у червні 2022 року - 3 635,60 грн.

01.07.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1818 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.07.2022 по 31.07.2022 та загальну плату по Договору у липні 2022 року - 3 488,81 грн.

01.08.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1855 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.08.2022 по 31.08.2022 та загальну плату по Договору у серпні 2022 року - 2 943,69 грн.

01.09.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1855 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.09.2022 по 30.09.2022 та загальну плату по Договору у вересні 2022 року - 3 963,50 грн.

01.10.2022 сторони уклали Додаткову угоду №1915 до Договору, де погодили умови розміщення соціальної реклами з 01.10.2022 по 31.10.2022 та загальну плату по Договору у жовтні 2022 року - 4 567,33 грн.

Окрім того, 28.01.2022 між Управлінням містобудування та архітектури та ТОВ "Алькор-М" укладено договір про реструктуризацію заборгованості № 2 за умовами якого, сторони домовилися про реструктуризацію заборгованості за користування місцями, які перебувають у комунальній власності Кропивницької міської територіальної громади для розташування рекламних засобів, що виникла у боржника перед кредитором станом на 01.01.2022 року згідно з договорами щодо надання в тимчасове користування місць для розташування рекламних засобів від 01.08.2017 року № 395, шляхом розстрочення до кінця 2022 року без її відстрочення її погашення.

01.12.2022 Управління повідомило ТОВ "Алькор-М" про розірвання зазначеного договору на підставі пунктів 3.1.-3.3. у листі-повідомленні.

Позивач зазначає, що відповідач свої зобов`язання за Договором виконував неналежним чином, в порушення вимог закону та умов Договору за користування місцями для розміщення рекламних засобів не розрахувався, в зв`язку з чим у нього виникла заборгованість станом на 01.11.2022 в розмірі 137 249,47 грн, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Розглядаючи спір по суті, господарський суд враховує наступне.

Частиною 1 ст. 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування територіальної громади є однією з гарантій держави.

Згідно зі ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 1 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Положеннями ст. 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Відповідно до приписів ст. 29 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад та встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до ч. 6 ст. 1 Закону України "Про рекламу" зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, встановлено, що зовнішня реклама розміщуються на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Відповідно до п. 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Згідно зі ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договорів. Аналогічні положення містяться у ст.174 Господарського кодексу України (далі - ГК України), а саме господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

За своєю правовою природою укладений між позивачем та відповідачем Договір №395 подібний до договору оренди, адже визначає об`єкт оренди - місця, що перебувають у комунальній власності для розташування рекламних засобів (п. 2. Договору №395), строк на який укладається договір - п. 9 Договору, орендну плату (плата за право користування п. 4.1. Договору) та порядок повернення орендованого майна (розділ 6 Договору).

Відповідно до ч. 1 ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Позивач свої зобов`язання виконав належним чином, що підтверджується актом прийому-передачі місць від 01.08.2017, складеним на виконання умов Договору №395.

Згідно з ч. 1 ст. 762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Відповідно до ч. 1 ст. 286 Господарського кодексу України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

Пунктом 32 Типових правил розміщення зовнішньої реклами передбачено, що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що порядок розрахунків між сторонами передбачений у розділі 5 Договору №395.

Узгоджена плата за місяць, що становила у вересні 2021 року - 22 301,52 грн, у жовтні 2021 року - 21 949,28 грн, у листопаді 2021 року - 22 301,52 грн, у грудні 2021 року - 21 655,75 грн, у січні 2022 року - 22 007,99 грн, у лютому 2022 року - 21 948,76 грн, у травні 2022 року - 1 337,66 грн, у червні 2022 року - 3 635,60 грн, у липні 2022 року - 3 488,81 грн, у серпні 2022 року - 2 943,69 грн, у вересні 2022 року - 3 963,50 грн, у жовтні 2022 року - 4 567,33 грн не сплачувалася відповідачем вчасно та у повному обсязі, у зв`язку з чим утворилася заборгованість в сумі 137 249,47 грн, що відображена в обґрунтованому розрахунку позивача.

Вказана сума заборгованості не заперечена відповідачем, зокрема у матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем заборгованості із внесення плати за право тимчасового користування за спірні періоди.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарського кодексу України.

Статтями 525, 526 ЦК України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частиною 2 ст. 193 Господарського кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Факт неналежного виконання зобов`язання відповідачем, в частині невнесення плати за право тимчасового користування місцями, що перебувають у комунальній власності, яка погоджена із позивачем у Договорі №395, встановлений судом.

Отже, позовні вимоги про стягнення 137 249,47 грн заборгованості підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 252, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькор-М" (вул. Ельворті, 7, кім. 309, м. Кропивницький, 25009, і.к. 32504754) на користь Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022, і.к. 02498694) заборгованість в сумі 137 249,47 грн, а також 2 481,00 грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Копії рішення надіслати позивачу (ІНФОРМАЦІЯ_2); відповідачу (вул. Ельворті, 7, кім. 309, м. Кропивницький, 25009; ІНФОРМАЦІЯ_1).

Повне рішення складено 17.01.2023.

Суддя В.Г. Кабакова

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення12.01.2023
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу108421701
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди

Судовий реєстр по справі —912/1810/22

Ухвала від 23.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 21.03.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 06.03.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 06.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 24.02.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 14.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Рішення від 12.01.2023

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 08.12.2022

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні