Рішення
від 16.01.2023 по справі 120/8592/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

16 січня 2023 р. Справа № 120/8592/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шаповалової Т.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до Калинівської міської ради, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство "Куравський сад" про наданння дозволу на погашення боргу за рахунок майна засновника,

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2022 Головне управління ДПС у Вінницькій області (далі позивач або ГУ ДПС у Вінницькій області) звернулося до суду з адміністративним позовом до Калинівської міської ради (далі відповідач ), у якому просило:

- надати дозвіл на погашення податкового боргу Комунального підприємства "Куравський сад" у розмірі 39 556,31 грн. за рахунок майна Калинівської міської ради.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що на податковому обліку у Головному управління ДПС у Вінницькій області знаходиться Комунальне підприємство Куравський сад (далі - КП «Куравський сад»).

КП «Куравський сад» зареєстровано як суб`єкт господарювання 30.01.2017 року про що у Єдиний державний ресстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців були внесені відомості за № 11531020000001139.

Засновником КП «Куравський сад» являться Калинівськва міська рада із розміром внеску до статутного фонду 24 000,00 грн., що підтверджується витягом з ЄДР.

За КП «Куравський сад» рахується податкових борг у розмірі 39 556,31 грн., що складається із наступних податків: податок на прибуток приватних підприємств - 39 556,31 грн., з яких 24 400,00 грн. - основний платіж, 6 100,00 грн. - штрафні санкції, 9 056,31 грн. - пеня (дата виникнення 09.06.2021 року).

Оскільки відповідач добровільно не погашає борг, позивач вимушений звернутися до суду з вказаним позовом.

Ухвалою суду від 26.10.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

Цією ж ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Куравський сад" ( код ЄДРПОУ 41107219, вул. В Нестерчука, 47, м. Калинівка, Вінницька область, 22400).

Зазначена ухвала надіслана на адресу третьої сторони рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак до суду повернувся конверт з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Відповідно до ч. 8 ст. 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Частиною 11 цієї ж статті визначено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відзив на позовну заяву у встановлений судом строк відповідачем не надано, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України.

Письмові пояснення третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Куравський сад" не надала.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи, оцінивши інші докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

КП «Куравський сад» зареєстровано як суб`єкт господарювання 30.01.2017 року про що у Єдиний державний ресстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців були внесені відомості за № 11531020000001139.

Рішенням Калинівської міської ради від 27.01.2021 року №224, яке прийнято на 3 сесії 8 скликання, ухвалено здійснити ліквідацію КП «Куравський сад».

За КП «Куравський сад» рахується податковий борг у розмірі 39 556,31 грн. (дата виникнення 09.06.2021 року), що складається із наступних податків: податок на прибуток приватних підприємств - 39 556,31 грн., з яких 24 400,00 грн. - основний платіж, 6 100,00 грн. - штрафні санкції, 9 056,31 грн. - пеня.

Засновником КП «Куравський сад» являться Калинівська міська рада із розміром внеску до статутного фонду 24 000,00 грн., що підтверджується витягом з Єдиного державногореєстру підприємств та організацій України.

Відтак за отриманням дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

В силу вимог ст. 67 Конституції України платник податків, зобов`язаний сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законом.

Положеннями ПК України встановлено загальний порядок погашення заборгованості платників податків (у тому числі, і комунальних підприємств) перед бюджетом та визначено перелік заходів, які повинен здійснити контролюючий орган у певній послідовності для примусового стягнення податкового боргу.

Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Абзацом 1 пункту 95.3. статті 95 ПК України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст. 95 ПК України).

Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку про те, що податковим законодавством встановлено особливий порядок погашення заборгованості платників податків (у тому числі комунальних підприємств) перед бюджетами та визначено перелік заходів, які повинен здійснити контролюючий орган у певній послідовності для примусового стягнення податкового боргу, а саме: звернутись до суду з вимогою про стягнення коштів з рахунків у банку; отримати судовий дозвіл на погашення усієї суми боргу за рахунок майна; провести торги з продажу майна, внесеного в податкову заставу.

Якщо усі перелічені заходи не мали результатом погашення податкового боргу комунального підприємства, то податковий орган вчиняє дії, передбачені статтею 96 ПК України, для залучення коштів (майна) органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке підприємство, для погашення податкового боргу останнього.

Як встановлено судом, рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 08.11.2021 у справі № 120/10549/21-а адміністративний позов Головного управління ДПС у Вінницькій області задоволено. Стягнуто з рахунків у банках, що обслуговують Комунальне підприємство "Куравський сад" кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 39556,31 грн. (тридцять дев`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят шість гривень тридцять одна копійка).

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 14.02.2022 у справі № 120/18104/21-а адміністративний позов задоволено. Накладено арешт на кошти та інші цінності Комунального підприємства "Куравський сад", що знаходяться на рахунках в установах банків в межах суми податкового боргу 39556,31 грн (тридцять дев`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят шість гривень 31 копійка).

Пунктом 96.1. ст. 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно із п. 97.1. ст. 97 ПК України у цій статті під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрація у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності), внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.

Відповідно п. 97.2. ст. 97 ПК України у разі якщо власник або уповноважений ним орган приймає рішення про ліквідацію платника податків, не пов`язану з банкрутством, майно зазначеного платника податків використовується у черговості, визначеній відповідно до законів України.

Пунктом 97.3. ст. 97 ПК України зазначено, що у разі якщо внаслідок ліквідації платника податків частина його грошових зобов`язань чи податкового боргу залишається непогашеною у зв`язку з недостатністю майна, така частина погашається за рахунок майна засновників або учасників такого підприємства, якщо вони несуть повну або додаткову відповідальність за зобов`язаннями платника податків згідно із законом, у межах повної або додаткової відповідальності, а в разі ліквідації філії, відділення чи іншого відокремленого підрозділу юридичної особи - за рахунок юридичної особи незалежно від того, чи є вона платником податку, стосовно якого виникло грошове зобов`язання або виник податковий борг такої філії, відділення, іншого відокремленого підрозділу.

Пунктом 97.4.1 п.97.4 ст.97 ПК України визначено, що особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань чи податкового боргу платника податків, є: стосовно платника податків, який ліквідується, - ліквідаційна комісія або інший орган, що проводить ліквідацію згідно із законодавством України.

Судом встановлено, що рішенням Калинівської міської ради від 27.01.2021 року №224, яке прийнято на 3 сесії 8 скликання, ухвалено:

1) ліквідувати КП «Куравський сад»;

2) створити ліквідаційну комісію у складі голови комісії - Долюк М.В.;

3) строк заявлення кредиторами своїх вимог до КП «Куравський сад» становить 2 місяці з моменту оприлюднення повідомлення;

4) звернення кредиторів здійснюється шляхом подання письмової заяви-вимоги , до якої додаються необхідні документи для її обгрунтування на адресу: вул. В. Нестерчука, 19, м. Калинівка, Вінницька область, 22400;

5) контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань фінансів, бюджету та управління комунальним майном.

Отже, враховуючи те, що КП Куравський сад перебуває у процедурі ліквідації за рішенням засновника, заходи стягнення податкового боргу, передбачені ст.96 ПК України до даних правовідносин не можуть бути застосовані.

Відповідно до п.1.1 розділу 1 Статуту КП «Куравський сад» (далі - Статут) КП «Куравський сад» створено рішенням 18 сесії Калинівської міської ради № 332 від 23.12.2016 року «Про створення комунального підприємства «Куравський сад».

Відповідно до п. 1.2 розділу 1 Статуту КПІ «Куравський сад» за своєю організаційно-правовою формою є комунальним унітарним підприємством, що засновано на комунальній власності Калинівської міської об`єднаної територіальної громади і віднесено до сфери управління Калинівської міської ради та підпорядковано виконавчому комітету Калинівської міської ради.

Згідно п.1.4 розділу 1 Статуту КП «Куравський сад» засновником та власником КП «Куравський сад» являється Калинівська міська рада.

Відповідно до 12.1.1 розділу 12 Статуту припинення підприємства здійснюється шляхом його реорганізації або шляхом ліквідації за рішенням Калинівської міської ради, суду та в інших випадках встановлених законодавством.

13.07.2021 та 17.08.2022 Головним управлінням ДПС у Вінницькій області було направлено на адресу Калинівської міської ради листи з вимогою вжити заходів про погашення податкового боргу у розмірі 39556,31 грн. з КП "Куравський сад".

14.07.2021 та 18.08.2022 Калинівська міська рада отримала повідомлення від ГУ ДПС у Вінницькій області про те, що по КП «Куравський сад» рахується податковий борг.

09.09.2022 Калинівська міська рада надала відповідь на вказані листи ГУ ДПС у Вінницькій області, у якій вказано, що відповідно до податкової вимоги про стягнення боргу від 25.06.2021 № 0025475-1306-0207 заборгованість підприємства в сумі 39556,31 гри необхідно сплатити за кодом класифікації доходів 11021000 «Податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства», в результаті кошти до міського бюджету не зарахуються. КП «Куравський сад» являється комунальним унітарним підприємством і засновано на комунальній власності Калинівської міської об`єднаної територіальної громади. Отже, зарахування коштів має відбутись за ККД 11020202 «Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності», тобто за платежем, належним бюджету громади. Також містить прохання, привести у відповідність вимогу податкового повідомлення, так як податок на прибуток комунальних підприємств є платежем міського бюджету, запланований у надходженнях міського бюджету і в умовах напруженого виконання доходної частини бюджету таке надходження буде своечасним і доцільним.

Тобто, зі змісту листа вбачається відмова у добровільному погашенні податкового боргу КП "Куравський сад".

На підставі вказаних судових рішень позивачем були надіслані інкасові доручення (розпорядження) № 41-13 від 10.08.2022 та №165-13 від 15.12.2021 для стягнення податкового боргу у сумі 39556,31 грн. до банківських установ (AT КБ «Приватбанк»).

Проте інкасові доручення (розпорядження) залишилися без виконання.

Водночас, недостатність майна КП "Куравський сад" для погашення податкового боргу підтверджуються такими доказами.

Відповідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо юридичної особи КП "Куравський сад" № 309491383 від 11.09.2022 відомості відсутні.

Відповідно до листа № 4242/02-32-07-02 "НАІС ДДАІ" МВС України від 20.09.2022 за КП "Куравський сад" не зареєстровано транспортні засоби.

Відповідно до листа Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області від 14.09.2022 за КП "Куравський сад" не зареєстровано транспортні засоби.

Оскільки вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем суду не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

При цьому, суд зазначає, що Комунальне підприємство "Куравський сад" відповідно до норм чинного законодавства України не звільнено від покладених на нього обов`язків щодо погашення податкового боргу у зв`язку із перебуванням останнього у стані припинення, з огляду на таке.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 08.09.2022, Комунальне підприємство "Куравський сад" перебуває в стані припинення.

Відповідно до частини 1статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

При цьому, частина 5 статті 104 Цивільного кодексу Українивизначає, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Таким чином, саме запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи, а не запис про перебування у стані припинення, підтверджує факт припинення юридичної особи.

На момент розгляду даної справи Комунальне підприємство "Куравський сад" перебуває у стані припинення, однак запису про припинення юридичної особи до реєстру не внесено, а тому дана юридична особа на даний час не припинена (не ліквідована).

За таких обставин суд дійшов висновку, що Тульчинська міська рада, як засновник Комунального підприємства "Куравський сад" не звільнена від покладених на неї ПК Україниобов`язків щодо погашення податкового боргу.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини, враховуючи відсутність спору з приводу обставин виникнення та формування суми податкового боргу, суд констатує факт дотримання податковим органом алгоритму дій, визначеного податковим законодавством, що передує зверненню з подібним позовом до суду, у зв`язку з чим суд вважає за можливе задовольнити позов ГУ ДПС у Вінницькій області про надання дозволу на погашення вказаного боргу за рахунок майна Тульчинської міської ради.

Перевіривши обґрунтованість заявлених позовних вимог та оцінивши наявні у справі докази, суд приходить до переконання, що адміністративний позов належить задовольнити.

Частиною другою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак сплачений позивачем судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Надати дозвіл Головному управлінню ДПС у Вінницькій області на погашення податкового боргу Комунального підприємства "Куравський сад" у розмірі 39 556,31 грн. (тридцять дев`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят шість гривень 31 копійок) за рахунок майна Калинівської міської ради.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036);

відповідач: Калинівська міська рада (код ЄДРПОУ 04326106, вул. В Нестерчука, 47, м. Калинівка, Вінницька область, 22400)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Куравський сад" (код ЄДРПОУ 41107219, вул. В Нестерчука, 47, м. Калинівка, Вінницька область, 22400).

Повне судове рішення складено та підписано суддею 16.01.2023

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу108430681
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —120/8592/22

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні